Καταγέλαστη και προκλητική η απάντηση που έδωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ
Το πλοίο «Θεόφιλος» δεν πρόκειται να ξαναπιάσει σε Ικαρία και Φούρνους, τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο |
Από τη συζήτηση επιβεβαιώθηκε ότι η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης - που με βάση τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ εξασφαλίζει την πλήρη ελευθερία δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες - μετατρέπει σε ομήρους των εφοπλιστών τους νησιώτες, σε σύγχρονους δούλους τους ναυτεργάτες και θέτει σε κίνδυνο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η Επίκαιρη Ερώτηση συνέπεσε με την αυθαίρετη απόφαση της ΝΕΛ να ακινητοποιήσει τα πλοία της «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» «για μη έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων από το Δημόσιο για εκτελεσθέντα δρομολόγια σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της.
Το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» θα αναχωρούσε τη Δευτέρα 10/2 από το Λαύριο για Ψαρά, Αγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα και θα επέστρεφε την επόμενη μέρα. Το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» θα έφευγε τη Δευτέρα 10/2 από την Καβάλα για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Βαθύ, Καρλόβασι, Φούρνους, Εύδηλο Ικαρίας, Πειραιά, προκειμένου να αναχωρήσει χτες στις 5 το απόγευμα για Εύδηλο και Αγιο Κήρυκο Ικαρίας, Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, μέχρι και χτες το μεσημέρι ήταν ακόμα στο λιμάνι της Καβάλας!
Το γεγονός ότι το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» από την περασμένη Δευτέρα δεν απέπλευσε σημαίνει ότι οι κάτοικοι Ικαρίας, Φούρνων και Σάμου είναι σε απομόνωση τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο, οπότε έχει προγραμματιστεί το επόμενο δρομολόγιο, αν βέβαια γίνει. Ταυτόχρονα, έχει σταματήσει και η ενδοεπικοινωνία μεταξύ τους και με τα γύρω νησιά.
Στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, ο υπουργός ανέφερε ότι με υπαιτιότητα της ΝΕΛ δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο του «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και ότι «η Γενική Γραμματεία Αιγαίου όσο και η Γενική Γραμματεία του υπουργείου Ναυτιλίας ετοιμάζουν τη σοβαρή επίπληξη της εταιρείας για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων». «Εάν συνεχίσει τη μη εκτέλεση των δρομολογίων, θα συνεχίσουμε με τα επόμενα βήματα που προβλέπονται από το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο», πρόσθεσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, υπονοώντας τη διακοπή της σύμβασης με τη συγκεκριμένη εταιρεία.
Ομως οι εφοπλιστές για την κερδοφορία τους έχουν δέσει τα περισσότερα ακτοπλοϊκά πλοία, και αυτά που έχουν αφήσει εν πλω, εκτός από υπερήλικα, όπως τα 40χρονα πλοία της ΝΕΛ, δεν επαρκούν για να καλύψουν έστω και στοιχειωδώς τις ακτοπλοϊκές ανάγκες των νησιών.
Με δεδομένο ότι οι εφοπλιστές έχουν αφήσει ένα και μόνο πλοίο σε κάθε γραμμή, αποδεικνύεται ότι οι νησιώτες βρίσκονται πλέον «στο έλεος των εφοπλιστών» όπως επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης στη δευτερολογία του προς τον υπουργό και πρόσθεσε:
«Οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν, οι νησιώτες - αναγνωρίστε το, τελοσπάντων! - είναι αποκλεισμένοι με τα "σαπάκια" τα οποία κυκλοφορούν με τα πανάκριβα εισιτήρια. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν κάποιος από τους Φούρνους πρέπει να πάει στην Ικαρία, να πάει στο γιατρό, είναι αποκλεισμένος». «Πείτε τι μέτρα θα πάρετε», ζήτησε για πολλοστή φορά ο βουλευτής του ΚΚΕ, χωρίς βέβαια να πάρει απάντηση.
Απαντώντας σε άλλη Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, σχετικά με το αν ισχύουν τελικά οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών ή η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση Εργασίας 2006 (MLC), η οποία προβλέπει τα κατώτερα στάνταρ σε ό,τι αφορά τα ναυτεργατικά δικαιώματα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είπε κυνικά:
«Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία να έχει υπογραφεί ανάμεσα στα μέρη για το 2014, δεν έχω υπόψη μου. Σας λέω, όμως, ότι η MLC είναι μια σύμβαση η οποία προβλέπει εξαιρετικά ευεργετικές διατάξεις για τους ναυτικούς σε παγκόσμιο επίπεδο (...) Εάν θέλουμε να πάμε σε ένα περιβάλλον στο οποίο θα λιθοβολούμε τις επιτυχίες της ελληνικής ναυτιλίας, τότε θα πάψει να είναι πολύ εύκολα και ελληνική, αφού ξέρουμε ότι και τα καράβια έχουν και σημαία και ιστό σημαίας και μπορούν ν' αλλάζουν σημαία, έχουν και προπέλα και μπορούν ν' αλλάζουν λιμάνια».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης επισήμανε: «Αποτελεί πρόκληση η πρόθεσή σας να χαρίσετε στους εφοπλιστές τις Συλλογικές Συμβάσεις των ναυτεργατών. Και βέβαια, η υλοποίηση της Διεθνούς Συμβάσεως Ναυτικής Εργασίας είναι, όπως γνωρίζετε, με μικρότερους μισθούς και λιγότερα δικαιώματα. Είναι γνωστό ότι τα κέρδη των εφοπλιστών προέρχονται από το αίμα και τον ιδρώτα των ναυτεργατών. Με την πολιτική σας τους ενισχύετε ακόμη περισσότερο και δημιουργείτε συνθήκες κόλασης για τους ναυτεργάτες».
