ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Σεπτέμβρη 2020
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΟΣ ΜΑΝΔΡΑΣ - ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ
Σε ετοιμότητα ο λαός ενάντια στην εγκατάσταση μονάδας επικίνδυνων αποβλήτων

Η παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου

Θριάσιο: Μεγάλος ο κίνδυνος Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης
Θριάσιο: Μεγάλος ο κίνδυνος Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης
Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Μάνδρας - Ειδυλλίας για την επικείμενη δημιουργία μονάδας αποθήκευσης επικίνδυνων αποβλήτων στη Μάνδρα, μετά τη μεγάλη συζήτηση που άνοιξε με αφορμή τη σχετική παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Μάνδρας - Ειδυλλίας. Αν και η ανησυχία του λαού της Μάνδρας είναι μεγάλη, η δημοτική αρχή όχι μόνο δεν άφησε τον συγκεντρωμένο κόσμο να μπει στο χώρο της συνεδρίασης, αλλά έφτασε να τοποθετήσει ένα τόσο κρίσιμο θέμα στην τελευταία θέση της ημερήσιας διάταξης, προκαλώντας την οργή των κατοίκων που είχαν συγκεντρωθεί για να διαμαρτυρηθούν για την επικίνδυνη αυτή εξέλιξη.

Στην τοποθέτησή του ο Μπάμπης Θεοδώρου, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο δήμο, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ένας τίτλος στη συζήτηση αυτή σχετικά με τη στάση της δημοτικής θα ήταν «ούτε ντροπή ούτε τσίπα». Και σημείωσε ότι «Περιφερειακή Διοίκηση Δούρου και Πατούλη, πρώην και νυν δημοτική αρχή Μάνδρας είναι υπεύθυνοι και υπόλογοι, γιατί συνετέλεσαν στο να πάρει έγκριση η περιβαλλοντική μελέτη της εταιρείας "Perieco" για εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης επικίνδυνων βιομηχανικών αποβλήτων στη Μάνδρα».

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» είχαν θέσει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο από το Νοέμβρη του 2019, αλλά καμία παράταξη δεν δέχτηκε να εκδοθεί ψήφισμα ενάντια στην κατασκευή της μονάδας. Οπως σχολίασε ο Μπ. Θεοδώρου, τότε οι άλλες δυνάμεις έλεγαν «ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε εντυπώσεις, ότι είμαστε "αδιάβαστοι" και ότι το θέμα δεν υφίσταται. Σήμερα τρέχουν όλοι να αποποιηθούν τις ευθύνες, ρίχνοντάς τις ο ένας στον άλλον».

Σχολίασε επίσης τις «αντιδράσεις» του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, θυμίζοντας ότι η περιφερειακή αρχή Δούρου δεν το καταψήφισε, ενώ τότε η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, με πολιτικό προϊστάμενο την Ρ. Δούρου, είχε προχωρήσει σε θετική εισήγηση.

Προειδοποίησε ότι «ο λαός της Μάνδρας δεν θα δεχτεί τετελεσμένα γεγονότα» και εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κάλεσε σε κινητοποιήσεις, τονίζοντας πως το ΚΚΕ θα φέρει το θέμα και στη Βουλή.

Σημειωτέον, η έγκριση της μελέτης για την αδειοδότηση και εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης επικίνδυνων αποβλήτων στην περιοχή της Μάνδρας, στην περιοχή δηλαδή του Θριάσιου Πεδίου, που είναι υπερφορτωμένο από ανάλογες δραστηριότητες, μεγεθύνει τους κινδύνους για ένα καταστροφικό Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Εκτασης (ΒΑΜΕ). Πρόσφατη είναι άλλωστε η πυρκαγιά που σημειώθηκε σε αποθήκη ανακυκλώσιμων υλικών σε άλλο σημείο της Αττικής, στη Μεταμόρφωση, δείχνοντας πόσο μεγάλοι είναι οι κίνδυνοι από τέτοιες εγκαταστάσεις δίπλα και μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Ο εκλεγμένος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σημείωσε εξάλλου ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη στη Μάνδρα «δρομολογείται στην ίδια περιοχή όπου, δεκαετίες τώρα, συνεχίζεται με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και των περιφερειακών αρχών το έγκλημα της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής, που βομβαρδίζει καθημερινά με καρκινογόνες εκπομπές τις εργατοσυνοικίες του Θριασίου και της Δυτικής Αθήνας».

Και ανέδειξε ότι «για να ολοκληρωθεί το νέο αυτό περιβαλλοντικό έγκλημα, συνέπραξαν "διά της πλαγίας οδού" τόσο η προηγούμενη περιφερειακή αρχή ΣΥΡΙΖΑ (Δούρου) όσο και η σημερινή της ΝΔ (Πατούλης): Αντί να γνωμοδοτήσουν αρνητικά απέναντι στο νέο τερατούργημα, ως όφειλαν, απέσυραν τρεις φορές το θέμα από το Περιφερειακό Συμβούλιο, προσφέροντας χρόνο στην κυβέρνηση και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση να ολοκληρώσουν το εγχείρημά τους επιστρατεύοντας πρόσφατες νομικές διατάξεις και φορείς, που θεσμοθέτησε η ΝΔ με τον περιβαλλοντοκτόνο Ν. 4685/2020. Το νόμο στην ψήφιση του οποίου συνέπραξε με τον τρόπο του και ο ΣΥΡΙΖΑ, με τη μέθοδο του "στρίβειν διά της αποχής".

