ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ « ΔΥΣΤΟΣ»
Καραμπινάτο έγκλημα

Καραμπινάτο έγκλημα εν ψυχρώ σε βάρος 20 ανθρώπων αποτελεί το ναυάγιο του τσιμεντάδικου πλοίου «ΔΥΣΤΟΣ». Τα νέα συγκλονιστικά στοιχεία που προέκυψαν χτες στη διάρκεια της δίκης που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά αποδεικνύουν ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρικής της ΑΓΕΤ) και ο Ελληνικός Νηογνώμονας είχαν προδιαγράψει το ναυάγιο από το 1985, την εποχή δηλαδή που έγινε η μετασκευή του.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, η μετασκευή δημιούργησε στο πλοίο σοβαρό πρόβλημα ευστάθειας, το οποίο απέκρυψαν! Επιπλέον, η εταιρία για λόγους οικονομίας αρνήθηκε να γίνουν ορισμένες βασικές κατασκευές στο πλοίο που αφορούσαν την ασφάλειά του. Στα προβλήματα αυτά ήρθαν να προστεθούν οι σάπιες λαμαρίνες και τα ρήγματα που εμφανίστηκαν στο «ΔΥΣΤΟΣ» από την αδιαφορία της εταιρίας, που για λόγους οικονομίας, δεν εκτέλεσε στοιχειώδεις επισκευές συντήρησης. Τα στοιχεία αυτά κατατέθηκαν από τον τεχνικό σύμβουλο των οικογενειών των θυμάτων και πραγματογνώμονα Ιωάννη Αγγελάκη, ο οποίος παράλληλα αποκάλυψε ότι η έκρηξη που έγινε στο πλοίο όταν αυτό βρισκόταν πια στο βυθό, ήταν καθαρή δολιοφθορά, για να αλλοιωθούν τα στοιχεία που έδειχναν το μέγεθος του εγκλήματος.

Ο Ι. Αγγελάκης κατέθεσε κατηγορηματικά ότι η βίαιη ανατροπή του πλοίου στις 28 Δεκέμβρη 1996 ανοιχτά της Κύμης, προήλθε από εσωγενή αιτία, αποκλείοντας τη μετατόπιση φορτίου λόγω κυματισμού, ενώ διευκρίνισε ότι τα πλοία δεν ανατρέπονται, όταν στρίβουν ακόμα και απότομα. Η πιο πιθανή αιτία, σύμφωνα με τον μάρτυρα, είναι η εισροή υδάτων από τη δημιουργία του πλευρικού εξωτερικού ρήγματος της αριστερής πλευράς του πλοίου το οποίο έχει βεβαιωθεί από τις φωτογραφίσεις, αλλά δεν απέκλεισε και την πιθανότητα εσωτερικής κατάρρευσης φραχτών από σαπίλα. Ειδικότερα, όσον αφορά την πρώτη εκδοχή, σημείωσε, ότι όταν έγινε η μετασκευή του πλοίου κατασκευάστηκε ένα νέο αμπάρι πάνω στο παλιό, ενώ μεταξύ των πάτων των δύο αμπαριών δημιουργήθηκε ένας κενός χώρος στον οποίο θα έπρεπε να κατασκευαστούν διαμήκης φραχτές, έτσι ώστε σε περίπτωση εισροής υδάτων να περιορίζονται οι ελεύθερες επιφάνειες.

Ομως τέτοιες φραχτές, κατά παράβαση της ναυπηγικής αρχής, δεν κατασκευάστηκαν. Ετσι το νερό που εισέρευσε από το πλαϊνό ρήγμα, το οποίο βρίσκεται στο ύψος αυτού του χώρου ήταν ανεξέλεγκτο με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανατροπή του πλοίου. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη ευστάθειας, η οποία αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το μόνο εγχειρίδιο που είχαν στη διάθεσή τους οι καπετάνιοι για τους υπολογισμούς τους ήταν αυτό του 1983 «το οποίο ήταν ακατάλληλο - όπως είπε- και επικίνδυνο αφού από το 1985 είχαμε πλέον άλλο πλοίο».

