ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Σεπτέμβρη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Η εντατικοποίηση «τσακίζει» τα σύγχρονα πλοία

Κατασκευαστικά και άλλα προβλήματα, σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση, στο πλαίσιο ενός σκληρού ανταγωνισμού, οδηγούν σε πολλαπλές βλάβες σύγχρονων πλοίων

Το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ»
Το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ»
Τα γερασμένα πλοία της ακτοπλοΐας και η ασύστολη παραβίαση της νομοθεσίας, στην οποία έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έχουν ως αποτέλεσμα τις καθημερινές βλάβες των πλοίων, με κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και του επιβατικού κοινού. Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα γηρασμένα πλοία της ακτοπλοΐας που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα, αλλά και τα νεότευκτα και σύγχρονα πλοία! Μπροστά στη «ζούγκλα» που φτιάχνεται στο χώρο της ακτοπλοΐας με το νέο «εκτρωματικό» νομοθετικό πλαίσιο και στα πλαίσια του ανταγωνισμού, ακόμα και ο έλεγχος συντήρησης παραβιάζεται. Επιβεβαιώνονται έτσι, δυστυχώς, οι καταγγελίες που έχουν κάνει τα δυο ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για τον κίνδυνο που διατρέχει η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.

Θύμα του «ανταγωνισμού» αυτή τη φορά είναι το νέο σύγχρονο πλοίο «Αίολος Κεντέρης» της εταιρίας «Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου», το οποίο κατά τη διάρκεια έκτακτου ταξιδιού την περασμένη Κυριακή για Πάρο - Νάξο - Μύκονο - Τήνο - Σύρο - Πειραιά έπαθε βλάβη στη Νο 2 κύρια μηχανή του και συνέχισε το ταξίδι του με τις υπόλοιπες τρεις κύριες μηχανές. Από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την επιθεώρησή του και αποκατάσταση της βλάβης και τελικά απέπλευσε ξανά χτες το απόγευμα.

Σχολιάζοντας το συμβάν, ο Γ. Τούσσας, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, είπε: «Εχουν προκύψει ζητήματα κατασκευαστικά και πιστοποίησης της αξιοπλοΐας και των καινούριων πλοίων. Επιπρόσθετα ενόψει του ανταγωνισμού που δημιουργείται μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών με το νέο θεσμικό πλαίσιο, οι έλεγχοι και η απλή συντήρηση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, παραβιάζονται. Επιβεβαιώνονται έτσι ακόμα μια φορά οι καταγγελίες μας για τους κινδύνους που εγκυμονούν για τους ναυτεργάτες και το επιβατικό κοινό και την ανάγκη της οργανωμένης παρέμβασης ενάντια σ' αυτή την πολιτική που έχει σαν προτεραιότητα την εφοπλιστική ασυδοσία και την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Επιβάλλεται να παρθούν άμεσα μέτρα που να εξασφαλίζουν κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και για τα σύγχρονα πλοία».

ΙΚΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Φόβοι για διαρροή ακτινοβολίας

Δυο εργαζόμενες στο ακτινολογικό τμήμα χτυπήθηκαν από οξεία λευχαιμία μέσα σε ένα μήνα, με συνέπεια το θάνατο της μιας

Εντονη αναστάτωση έχει προκληθεί στην Κόρινθο, από το θάνατο εργαζόμενης στο Ακτινολογικό Τμήμα του ΙΚΑ, η οποία προσβλήθηκε από οξεία λευχαιμία, ενώ ακόμη μια συνάδελφός της νοσηλεύεται με την ίδια ασθένεια στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο! Οι δυο εργαζόμενες χτυπήθηκαν από την ασθένεια μέσα σε ένα μήνα, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί από πολλούς ότι υπάρχει διαρροή ραδιενέργειας στο Ακτινολογικό Τμήμα του ΙΚΑ Κορίνθου.

Με τους εργαζόμενους και το σωματείο τους μίλησαν χτες οι Δ. Αγκαβανάκης και Μπ. Βορτελίνος, μέλη της Γραμματείας του ΠΑΜΕ και της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ. Σύμφωνα με την ενημέρωση που τους έγινε, το ακτινολογικό μηχάνημα του ΙΚΑ λειτουργεί χωρίς άδεια από την αρχή του έτους, ενώ μέχρι και τον περασμένο μήνα δεν υπήρχε γιατρός ακτινολόγος!!! Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι λόγω παλαιότητας του μηχανήματος, για να βγει μια ακτινογραφία απαιτούνται κατά μέσο όρο τρεις προσπάθειες, με συνέπεια να πολλαπλασιάζεται η έκθεση των ασφαλισμένων στην ακτινοβολία!

