ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 26 Νοέμβρη 2017
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Κάλλιο πέντε και στο χέρι... » στο Θέατρο «Από Κοινού»

Στο Θέατρο «Από Κοινού» (Ευπατριδών 4, Γκάζι) ανεβαίνει η παράσταση «Κάλλιο πέντε και στο χέρι...», κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.15. Τα κείμενα είναι των Πάνου Χατζηκουτσέλη, Ελένης Γερασιμίδου, Αντώνη Ξένου, Προκόπη Αναλύτη. Παίζουν οι Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Ακης Σιδέρης, Αγγελική Ξένου. Στο πιάνο οι Τζο Μπάλτα και Νίκος Ροκάς. Τηλ. κρατήσεων: 211 4057249.

Με αφορμή την παράσταση, αλλά και την προσπάθεια που συντελείται στο Θέατρο «Από Κοινού», ο «Ριζοσπάστης» συνομίλησε με την Ελένη Γερασιμίδου.

Σχετικά με την παράσταση

Ο τίτλος της παράστασης «Κάλλιο πέντε και στο χέρι...» προέκυψε από την ιδέα του Π. Χατζηκουτσέλη να δικαιολογηθεί ο περιορισμένος αριθμός των μελών του θιάσου. Μετά την επιτυχία του καλοκαιριού, με το έργο «Διακοπές στην Αθήνα» οι πέντε «υπεύθυνοι» αποφάσισαν να παραμείνουν στις επάλξεις ενός θεατρικού είδους που αγαπούν και τους δίνει την ευκαιρία να πουν όσα απασχολούν τον κόσμο και τους ίδιους. Ετσι, με την καθοριστική βοήθεια του Πάνου Χατζηκουτσέλη, η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος έγραψαν ή «αναθεώρησαν» παλιά, άπαιχτα κείμενα με διαχρονικότητα, ενώ στη συγγραφική παρέα προστέθηκε και ο Προκόπης Αναλύτης.

Οπως μας λέει η Ελένη Γερασιμίδου, «το "Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." ακολουθεί τους κανόνες της επιθεώρησης. Εδώ θα δει ο θεατής γνώριμους τύπους της καθημερινότητας, γνώριμες καταστάσεις, θα παρακινηθεί με αστείο τρόπο να σκεφτεί και πάνω απ' όλα να γελάσει αναγνωρίζοντας στιγμές της ζωής του:

Το κλασικό ντουέτο του είδους - των χαριτωμένων αθώων παιδιών - που αναρωτιούνται για τα τρέχοντα υπονομεύοντάς τα, ο μέλλων συνταξιούχος που διεκδικεί τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικό reality επιβίωσης μετά από την ταλαιπωρία του για να εξασφαλίσει τα αυτονόητα, η νεαρή των εύκολων προσανατολισμών που βλέπει τη ζωή της να συρρικνώνεται, η "προοδευτική" κυρία που από το γυναικείο ζήτημα κρατάει μόνο τα επουσιώδη, η γυναίκα που πνίγεται από τις τρέχουσες επιβεβλημένες ανάγκες, ο παππούς που δεν τα βγάζει πέρα με τα εγγόνια "παιδία που παίζει, που πεινάει, που ζητάει" και επιμένει στην αττική σύνταξη καθώς η άλλη σύνταξη έχει κάνει φτερά, ο νεαρός "πρώτος των πρώτων" που υπηρετεί τις ψεύτικες υποσχέσεις του συστήματος».

Οπως δηλώνουν οι συντελεστές της παράστασης, στην κυρίαρχη τάση του «ανά», π.χ. ανάπτυξη, ανάκαμψη κ.τ.λ. αυτοί απαντούν με «αναθεώρηση» της Επιθεώρησης.

Στο δεύτερο μέρος προβάλλει μια βραχονησίδα που εκπροσωπεί όλα όσα έχουν βγει στο ξεπούλημα. Η παράσταση τελειώνει μετά μουσικής και χορού, σε μια αντιπαράθεση των λαϊκών του '60 - '70 με τα γιεγιέδικα της ίδιας εποχής.

