Λίγα μόνο χρόνια μετά, η ελληνική αγορά Ενέργειας κατάφερε την επίτευξη αρκετών από τις στοχεύσεις και το 2022 έσπασε εννέα (9) διαφορετικά ρεκόρ. Αποτέλεσμα; Ο λαός να βρεθεί ακόμα πιο κάτω στο ενεργειακό «καναβάτσο»...
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χτες, το 2022 ήταν το πρώτο έτος κατά το οποίο η ηλεκτρική ενέργεια που παράχθηκε από ΑΠΕ και μεγάλα υδροηλεκτρικά (23667 GWh) ξεπέρασε την παραγωγή από φυσικό αέριο και λιγνίτη μαζί (23534 GWh). Το δυναμικό των ΑΠΕ (χωρίς τα μεγάλα υδροηλεκτρικά της ΔΕΗ) έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 10 GWh και έφτασε τον Δεκέμβρη τα 10.340 MW.
Παράλληλα, σημειώθηκε την ίδια χρονιά ρεκόρ εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, οδηγώντας την Ελλάδα στη 2η θέση πανευρωπαϊκά στην παραγωγή ρεύματος από φωτοβολταϊκά, που παρείχαν το 12,6% της εγχώριας παραγωγής ρεύματος. Την περίοδο 2018-2022 αυξήθηκε κατά 110% η ισχύς των φωτοβολταϊκών, ξεπερνώντας τον μέσο όρο της ΕΕ που έφτασε στο 92%, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των αιολικών, που σε αντίθεση με τον μέσο όρο των 30% στην ΕΕ, στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 70%.
Επίσης, τον Οκτώβρη του 2022, στην Ελλάδα για πρώτη φορά η ζήτηση του ηλεκτρικού συστήματος καλύφθηκε για 5 ώρες κατά 100% από ΑΠΕ. Ρεκόρ ακόμη καταγράφθηκε και στις αιτήσεις για σύνδεση έργων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από Ενεργειακές Κοινότητες αλλά και από άλλους φορείς.
Οσον αφορά το φυσικό αέριο, η Ελλάδα ξεπέρασε πέρσι τον ευρωπαϊκό στόχο μείωσης της κατανάλωσης φυσικού αερίου που είχε θέσει η ΕΕ (-15%) για την περίοδο από τον Αύγουστο του 2022 έως τον Μάρτιο 2023, μετά το ξέσπασμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία, φτάνοντας τη μείωση στο 20,9% σε σχέση με τον μέσο όρο των αντίστοιχων οκταμήνων της προηγούμενης πενταετίας. Και τέλος, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, και χωρίς ακόμα να έχουν λειτουργήσει πολυδιαφημιζόμενα για τις εξαγωγές Ενέργειας έργα LNG, όπως οι αποθήκες σε Βόλο και Αλεξανδρούπολη, οι εξαγωγές φυσικού αερίου από το ελληνικό σύστημα σχεδόν τετραπλασιάστηκαν το 2022.
Οι αριθμοί τελικά ευημερούν και οι στόχοι πιάνονται για ένα κράτος που έχει συνέχεια στη στρατηγική του αλλά και αποτελεσματικότητα, πρόκειται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων. Παρά τις υποσχέσεις όμως όλων των αστικών κομμάτων για τη δήθεν φθηνή Ενέργεια που θα εξασφάλιζαν οι στόχοι της «πράσινης μετάβασης», ο λογαριασμός ήρθε από την πρώτη στιγμή για τον λαό και ήταν «φουσκωμένος» πριν ακόμα ξεσπάσει ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία, εξανεμίζοντας το εισόδημα και εκτοξεύοντας την ενεργειακή φτώχεια.
Ειδικά δε για τους εργαζόμενους και τον λαό στη Δυτική Μακεδονία, μαζί με τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η απολιγνιτοποίηση, που αποτελεί έναν πραγματικό οδοστρωτήρα θέσεων εργασίας και εργασιακών δικαιωμάτων, με μοναδικό κριτήριο τα κέρδη των κατά τα άλλα «πράσινων» επιχειρηματικών ομίλων.
Ανακοίνωση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση από τα πρόδρομα έργα του έργου «flyover»
Τρόμο προκαλεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης η ταλαιπωρία που αναμένεται να υποστούν από το μέγεθος της κυκλοφοριακής συμφόρησης η οποία θα προκληθεί τα επόμενα χρόνια με την κατασκευή του έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (flyover). Καθώς, όπως αποδείχθηκε, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της συμφόρησης που θα προκληθεί.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ξεκίνησε ήδη από τις πρόδρομες εργασίες ερευνητικών γεωτρήσεων που πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες μέρες από το ύψος του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» μέχρι και τον κόμβο της Νεάπολης προς Ασβεστοχώρι, στο ρεύμα προς τα ανατολικά, στην εξωτερική λωρίδα κυκλοφορίας της Περιφερειακής Οδού.
Οι εργασίες για την κατασκευή του flyover αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν τρία χρόνια, με τους συγκοινωνιολόγους να θέτουν το ζήτημα λήψης μητροπολιτικών λύσεων για την αντιμετώπιση του ολοένα και εντονότερου κυκλοφοριακού προβλήματος.
