Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Κόβει κορδέλες σε έργα στρατηγικής σημασίας για το κεφάλαιο τα οποία χρυσοπληρώνει ο λαός

Eurokinissi

Τη σημασία της Ιόνιας Οδού για το εγχώριο κεφάλαιο και την ανάκαμψη της κερδοφορίας του, ως έργου ενταγμένου στη στρατηγική της αστικής τάξης για μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο, υπερασπίστηκε χτες ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, κατά τα εγκαίνια ενός ακόμα τμήματος του έργου. Ταυτόχρονα, παρέδωσε μαθήματα εξαπάτησης του λαού με κάλπικες υποσχέσεις περί «δρόμων» επιστροφής στην «κανονικότητα» και στη «δίκαιη ανάπτυξη», ενώ προσπέρασε παντελώς το γεγονός ότι για τη χρήση της οι κάτοικοι της περιοχής, στους οποίους κατά τα άλλα «ανήκει το έργο», όπως υποστήριξε, θα χαρατσώνονται αδρά.

Ειδικά στην Ιόνια Οδό θα λειτουργούν συνολικά τέσσερις μετωπικοί σταθμοί (Κλόκοβα, Αγγελόκαστρο, Τέροβο και Μενίδι) και τέσσερις πλευρικοί (Μεσολογγίου, Γαβρολίμνης, Αρτας και Γοργόμυλου), που θα προσθέσουν νέα βάρη στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες της περιοχής, καθώς θα πληρώνουν ακριβά τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Ενώ το ταξίδι Αθήνα - Ιωάννινα, μαζί με τη χρήση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, που είναι 13,30 ευρώ για οδηγούς ΙΧ, θα κοστίζει συνολικά 37,25 ευρώ!

Ο Αλ. Τσίπρας δεν έκρυψε ότι πρόκειται για ένα «οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα», που θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την καπιταλιστική ανάκαμψη. Εξηγώντας πιο συγκεκριμένα ανέφερε από πού περνάει ο δρόμος, τονίζοντας ότι διευκολύνει τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων και ότι βελτιώνει την πρόσβαση στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Αστακού, αναβαθμίζοντας έτσι τη διασύνδεση της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της Αδριατικής, αλλά και τη σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια. Ανέδειξε επίσης και τα οφέλη του κεφαλαίου στον κλάδο του Τουρισμού από το έργο, αφού συντομεύουν οι αποστάσεις των ταξιδιωτών.

Κομπασμοί για μια διαπραγμάτευση που κόστισε στο λαό χρυσάφι

Βαριά χαράτσια θα πληρώνει ο λαός στους κατασκευαστικούς ομίλους για να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους

Eurokinissi

Βαριά χαράτσια θα πληρώνει ο λαός στους κατασκευαστικούς ομίλους για να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους
Στην προσπάθειά του να βρει σημεία διαφοροποίησης από προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις, στελέχη των οποίων έσπευσαν χτες να διεκδικήσουν την «πατρότητα» των έργων και την εκκίνησή τους, ο Αλ. Τσίπρας παραδέχτηκε ότι άλλοι τα ξεκίνησαν αλλά «ολοκληρώνονται με εμάς» και εγκωμίασε την κυβέρνησή του για «την αποτελεσματικότητα» και «το χρονοδιάγραμμα».

Οπως είπε, «σε δυόμισι χρόνια» η κυβέρνηση «ξεκόλλησε» τα έργα, ενώ κατέληξε λέγοντας ότι με τη «διαπραγμάτευση» με τους «παραχωρησιούχους», η κυβέρνηση προστάτευσε το «δημόσιο συμφέρον».

Να σημειώσουμε ότι από την περιβόητη «επαναδιαπραγμάτευση» που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι (μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι) για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους, προκύπτει ότι τελικά για την επανεκκίνησή τους οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα.

Ειδικά για την Ιόνια Οδό, έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά μόλις 200 εκατομμύρια περίπου φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015...

Αυταπάτες στο λαό με τη σέσουλα

Ολα τα παραπάνω συνοδεύτηκαν από το γνωστό κυβερνητικό αφήγημα περί «επιστροφής στην κανονικότητα» που σηματοδοτεί η ανάκαμψη της καπιταλιστικής κερδοφορίας, προς «μια νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος και το ασφυκτικό καθεστώς της επιτροπείας».

Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να υιοθετήσει ο λαός για δικούς του τους στόχους του κεφαλαίου, άρα να αποδεχτεί τα αντιλαϊκά «προαπαιτούμενα» για την επίτευξή τους, ο Αλ. Τσίπρας επανέλαβε τη ρητορεία περί «δίκαιης» καπιταλιστικής ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι αυτή πρέπει «να καταμερίζει με δικαιοσύνη τα ωφελήματα σε όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους», αποβλέποντας στην απόσπαση της ανοχής του λαού, μια κρίσιμη παράμετρος την ώρα που ανοίγει η τρίτη «αξιολόγηση» και νέα αντιλαϊκά μέτρα τίθενται στο τραπέζι.

Μερίδιο στα εύσημα διεκδικεί η Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ανακοίνωσή της έσπευσε να υπενθυμίσει τη συμμετοχή της στην ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, αναφέροντας πως η κατασκευή της υποστηρίχτηκε 100% από τα «ταμεία συνοχής», χάρη στα έκτακτα μέτρα που πρότεινε στο πλαίσιο του προγράμματος του 2015.

Η Ιόνια Οδός είναι ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ. «Οι εν λόγω πέντε αυτοκινητόδρομοι, που υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης, συμβάλλουν καθοριστικά στη σταθερή οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σημείωσε χαρακτηριστικά, ομολογώντας ότι πρόκειται για έργα κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο λαός πλήρωσε «χρυσάφι» την κατασκευή, θα συνεχίσει να πληρώνει για τη χρήση(2017-12-28 00:00:00.0)
Μποναμάς οκτώ δισ. στις κατασκευαστικές(2013-12-11 00:00:00.0)
Φέρνει υπερπενταπλασιασμό της τιμής των διοδίων!(2013-05-16 00:00:00.0)
Μετά τα χαράτσια έρχονται και ρήτρες δισεκατομμυρίων(2012-11-09 00:00:00.0)
Να ενισχυθεί η ασφάλεια της διαδρομής(2010-10-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