Την τελετή καθέλκυσης του υποβρυχίου «Πιπίνος» στα «Ελληνικά Ναυπηγεία AE» (ΕΝΑΕ) στο Σκαραμαγκά προγραμματίζει η κυβέρνηση για τις 6 Οκτώβρη, με όλες τις προβλεπόμενες επισημότητες και τυμπανοκρουσίες, χωρίς ωστόσο να εξασφαλίζεται το μέλλον των ναυπηγείων και των εργαζομένων τους, ούτε και οι ανάγκες άμυνας της χώρας.
Τα ΕΝΑΕ «αργοπεθαίνουν» χρόνια τώρα ως ιδιοκτησία του Αραβα επιχειρηματία Σάφα και της γερμανικής HDW. Οι εργαζόμενοί τους, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων, χρόνια ολόκληρα υπέφεραν στα χέρια Γερμανών και Αράβων καπιταλιστών, με αποτέλεσμα να τους οφείλονται δεδουλευμένα από τις 18 Απρίλη 2012. Υπενθυμίζεται ότι το αραβογερμανικό μονοπώλιο, αφού εισέπραξε τουλάχιστον 2,4 δισ. ευρώ από τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, ουσιαστικά έβαλε λουκέτο στο Σκαραμαγκά, καταδικάζοντας τους εργαζόμενους στην απληρωσιά και την εκ περιτροπής εργασία, ενώ ταυτόχρονα οι εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου κυριολεκτικά σκουριάζουν.
Η κυβέρνηση, προκειμένου να παραλάβει κάποια στιγμή τα όντως σημαντικά για την άμυνα της χώρας, νευότευκτα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» και «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» (κλάσης 214), καθώς και το παλαιότερο «ΩΚΕΑΝΟΣ» (κλάσης 209, εντάχτηκε σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού), δρομολόγησε εξελίξεις ώστε να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες, οι δε 835 εναπομείναντες εργαζόμενοι ωθήθηκαν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το ΠΝ με μισθούς από 850 ευρώ και μειώσεις 35% σε σχέση με τις αμοιβές που είχαν παλιότερα. Επιπλέον, υπάρχουν άλλοι 120 εργαζόμενοι που είχαν αποσπαστεί σε θυγατρική, με αντικείμενο το τροχαίο υλικό.
Σε κάθε περίπτωση, η σύμβαση με το ΠΝ έχει διάρκεια το πολύ δύο χρόνια, όσο υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν η κατασκευή και οι δοκιμές των υποβρυχίων στο νερό (διαρκούν από έξι μήνες έως ένα χρόνο). Οι εργαζόμενοι δουλεύουν, δηλαδή, με ημερομηνία λήξης και μειωμένους μισθούς, καθώς από εκεί και πέρα το μέλλον του ναυπηγείου είναι άδηλο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα άλλα τρία υποβρύχια, πέραν του «ΠΙΠΙΝΟΥ», το «ΩΚΕΑΝΟΣ» είναι σε καλή κατάσταση και αναμένονται σύντομα οι δοκιμές του στη θάλασσα. Το «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» αναμένεται να πέσει στο νερό περί τα τέλη του χρόνου. Το «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» θα ξεκινήσει τις δοκιμές εν όρμω το 2015.
Υπολογίζεται ότι ο ελληνικός λαός, για τις τέσσερις προαναφερόμενες μονάδες, συν τον πολύπαθο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» (που έστω είναι ήδη επιχειρησιακά ενταγμένος στη δύναμη του στόλου) και άλλα δύο υποβρύχια που δεν έχουν καν ξεκινήσει να κατασκευάζονται, έχει ήδη πληρώσει σε μεγαλοκαρχαρίες 3,2 δισ. ευρώ! Υποτίθεται η κυβέρνηση ζητά τα χρήματα αυτά πίσω διά της... «δικαστικής οδού».
Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται στο ναυπηγείο της Ελευσίνας (ιδιοκτησίας Ταβουλάρη): Η πυραυλάκατος «ΡΙΤΣΟΣ» (τύπος ΣΟΥΠΕΡ ΒΗΤΑ) έπρεπε να έχει παραδοθεί στο ΠΝ ήδη από τον Ιούνη του 2013, αλλά ακόμα δεν...
