Ο Κώστας Πελετίδης συζητά με εργαζόμενους |
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο δήμαρχος και η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου συνομίλησαν με τους εργαζόμενους, οι οποίοι μεταξύ άλλων ανέφεραν ότι με το τέλος της οκτάμηνης απασχόλησής τους, είναι κυριολεκτικά ξεκρέμαστοι, αφού δεν δικαιούνται, με τις προϋποθέσεις που ισχύουν, όλοι επίδομα ανεργίας.
Στους εργαζόμενους μοιράστηκε επιστολή του δημάρχου Πατρέων, που αναφέρει ανάμεσα σε άλλα: «Απευθυνόμαστε σε σένα που δούλεψες στο δήμο μας για 8 μόλις μήνες, και θέλουμε ως δημοτική αρχή να σε ευχαριστήσουμε για την προσφορά σου. Χωρίς εσένα δεν θα γινόταν η πόλη μας πιο καθαρή, τα σχολεία μας δεν θα μπορούσαν να βαφτούν, μία σειρά από δύσκολες εργασίες δεν θα προχωρούσαν χωρίς τη δική σου συμβολή. Κάνατε σπουδαία δουλειά για το δήμο και την πόλη μας. Το πρώτο απ' όλα τα δικαιώματα για κάθε άνθρωπο είναι το δικαίωμα στη δουλειά.
(...) Σήμερα, που όπως εσείς απολύονται χιλιάδες εργαζόμενοι, ο πρωθυπουργός της χώρας στη ΔΕΘ ισχυρίζεται πως έρχεται η "δίκαιη ανάπτυξη" και θα ικανοποιηθούν τάχα οι λαϊκές ανάγκες, θα αντιμετωπιστεί η ανεργία. Γίνεται όλο και πιο φανερό ότι η λεγόμενη "δίκαιη ανάπτυξη" αποτελεί μεγαλύτερη απάτη ακόμη κι απ' αυτήν της κατάργησης των μνημονίων, που έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν λίγα χρόνια. Δίκαιη ανάπτυξη σε ένα άδικο σύστημα δεν υπάρχει. Η καπιταλιστική ανάπτυξη απαιτεί τον εργασιακό και κοινωνικό μεσαίωνα που διαμορφώθηκε και με τα μνημόνια.
Οι νόμοι και τα μνημόνιά τους τσακίζουν κόκαλα, θυσιάζουν ζωές στο βωμό του κέρδους. Με αυτούς τους νόμους καλείται η δημοτική αρχή να ασκεί διοίκηση στο δήμο μας. Γι' αυτό και έχουμε κάνει επιλογή! Είμαστε απέναντι στις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και δίπλα στο εργατικό κίνημα, που παλεύει, που διεκδικεί όχι μόνο να επιβιώνει ο εργαζόμενος λαός , άλλα να ζει!
Να γιατί ως δημοτική αρχή προβάλλουμε και στηρίζουμε τους αγώνες για μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Στηρίζουμε τον αγώνα για:
«Στα ελληνικά νησιά παραμένουν χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες, διπλά εγκλωβισμένοι σε άθλιες συνθήκες, ως αποτέλεσμα της συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας που αποτελεί μέρος των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών που οξύνονται, ενώ η ΕΕ με πρόσχημα το Προσφυγικό προωθεί μπίζνες και στρατεύματα στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.
Στα ελληνικά νησιά ναι μεν δεν ανανεώθηκαν ορισμένες συμβάσεις ΜΚΟ που αφορούν τουλάχιστον την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, όμως, με ευθύνη κυβέρνησης και ΕΕ, η διαχρονική γύμνια και οι τεράστιες ελλείψεις σε κρατικά νοσοκομεία και υποδομές θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την υγεία προσφύγων, μεταναστών όσο και του ντόπιου πληθυσμού. Συνιστά δε ανείπωτη βαρβαρότητα η άτυπη συμφωνία κυβέρνησης - Γερμανίας για το πλαφόν των μόλις 70 ατόμων το μήνα για οικογενειακή επανένωση που γίνονται δεκτά στη Γερμανία, ενώ 2.700 θα ζουν για χρόνια το "μαρτύριο της σταγόνας".
