ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Απαιτεί λιγότερους Ελληνες στα πλοία!

Αξιώνει, ταυτόχρονα, φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις, καθώς και ανάληψη από το κράτος ολόκληρου του κόστους της ναυτικής εκπαίδευσης

Τα αστρονομικά υπερκέρδη που έχουν «τσεπώσει» από τον ιδρώτα και το αίμα των ναυτεργατών, αλλά και η εφοπλιστόδουλη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ «άνοιξαν την όρεξη» των Ελλήνων εφοπλιστών για τα καλά. Ετσι, τώρα, επανέρχονται δριμύτεροι και αξιώνουν εγγράφως το δραστικό αποδεκατισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα ποντοπόρα πλοία, να μην πληρώνουν δεκάρα στο ΝΑΤ, ο ελληνικός λαός να πληρώνει την εκπαίδευση των λιγοστών Ελλήνων ναυτεργατών που θα δουλέψουν στα πλοία τους και να μειωθούν ακόμα και αυτά τα ποσά - κοροϊδία που πληρώνουν ως φορολογία στο ελληνικό κράτος! Οι νέες άκρως προκλητικές αξιώσεις των εφοπλιστών διατυπώθηκαν χτες, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Γιάννη Λύρα, ο οποίος εκτόξευσε και τις γνωστές απειλές περί ολοκληρωτικής φυγής των πλοίων από την ελληνική σημαία. Απειλή, που προσφέρεται ως άλλοθι στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου αυτή να ικανοποιήσει το ...εφοπλιστικό διεκδικητικό πλαίσιο για την ...προστασία του εθνικού νηολογίου. Και ο πρόεδρος της ΕΕΕ κατέληξε: «Είπαμε και ελαλήσαμε και αμαρτίαν ουκ έχουμε»!

Ειδικότερα, τα γραπτά ...αιτήματα των εφοπλιστών έχουν ως εξής:

- «Ηεπιλογή των κατωτέρων πληρωμάτων στα πλοία ελληνικής σημαίας να είναι ελεύθερη»! Ενώ στην οργανική σύνθεση να παραμείνουν 4 έως 6 Ελληνες ναυτεργάτες, ανάλογα με τη χωρητικότητα του πλοίου. Στο σημείο αυτό, υπάρχει το σχόλιο: «Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η επιλογή των πληρωμάτων είναι πλέον ελεύθερη, σε ορισμένες δε περιλαμβάνει ακόμη και τον πλοίαρχο»!

- «Η ανάληψη από το κράτος εξ ολοκλήρου του κόστους της δημόσιας ναυτικής εκπαιδεύσεως, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους των δύο περιόδων της εκπαιδεύσεως εν πλω των σπουδαστών των Ναυτικών Ακαδημιών»!

- «Η προσαρμογή των συντελεστών της φορολογίας των πλοίων (tonnage tax) σύμφωνα με τα ισχύοντα στα αντίστοιχα συστήματα των άλλων κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως».

- «Η πολιτεία να συμμετέχει στο κόστος των ασφαλιστικών εισφορών των Ελλήνων ναυτικών»!

Ο Γ. Λύρας εξέφρασε πρόταση και για το ΝΑΤ, το οποίο πρέπει «επιτέλους να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ιδιωτικοοικονομική διαχείριση» και εξέφρασε την ελπίδα ότι «με το άνοιγμα του φακέλου ολόκληρου του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας, θα αντιμετωπιστεί σε ορθή βάση και το πρόβλημα του ΝΑΤ»... Επίσης ανέφερε τις προτάσεις της Ενωσης και για τη ναυτική εκπαίδευση, των οποίων η ουσία είναι η ιδιωτικοποίηση.

Πρόσχημα για τα νέα υπερπρονόμια που απαιτούν οι εφοπλιστές αποτελεί η «καραμέλα» της «ανταγωνιστικότητας» του ελληνικού πλοίου. Ορος εντελώς ανυπόστατος, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, σύμφωνα με τα οποία: Τη διετία 1999 - 2000, οι Ελληνες εφοπλιστές «για δεύτερη φορά τα τελευταία 50 χρόνια» ήρθαν πρώτοι στις κατασκευές πλοίων! Οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών αποτελούν το 14% των ανά τον κόσμο παραγγελιών, το 21% της χωρητικότητας των νέων παραγγελιών σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ το ύψος της συνολικής αυτής επένδυσης υπερβαίνει δύο φορές τον ελληνικό κρατικό προϋπολογισμό! Επιπλέον ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ο μεγαλύτερος του κόσμου, καθώς μέχρι τις 31 Μάρτη του 2000 αριθμούσε 3.584 πλοία άνω των 1.000 κοχ και συνολικής χωρητικότητας 90.272.490 κόρων. Την πρωτιά αυτή την κατέχουν εδώ και 10 χρόνια. Τα πλοία υπό ελληνική σημαία αντιπροσωπεύουν το 45% της ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, κατέχοντας επίσης την πρώτη θέση.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Οδεύουν προς το «πιάτο» των ιδιωτών

