ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Σεπτέμβρη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία σήμερα

Ενάντια στην «αξιολόγηση» και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης

Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο
Απεργούν σήμερα οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο ενάντια στην «αξιολόγηση» και απαντώντας στην αντιδραστική δικαστική απόφαση που χαρακτήρισε παράνομη και καταχρηστική την προηγούμενη απεργία - αποχή με το σκεπτικό ότι μια απεργία δεν μπορεί να στοχεύει στην κατάργηση νόμων. Στο πλαίσιο της απεργίας θα γίνει συγκέντρωση έξω από τον Αρειο Πάγο, στις 9.30 π.μ. καθώς σήμερα εκδικάζεται η αίτηση της κυβέρνησης για την αναίρεση πρωτόδικης απόφασης που διατάζει την επαναπρόσληψη των καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών.

Στη Θεσσαλονίκη, αντίστοιχη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ θα γίνει στις 10.30 π.μ., στην Πλατεία Αγίας Σοφίας. Επίσης, στην Ξάνθη, στις 10 π.μ., στην πλατεία Ελευθερίας και στην Αλεξανδρούπολη, στις 10 π.μ., μπροστά στο Δημαρχείο.

Σε ανακοίνωσή τους, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο καλούν σε μαζική συμμετοχή στον αγώνα ενάντια στην «αξιολόγηση», στην 24ωρη απεργία και στη συγκέντρωση που θα γίνει. Επισημαίνει ότι η δικαστική απόφαση «είναι πράξη πέρα για πέρα αντιδραστική και αυταρχική. Την ίδια στιγμή, τα δικαστήρια και πάλι μετά από προσφυγή της κυβέρνησης πετούν στο δρόμο σαν στυμμένες λεμονόκουπες τις καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών.

(...) Το σκεπτικό και η απόφαση του δικαστηρίου ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν το δικαίωμα να έχουν ως απεργιακό αίτημα την κατάργηση νόμων, είναι εξαιρετικά αντιδραστικό και επικίνδυνο. Πρέπει να θέσει σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση όλο το λαϊκό κίνημα».

Αναδεικνύουν την ανάγκη κοινού αγώνα όλων των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής. Ειδικά για το Δημόσιο, καλούν σε οργάνωση γενικών συνελεύσεων, περιοδειών, συσκέψεων για τη λήψη συλλογικών αποφάσεων ακύρωσης της «αξιολόγησης». «Επιλέγουμε - τονίζουν - εκείνες τις μορφές και τα αιτήματα πάλης που συλλογικά αποφασίζουν οι εργαζόμενοι και τα σωματεία κι όχι αυτές που σώνει και καλά πρέπει να έχουν την έγκριση της αστικής δικαιοσύνης και της αντιλαϊκής κυβέρνησης».

Απειλεί με εισαγγελέα

Με τη συνδρομή εισαγγελέα σκοπεύει η κυβέρνηση να ολοκληρώσει την επανεξέταση των συμβάσεων εργαζομένων με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) στους δήμους και τις περιφέρειες, προκειμένου να γεμίσει τη δεξαμενή των προς απόλυση δημοσίων υπαλλήλων. Αυτά είπε χτες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξή (ΣΚΑΪ).

Συγκεκριμένα, καυχήθηκε ότι είναι η πρώτη φορά που γίνονται «έλεγχοι για πλαστά δικαιολογητικά. Θα προχωρήσουμε και στον επανέλεγχο των συμβάσεων, με όποιο κόστος. Αν χρειαστεί, θα υπάρξει παρέμβαση της εισαγγελίας». Σε αυτό πρόσθεσε πως ο στόχος των 15.000 απολύσεων που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα θα υλοποιηθεί, δείχνοντας έτσι τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με τις απολύσεις.

Με την παραπάνω διατύπωση, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιχείρησε να απαντήσει και στη δήλωση 19 δημάρχων που έχουν εκλεγεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και στην Περιφερειάρχη Αττικής Ρ. Δούρου, ότι θα «μπλοκάρουν» τη διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων ΙΔΑΧ.

ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Την κοινοπραξία προκρίνουν κυβέρνηση - μονοπώλια

Δημοσιεύματα στον Τύπο προαναγγέλλουν ένταξη του μελλοντικού «ενιαίου φορέα» σε καθεστώς Ειδικής Οικονομικής Ζώνης

Στη δημιουργία «ενιαίου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας», υπό τον έλεγχο των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και την ένταξη του φορέα σε καθεστώς Ειδικής Οικονομικής Ζώνης, φαίνεται να προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον οικονομικό Τύπο.

Οπως γράφεται, πρόσφατα έγινε συνάντηση μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών, Αμυνας και Ανάπτυξης, όπου και εκτιμήθηκε ότι η καλύτερη «λύση» για τα ναυπηγεία είναι η δημιουργία κοινοπραξίας. Τη συγκεκριμένη επιλογή υπερασπιζόταν, εδώ και καιρό, ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας Ν. Ταβουλάρης και δεν φαίνεται να διαφωνεί ο Ισ. Σάφα, εκπρόσωπος των αραβογερμανικών μονοπωλίων (ADM και «Thyssen Krupp»), που κατέχουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Πρακτικά, ο «ενιαίος φορέας» που σχεδιάζει η κυβέρνηση είναι ένα γενναίο βήμα στην παραπέρα συγκεντροποίηση της ναυπηγικής βιομηχανίας, που θα «περάσει» πάνω από τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Αδηλο παραμένει και το μέλλον της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, με δεδομένα τα σχέδια των πολυεθνικών ομίλων να την προσαρμόσουν στο νέο «μοντέλο» λειτουργίας του ΟΛΠ ΑΕ, μετά την παραπέρα ιδιωτικοποίησή του.

Είναι γνωστό ότι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αυτή τη στιγμή δουλεύει μεν το σύνολο των εργαζομένων, όμως μόνο για την ολοκλήρωση του προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή των τεσσάρων υποβρυχίων. Δεν υπάρχει καμία δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης ότι οι εργαζόμενοι θα παραμείνουν στα πόστα τους, με την αποπεράτωση του έργου. Ταυτόχρονα, «τρέχει» το φιρμάνι της ΕΕ που είναι σε πλήρη ισχύ από το 2010, με βάση το οποίο έκλεισε το εμπορικό τμήμα, δηλαδή η καρδιά του ναυπηγείου για 15 χρόνια.

Από την άλλη, ο Ν. Ταβουλάρης έχει κάνει σαφή την πρόθεσή του για δραστική μείωση του προσωπικού. Είναι προφανές, δηλαδή, ότι ο «ενιαίος φορέας» σημαίνει και δραστική μείωση του αριθμού των εργαζομένων της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Αλλωστε, εκεί που αποκαλύπτεται πλήρως ότι οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και όχι τους εργαζόμενους και τις λαϊκές ανάγκες, είναι ότι ταυτόχρονα με τα σχέδια για τον «ενιαίο φορέα», άνοιξε η συζήτηση για την ένταξή του σε Ειδική Οικονομική Ζώνη. Δηλαδή, εξασφάλιση για τους επιχειρηματικούς ομίλους εργαζομένων με «αμοιβές συνδεδεμένες με την ανταγωνιστικότητα», γενναίες φοροαπαλλαγές και μείωση της γραφειοκρατίας.

Να σημειωθεί ότι με αυτού του τύπου τον «ενιαίο φορέα» έχουν συνταχθεί οι παρατάξεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού των ναυπηγείων, της ΓΣΕΕ και της ΠΟΕΜ.

Πρόσκρουση πλοίου στη νησίδα Περιστέρες

Το χάρο με τα μάτια τους είδαν τα ξημερώματα της Κυριακής οι 639 επιβάτες του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «EUROPA LINK» και οι 70 ναυτεργάτες - μέλη του πληρώματος, όταν το καράβι προσέκρουσε με δύναμη πάνω στη νησίδα Περιστέρες, νότια της Κέρκυρας. Το πλοίο με σημαία Ιταλίας, το οποίο ανήκει στην εταιρεία «Γκριμάλντι», εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκόνα Ιταλίας.

Από την πρόσκρουση το καράβι υπέστη δύο μεγάλα ρήγματα στη δεξιά του πλευρά (το ένα μάλιστα υπολογίζεται στα 80 μέτρα) και αμέσως άρχισε να μπάζει νερά. Το πλήρωμα πρόλαβε και έκλεισε τις υδατοστεγείς πόρτες ώστε η εισροή να είναι ελεγχόμενη, να μην πλημμυρίσουν όλα τα διαμερίσματα του πλοίου και να μην πάρει κλίση.

Με τη βοήθεια ρυμουλκού και πλωτού του Λιμενικού, το πλοίο κατέπλευσε στην Κέρκυρα όπου έγινε η αποβίβαση των επιβατών. Δύτες ξεκίνησαν την προσπάθεια μπαλώματος των ρηγμάτων για να μη βουλιάξει μέσα στο λιμάνι και να είναι σε θέση να αποπλεύσει για ναυπηγείο της Ιταλίας. Ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος συνελήφθησαν, αφέθηκαν όμως ελεύθεροι μετά την απολογία τους και ορίστηκε δικάσιμος.

Το 1998 στην ίδια νησίδα είχε προσκρούσει το πλοίο «ΠΑΣΙΦΑΗ» των «Μινωικών Γραμμών». Από τότε μέχρι σήμερα, η νησίδα παραμένει χωρίς σήμανση, ενώ δεν λειτουργεί στην περιοχή και το Κέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (VTS).

Αν και σχετικά καινούργιο (έτος κατασκευής 2007), επιβάτες του «EUROPA LINK» κατήγγειλαν ότι δεν είχε επάρκεια σε σωστικά μέσα. Πράγματι δεν είχε; Είχε αλλά δεν κατάφεραν να τα θέσουν σε λειτουργία; Η οργανική σύνθεση του πλοίου είναι 69 ναυτεργάτες, στην πλειοψηφία τους Ιταλοί και Ελληνες, αριθμός που δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες ενός πλοίου που παίρνει πάνω από 1.500 επιβάτες.

Ο

«COCA COLA»: Με απόφαση της Ομοσπονδίας τους, συνεχίζουν την απεργία από τις 27 Σεπτέμβρη οι απεργοί στο εργοστάσιο της «Coca Cola» στη Θεσσαλονίκη. Η ΠΟΕΕΠ αποφάσισε και κηρύσσει απεργία αορίστου χρόνου στην «Coca Cola» στη Θεσσαλονίκη μέχρι την επαναλειτουργία το εργοστασίου. Με αυτόν τον τρόπο στηρίζει τον μεγάλο αγώνα που δίνουν οι απεργοί, επί σχεδόν ένα χρόνο, για να ανακληθούν οι απολύσεις και να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο.

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ: Συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην Πάτρα έκαναν χτες οι σχολικοί τροχονόμοι διεκδικώντας το δικαίωμά τους στην Ασφάλιση καθώς δεν είναι κατοχυρωμένοι σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος, όπως συνέβη με την συνάδελφό τους, που το πρωί της περασμένης Πέμπτης παρασύρθηκε από αυτοκίνητο, έξω από το 54ο Δημοτικό Σχολείο της Πάτρας. Τη συμπαράστασή της εξέφρασε η Δημοτική Αρχή Πελετίδη, διά του Αντιδημάρχου Παιδείας Ανδρέα Αθανασόπουλου, ο οποίος ήταν παρών στην παράσταση διαμαρτυρίας.

ΜΕΤΡΟ: Τρίωρη στάση εργασίας αύριο Τετάρτη (1 μ.μ. - 4 μ.μ.), προκηρύσσει το επιχειρησιακό σωματείο εργαζομένων σταθερών συγκοινωνιών «ΣΕΛΜΑ», για την πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης στο Αμαξοστάσιο των Σεπολίων.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ: Το σωματείο συνταξιούχων ΙΚΑ Ρόδου καλεί τα μέλη του στη Γενική Συνέλευση την Τρίτη 30/9, στις 10 π.μ. στην αίθουσα του «Ακταίον». Θα παραβρεθεί και θα μιλήσει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων ΙΚΑ Δήμος Κουμπούρης.

ΕΟΡΔΑΙΑ: Την εκλογοαπολογιστική του συνέλευση πραγματοποιεί το Συνδικάτο Εμποροϋπαλλήλων και Υπαλλήλων Υπηρεσιών Εορδαίας, αύριο Τετάρτη 24/9, στις 7 μ.μ., στα γραφεία του Συνδικάτου.

ΙΓΜΕ: Σε συγκέντρωση στο ΥΠΕΚΑ, σήμερα Τρίτη, στις 11 π.μ. καλεί το σωματείο των εργαζομένων στο πρώην ΙΓΜΕ. Διεκδικούν δεδουλευμένα και αντιδρούν στην προσπάθεια αφανισμού του ιδρύματος.

ΕΟΠΥΥ: Μετά από συνάντηση του υπουργού Υγείας, Μάκη Βορίδη, με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, ανακοινώθηκε ότι πρόσθετο ποσό 360 εκατ. ευρώ θα διατεθεί από τον ΕΟΠΥΥ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών προς ιδιώτες παρόχους.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