Σε ανακοίνωσή της η ΤΟ Κατασκευών της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει ότι «η επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος φανερώνει τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες όσων κυβέρνησαν και κυβερνούν αλλά και διοικήσεων σε Περιφέρεια και δήμους που στηρίζουν αυτόν τον σχεδιασμό, για την απαράδεκτη καθυστέρηση της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης και την τραγική κατάσταση που βρίσκονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου χωρίς την ουσιαστική αναβάθμισή τους είναι άτοπη η όποια συζήτηση περί πραγματικής μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου.
Σήμερα επί της ουσίας οι εργασίες ξεκινούν χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της συμφόρησης που δημιουργείται από την κατασκευή ενός έργου που ο λαός μας το πληρώνει πανάκριβα μέσω ΣΔΙΤ».
Τονίζει, επίσης, ότι αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως «όταν ο σχεδιασμός και η κατασκευή, ακόμα και απαραίτητων έργων, όπως η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού, γίνονται με κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, επιλέγονται λύσεις που βασικά συμφέρουν τους κατασκευαστικούς και άλλους ομίλους. Ο σχεδιασμός είναι ατελής και περιορισμένος, καθώς δεν μπορεί να ξεφύγει από την αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής και μια λογική που συχνά καταλήγει στο "πάμε και όπου βγει"».
Καλεί τους εργαζόμενους της περιοχής να διεκδικήσουν: «Να μη χρυσοπληρώσουμε τα έργα στην Περιφερειακή Οδό μέσω ΣΔΙΤ. Να μην προχωρήσουν παρεμβάσεις που θα οξύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση του μετρό, η ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης του ΟΑΣΘ και η εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης. Να προχωρήσουν άμεσα άλλα κρίσιμα έργα πνοής για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών, την προστασία του πολεοδομικού συγκροτήματος από σεισμούς και πλημμύρες, την προστασία και αναβάθμιση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου κ.ά.».
Στη συνέχεια ξεκαθαρίζει ότι «η ιεράρχηση έργων με κριτήριο τα συμφέροντα των λίγων, ο ανταγωνισμός των ομίλων και το κριτήριο του κέρδους φέρνουν καθυστερήσεις και φορτώνουν το αυξημένο κόστος στον λαό. Η απαλλαγή της κοινωνίας από αυτά τα "βαρίδια", η ολοκληρωμένη ικανοποίηση των σύγχρονων μεταφορικών αναγκών του λαού απαιτούν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των αναγκαίων μεγάλων έργων υποδομής.
Απαιτούν τον λαό πρωταγωνιστή, ένα πολύ πιο ισχυρό ΚΚΕ, για να αλλάξουμε πραγματικά πορεία».
Την Κυριακή 23 Απρίλη, στις 11 π.μ., οι Κομματικές Οργανώσεις Αγίων Αναργύρων, Καματερού και Ιλίου του ΚΚΕ καλούν σωματεία και φορείς της περιοχής σε συζήτηση - σύσκεψη, με θέμα «Οι τελευταίες εξελίξεις στο Πάρκο Τρίτση και οι θέσεις του ΚΚΕ», στο θεατράκι του Πάρκου. Θα μιλήσει ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
-- Η ΤΕ Πιερίας του ΚΚΕ και το Παράρτημα Κατερίνης της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ οργανώνουν εκδήλωση τιμής και μνήμης την Κυριακή 23 Απρίλη, στις 12 το μεσημέρι, για τους αγωνιστές που έπεσαν στη μάχη στα Τάχνιστα Μηλιάς στις 18/4/1943 κατά της ναζιστικής Κατοχής.
Την προηγούμενη μέρα, Σάββατο 22 Απρίλη, το Παράρτημα Κατερίνης της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ θα πραγματοποιήσει εκδήλωση, στις 7 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του οικοτροφείου στον Σταθμό. Περιλαμβάνει έκθεση τεκμηρίων, φωτογραφίες κατοχής του Σταθμού, ομιλία.
-- Ιστορικό περίπατο στα ματωμένα χώματα των Παλαιών Κερδυλίων και της Παλαιοκώμης Σερρών οργανώνει η ΚΟΒ Πληροφορικής Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 23 Απρίλη, με κεντρικό σύνθημα «Μάθε την αλήθεια! Το χώμα που πατάς, λευτέρωσαν με αγώνα ΕΑΜ-ΕΠΟΝ-ΕΛΑΣ». Η αναχώρηση θα γίνει στις 10 π.μ., από το πρώην Στρατόπεδο «Παύλου Μελά».
-- Τον κομμουνιστή Μήτσο Ρεμπούτσικα, δικηγόρο από την Αχαγιά, που εκτελέστηκε στα 39 του χρόνια την Πρωτομαγιά του 1944 στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, τιμούν η ΤΕ Αχαΐας του ΚΚΕ και οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στον νομό, με εκδήλωση την Κυριακή 30 Απρίλη (11.30 π.μ.), στην πλατεία Παπαγιαννοπούλου της Κάτω Αχαΐας.
Θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής Αχαΐας και εκ νέου υποψήφιος.
Σήμερα Παρασκευή, στις 7 μ.μ., η Κομματική Ομάδα του ΚΚΕ στο ΔΣ της ΠΕΚΑΜ καλεί σε σύσκεψη - συζήτηση στον χώρο του Μουσείου της ΠΕΚΑΜ (Αγ. Ασωμάτων 31, Θησείο). Θα μιλήσει η Διαμάντω Μανωλάκου, βουλευτής και εκ νέου υποψήφια στη Β' Πειραιά, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και μέλος της ΠΕΚΑΜ.