ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Γενάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΚΡΗΤΙΚΟΥ»
Αντίσταση παρά τις πιέσεις

Απορρίφθηκε από τους εργαζόμενους η πρόταση του προέδρου του σωματείου για αποδοχή του κλεισίματος   της επιχείρησης, συλλαλητήριο στις 30 Γενάρη

Το εργοστάσιο του «ΚΡΗΤΙΚΟΥ»
Το εργοστάσιο του «ΚΡΗΤΙΚΟΥ»
Το δικαίωμά τους στη δουλιά συνεχίζουν να υπερασπίζονται, παρά τις έντονες πιέσεις που δέχονται, οι εργάτες της επιχείρησης «Κρητικός ΑΕ» και ετοιμάζονται για το συλλαλητήριο μαζί με όλους τους εργαζόμενους της Πάτρας, την Τρίτη στις 30 Γενάρη στις 7μ.μ. στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης, που διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων και Συνδικαλιστών Πάτρας.

Την έντονη αντίδραση των εργατών της «Κρητικός ΑΕ» συνάντησε η χτεσινή πρόταση του προέδρου του σωματείου Βασίλη Ρουμελιώτη, να σταματήσει η επίσχεση εργασίας και να δεχτούν την παύση της λειτουργίας οι εργαζόμενοι, για να πάρουν το επίδομα ανεργίας! Με συντριπτική πλειοψηφία οι εργάτες απέρριψαν αυτή την πρόταση.

Δε συνέβη όμως το ίδιο και για το θέμα της κατάληψης του εργοστασίου, όπου με οριακή διαφορά μιας ψήφου - μετά και από πιέσεις που άσκησαν οι φορείς της πόλης ο Περιφερειάρχης, το Εργατικό Κέντρο Πάτρας (ΕΚΠ), η Νομαρχία, ο Δήμος - η συνέλευση αποφάσισε την παύση της κατάληψης.

Με ανακοίνωσή του το κλαδικό σωματείο Κλωστοϋφαντουργίας, Ιματισμού, Δέρματος, Τσαγκαράδων, καταγγέλλει «την τρομοκρατία που όλες τις μέρες ασκούσαν οι λεγόμενοι φορείς της πόλης μας: Περιφερειάρχης, Νομαρχία, Δήμος, ΕΚΠ, οι οποίοι καθημερινά δίνουν εξετάσεις στα αφεντικά τους, εργοδοσία και κυβέρνηση. Ιδιαίτερες ευθύνες αναλαμβάνει και ο πρόεδρος του εργοστασιακού σωματείου, ο οποίος υιοθέτησε στη Γενική Συνέλευση τη γραμμή κυβέρνησης- εργοδοσίας και ΕΚΠ».

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Καλούμε τους εργαζόμενους να μη δεχτούν να κατεβάσουν τον πήχη των δικαιωμάτων τους, όπως τους καλεί εργοδοσία - κυβέρνηση και να μπουν στη στρούγκα της μετα-ΟΝΕ εποχής».

Να σημειώσουμε ότι για το συλλαλητήριο της Τρίτης, που διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων, αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Καλούμε τους εργαζόμενους να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση την επαναλειτουργία του εργοστασίου, τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας, του μισθού και του συνόλου των ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων. Να μην εφαρμοστεί στην πράξη και να μείνει στα χαρτιά το αντεργατικό τερατούργημα της κυβέρνησης που χτυπά το 8ωρο, τη σταθερή δουλιά. Να ενώσουμε τη φωνή μας με τους εργαζόμενους στο χώρο της Υγείας που την Τρίτη 30/1 έχουν πανελλαδική απεργία για να μην περάσουν οι αντιδραστικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην ασφάλεια - πρόνοια, την υγεία. Παλεύουμε για δημόσια δωρεάν υγεία για όλο το λαό».