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ: Σε 24ωρη απεργία σήμερα Πέμπτη και σε συγκέντρωση στις 10 π.μ. έξω από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών (Λουίζης Ριανκούρ 87), καλεί το Συνδικάτο ΟΤΑ τους εργαζομένους στους παιδικούς σταθμούς των δήμων της Αττικής. Την ίδια μέρα εκδικάζεται η υπόθεση που αφορά την αύξηση του ωραρίου για το παιδαγωγικό προσωπικό των παιδικών σταθμών κατά 10 ώρες τη βδομάδα. Το Συνδικάτο καλεί τους εργαζομένους να διαδηλώσουν ενάντια στο αυξημένο ωράριο, τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και τα ελαστικά ωράρια.
ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Σε εκλογοαπολογιστική συνέλευση προχωρά το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής, την Τετάρτη 26/2, στις 5 μ.μ., στο Ξενοδοχείο Royal Olympic (σταθμός Ακρόπολη), μπροστά στις αρχαιρεσίες του που θα γίνουν το Μάρτη. Το Συνδικάτο συσπειρώνει 16 επιχειρησιακά σωματεία στα ξενοδοχεία και τα catering, τέσσερα Παραρτήματα σε Βόρεια, Νότια, Δυτικά προάστια και στον Πειραιά, ενώ στο πλαίσιό του λειτουργεί Επιτροπή Νέων που συσπειρώνει νέους εργαζομένους, σπουδαστές - πρακτικάριους και εργαζομένους στα προγράμματα του ΟΑΕΔ.
ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ: Με 48ωρη απεργία στις 14 και 15/2 συνεχίζουν τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ «Αρβανιτίδης». Απεργιακές συγκεντρώσεις θα γίνουν την Παρασκευή στις 10 π.μ. στο κατάστημα στη Σταυρούπολη (οδός Λαγκαδά) και το Σάββατο στις 10 π.μ. στο κατάστημα Καρόλου Ντηλ. Σε Γιαννιτσά και Κατερίνη οι εργαζόμενοι κάνουν επίσχεση εργασίας. Η εργοδοσία ανακοίνωσε το κλείσιμο των καταστημάτων της στο Νομό Πέλλας. Οι εργαζόμενοι απαντούν με συγκέντρωση σήμερα στις 6 μ.μ. στο κατάστημα της Εδεσσας.
«ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ»: Κάτω από την παρέμβαση των εργαζομένων στην εταιρεία «Πλαστικά Θράκης» στα Γιάννενα, η εργοδοσία αναγκάστηκε να μην προχωρήσει στην περικοπή του επιδόματος του γάμου. Οι εργαζόμενοι την Κυριακή 9 Φλεβάρη πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία και την Τρίτη 11 Φλεβάρη στάση εργασίας, απαιτώντας να μην κοπεί το επίδομα.
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ: Το στοιχείο του εκφυλισμού κυριάρχησε στο 25ο εκλογοαπολογιστικό συνέδριο του Εργατικού Κέντρου Πτολεμαΐδας. Οπως καταγγέλλει η Γραμματεία Εορδαίας του ΠΑΜΕ, οι διαδικασίες της πρώτης μέρας έγιναν με άδεια την αίθουσα και ο απολογισμός και ο προγραμματισμός δράσης ήταν μακριά από τα προβλήματα, τις αγωνίες και τους προβληματισμούς των εργαζομένων. Να σημειωθεί ότι τουλάχιστον 10 από τα 23 σωματεία - μέλη του ΕΚ δεν έχουν καμία παρουσία και δράση.
ΔΗΜΟΣΙΟ: Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας (Σταδίου 29), την Παρασκευή 14/2, στη 1 μ.μ., διοργανώνει η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ενάντια στις νέες περικοπές που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στο Εφάπαξ των δημοσίων, για τρίτη συνεχόμενη φορά. Η συνολική μείωση του εφάπαξ ξεπερνά πλέον το 50%. Βασικό κριτήριο για το ύψος του εφάπαξ θα είναι η λεγόμενη «βιωσιμότητα» των Ταμείων.
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου Κρήτης καταγγέλλει με ανακοίνωσή της τον Οργανισμό Λιμένος, που ζητάει από την Περιφέρεια την πλήρη κατάργηση της κυριακάτικης αργίας στους «κεντρικούς δρόμους του Ηρακλείου» για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας. Περιφέρεια και Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου καταδικάζουν εκατοντάδες εμποροϋπαλλήλους και μικρεμπόρους, γιατί το ζητάνε οι πολυεθνικές, σημειώνει η Ενωση.
Τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της Ικαρίας και των Φούρνων, με ευθύνη των ακτοπλόων εφοπλιστών και της κυβέρνησης, καταγγέλλει η τοπική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι «δε δεχόμαστε να γίνουμε υποχείριο είτε του υπουργείου, είτε οποιασδήποτε εταιρείας, που προσπαθούν να αξιοποιήσουν για τους δικούς τους σχεδιασμούς το δικαίωμά μας στην καθημερινή απρόσκοπτη μετακίνηση από και προς τα νησιά μας».
Το ΠΑΜΕ διεκδικεί: Να εξασφαλιστεί με επάρκεια και φθηνό εισιτήριο άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι. Σύνδεση με τη Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Μείωση 50% των εισιτηρίων. «Καλούμε όλους τους συμπατριώτες μας, τα σωματεία εργαζομένων, τις Λαϊκές Επιτροπές, τους συλλόγους και τους φορείς που δραστηριοποιούνται στα νησιά μας σε διαρκή ετοιμότητα για κινητοποιήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα», καταλήγει η ανακοίνωση.