Οσον αφορά την έκρηξη ο Ι. Αγγελάκης κατέθεσε ότι όλα τα στοιχεία αποκλείουν αυτή να έγινε από εγκλωβισμένα αέρια και δείχνουν πως προκλήθηκε από διοχέτευση εκρηκτικού αέριου μείγματος στο εσωτερικό του πλοίου με τα γνωστά ειδικά μπαλόνια. Αυτό μπορούσε να γίνει εύκολα αφού ήδη το ρυμουλκό «ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ» που βρισκόταν από την επομένη της τραγωδίας δίπλα στο «ΔΥΣΤΟΣ» είχε τα κατάλληλα μηχανήματα, με τα οποία άλλωστε τροφοδοτούσε με αέρα το πλοίο για να παραμείνει αυτό στην επιφάνεια. Επίσης, μπορούσαν να μεταφέρουν το μηχανισμό οι ίδιοι οι δύτες, οι οποίοι αλώνιζαν ανεξέλεγκτοι. Οσον αφορά την επιχείρηση να καλυφθούν τα ίχνη του εγκλήματος ανέφερε ακόμα ότι μετά την έκρηξη τα ρήγματα που προκλήθηκαν, συνολικά 7, φωτογραφήθηκαν από τους δύτες αλλά δε βιντεοσκοπήθηκαν παρά την απαίτηση των πραγματογνωμόνων...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Στα χνάρια της κυβέρνησης και οι εργοδότες

Πληθαίνουν τα κρούσματα απαγόρευσης και παρεμπόδισης της συνδικαλιστικής δράσης. Οι εργοδότες στο κατόπι της κυβέρνησης, που επιχειρεί ποινικοποίηση των αγώνων, δείχνουν και αυτοί το πραγματικό πρόσωπο του «κοινωνικού εταιρισμού» που πολυδιαφημίζουν. Ετσι πρόσφατα η εργοδοσία στην κλωστοϋφαντουργία «Σίσσερ - Πάλκο - Ατθίς» απαγόρευσε την είσοδο στην επιχείρηση στον γραμματέα του ΕΚΑ Γιώργο Πέρρο, το μέλος της διοίκησης Ανδρέα Αβραμίδη και στην Βιβή Μασούρα, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Κλωστοϋφαντουργών.

Όι συνδικαλιστές θέλησαν να ενημερώσουν το προσωπικό της εταιρίας για τα θέματα υγιεινής και ασφάλειας και το ζήτημα της κοινωνικής ασφάλισης κατά τη διάρκεια του 20λεπτου διαλείμματος και, παρά την προσπάθειά τους, απωθήθηκαν με τη βία και με υβριστικούς χαρακτηρισμούς.

Οι Γερμανοί εργοδότες - σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ/ΕΚΑ) - νομίζουν ότι βρίσκονται σε τριτοκοσμική χώρα και μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Ομως οι χιτλερικής έμπνευσης απαγορεύσεις τους δεν έχουν πέραση. Η ΔΑΣ καταγγέλλει ότι την εργοδοτική αυθαιρεσία ενισχύει η κυβέρνηση με την πολιτική της για τις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό, αλλά και με την υπολειτουργία των Επιθεωρήσεων Εργασίας. Ασκεί δε κριτική στην πλειοψηφία του ΕΚΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - «Αυτόνομη Παρέμβαση») που αρνήθηκαν να καταγγείλουν την αυθαιρεσία των Γερμανών εργοδοτών, όπως και να γίνει παρέμβαση της Επιθεώρησης Εργασίας για τα θέματα υγιεινής και ασφάλειας.

Θύμα αυταρχισμού από αστυνομικά όργανα στην Καλαμάτα έπεσε και ο συνδικαλιστής Γρηγόρης Δρούγας, ένδειξη της γενικότερης αστυνομοκρατίας που έχει επιβάλει στην πόλη η Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας. Οπως καταγγέλλει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, ο συνδικαλιστής πριν μερικά βράδια, ενώ προσπαθούσε ν' ανοίξει το αυτοκίνητό του, περικυκλώθηκε από δυνάμεις καταστολής σε κεντρικό δρόμο της πόλης και υπό την απειλή όπλων του ζητούσαν τα στοιχεία του. Αντίστοιχα κρούσματα έχουν γίνει και σε βάρος νεολαίων που αναπτύσσουν πολιτική δράση (αφισοκόλληση) και βρίσκονται υπό πραγματικό διωγμό.

