Εκδηλώσεις από χθες στα Λιπάσματα. Την Κυριακή η συναυλία, τη Δευτέρα η συγκέντρωση στο Κερατσίνι
«Δεν ξεχνάμε! Τον φασισμό και το σύστημα που τον γεννά πολεμάμε!», είναι το σύνθημα με το οποίο το Εργατικό Κέντρο Πειραιά καλεί τα σωματεία μέλη του, τους εργαζόμενους του Πειραιά να πάρουν μέρος στις δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν την αντιφασιστική συναυλία την Κυριακή 17 Σεπτέμβρη, στις 6 μ.μ. στα Λιπάσματα Δραπετσώνας (ΣΙΛΟ) και τη συγκέντρωση στο Κερατσίνι την Δευτέρα 18 Σεπτέμβρη, στις 5.30 μ.μ. στο μνημείο του Παύλου Φύσσα (Π. Φύσσα 60) με πορεία στο μπλόκο της Κοκκινιάς.
Με αφορμή τα 10 χρόνια από τη δολοφονία, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών καλεί σε μαζική συμμετοχή φοιτητών - φοιτητριών στη συναυλία και στη συγκέντρωση.
«Η μάχη ενάντια στον φασισμό είναι διαρκής γιατί απέναντί της έχει ένα σύστημα που τον θρέφει και τον χρειάζεται», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του ΜΑΣ, και συνεχίζει: «Καμία νομική δικλίδα δεν είναι αρκετή, για να ανατρέψει τους δεσμούς των φασιστών με τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κράτος. Αποκαλύφθηκε ο ρόλος τους ως μακρύ χέρι του συστήματος για να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, να σπείρουν το ρατσιστικό τους δηλητήριο, παρουσιάζοντας ως εχθρό τον κάθε φορά αδύναμο και κατατρεγμένο».
Το ΜΑΣ καλεί σε επαγρύπνηση και δράση, προσθέτοντας ότι «ακόμα και σήμερα η ναζιστική ιδεολογία οπλίζει τα χέρια φασιστοειδών όπως με τραγικό τρόπο είδαμε, στην πρόσφατη δολοφονία του οπαδού της ΑΕΚ από ένα γνωστό τάγμα ναζιστών που έφτασε ανενόχλητο από την Κροατία στην Ελλάδα με την αστυνομία απλά να παρακολουθεί τα γεγονότα (...όπως και στην δολοφονία του Παύλου). Αυτό το κράτος ούτε θέλει ούτε μπορεί να αντιμετωπίσει τον φασισμό. Μόνο ο λαός μπορεί να τους εξαφανίσει! Με την οργάνωση και τον αγώνα του!
Δυναμώνουμε τη συλλογική δράση μέσα από τους φοιτητικούς συλλόγους! Για να απομονώσουμε τους φασίστες σε κάθε σχολή, γειτονιά, τόπο δουλειάς! Για να αντιπαλέψουμε μια πολιτική που μας θέλει φοβισμένους και θολωμένους απέναντι στον πραγματικό αντίπαλο, το σημερινό εχθρικό κράτος, το σύστημα της εκμετάλλευσης».
Απέναντι στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να καθησυχάσει και να αποδώσει την τεράστια απόκλιση, της τάξης των 20.000, ανάμεσα στα κενά που δίνουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις - μειωμένες σε σχέση και με πέρυσι - προσλήψεις που έγιναν, σε ...αδυναμία να προβλεφθούν οι ανάγκες από τις αρχές Σεπτέμβρη, εκπρόσωποι των σωματείων μετέφεραν την εικόνα που υπάρχει σήμερα στα σχολεία. Τόνισαν ότι την ώρα που το υπουργείο παραπέμπει στη δεύτερη φάση προσλήψεων συσσωρεύονται χαμένες διδακτικές ώρες, με ελλείψεις δασκάλων και νηπιαγωγών στο πρωινό ωράριο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τετράωρα και πεντάωρα σε Γυμνάσια και Λύκεια κ.ο.κ. Αντίστοιχη εικόνα μετέφεραν από τα γερασμένα σχολικά κτίρια της Αττικής, χωρίς ελέγχους και έγκαιρες αναγκαίες παρεμβάσεις, με μεγάλα προβλήματα υποδομών, ενώ κάποια κτίρια είτε δεν μπόρεσαν να ανοίξουν είτε λειτουργούν με εμβαλωματικές παρεμβάσεις. Κατά τη συνάντηση εκπροσώπων της ΟΛΜΕ με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, το ζήτημα των ελέγχων παραπέμφθηκε στο πρόγραμμα που είναι σε εξέλιξη σε συνεργασία με το ΤΕΕ, ενώ επιβεβαιώθηκε πως παρότι οι ανάγκες φέτος είναι περισσότερες, οι πιστώσεις είναι στα επίπεδα των περσινών...
Κατά τη συνάντηση οι εκπαιδευτικοί έθεσαν και τα ζητήματα της διασφάλισης των μορφωτικών δικαιωμάτων, της ασφάλειας και υγείας των πλημμυροπαθών μαθητών στη Θεσσαλία (βλ. αναλυτικά σελ. 8).