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Να διασφαλιστεί η σύνδεση των νησιών

Ψήφισμα δημάρχων νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου, σχετικά με την ευθύνη της κυβέρνησης για διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνίας 

«Φουντώνει» η ανησυχία των νησιωτών, καθώς έχει αρχίσει πλέον να γίνεται ευρέως αντιληπτό ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το μέλλον των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών παίρνουν υπόψη αποκλειστικά και μόνο την αύξηση των υπερκερδών των εφοπλιστών, όπως επιβάλλει ο εκτρωματικός κοινοτικός κανονισμός 3577/92, που αίρει το καμποτάζ, και όχι την απρόσκοπτη, ασφαλή και, βέβαια, φτηνή συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Ακριβώς αυτή την ανησυχία εκφράζουν, με ψήφισμά τους, δήμαρχοι νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου, από σχετική ημερίδα που έγινε πρόσφατα στη Σάμο. Ταυτόχρονα, εξακολουθεί να κερδίζει έδαφος η ολοκληρωμένη πρόταση για τη σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που προβάλλουν το ΚΚΕ, ναυτεργατικά σωματεία, δήμαρχοι και μαζικοί φορείς νησιών του Αιγαίου. Χτες, σε ημερίδα που έγινε στη Χίο, έγινε παρουσίαση της πρότασης από τους Γ. Τούσσα και Γ. Μαρίνο, μέλη της ΚΕ του ΚΚΕ.

Στο ψήφισμά τους, οι δήμαρχοι αναφέρουν τον προβληματισμό τους και τις ανησυχίες τους, ενόψει της «απελευθέρωσης» των θαλάσσιων συγκοινωνιών που προωθεί η κυβέρνηση μέσω της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. «Η λογική - σημειώνουν - της ελεύθερης αγοράς στις θαλάσσιες μεταφορές, η οποία στηρίζεται απλά και μόνο στο κριτήριο του κέρδους, δεν μπορεί να είναι η μόνη παράμετρος που θα καθορίζει το σχεδιασμό των δρομολογίων». Οι δήμαρχοι απαιτούν, μεταξύ άλλων, να υπάρξει μέριμνα, ώστε να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση όλων των νησιών, να καθιερωθεί ανώτατο οικονομικό όριο του ύψους του εισιτηρίου επιβατών και εμπορευμάτων «και να μην καθορίζεται αυτό ελεύθερα», όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί τον απροκάλυπτο εμπαιγμό σε βάρος των νησιωτών και συνολικά της κοινής γνώμης. Χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, εγκαινιάζοντας την έκθεση «ΧΕΝΙΑ», ανέφερε για την υπόθεση της ακτοπλοΐας ότι: «Η απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα, η διασφάλιση της εδαφικής συνέχειας και συνοχής του ελλαδικού χώρου» αποτελούν «τις βασικές ανάγκες που οφείλουμε να καλύψουμε»! Αυτό, όταν το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας που ετοιμάζεται μετατρέπει τις ελληνικές θάλασσες σε «ξέφραγο αμπέλι» για τους εφοπλιστές. Οταν τη «νύφη» της εφοπλιστικής ασυδοσίας πλήρωσαν με την ίδια τους τη ζωή οι 81 επιβάτες του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Να σημειωθεί ότι το θέμα της απόδοσης ευθυνών για το τραγικό αυτό ναυάγιο έγινε πλέον για την κυβέρνηση «κάποια υπόθεση», με την οποία ασχολείται η Δικαιοσύνη, όπως κυνικά δήλωσε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Ρέππας...

ΓΕΑΣ
Πρόστιμα... ανοχής

Αποφεύγει το ΥΕΝ να παρέμβει αποφασιστικά ενάντια στην παράνομη ακινητοποίηση πλοίων της ακτοπλοΐας

Η παραβίαση των νόμων από τα τρία εταιρικά μεγαθήρια που εκμεταλλεύονται τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελεί πλέον καθημερινό φαινόμενο, ενώ από την πλευρά τους οι αρμόδιες υπηρεσίες αρκούνται σε κάποιες... ισχνές κυρώσεις. Αυτή την περίοδο στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκονται δεμένα 10 ακτοπλοϊκά πλοία κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας και οι εκατοντάδες ναυτεργάτες που αποτελούν τα πληρώματά τους στην ανεργία. Από την πλευρά της, η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΓΕΑΣ) η οποία συνεδρίασε προχτές, ενώ οι αποφάσεις της δημοσιοποιήθηκαν χτες το πρωί, αποφάσισε να αρκεστεί στην επιβολή κάποιων προστίμων!