«Η ιδέα της αντίθεσης κόκκινου - μαύρου σε σκηνικό και ρούχα προέκυψε λόγω οικονομικής δυσχέρειας από τον Ακη Σιδέρη που έκανε και τις χορογραφίες, που εκτελούμε στην κυριολεξία οι δύο ηλικιωμένοι», προσθέτει η Ελ. Γερασιμίδου.

Οσον αφορά το Θέατρο «Από Κοινού»

Το Θέατρο «Από Κοινού» δημιουργήθηκε, όπως εξηγεί η Ελ. Γερασιμίδου, «από την ανάγκη να καθορίσουμε οι ίδιοι τη θεατρική μας πορεία. Και επαγγελματικά και καλλιτεχνικά. Βρήκαμε ένα παλιό συνεργείο ζυγοστάθμισης, το νοικιάσαμε και φτιάξαμε με μεράκι και προσωπική δουλειά ένα λειτουργικό και απολύτως ασφαλές μικρό θέατρο με την αλάνθαστη αισθητική του απλού και λιτού.

Με πολλή περηφάνια κάνουμε γνωστό ότι δεν ευνοηθήκαμε με κανένα ποσό "υπερήφανων χορηγών" εκτός από τον ΣΕΥΔΑΠ που μας χάρισε τα είδη υγιεινής. Επίσης, το "Από Κοινού" δεν επιχορηγείται από το ΥΠΠΟ και γνωρίζοντας τους λόγους είναι πολύ περήφανο γι' αυτό. Χορηγοί του είναι φίλοι και συναγωνιστές που πρόσφεραν το υστέρημά τους και προσωπική εργασία. Και το κυριότερο, έχει κερδίσει τη συμμετοχή ενεργού κοινού που κατανοεί τους στόχους και τις επιδιώξεις του».

Στον ένα χρόνο λειτουργίας του, το «Από Κοινού» Θέατρο, πέρα από τις παραστάσεις της Ελ. Γερασιμίδου, του Αντ. Ξένου και όχι μόνο, φιλοξένησε μουσικές βραδιές, παρουσιάσεις βιβλίων, παραστάσεις Καραγκιόζη, πρωτότυπα projects και ποικίλες δραστηριότητες. Επίσης ένα Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Δημιουργικής Ενασχόλησης Παιδιών και ένα Σεμινάριο Υποκριτικής για ηθοποιούς - με συγκεκριμένο προσανατολισμό - από την Ελένη Γερασιμίδου.

Η συναυλία του ΚΚΕ με έργα Σοβιετικών συνθετών στην κρατική τηλεόραση

Την Κυριακή 3 Δεκέμβρη, στις 12.00, θα προβληθεί από την ΕΡΤ2 η συναυλία συμφωνικής μουσικής που διοργάνωσε η ΚΕ του ΚΚΕ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 18 Οκτώβρη. Η συγκεκριμένη συναυλία ήταν μέρος μιας σειράς εκδηλώσεων που διοργάνωσε η ΚΕ του ΚΚΕ για να τιμήσει τα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση, αναδεικνύοντας τη μεγάλη σημασία του κοσμοϊστορικού αυτού γεγονότος ως πηγής έμπνευσης, γνώσης και συμπερασμάτων, χρήσιμων στο σύγχρονο αγώνα για την κοινωνική απελευθέρωση.

Η Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ παρουσίασε έργα των Σοβιετικών συνθετών Ντμίτρι Σοστακόβιτς, Σεργκέι Προκόφιεφ και Αράμ Χατσατουριάν. Την Ορχήστρα διηύθυνε ο διεθνούς φήμης μαέστρος Αλέξανδρος Μυράτ.

Στη συναυλία παρουσιάστηκαν τα κομμάτια: «Βαλς» από το έργο «Μεταμφίεση» (Masquerade Valse) και «Χορός των σπαθιών» του Α. Χατσατουριάν, επιλογή μερών από το μπαλέτο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» (1. «Μοντέγοι και Καπουλέτοι», 2. «Ο χορός των κοριτσιών με τα κρίνα» και 3. «Ο Ρωμαίος στον τάφο της Ιουλιέτας») του Σ. Προκόφιεφ και η 12η Συμφωνία - «Το Ετος 1917» του Ντ. Σοστακόβιτς.

ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΡΟΔΟ
Η έρημος της Μάνδρας

1. Μέσα στη χαοτική κατάσταση της χώρας, προστέθηκαν και 21 νεκροί από τη φονική πλημμύρα στη Μάνδρα Αττικής. Οι αρμόδιοι της δημόσιας διοίκησης, αντί να πετρώσουν από λύπη, προσπάθησαν να περάσουν τη σκυτάλη της ευθύνης από τη μία υπηρεσία στην άλλη. Η γνωστή πρακτική του Νεοέλληνα απέναντι στην ανάληψη των ευθυνών: κανείς δεν έχει ποτέ ευθύνη για τίποτα! Πάντοτε είναι θέμα κάποιου άλλου. Και αυτό αποτελεί ένα μόνο σύμπτωμα από τις παθογένειες αυτής της χώρας. Σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν, όλοι μαζί αγκαλιά ανακάλυψαν τον νέο εχθρό, του οποίου το όνομα είναι Φύση. Για δες, η Φύση είναι άδικη και επιβλαβής! Ευκαιρίας δοθείσης, ζήσαμε άλλη μια κοκορομαχία ανάμεσα στους δύο αρχηγούς των μεγαλύτερων κομμάτων. Και η ζωή συνεχίζεται απαράλλαχτα και βασανιστικά ίδια και απαράλλακτη.

2. Επρεπε τόσοι άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους για να γίνουν γνωστά τα βάσανα της Μάνδρας. Τώρα όλοι μιλάνε πάνω στους πνιγμένους, οι πολιτικοί αγκαλιά με τους δημοσιογράφους, και χωρίς να ορρωδούν προ ουδενός στέκονται στην άκρη των ρευμάτων παραμιλώντας μπροστά στις κάμερες, ενώ η ως επί το πλείστον μικροαστική ελληνική κοινωνία παρακολουθεί μες στην απάθειά της τη λάσπη να αποκαλύπτει την κρυμμένη φρίκη.

3. Μικροαστισμός και φιλανθρωπία αντάμα: «Ας πρόσεχαν πού έχτιζαν» σχολίασαν αυτοί που προκαλούν και στηρίζουν κάθε ανομία, αυτοί που κερδίζουν και βολεύονται από κάθε κατάργηση του κράτους δικαίου.

4. Η αποθέωση του Μακιαβέλι: «Ενίοτε πρέπει να χρησιμοποιούμε λόγια για να συγκαλύπτουν τις πράξεις. Αλλά τούτο πρέπει να γίνεται κατά τέτοιον τρόπο ώστε κανείς να μη το αντιλαμβάνεται. `Η, αν γίνει αντιληπτό, πρέπει να υπάρχουν πρόχειρες δικαιολογίες που να προβάλλονται αυτοστιγμεί».

5. Από 'δω και στο εξής οι πνιγμένοι θα είναι μόνιμη υπενθύμιση και απειλή για όλους όσους χρόνια ολόκληρα γνώριζαν και δεν έκαναν τίποτα, που έδιναν στη γραφειοκρατία το δικαίωμα να κυβερνά σε βάρος της ζωής, αφήνοντας την ίδια τη ζωή να στηρίζεται στη μεταφυσική σιγουριά πως είναι απίθανο να συμβεί το «κακό». Αλλά η γερόντισσα ακόμα φωνάζει: «Εφτά φορές μας έχει βρει το κακό, πόσες άλλες θα αντέξουμε ακόμα;».

6. Η τραγωδία ανάγκασε τους αρμόδιους της κρατικής διοίκησης να ανοίξουν τους χάρτες τους για να εντοπίσουν την έρημο της Μάνδρας. Μου είναι παγερά αδιάφορο αν η περιφερειάρχης ή ο διοικητής της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος μπορούν να συγχωρέσουν τον εαυτό τους. Αυτό που έχει συντελεστεί, αθροιστικά στα παρελκόμενα της οικονομικής κρίσης, είναι ακόμα βαθύτερο: θρέφει μελλοντικούς Ρασκόλνικοφ (από το γνωστό έργο του Ντοστογιέφσκι).


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