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υφυπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησε χτες η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, απαιτώντας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών με ευθύνη του κράτους, με τη δημιουργία μόνιμου κρατικού φορέα μεταφοράς μαθητών εξασφαλίζοντας σχολικά λεωφορεία, μόνιμο προσωπικό σε οδηγούς και συνοδούς και τηρώντας τις προδιαγραφές ασφαλούς μεταφοράς (ζώνες, καρεκλάκια κ.τ.λ.).
Τις προηγούμενες μέρες προέκυψε πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, με την απόφαση του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας και Θράκης να μην πραγματοποιήσει μεταφορές μαθητών, εάν δεν διαχωριστεί ο τρόπος λειτουργίας των λεωφορείων τους από αυτόν που ισχύει για τα σχολικά (κίτρινα) λεωφορεία.
Τελικά δόθηκε λύση με «εκπτώσεις» στην ασφάλεια. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι λεωφορειούχοι υποχρεούνταν να τοποθετήσουν παιδικά καθίσματα και διαφορετικού τύπου ζώνες ασφαλείας κ.ά. Τελικά εκδόθηκε νέα ερμηνευτική εγκύκλιος και προβλέπονται πλέον ειδικά καθισματάκια μόνο σε εκτεθειμένα καθίσματα, δηλαδή τα δύο πίσω από τον οδηγό, τα δύο πίσω από τον συνοδηγό και στην πεντάδα το μεσαίο κάθισμα, για τις περιπτώσεις των παιδιών που θα χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσουν (βάρους κάτω των 36 κιλών και ύψους κάτω του 1,5 μέτρου).
Η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύει ότι οι μεταφορές των μαθητών πρέπει να γίνονται με όρους που να εξασφαλίζεται η ασφάλεια για τα παιδιά όλων των ηλικιών.
Στο πλευρό των γονέων βρέθηκε ο Γιώργος Χαβατζάς, περιφερειακός σύμβουλος και εκ νέου υποψήφιος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Κεντρικής Μακεδονίας. Σε δήλωσή του σημείωσε μεταξύ άλλων: «Αυτήν τη στιγμή - και ενώ έχουν ανοίξει τα σχολεία - μόνο στην ΠΕ Θεσσαλονίκης υπάρχουν 40 αδιάθετα δρομολόγια! Επιπλέον, η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια - δήθεν - να πάρει μέτρα για θέματα ασφάλειας των μαθητών, στην πραγματικότητα "πετάει το μπαλάκι" πάλι στους γονείς, θέτοντας το δίλημμα "ή θα πηγαίνει το παιδί σχολείο και θα κινδυνεύει ή δεν θα πηγαίνει και βρες λύση μόνος σου". Κυβέρνηση και Περιφέρεια έχουν μεγάλες ευθύνες, ρίχνοντας ο ένας το μπαλάκι στον άλλο, αλλά συμφωνώντας τελικά στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι μεταφορές των μαθητών».
Ακόμα, τόνισε ότι «τα προβλήματα και τα αδιέξοδα, και φέτος στη σχολική μεταφορά, φέρνουν στο προσκήνιο τη μοναδική λύση που πρέπει να δοθεί: Δημιουργία Δημόσιου Φορέα ανά Περιφέρεια, αγορά όλου του αναγκαίου στόλου οχημάτων και προσλήψεις οδηγών/συνοδών, ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια που χρειάζονται για τη μεταφορά των μαθητών, που εντάσσονται στο "σύστημα" αυτό, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό, με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Αθλησης, άλλα δρομολόγια κ.λπ.).
Είναι η μοναδική λύση που μπορεί να αντιμετωπίσει τη σκόπιμη, ή μη, άρνηση των ιδιοκτητών των μέσων μεταφοράς σύναψης συμβάσεων, τους "άγονους" διαγωνισμούς (απροθυμία των οικονομικών φορέων να καταθέσουν προσφορές), τους εκβιασμούς για αποκόμιση μεγαλύτερων κερδών (διαπραγμάτευση της τιμής των δρομολογίων με καλύτερους φυσικά οικονομικούς όρους μετά επαναπροκήρυξη και εκ νέου "άγονο" διαγωνισμό), τις καθυστερήσεις, τις παραιτήσεις πολλών αναδόχων από δρομολόγια ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές κ.ά.».
Στις 31 Μάη 2024 θα αρχίσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις της φετινής σχολικής χρονιάς για τη μεγάλη κατηγορία των αποφοίτων των ΓΕΛ, όπως ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, δίνοντας το πρόγραμμα των εξετάσεων.
Να σημειωθεί ότι μια μέρα πριν, στις 30 Μάη θα αρχίσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ που θα διαρκέσουν έως τις 17 Ιούνη. Επίσης, οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν από τις 18 έως τις 28 Ιούνη του 2024.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των εξετάσεων για τους αποφοίτους των ΓΕΛ έχει ως εξής: