ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Κόβει κορδέλες σε έργα στρατηγικής σημασίας για το κεφάλαιο τα οποία χρυσοπληρώνει ο λαός

Eurokinissi

Τη σημασία της Ιόνιας Οδού για το εγχώριο κεφάλαιο και την ανάκαμψη της κερδοφορίας του, ως έργου ενταγμένου στη στρατηγική της αστικής τάξης για μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο, υπερασπίστηκε χτες ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, κατά τα εγκαίνια ενός ακόμα τμήματος του έργου. Ταυτόχρονα, παρέδωσε μαθήματα εξαπάτησης του λαού με κάλπικες υποσχέσεις περί «δρόμων» επιστροφής στην «κανονικότητα» και στη «δίκαιη ανάπτυξη», ενώ προσπέρασε παντελώς το γεγονός ότι για τη χρήση της οι κάτοικοι της περιοχής, στους οποίους κατά τα άλλα «ανήκει το έργο», όπως υποστήριξε, θα χαρατσώνονται αδρά.

Ειδικά στην Ιόνια Οδό θα λειτουργούν συνολικά τέσσερις μετωπικοί σταθμοί (Κλόκοβα, Αγγελόκαστρο, Τέροβο και Μενίδι) και τέσσερις πλευρικοί (Μεσολογγίου, Γαβρολίμνης, Αρτας και Γοργόμυλου), που θα προσθέσουν νέα βάρη στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες της περιοχής, καθώς θα πληρώνουν ακριβά τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Ενώ το ταξίδι Αθήνα - Ιωάννινα, μαζί με τη χρήση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, που είναι 13,30 ευρώ για οδηγούς ΙΧ, θα κοστίζει συνολικά 37,25 ευρώ!

Ο Αλ. Τσίπρας δεν έκρυψε ότι πρόκειται για ένα «οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα», που θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την καπιταλιστική ανάκαμψη. Εξηγώντας πιο συγκεκριμένα ανέφερε από πού περνάει ο δρόμος, τονίζοντας ότι διευκολύνει τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων και ότι βελτιώνει την πρόσβαση στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Αστακού, αναβαθμίζοντας έτσι τη διασύνδεση της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της Αδριατικής, αλλά και τη σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια. Ανέδειξε επίσης και τα οφέλη του κεφαλαίου στον κλάδο του Τουρισμού από το έργο, αφού συντομεύουν οι αποστάσεις των ταξιδιωτών.

Κομπασμοί για μια διαπραγμάτευση που κόστισε στο λαό χρυσάφι

Βαριά χαράτσια θα πληρώνει ο λαός στους κατασκευαστικούς ομίλους για να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους

Eurokinissi

Βαριά χαράτσια θα πληρώνει ο λαός στους κατασκευαστικούς ομίλους για να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους
Στην προσπάθειά του να βρει σημεία διαφοροποίησης από προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις, στελέχη των οποίων έσπευσαν χτες να διεκδικήσουν την «πατρότητα» των έργων και την εκκίνησή τους, ο Αλ. Τσίπρας παραδέχτηκε ότι άλλοι τα ξεκίνησαν αλλά «ολοκληρώνονται με εμάς» και εγκωμίασε την κυβέρνησή του για «την αποτελεσματικότητα» και «το χρονοδιάγραμμα».

Οπως είπε, «σε δυόμισι χρόνια» η κυβέρνηση «ξεκόλλησε» τα έργα, ενώ κατέληξε λέγοντας ότι με τη «διαπραγμάτευση» με τους «παραχωρησιούχους», η κυβέρνηση προστάτευσε το «δημόσιο συμφέρον».

Να σημειώσουμε ότι από την περιβόητη «επαναδιαπραγμάτευση» που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι (μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι) για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους, προκύπτει ότι τελικά για την επανεκκίνησή τους οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα.

Ειδικά για την Ιόνια Οδό, έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά μόλις 200 εκατομμύρια περίπου φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015...

Αυταπάτες στο λαό με τη σέσουλα

Ολα τα παραπάνω συνοδεύτηκαν από το γνωστό κυβερνητικό αφήγημα περί «επιστροφής στην κανονικότητα» που σηματοδοτεί η ανάκαμψη της καπιταλιστικής κερδοφορίας, προς «μια νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος και το ασφυκτικό καθεστώς της επιτροπείας».

Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να υιοθετήσει ο λαός για δικούς του τους στόχους του κεφαλαίου, άρα να αποδεχτεί τα αντιλαϊκά «προαπαιτούμενα» για την επίτευξή τους, ο Αλ. Τσίπρας επανέλαβε τη ρητορεία περί «δίκαιης» καπιταλιστικής ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι αυτή πρέπει «να καταμερίζει με δικαιοσύνη τα ωφελήματα σε όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους», αποβλέποντας στην απόσπαση της ανοχής του λαού, μια κρίσιμη παράμετρος την ώρα που ανοίγει η τρίτη «αξιολόγηση» και νέα αντιλαϊκά μέτρα τίθενται στο τραπέζι.

Μερίδιο στα εύσημα διεκδικεί η Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ανακοίνωσή της έσπευσε να υπενθυμίσει τη συμμετοχή της στην ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, αναφέροντας πως η κατασκευή της υποστηρίχτηκε 100% από τα «ταμεία συνοχής», χάρη στα έκτακτα μέτρα που πρότεινε στο πλαίσιο του προγράμματος του 2015.

Η Ιόνια Οδός είναι ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ. «Οι εν λόγω πέντε αυτοκινητόδρομοι, που υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης, συμβάλλουν καθοριστικά στη σταθερή οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σημείωσε χαρακτηριστικά, ομολογώντας ότι πρόκειται για έργα κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Προσδοκίες επιχειρηματικών συμφωνιών από την επίσκεψη Μακρόν

Βδομάδα έντονων διεργασιών είναι για την κυβέρνηση αυτή που διανύουμε, καθώς Πέμπτη - Παρασκευή επισκέπτεται τη χώρα ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Εμ. Μακρόν, ενώ το Σαββατοκύριακο αναμένεται η επίσκεψη και παρέμβαση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Στο ενδιάμεσο, ο Αλ. Τσίπρας, σήμερα, Τετάρτη, θα βρεθεί στην Καβάλα, όπου με τον Βούλγαρο ομόλογό του θα κλείσουν τη συμφωνία για την ενιαία σιδηροδρομική σύνδεση των τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) με τα τρία λιμάνια της Β. Ελλάδας (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη) μέσω γραμμής που θα υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση.

Η επίσκεψη Μακρόν, που επιχειρείται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως «ψήφος εμπιστοσύνης» στην ελληνική οικονομία, εντάσσεται στα ευρύτερα ενεργειακά και γεωστρατηγικά σχέδια του γαλλικού κεφαλαίου και της κυβέρνησής του. Η Γαλλία αποτελεί τη δεύτερη, μετά τη Γερμανία, μεγαλύτερη αγορά προέλευσης άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιούνται 120 περίπου θυγατρικές γαλλικών εταιρειών ή κοινοπραξίες με ελληνικές επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης Μακρόν, έχουν ήδη οργανωθεί συναντήσεις και συζητήσεις επιχειρηματιών των δύο χωρών, που καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα της παραγωγικής δραστηριότητας, με έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και συνολικά στην Ενέργεια, αλλά και στον ΟΛΘ και στην ύδρευση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Πληροφορίες λένε ότι η «Total» - που έχει μονογράψει συμφωνία με το ελληνικό Δημόσιο ως επικεφαλής κοινοπραξίας για το «οικόπεδο» 2 δυτικά της Κέρκυρας, ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για «οικόπεδα» νότια και δυτικά της Κρήτης - έχει ήδη διαμηνύσει την επιθυμία για επιτάχυνση των διαγωνισμών για έρευνα και εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στις περιοχές αυτές, και μάλιστα συμπληρώνουν ότι το θέμα αυτό βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Γάλλου Προέδρου.

Οι τομείς του τουρισμού, της φαρμακευτικής βιομηχανίας, της διατροφής, των κατασκευών επίσης προτάσσονται, με γαλλικούς επιχειρηματικούς ομίλους να δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα, π.χ. η «Accor» (ξενοδοχεία «Sofitel» και «Novotel»), η φαρμακευτική «Sanofi», η «Loreal», η «Danone», η κατασκευαστική «Vinci», που σε κοινοπραξία με ελληνικές εταιρείες διαχειρίζεται τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, την Ολυμπία Οδό και εκδηλώνει ενδιαφέρον για τη νέα γραμμή του Μετρό της Αθήνας κ.ά.

Συνέχεια στις αντιλαϊκές διεργασίες με την 3η «αξιολόγηση»

Τα «προαπαιτούμενα» νέα αντιλαϊκά μέτρα της 3ης «αξιολόγησης», ο κρατικός προϋπολογισμός του 2018, καθώς και το ζήτημα των «κόκκινων» δανείων, βρέθηκαν στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης στις Βρυξέλλες του υπουργού Οικονομικών Ευ. Τσακλαλώτου και του αναπληρωτή υπουργού, Γ. Χουλιαράκη με τον Επίτροπο Οικονομικών της ΕΕ Π. Μοσκοβισί.

Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης, τα «προαπαιτούμενα» της 3ης «αξιολόγησης» φτάνουν σε 95, αριθμός που προσαυξάνεται στα 113 μέχρι τον Αύγουστο του 2018, ενώ όπως επισημαίνεται ο εισπρακτικός στόχος από το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων φτάνει σε 5,4 δισ. ευρώ. Παράλληλα, προλειαίνοντας το έδαφος για περαιτέρω κλιμάκωση, οι ίδιες κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν πως υπάρχει πάντοτε ο «αστάθμητος παράγοντας» του ΔΝΤ. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των «κόκκινων» δανείων, επισημαίνεται ότι ο στόχος για το 2017 είναι χαμηλός, ενώ μεγαλύτερη προσπάθεια θα πρέπει να γίνει, σύμφωνα με τις συστάσεις της ΕΚΤ, εντός του 2018 και του 2019.

Αναφορικά με την προχτεσινή συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ, επισημαίνεται ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, που έχει κατατεθεί στη Βουλή, βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης με τους «θεσμούς».

Ταυτόχρονα, το ζήτημα των εγχώριων τραπεζικών ομίλων δείχνει να ανεβαίνει ψηλά στην ατζέντα της 3ης «αξιολόγησης», με την πλευρά του ΔΝΤ να θέτει ζήτημα νέων «διαγνωστικών ελέγχων» στις τράπεζες, με ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων καθώς και για πιο «επιθετική» διαχείριση των «κόκκινων» δανείων. Στο πλαίσιο των ενδοαστικών ανταγωνισμών που εκδηλώνονται γύρω από τους εγχώριους τραπεζικούς Ομίλους, η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Α. Μπράιτχαρτ, τόνισε πως «οι ελληνικές τράπεζες είναι επαρκώς κεφαλαιοποιημένες και τώρα προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στη μείωση του όγκου των μη εξυπηρετούμενων δανείων, κάτι το οποίο περιγράφεται εκτενώς στο μνημόνιο οικονομικής πολιτικής και τη συμφωνία του περασμένου Ιουνίου με τις ελληνικές αρχές».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η μπαγιάτικη προπαγάνδα των «μεγάλων έργων» επανέρχεται για στήριξη της απάτης «δίκαιη ανάπτυξη»

Σε σχόλιό του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για την ομιλία του πρωθυπουργού στα εγκαίνια τμήματος της Ιόνιας Οδού:

«Οταν ο πρωθυπουργός επαναφέρει την μπαγιάτικη και χρεοκοπημένη προπαγάνδα των "μεγάλων έργων", που χρησιμοποίησαν στο παρελθόν κατά κόρον οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καταλαβαίνει κανείς πόσο μεγάλη απάτη είναι το αφήγημα της δήθεν "δίκαιης ανάπτυξης".

Αυτό αποδεικνύει τόσο η σημερινή πραγματικότητα, όπου τα λαϊκά στρώματα συνεχίζουν να πληρώνουν πανάκριβα την κατασκευή και χρήση των οδικών αξόνων, με υπέρογκα διόδια, όσο και αυτή των προηγούμενων ετών, όπου τα λεγόμενα "μεγάλα έργα" ούτε ανάπτυξη προς όφελος του λαού εξασφάλισαν, ούτε την καπιταλιστική κρίση απέτρεψαν, ούτε την ανισομετρία από περιοχή σε περιοχή εξάλειψαν».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