Οι υπεύθυνοι του ΙΚΑ θεωρούν ότι τα δυο κρούσματα λευχαιμίας, μέσα σε ένα μήνα, μέσα στον ίδιο χώρο, είναι εντελώς τυχαία. Υποστηρίζουν ότι ακτινοφυσικός που εξέτασε το μηχάνημα διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει καμιά διαρροή, καθώς και ότι οι φορητές συσκευές μέτρησης της ακτινοβολίας, τις οποίες φορούν οι εργαζόμενες στο τμήμα και οι οποίες εξετάζονται ανά μήνα από το «Δημόκριτο», έχουν μηδενικές ενδείξεις. Το τμήμα πάντως έκλεισε, καθώς οι υπεύθυνοι του ΙΚΑ Κορίνθου έχουν καλέσει το «Δημόκριτο» να κάνει νέα μέτρηση στο χώρο, στον οποίο εργάζονται ακόμη δυο εργαζόμενες, οι οποίες βρίσκονται σε άδεια.

Τα στελέχη του ΠΑΜΕ έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στον υποδιευθυντή του ΙΚΑ Κορίνθου, από τον οποίο ζήτησαν να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και των ασφαλισμένων, καθώς και να αντικατασταθεί το μηχάνημα, το οποίο είναι παλιό και δυσλειτουργεί. Ανάλογη παράσταση έκαναν και στον αναπληρωτή νομάρχη. Τα στελέχη του ΠΑΜΕ δήλωσαν ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμιά αδράνεια απέναντι σε μια τέτοια κατάσταση και ότι από την πλευρά των ταξικών δυνάμεων θα γίνει κάθε προσπάθεια λήψης των απαραίτητων μέτρων.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΡΟΔΟΥ
Αναγκαίος ο δημόσιος φορέας ακτοπλοΐας

Απαιτεί τη λειτουργία της ακτοπλοΐας για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και των κατοίκων των νησιών

Την ανάκληση του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης - ο οποίος καταργεί το Καμποτάζ και την εξυπηρέτηση των ακτοπλοϊκών γραμμών, αποκλειστικά από πλοία με ελληνική σημαία και Ελληνες ναυτεργάτες - και τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, απαιτεί με ανακοίνωσή του το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ρόδου.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι οι τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών διαμόρφωσαν προϋποθέσεις επιδείνωσης της κατάστασης αντί βελτίωσής της, γιατί ο προσανατολισμός τους στοχεύει στην ικανοποίηση των αιτημάτων του μεγάλου κεφαλαίου, ιδιαίτερα του εφοπλιστικού και όχι των λαϊκών αναγκών και των κατοίκων των νησιών.

Ειδικότερα, σημειώνεται ότι «η κυβέρνηση με το νομοθετικό πλαίσιο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ και την εγκατάλειψη των ελάχιστων δυνατοτήτων που διέθετε για παρέμβαση στο όνομα της "απελευθέρωσης", όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν και τη γενεσιουργό αιτία τους, αλλά με δραματικό τρόπο θα τα επιδεινώσει, ενισχύοντας την ασυδοσία και αυθαιρεσία του ντόπιου και ξένου εφοπλιστικού κεφαλαίου».

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται η κατάσταση που επικρατεί είναι «πανάκριβοι ναύλοι, σε όλο το μεταφορικό έργο, καθυστερήσεις δρομολογίων, ελλιπής ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους αλλά και προς το κέντρο, εντατικοποίηση της απασχόλησης των εργαζομένων στον κλάδο και το σημαντικότερο, πολλά δυστυχήματα και μάλιστα θανατηφόρα, εξαιτίας της ασύδοτης κατάστασης που διαμορφώθηκε».