Την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης με τη δίωξη των επτά στελεχών του ΠΑΜΕ καταγγέλλει και η Ομοσπονδία Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου. Κατηγορούμενοι όμως σημειώνει η Ομοσπονδία δεν είναι αυτοί που αντιστέκονται και διεκδικούν τα δικαιώματά τους, αλλά η πολιτική του αυταρχισμού και της τρομοκρατίας.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΙ
Δε θα γίνουν «απασχολήσιμοι»

Τον ενωτικό αγώνα των εργαζομένων του Ταχυδρομείου Αμαρουσίου, χαιρετίζει με ανακοίνωσή της η παράταξη «Αγωνιστική Ενότητα» των Ελληνικών Ταχυδρομείων, σημειώνοντας παράλληλα ότι θλιβεροί απόντες ήταν «οι καρεκλοκένταυροι του προεδρείου», στελέχη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ. Μάλιστα, οι ίδιοι «έφτασαν στο πρωτοφανές σημείο κατρακύλας και εξευτελισμού να προσπαθήσουν να καταδικάσουν τον αγώνα των συναδέλφων τους», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Οι ταχυδρόμοι του Αμαρουσίου προχώρησαν στην κινητοποίηση αντιδρώντας στους πιλοτικούς πειραματισμούς που η διοίκηση θέλησε να «φορτώσει στις πλάτες τους». Με την καθολική τους συμμετοχή στη στάση εργασίας και τη δυναμική τους παρέμβαση στη συμβολική κατάληψη του Γραφείου Συναλλαγής στο Μαρούσι, έδωσαν περήφανη απάντηση για λογαριασμό όλων των Ταχυδρόμων στην εντατικοποίηση, στην καταπίεση, στις απειλές και την τρομοκρατία της διοίκησης. Από την πλευρά της, η διοίκηση μαζί με την κυβέρνηση, όπως τονίζει η «Αγωνιστική Ενότητα», «απαξιώνουν το σημερινό σύστημα διανομής και τον Ταχυδρόμο από το κλασικό του έργο και τον μετατρέπουν σε απασχολήσιμο υπάλληλο. Δηλαδή, σήμερα διανομή, αύριο θυρίδα και μεθαύριο αλλού. Γιατί κάτι τέτοιο εξυπηρετεί καλύτερα τα σχέδια θυγατροποίησης και ξεπουλήματος του ΕΛΤΑ και με το λιγότερο δυνατό προσωπικό».

Οπως καταγγέλλει η «Αγωνιστική Ενότητα», «η διοίκηση σε αγαστή συνεργασία με το προεδρείο απείλησαν τους απεργούς ταχυδρόμους με απολύσεις και μηνύσεις» και παρακάτω, σημειώνει: «Η διοίκηση του Οργανισμού εναγωνίως βγάζει στο σφυρί την περιουσία του ελληνικού λαού και των εργαζομένων, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Υλοποιεί κατά γράμμα το νόμο που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για τη μετοχοποίηση αρχικά του 25% του Οργανισμού και στη συνέχεια στο σύνολό του, όπως και το 50% των Ταχυμεταφορών». Σε αυτό το ξεπούλημα, όμως, δε μένουν αμέτοχες και οι ηγεσίες της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, που επί της ουσίας σιγοντάρουν τις παραπάνω προσδοκίες».

ΚΚΕ
Να μην κλείσει η «Ελβιοχύμ»

Να μην κλείσει το εργοστάσιο της ΕΛΒΙΟΧΥΜ στην Κόρινθο, ζητούν με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Γεωργίας, Ανάπτυξης και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας και Παναγιώτης Κοσιώνης.

Στην Ερώτηση οι βουλευτές του Κόμματος σημειώνουν ότι «κινδυνεύει η απασχόληση 150 εργαζομένων και η αγροτική παραγωγή της περιοχής θα δεχτεί σοβαρό πλήγμα, αν υλοποιηθούν τα σχέδια των Γερμανών ιδιοκτητών του εργοστασίου ΕΛΒΙΟΧΥΜ στην Κόρινθο. Η επιχείρηση αυτή κάθε χρόνο, αγοράζει περίπου 50 έως 60 χιλιάδες τόνους πορτοκάλια, λεμόνια και μανταρίνια από τους αγρότες της Κορινθίας και τα κάνει χυμό. Απασχολεί 24 άτομα μόνιμο προσωπικό και 120-130 άτομα για πέντε έως έξι μήνες το χρόνο σαν εποχιακό προσωπικό.

Οι Γερμανοί επιχειρηματίες ανακοίνωσαν ότι στις 31 του Ιούλη το εργοστάσιο βάζει λουκέτο, ενώ ήδη έχει αρχίσει το ξήλωμα των μηχανημάτων. Το εργοστάσιο μεταφέρεται στη νότια Τουρκία, επειδή έτσι συμφέρει τους Γερμανούς ιδιοκτήτες.

Ερωτώνται οι υπουργοί ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να μην κλείσει αυτή η παραγωγική μονάδα και πώς θα προστατευτεί η απασχόληση των μονίμων και εποχιακών εργαζομένων σ' αυτή».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