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Αμυνας Δ. Αβραμόπουλος είχε ως στόχο να παραλάβει το πλοίο πριν αποχωρήσει από το υπουργείο Αμυνας για το νέο του πόστο, μέσα Οκτώβρη, ως επίτροπος της χώρας στην Κομισιόν, ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα τα καταφέρει.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το ΓΕΝ, άλλες δύο πυραυλάκατοι («ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» και «ΒΛΑΧΑΚΟΣ», για τις οποίες έχει πληρωθεί το 90% της αξίας τους) υποτίθεται θα παραδοθούν σε δύο χρόνια. Το ΠΝ κατέβαλλε κανονικά τις πληρωμές στον επιχειρηματία, ώστε να προχωρούν οι εργασίες, αλλά, καθώς αυτός είχε χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία και Εφορία, τα ποσά κατάσχονταν...
Στιγμιότυπο από τη συνάντηση |
Ο Δ. Κουτσούμπας τόνισε ότι σήμερα όλοι οι φορείς, πολιτικά κόμματα, επιμελητήρια κρίνονται απ' τη στάση τους στο ζήτημα της ανάκτησης των μεγάλων απωλειών μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων την περίοδο της κρίσης.
Αναφέρθηκε στη θέση του ΚΚΕ να προχωρήσει άμεσα η ουσιαστική φορολογική ελάφρυνση μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων, και η αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου. Γι' αυτό, τόνισε τη διαφωνία του ΚΚΕ με την ύπαρξη ενιαίου φορολογικού συντελεστή για το σύνολο των επιχειρήσεων, καθώς και την ανάγκη να μετατοπιστούν τα φορολογικά βάρη στους μονοπωλιακούς ομίλους με φορολόγησή τους με 45% για το σύνολο των κερδών.
Επισήμανε, επίσης, την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για την εξάλειψη της αδήλωτης, μαύρης εργασίας και για την κατάργηση των νόμιμων και παράνομων ελαστικών εργασιακών σχέσεων που προωθούνται.
Στο ζήτημα της Ασφάλισης ανέφερε ότι το ΚΚΕ διεκδικεί να ληφθούν άμεσα μέτρα ανακούφισης και ασφαλιστικής κάλυψης των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών ΕΒΕ, με ανανέωση των βιβλιαρίων Υγείας ανεξαρτήτως χρεών, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τους αυτοαπασχολούμενους και τους μικρούς ΕΒΕ, κεφαλαιοποίηση των χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και άτοκη καταβολή τους.
Με την ευκαιρία της συνάντησης επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ για το καυτό θέμα των «κόκκινων» δανείων, επισημαίνοντας πως η χαμηλή ρευστότητα και τα υψηλά επιτόκια είναι αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης. Τόνισε πως οι τράπεζες ειδικού σκοπού μπορούν να εξασφαλίσουν προνομιακούς όρους δανεισμού σε ορισμένους τομείς της οικονομίας, αλλά δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα «κόκκινα» δάνεια και την οικονομική ασφυξία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ. Για την άμεση ανακούφιση των υπερχρεωμένων αυτοαπασχολουμένων, λύση δίνει η πρόταση του ΚΚΕ για διαγραφή μέρους του δανείου που έχουν λάβει. Η αποπληρωμή του υπόλοιπου συνολικού χρέους, προς δημόσιο, τράπεζες και ιδιώτες, να γίνει άτοκα και να μην ξεπερνά το 10% του διαθέσιμου εισοδήματος.
Η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ και τα Κεντρικά της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ θα τιμήσουν την 73η επέτειο της ίδρυσης του ΕΑΜ (27 / 9 / 1941), με εκδήλωση που διοργανώνουν στο χώρο του Σκοπευτηρίου της Καισαριανής, το Σάββατο 27 / 9 στις 10.30 π.μ.
Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Χρήστος Κατσώτης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και θα χαιρετίσει ο Γρηγόρης Τουγλίδης, Α' Αντιπρόεδρος της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ.
Η ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ καλεί τα παραρτήματα της Αττικής να συμμετάσχουν με τις σημαίες και τα λάβαρά τους και να οργανώσουν τη μετακίνηση των αγωνιστών και των φίλων της ΕΑΜικής Αντίστασης και του ΔΣΕ στην εκδήλωση τιμής.