Το ΕΚ Ρόδου διεκδικεί τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ο οποίος: «Θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της οργάνωσης αυτού του νευραλγικού χώρου, χαράζοντας πολιτική και προγραμματισμό στη βάση των αναγκών για απρόσκοπτη και ποιοτική εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και τον εφοδιασμό τους. Οι τιμές των εισιτηρίων δε θα βασίζονται στη λογική του κέρδους, θα είναι προσιτές για τους εργαζόμενους και τους επαγγελματίες, θα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη του λαϊκού τουρισμού. Θα εξασφαλίσει τη συνεχή και υποχρεωτική δρομολόγηση πλοίων σε όλα τα νησιά 365 μέρες το χρόνο. Θα αναλάβει την ευθύνη συγκρότησης του αναγκαίου, σύγχρονου στόλου με κατάλληλα πλοία με βασικό κριτήριο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία του περιβάλλοντος, την εξυπηρέτηση των νησιών. Θα εξασφαλίσει το δικαίωμα των Ελλήνων ναυτεργατών, την αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης, τη διεύρυνση των ασφαλιστικών κοινωνικών δικαιωμάτων».


Επιτροπή για την παιδική εργασία

Επιτροπή, η οποία θα καταγράψει τις χειρότερες μορφές παιδικής εργασίας στη χώρα μας, συστήθηκε από το υπουργείο Εργασίας. Η συγκρότηση της επιτροπής - η οποία είναι 13μελής - προβλέπεται από τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 182, για την απαγόρευση των χειρότερων μορφών εργασίας των παιδιών και την άμεση δράση με σκοπό την εξάλειψή τους. Να σημειωθεί ότι η σύμβαση είναι προϊόν έντονων συμβιβασμών και αντιπαραθέσεων στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, όπου οι ΗΠΑ και άλλες εύρωστες οικονομικά χώρες αντί να θέσουν τις βάσεις ουσιαστικής εξάλειψης της παιδικής εργασίας, θέλησαν να μειώσουν τα «ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα» που δίνει αυτή σε χώρες του τρίτου κόσμου.

ΓΙΑΤΡΟΙ ΙΚΑ
Στο μέλλον οι αποφάσεις

Σε «ενημερωτική» σύσκεψη εξελίχθηκε η χτεσινή γενική συνέλευση του Συλλόγου των γιατρών ΙΚΑ Αθήνας - Πειραιά (ΣΕΥΠΙΚΑ), η πρώτη μετά το σταμάτημα, στα τέλη του Ιούλη, των πολύημερων κινητοποιήσεών τους, καθώς για μια ακόμα φορά η ηγεσία του Συλλόγου, παρά την αγωνιστική διάθεση των γιατρών, παρέμεινε προσηλωμένη στις αυταπάτες του διαλόγου με την κυβέρνηση, που δεν αποτελεί καμία εξασφάλιση για τα φλέγοντα αιτήματα του κλάδου.

Εγκλωβίζοντας τον κλάδο με ψευτοδιλήμματα, οι ηγεσίες τόσο του ΣΕΥΠΙΚΑ, όσο και της Ομοσπονδίας των γιατρών του ΙΚΑ (ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ) τον έσυραν στον λεγόμενο διάλογο με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Υγείας και με τη διοίκηση του ΙΚΑ, και ο οποίος δεν έχει αποδώσει σε κανένα ζήτημα και ειδικότερα στο κρίσιμο ζήτημα της μονιμοποίησης των 5.500 συμβασιούχων.

Στη χτεσινή συνέλευση η πλειοψηφία της ηγεσίας του ΣΕΥΠΙΚΑ αναφέρθηκε στην... πορεία του «διαλόγου», στην οποία ωστόσο δε συμμετέχει ο Σύλλογος, αλλά μόνο η ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ, και παρέπεμψε σε αποφάσεις στη νέα γενική συνέλευση που θα γίνει το επόμενο διάστημα.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Γιατρών ΙΚΑ υπογράμμισαν ότι ο αγώνας των γιατρών του ΙΚΑ μπαίνει σε μια καινούρια φάση και ότι πρέπει να προετοιμαστούν οι κινητοποιήσεις και η παραπέρα πορεία στην κατεύθυνση της συνεργασίας με τους ασφαλισμένους, της αποδέσμευσης από τον λεγόμενο διάλογο και στην προετοιμασία των θέσεων των γιατρών για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) μέσα από τις τριμελείς επιτροπές τους.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