Αμεσα να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα και η μετακίνησή τους στις χώρες προορισμού. Οι λαοί να συγκρουστούν με την αντιδραστική πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων, να καταδικάσουν τον καπιταλισμό που φέρνει εκμετάλλευση, πόλεμο, προσφυγιά».
Στο μεταξύ, αυξημένες συνεχίζουν οι ροές μεταναστών και προσφύγων στα νησιά του βόρειου Αιγαίου. Από την Τρίτη μέχρι και χτες έφτασαν στα νησιά περίπου 600 άτομα, τα περισσότερα στη Λέσβο. Χωρίς τις χτεσινές αφίξεις, στη Λέσβο πέρασαν 1.117 άτομα, στη Χίο 208 και στη Σάμο 514. Σύμφωνα με το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Συνόρων, Μετανάστευσης και Ασύλου του υπουργείου Εσωτερικών, χτες στη Λέσβο βρίσκονταν 6.102 πρόσφυγες και μετανάστες, στη Χίο 1.747 και στη Σάμο 2.821.
Ενας νέος σταθμός διοδίων στο ύψος του Ελαιώνα Αιγίου προστέθηκε στον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Κορίνθου, αυξάνοντας τη φοροληστεία των λαϊκών στρωμάτων. Οπως αναφέρει ο δήμος Πάτρας σε σχετική ανακοίνωση: «Από 17 ευρώ που πλήρωναν για τη διαδρομή Πάτρα - Αθήνα με επιστροφή (και χωρίς να υπολογίζονται τα διόδια της Αττικής Οδού) από σήμερα πληρώνουν 22,80 ευρώ, ενώ σύντομα θα τεθούν σε λειτουργία τέσσερις νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων: στο Δερβένι, στην Ακράτα, στον κόμβο των Καλαβρύτων και στο Δρέπανο.
Ενα έργο χρήσιμο και αναγκαίο για το λαό μας, το πληρώνει διπλά και τριπλά. Πλήρωσε την κατασκευή του, πληρώνει και τη χρήση του, αφού έχει παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους, διασφαλίζοντας τα κέρδη τους με την εγγύηση του Δημοσίου και τη σταθερή πληρωμή του λαού μας. Αποτελεί πρόκληση για το λαό, που δοκιμάζεται από την κρίση, να χρυσοπληρώνει συνεχώς για δρόμους και υποδομές που του ανήκουν.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, αλλά τους επεκτείνει. Εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ το χαράτσι των διοδίων. Στηρίζουμε και με αντίστοιχες αποφάσεις του Δημοτικού μας Συμβουλίου τον αγώνα του λαού μας για άμεση κατάργηση όλων των διοδίων.
Στηρίζουμε τις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων των δήμων της Αιτωλοακαρνανίας, που διεκδικούν τουλάχιστον τη μείωση της τιμής διέλευσης από τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου».
Στα προβλήματα του επαρχιακού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας αναφέρονται οι περιφερειακοί σύμβουλοι Θεσσαλίας της «Λαϊκής Συσπείρωσης» (Τ. Τσιαπλές, Γ. Λούμας, Αστ. Χαλάτσης), σε Επερώτηση προς τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό, ζητώντας να τους δοθούν, στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, συγκεκριμένες απαντήσεις.
Σε ό,τι αφορά την Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας - Βόλου, επισημαίνουν ότι ο δρόμος έχει σημαντικά προβλήματα (στενότητα, έλλειψη τακτικής συντήρησης, κυκλοφορία βαρέων οχημάτων), ενώ χρησιμοποιείται από μεγάλο αριθμό οδηγών καθημερινά, που μετακινούνται τόσο από Λάρισα προς Βόλο και αντίστροφα, όσο και στα χωριά που γειτνιάζουν στο δρόμο αυτό, λόγω και της αδυναμίας πολλών οδηγών να πληρώνουν το άγριο χαράτσι των 8 ευρώ για να πάνε και να γυρίσουν στον Βόλο. Λόγω αυτών των προβλημάτων του δρόμου, κατά καιρούς έχουν γίνει πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που κόστισαν ανθρώπινες ζωές, τραυματισμούς και περιουσίες.
Για τον επαρχιακό δρόμο Λάρισας - Φαρσάλων αναφέρουν ότι έπρεπε εδώ και χρόνια να έχει κατασκευαστεί εκ νέου, με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, παρακάμπτοντας και τις κατοικημένες περιοχές με τις οποίες έπρεπε να υπάρχουν ειδικοί έξοδοι (Νίκαια, Νέες Καρυές, Χαρά, Ζάππειο), γιατί ο υφιστάμενος είναι ακατάλληλος και επικίνδυνος για την κυκλοφορία που δέχεται καθημερινά, λόγω της στενότητάς του, των επικίνδυνων στροφών του και της έλλειψης συντήρησης.
Για τον επαρχιακό δρόμο Ελασσόνας - Κατερίνης σημειώνουν ότι σε πολλά σημεία του, μέχρι τα όρια των νομών Λάρισας - Πιερίας, πέρα από τη στενότητά του, έχει υποστεί πολλές φθορές ο ασφαλτοτάπητας και σε ορισμένα σημεία η βλάστηση καλύπτει μέρος του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική επικινδυνότητα για τους διερχόμενους οδηγούς και επιβάτες.
Για τον επαρχιακό δρόμο Γόννων - Ροδιάς επισημαίνουν ότι είναι ίσως ο μοναδικός μεταξύ δημοτικών διαμερισμάτων με σημαντικό πληθυσμό, ο οποίος παραμένει εδώ και δεκαετίες χωρίς ασφαλτόστρωση, με ευθύνη τόσο των νομαρχιακών αρχών που προϋπήρξαν όσο και της περιφερειακής αρχής Θεσσαλίας.
Για τον επαρχιακό συνδετήριο δρόμο από το ύψος του δρόμου Λάρισας - Συκουρίου έως το δρόμο Λάρισας - Αγιάς, που συνδέει και το δημοτικό διαμέρισμα Ομορφοχωρίου, και πέρα από την εξυπηρέτηση των κατοίκων του χωριού και εργαζομένων σε επιχειρήσεις της περιοχής, εξυπηρετεί ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες πολλούς οδηγούς που κατευθύνονται στα παράλια του ν. Λάρισας, υπογραμμίζουν ότι λόγω έλλειψης συντήρησης η κατάστασή του είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη για τους διερχόμενους οδηγούς και επιβάτες των πολλών οχημάτων.
Για τον επαρχιακό δρόμο Βερδικούσης - Λογγά, που κατασκευάστηκε πρόσφατα και διαφημίστηκε δεόντως από την περιφερειακή αρχή σαν έργο σημαντικής σημασίας, ενώ και ο περιφερειάρχης έβγαινε φωτογραφίες καμαρώνοντας γι' αυτόν, τονίζουν ότι, παρά την παράδοσή του στην κυκλοφορία, ένα μέρος του προς την πλευρά του Λογγά εξακολουθεί να είναι χωματόδρομος και σε διάφορα σημεία του δρόμου σημειώνονται κατολισθήσεις, λόγω της σαθρότητας των εδαφών, ενώ δεν έχουν κατασκευαστεί έργα αντιστήριξης.
Η Διεύθυνση και το προσωπικό του «Ριζοσπάστη» εκφράζουν θερμά συλλυπητήρια στον σύντροφο Μάνο Βελεγράκη για το θάνατο της μητέρας του.