Αξιώνει, ταυτόχρονα, φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις, καθώς και ανάληψη από το κράτος ολόκληρου του κόστους της ναυτικής εκπαίδευσης
Ειδικότερα, τα γραπτά ...αιτήματα των εφοπλιστών έχουν ως εξής:
- «Ηεπιλογή των κατωτέρων πληρωμάτων στα πλοία ελληνικής σημαίας να είναι ελεύθερη»! Ενώ στην οργανική σύνθεση να παραμείνουν 4 έως 6 Ελληνες ναυτεργάτες, ανάλογα με τη χωρητικότητα του πλοίου. Στο σημείο αυτό, υπάρχει το σχόλιο: «Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η επιλογή των πληρωμάτων είναι πλέον ελεύθερη, σε ορισμένες δε περιλαμβάνει ακόμη και τον πλοίαρχο»!
- «Η ανάληψη από το κράτος εξ ολοκλήρου του κόστους της δημόσιας ναυτικής εκπαιδεύσεως, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους των δύο περιόδων της εκπαιδεύσεως εν πλω των σπουδαστών των Ναυτικών Ακαδημιών»!
- «Η προσαρμογή των συντελεστών της φορολογίας των πλοίων (tonnage tax) σύμφωνα με τα ισχύοντα στα αντίστοιχα συστήματα των άλλων κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως».
- «Η πολιτεία να συμμετέχει στο κόστος των ασφαλιστικών εισφορών των Ελλήνων ναυτικών»!
Ο Γ. Λύρας εξέφρασε πρόταση και για το ΝΑΤ, το οποίο πρέπει «επιτέλους να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ιδιωτικοοικονομική διαχείριση» και εξέφρασε την ελπίδα ότι «με το άνοιγμα του φακέλου ολόκληρου του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας, θα αντιμετωπιστεί σε ορθή βάση και το πρόβλημα του ΝΑΤ»... Επίσης ανέφερε τις προτάσεις της Ενωσης και για τη ναυτική εκπαίδευση, των οποίων η ουσία είναι η ιδιωτικοποίηση.
Πρόσχημα για τα νέα υπερπρονόμια που απαιτούν οι εφοπλιστές αποτελεί η «καραμέλα» της «ανταγωνιστικότητας» του ελληνικού πλοίου. Ορος εντελώς ανυπόστατος, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, σύμφωνα με τα οποία: Τη διετία 1999 - 2000, οι Ελληνες εφοπλιστές «για δεύτερη φορά τα τελευταία 50 χρόνια» ήρθαν πρώτοι στις κατασκευές πλοίων! Οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών αποτελούν το 14% των ανά τον κόσμο παραγγελιών, το 21% της χωρητικότητας των νέων παραγγελιών σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ το ύψος της συνολικής αυτής επένδυσης υπερβαίνει δύο φορές τον ελληνικό κρατικό προϋπολογισμό! Επιπλέον ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ο μεγαλύτερος του κόσμου, καθώς μέχρι τις 31 Μάρτη του 2000 αριθμούσε 3.584 πλοία άνω των 1.000 κοχ και συνολικής χωρητικότητας 90.272.490 κόρων. Την πρωτιά αυτή την κατέχουν εδώ και 10 χρόνια. Τα πλοία υπό ελληνική σημαία αντιπροσωπεύουν το 45% της ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, κατέχοντας επίσης την πρώτη θέση.