Τα πλοία αυτά είχαν ακινητοποιηθεί για να εκτελέσουν τις εργασίες για την ετήσια συντήρηση των ακτοπλοϊκών πλοίων όπως προβλέπει το ΝΔ 187/73. Ομως, το ΝΔ προβλέπει ότι η ακινησία των πλοίων για την ετήσια συντήρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 2 μήνες το χρόνο με παράταση ένα μήνα σε εξαιρετικά ειδικές περιπτώσεις. Τα 10 πλοία βρίσκονται ακινητοποιημένα πάνω από το νόμιμο διάστημα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων τους και βέβαια τα νησιά που εξυπηρετούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το «ΕΞΠΡΕΣ ΕΡΜΗΣ» βρίσκεται δεμένο από τις 11 του Οκτώβρη, το «ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ» από τις 22 του Οκτώβρη, το «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 4» από τις 21 του Νοέμβρη και πάει λέγοντας.

Η ΓΕΑΣ ενέκρινε το αίτημα της κοινοπραξίας πλοιοκτητών που έχουν δρομολογημένα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία στην πορθμειακή γραμμή Φανερωμένη Σαλαμίνας - Πέραμα Μεγάρων να αυξηθούν τα εισιτήρια. Ετσι η τιμή του εισιτηρίου (μεικτό ναύλο) από 90 δραχμές αυξάνεται σε 120 δραχμές.

ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΟΑΕΔ
Διαφωνούν με τη διάλυσή του

Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 5 Φλεβάρη 

Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία προχωρά η Ομοσπονδία υπαλλήλων ΟΑΕΔ στις 5 Φλεβάρη, απαιτώντας τη λύση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, ενώ ταυτόχρονα τονίζει τη διαφωνία της με την πρόταση της εταιρίας KPMG για τριχοτόμηση του ΟΑΕΔ, με ιδιωτικοποίηση των δράσεων για απασχόληση, υποστήριξη και επαγγελματική κατάρτιση, που αποδέχεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και η ΓΣΕΕ.

Αναφέροντας τους λόγους της διαφωνίας της, η Ομοσπονδία σημειώνει ότι:

«Αποδυναμώνει και αποσυντονίζει τις κύριες δράσεις του, την απασχόληση, την επιδότηση των ανέργων και την επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν τα κέρδη της εργοδοτικής πλευράς από την καταστρατήγηση αυτών των προγραμμάτων.

Προτείνει η διαχείριση του δημοσίου χρήματος (προσλήψεις, αμοιβές, προμήθειες, τεχνικά έργα, προγράμματα απασχόλησης και επαγγελματικής κατάρτισης) να γίνεται όχι με κανόνες Δημοσίου Δικαίου, αλλά ιδιωτικού, που δε διασφαλίζουν τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα και την ορθή και χρηστή διαχείρισή του.

Είναι πρόταση πολυτελείας, αφού και υψηλότερο λειτουργικό κόστος θα δημιουργήσει και τα αποτελέσματά της, εφ' όσον λειτουργήσει, θα είναι σε βάθος χρόνου (4 ετών και πλέον).

Αγνοεί σχεδόν πλήρως την προσφορά και την εμπειρία των εργαζομένων στον ΟΑΕΔ και καταργεί τα εργασιακά τους δικαιώματα που έχουν κατακτηθεί με αγώνες».

Παράταση για εισφορές στον ΟΓΑ

Παρατείνεται μέχρι το τέλος του χρόνου η δυνατότητα καταβολής των καθυστερούμενων εισφορών για όσους αγρότες έχουν ενταχθεί στον κλάδο πρόσθετης ασφάλισης του ΟΓΑ. Η παράταση αυτή δίνεται με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση «άρθρο 22 του Ν. 2874/2000» και οι ασφαλισμένοι αγρότες δε χρειάζεται να υποβάλουν σχετική αίτηση. Πάντως, η παράταση σε καμιά περίπτωση δεν αντιμετωπίζει τη δύσκολη θέση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες αγρότες, που υποχρεώθηκαν σε οικονομική επιβάρυνση προκειμένου να τύχουν μιας κάποιας βελτίωσης των απαράδεκτα χαμηλών συντάξεων. Αποδεικνύει όμως το πόσο δυσβάστακτα είναι τα χαράτσια που επέβαλε η κυβέρνηση. Εντός του επόμενου διμήνου, ο ΟΓΑ με ειδοποίησή του θα δίνει οδηγίες για τον τρόπο εξόφλησης των εισφορών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