Προωθείται το ξεπούλημά τους, ενώ η «Εργοστασιακή Επιτροπή» καλεί σε αγώνα ακύρωσης των κυβερνητικών σχεδίων

Ο «Νιάρχος επιστρέφει» για τους 2.000 εργατοτεχνίτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά! Σήμερα, αρχίζουν οι διαδικασίες για την παράδοση στους ιδιώτες του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας, αλλά και του τελευταίου υπό δημόσιο έλεγχο! Η κοινοπραξία (Εμπορική Τράπεζα, Alfa Finance, KPMG) που έχει αναλάβει την υπόθεση του ξεπουλήματος του Σκαραμαγκά, θα παραχωρήσει σήμερα προς δημοσίευση στον ελληνικό και ξένο Τύπο, την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Η κυβέρνηση με το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά διαπράττει πολλαπλό «έγκλημα». Οχι μόνο πουλάει το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου με μοναδικές δυνατότητες, αλλά, «προικίζει» τον επίδοξο μνηστήρα, με παραγγελίες που ήδη έχει κλείσει το ναυπηγείου ύψους περίπου 1 τρισ. δραχμών! Επιπλέον, επιδιώκει να παραδώσει το ναυπηγείο «καθαρό» από εργασιακά δικαιώματα και...«πλεονάζον» προσωπικό. Ηδη έχει γίνει γνωστό ότι περίπου 800 εργαζόμενοι θα βρεθούν στο δρόμο, ενώ για αυτούς που θα παραμείνουν θα επιχειρηθεί πριν την πώληση η επιβολή των...«νέων» εργασιακών σχέσεων, σύμφωνα με το νόμο - έκτρωμα που ψηφίστηκε στη Βουλή.

Να αποτρέψουν τα διαλυτικά σχέδια σε βάρος του ναυπηγείου και των κατακτήσεών τους καλεί τους εργαζόμενους του ναυπηγείου η παράταξη «Εργοστασιακή Επιτροπή» Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Η παράταξη καταγγέλλει τον υπονομευτικό ρόλο των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, οι οποίες συμμετείχαν και συμμετέχουν ενεργά στα όσα σχεδιάζονται από την κυβέρνηση σε βάρος του ναυπηγείου και των εργαζομένων και υπογραμμίζει:

«Οι άθλιες μεθοδεύσεις που θέλουν το ναυπηγείο απαξιωμένο δε στοχεύουν μόνο στην πώλησή του χωρίς δεκάρα έχουν στόχο και τους εργαζόμενους. Θέλουν να τσακίσουν κάθε προσπάθεια αντίστασης». Η «Εργοστασιακή» καλεί τους εργαζόμενους να συσπειρωθούν γύρω της, για να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους. Να αγωνιστούν, διεκδικώντας την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ενώ παραθέτει και ολόκληρο το διεκδικητικό της πλαίσιο. Καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για ναυπηγείο 100% στο δημόσιο, για τη σύσταση δημόσιου ενιαίου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας.

ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΒΑΛΑΣ - ΘΑΣΟΥ
Απεργία κόντρα στην αδιαλλαξία

Σε 48ωρη απεργία προχωρούν οι ναυτεργάτες της πορθμειακής γραμμής Καβάλας - Θάσου, με απόφαση της διοίκησης της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ», που στη συνεδρίασή της προχθές αποφάσισε να υλοποιήσει τη σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης στις 9 Γενάρη.

Η απεργία θα ξεκινήσει στις 14 Φλεβάρη στις 5 το πρωί και αποφασίστηκε μετά την αποτυχία, με αποκλειστική ευθύνη των πλοιοκτητών, της συνάντησης τη Δευτέρα 5/2/2001 και τη συνεχιζόμενη άρνηση των πλοιοκτητριών εταιριών να επαναπροσλάβουν τους δύο παράνομα απολυμένους ναυτεργάτες, Αγαπητό Αριστοτέλη, αντιπρόεδρο της Ενωσης και Ντούκα Κωνσταντίνο, γενικό γραμματέα.

Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες αρνούνται ακόμα να εφαρμόσουν όσα προβλέπονται από το νόμο και τις ΣΣΕ, καλυπτόμενες στις παρανομίες και την ασυδοσία τους από την υποτακτική στάση των Λιμενικών Αρχών. Η απόφαση για την 48ωρη απεργία προβλέπει την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων σ' όλα τα πλοία της γραμμής Θάσου - Καβάλας για τη λύση των αιτημάτων των ναυτεργατών, που έχουν επιδοθεί με εξώδικο στους πλοιοκτήτες στις 9 Γενάρη. Τα αιτήματα των ναυτεργατών έχουν να κάνουν με την καταβολή δεδουλευμένων, υπερωριών, καθώς και άλλες παραβάσεις από τους πλοιοκτήτες της γραμμής.

Η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» καλεί τους πλοιοκτήτες να συζητήσουν αμέσως με το Σωματείο για τη ρύθμιση των σχετικών με τη λειτουργία των πλοίων ασφαλείας και των πληρωμάτων τους για το χρονικό διάστημα της απεργίας.

ΕΣΑΚ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΟΧΙ στην άρση της μονιμότητας

Καταγγέλλει τα σενάρια για προσλήψεις στο δημόσιο πενταετούς διάρκειας

Την εξέταση από την κυβέρνηση της πρόσληψης δημοσίων υπαλλήλων «πενταετούς θητείας», κατά το ιταλικό πρότυπο - σύμφωνα με χτεσινά δημοσιεύματα - καταγγέλλει η ΕΣΑΚ Δημοσίου, θεωρώντας ότι το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στη γενικότερη αντιδραστική αναδιάρθρωση στο δημόσιο, χτυπάει τη μονιμότητα και συνιστά ριζική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των δημοσίων υπαλλήλων. Η ΕΣΑΚ Δημοσίου καλεί τους εργαζόμενους στο δημόσιο ν' αντισταθούν σ' αυτές τις αντιλαϊκές κυβερνητικές επιδιώξεις, συγκροτώντας το δικό τους μέτωπο αγώνων μαζί με όλους τους εργαζόμενους της χώρας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», η πρόταση τέθηκε στην υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης, Β. Παπανδρέου, από τον Ιταλό ομόλογό της, Φρ. Μπασανίνι, και η υπουργός προτίθεται να προωθήσει την πρόταση σε επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο.

Στην ανακοίνωσή της, η ΕΣΑΚ Δημοσίου σημειώνει: «Η υπουργός Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, κινούμενη στην ευρωενωσιακής έμπνευσης κυβερνητική πολιτική της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης της Δημόσιας Διοίκησης, ύστερα από την ψήφιση του σχετικού νόμου για το πρόγραμμα "ΠΟΛΙΤΕΙΑ", προωθεί, στα πλαίσια αυτά, ριζικές ανατροπές και στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο δημόσιο.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση κινείται και ο αναφερόμενος σε σημερινά δημοσιεύματα σχεδιασμός της υπουργού για προσλήψεις δημοσίων υπαλλήλων πενταετούς θητείας για ορισμένο έργο, καθώς και για καθιέρωση της σύνδεσης του μισθού με τη λεγόμενη παραγωγικότητα».

Επίσης, η παράταξη τονίζει: «Ετσι η κυβέρνηση θα επιχειρήσει προοπτικά να καταργήσει ολοκληρωτικά τη δημοσιοϋπαλληλική σχέση εργασίας, της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και, ταυτόχρονα, μέσα από αυτή τη σύνδεση μισθού-ανταποδοτικότητας, να χειραγωγήσει και να πειθαναγκάσει τους δημοσίους υπαλλήλους στην πιστή υλοποίηση της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής στη Δημόσια Διοίκηση.

Μ' αυτόν τον τρόπο θα επιδιώξει να κάνει τη Δημόσια Διοίκηση, τον κρατικό μηχανισμό, πιο αποτελεσματικό στην προώθηση των γενικότερων αντιλαϊκών κοινωνικοοικονομικών αναδιαρθρώσεων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