Συνέπραξε επίσης η δημοτική αρχή Μάνδρας - Ειδυλλίας, όταν η "Λαϊκή Συσπείρωση" κατέθεσε ψήφισμα στο ΔΣ (27/11/2019) ενάντια στη δημιουργία της επίδικης μονάδας, με την ψευδή ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου διαβεβαίωση ότι το θέμα είναι "ανύπαρκτο" και "θεωρείται λήξαν".

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι η ανησυχία των κατοίκων της περιοχής για την προστασία της ζωής και της υγείας τους είναι μεγάλη. Πολύ περισσότερο που το όλο εγχείρημα δρομολογήθηκε και συνεχίζει να προωθείται χωρίς καμία ενημέρωση στο λαό της περιοχής, "εν κρυπτώ και παραβύστω"».

ΔΑΣ ΟΑΣΘ
Καταγγέλλει ακόμα ένα παιχνίδι στις πλάτες του λαού

Ο γερασμένος στόλος με τις μεγάλες ελλείψεις θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί εργαζόμενους και επιβάτες

Φωτ. αρχείου

INTIME NEWS

Φωτ. αρχείου
Το νέο παιχνίδι που στήνεται στις πλάτες του λαού και τις κυβερνητικές φιέστες για την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με μεταχειρισμένα λεωφορεία καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με αφορμή τις αναφορές του υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή για «νέα εποχή» στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με προμήθεια λεωφορείων.

Η ΔΑΣ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα 50 λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης και θα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ είναι ηλικίας άνω των 10 χρόνων και παλιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που σημαίνει ότι θα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, διαθέτουν μόνο δύο πόρτες, που σημαίνει ότι οι επιβάτες θα συνωστίζονται για να μπαινοβγαίνουν από τη μία, αφού λόγω πανδημίας η μπροστινή πόρτα είναι μονίμως κλειστή, για την προστασία των εργαζόμενων οδηγών. Επιπλέον, δεν είναι εξοπλισμένα με σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες και θα πρέπει να εγκατασταθεί.

«Τη συγκοινωνιακή εικόνα της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα χρόνια έρχεται να συμπληρώσει η άφιξη και άλλων 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων με τη μέθοδο του leasing και με κόστος μέχρι και 2.800 ευρώ το λεωφορείο το μήνα», σημειώνει η ΔΑΣ και προσθέτει: «Ο ήδη γερασμένος και διαλυμένος στόλος του ΟΑΣΘ μαζί με τα μεταχειρισμένα που θα φτάσουν το επόμενο διάστημα θα σηκώσουν το κύριο βάρος της αστικής συγκοινωνίας. Ετσι, ο λαός αντί να μετακινείται με καινούργια λεωφορεία, νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, θα συνεχίζει να στοιβάζεται σε παλιά λεωφορεία, που δεν καλύπτουν την ανάγκη για φθηνή και ασφαλή μετακίνηση».

Η ΔΑΣ καταγγέλλει ότι αυτή η πολιτική εντάσσεται στο πλαίσιο των ευρωενωσιακών επιλογών και στην εφαρμογή του Κανονισμού για την «απελευθέρωση» των Μεταφορών, δηλαδή την είσοδο ιδιωτών και ξένων εταιρειών σε όλο το πεδίο της Μεταφοράς και της Συγκοινωνίας.

Καλεί το λαό της πόλης και τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ να προβάλουν τις δικές τους ανάγκες και να διεκδικήσουν:

  • Κρατική χρηματοδότηση για την άμεση επισκευή όλων των οχημάτων που διαθέτει ο ΟΑΣΘ και ένταξή τους στην κυκλοφορία.
  • Σύγχρονα καινούργια οχήματα, νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου κ.λπ.), που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα.
  • Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια, από 23 που είναι σήμερα.
  • Ενιαίο Κρατικό Φορέα Συγκοινωνιών - Μεταφορών με κοινωνικό χαρακτήρα, που θα περιλαμβάνει και τους φορείς Μεταφοράς και Συγκοινωνίας, αλλά και τις βιομηχανίες κατασκευής και επισκευής οχημάτων.
ΠΟ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδήλωση για τα Ελληνοτουρκικά

Εκδήλωση με τίτλο «Η συνέχεια της ίδιας πολιτικής με άλλα μέσα. Συζήτηση γύρω από τις εξελίξεις στα Ελληνοτουρκικά και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Ποια είναι η διέξοδος για τους λαούς;» διοργανώνει η ΠΟ Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη στις 7 μ.μ., στον αίθριο χώρο (κυλικείο) της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Εκδήλωση για τη Μάχη της Λαμπούσας

Την Κυριακή 6 Σεπτέμβρη, οι ΚΟ Αλιβερίου - Αυλωναρίου - Κύμης του ΚΚΕ καλούν στις 10 π.μ. στην εκδήλωση για τα 76 χρόνια από τη Μάχη της Λαμπούσας, στο ομώνυμο μνημείο. Θα μιλήσει ο Δημήτρης Παρασκευάς, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Ανατολικής Στερεάς - Εύβοιας του Κόμματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