ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Ιούνη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΟΣΥ
Εργαζόμενοι και επιβάτες πληρώνουν την υποχρηματοδότηση και τις μεγάλες ελλείψεις

Με τη διοίκηση της εταιρείας και εκπροσώπους των σωματείων συναντήθηκε ο Δ. Κουτσούμπας, ο οποίος μίλησε στη συνέχεια σε συγκέντρωση των εργαζομένων

Από τη συνάντηση με εκπροσώπους των σωματείων
Από τη συνάντηση με εκπροσώπους των σωματείων
Την κεντρική διοίκηση και το αμαξοστάσιο των «Οδικών Συγκοινωνιών» (ΟΣΥ), στην περιοχή του Ρέντη, επισκέφτηκε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στην ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερ-ταμείο των ιδιωτικοποιήσεων και διεκδικώντας την υπογραφή νέας ΣΣΕ.

Στη διάρκεια της περιοδείας ο Δ. Κουτσούμπας συναντήθηκε με την κεντρική διοίκηση της ΟΣΥ και με συνδικαλιστές από τα σωματεία των εργαζομένων στο χώρο, ενώ μίλησε σε συγκέντρωση εργαζομένων στο χώρο του αμαξοστασίου. Στη συνάντηση με τη πρόεδρο της εταιρείας, Ζωή Γεωργίου, και τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Αναγνωστόπουλο, η ενημέρωση επικεντρώθηκε στα κενά που υπάρχουν στη χρηματοδότηση της εταιρείας.

Οπως αναφέρθηκε, η κρατική επιχορήγηση έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια από τα 145 στα 86 εκ. ευρώ. Επίσης σύμφωνα με τη διοίκηση, το χρέος της εταιρείας ανερχόταν στα τέλη του 2015 στα 55 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο τρέχων προϋπολογισμός εμφανίζεται ελλειμματικός κατά περίπου 43-44 εκατ. ευρώ. Οπως προέκυψε από τη συνάντηση, για να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό, η διοίκηση της ΟΣΥ προσβλέπει στην ανάληψη του κόστους της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, καθώς και του μειωμένου εισιτηρίου που ισχύει για πληθυσμιακές ομάδες (μαθητές, ηλικιωμένους, ΑμεΑ) από τα αντισυμβαλλόμενα με τις συγκοινωνίες υπουργεία, ποσό το οποίο υπολογίζει σε 45 εκατομμύρια ευρώ.

Από τη συζήτηση με στελέχη της διοίκησης της ΟΣΥ

Eurokinissi

Από τη συζήτηση με στελέχη της διοίκησης της ΟΣΥ
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, οι εκπρόσωποι της ΟΣΥ προσέφεραν στον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ ως ενθύμιο, έκδοση αφιερωμένη στα 50 χρόνια της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τα σωματεία των εργαζομένων, ο Λεωνίδας Σκούλος, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, αναφέρθηκε στη μεγάλη μείωση του αριθμού των οδηγών, που από τους 5.500 εργαζόμενους το 2009, έχει περιοριστεί σήμερα σε 3.600 άτομα. Τόνισε πως οι ελλείψεις προσωπικού έχουν ως αποτέλεσμα την αραίωση των δρομολογίων, αφού από το σύνολο των 2.100 λεωφορείων κυκλοφορούν μόνο τα 850. Επισήμανε ότι η ΣΣΕ των εργαζομένων έχει λήξει, η παράτασή της έχει εκπνεύσει από το Μάρτη, και εδώ και δυο μήνες δεν έχει υπογραφεί νέα Σύμβαση.

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων στην ΟΣΥ, επισήμανε ότι η αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% συνεπάγεται για την ΟΣΥ και τις θυγατρικές της εταιρείες επιπλέον κόστος που φτάνει το ένα εκατ. ευρώ.

Πρόσθεσε ακόμα ότι μόνο για την προμήθεια πετρελαίου, φυσικού αερίου και ρεύματος, το κόστος αναμένεται να εκτοξευθεί από τα 40 εκατ. το 2015 στα 58 εκατ. ευρώ το 2016. Οπως σημείωσε, οι προσλήψεις 500 οδηγών και 200 τεχνικών μένουν «κλειδωμένες» στο συρτάρι του αρμόδιου υπουργού από το Δεκέμβρη του 2014. Την ανησυχία και τον προβληματισμό που επικρατεί ανάμεσα στους εργαζόμενους υπογράμμισε ο Θέμης Αμπλάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας.


Η σημερινή κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

Στοιχεία από το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη» τον περασμένο Μάη

Το δημοσίευμα του Ριζοσπάστη στις 19/5/2016
Το δημοσίευμα του Ριζοσπάστη στις 19/5/2016
Τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου, τη μείωση προσωπικού και μισθών, την παραπέρα εντατικοποίηση της δουλειάς, στοιχεία που συνυπάρχουν με την επιβάρυνση της λαϊκής οικογένειας, μέσω της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων και την απογείωση της ταλαιπωρίας, είχε αναδείξει πρόσφατα και ο «Ριζοσπάστης» σε εκτενές ρεπορτάζ για την κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (μπλε λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός, μετρό και τραμ).

Οι αστικές συγκοινωνίες λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και όχι βέβαια για την εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών των εργαζομένων και του λαού. Χαρακτηριστικός είναι ο νόμος 3920/2011, με τον οποίο δημιουργήθηκαν οι ανώνυμες εταιρείες «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) και «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ), που ανήκουν στον Ομιλο ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών). Η ΟΣΥ αποτελεί προϊόν της συγχώνευσης ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία) και ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και η ΣΤΑΣΥ της συγχώνευσης ΑΜΕΛ (μετρό), ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός) και ΤΡΑΜ.

Σύμφωνα με το νόμο, οι νέες εταιρείες, που «συντονίζονται και ελέγχονται από τον ΟΑΣΑ», «αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που υπηρετούν σκοπούς κοινής ωφέλειας, λειτουργούν με βάση τους κανόνες ιδιωτικής οικονομίας» (άρθρο 4). Με άλλα λόγια, λειτουργούν με βάση το κέρδος, στη λογική του κόστους - οφέλους για τον ιδιοκτήτη, ο οποίος, στην προκειμένη περίπτωση είναι το κράτος.

Για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, ο στόχος της μείωσης του λεγόμενου «λειτουργικού κόστους» από τη διοίκηση και το κράτος μεταφράζεται σε μείωση προσωπικού, μέσω συνταξιοδοτήσεων και μετακινήσεων, και σε μείωση των μισθών, που φθάνει στο 45% μετά το 2009. Συγκεκριμένα, το 2011 ο κατώτατος μισθός ήταν 751 ευρώ και σήμερα είναι 586 ευρώ για τους εργαζόμενους άνω των 25 ετών (μείωση 22%) και 510 ευρώ για τους εργαζόμενους έως 25 ετών (μείωση 32%)!

Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, το προσωπικό στο σύνολο του Οργανισμού (λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός, μετρό και τραμ) το 2009 ήταν 11.857 εργαζόμενοι και το 2014 μόλις που έφθανε τους 7.949 εργαζόμενους. Δηλαδή, την περίοδο 2009 - 2014, μέσα σε πέντε χρόνια, το προσωπικό μειώθηκε κατά 33%! Αντίστοιχα, μειώθηκε η αναλογία τεχνιτών/οχημάτων, με αποτέλεσμα την ελλειπή συντήρηση αυτών που κυκλοφορούν.

Η μείωση του προσωπικού οδήγησε και στη μείωση του έργου, αυξάνοντας την ταλαιπωρία για τους επιβάτες. Ενδεικτικά, κατά την περίοδο 2009 - 2014, τα λεωφορεία που κυκλοφορούν και οι βάρδιες που γίνονται καθημερινά μειώθηκαν κατά 33% και 29%, αντίστοιχα. Δηλαδή, κυκλοφορούν λιγότερα λεωφορεία σε λιγότερο χρόνο. Επίσης, τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν και οι βάρδιες που γίνονται καθημερινά, μειώθηκαν κατά 33% και 40%, αντίστοιχα. Το δίκτυο στα λεωφορεία μειώθηκε κατά 8% (500 χιλιόμετρα) και στα τρόλεϊ κατά 9% (36 χιλιόμετρα). Τέλος, στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ αθροιστικά, το παραγόμενο έργο (οχηματοχιλιόμετρα) μειώθηκε κατά 25%.

Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με γνώμονα το κέρδος ευθύνεται και για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Ενδεικτικά, το 2008 καθιερώθηκε το ενιαίο εισιτήριο, το οποίο κόστιζε 0,80 ευρώ. Το 2016 το εισιτήριο έχει ανέλθει στα 1,4 ευρώ, αύξηση 75%! Στόχος του κράτους είναι οι αστικές συγκοινωνίες να χρηματοδοτούνται εξολοκλήρου από δικά τους έσοδα και αυτό εκφράζεται στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΣΑ. Την ίδια ώρα, η κρατική χρηματοδότηση μειώνεται συνεχώς. Για παράδειγμα, το 2009 έφθανε σχεδόν τα 200 εκατομμύρια και το 2014 μειώθηκε κατά 50%, μόλις στα 100 εκατομμύρια...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