ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Γενάρη 2014 - Κυριακή 5 Γενάρη 2014
Σελ. /40
ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΣ
Πρωταγωνιστεί σε φορομπηξία, απολύσεις, υποβάθμιση υπηρεσιών

Οι υποδομές ελάχιστες μπροστά στις τεράστιες κοινωνικές ανάγκες
Οι υποδομές ελάχιστες μπροστά στις τεράστιες κοινωνικές ανάγκες
Τα μέγιστα έχει συμβάλει η δημοτική αρχή του Δήμου Αθηναίων στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής που σχεδιάζεται από κυβέρνηση, τρόικα, ΕΕ και καταδικάζει χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά στη φτώχεια και τη δυστυχία.

Εκλεγμένη με στήριξη ΠΑΣΟΚ/ΔΗΜΑΡ/Οικολόγων/ΔΡΑΣΗΣ, πρωταγωνιστώντας σήμερα στην περιλάλητη «Πρωτοβουλία των πέντε δημάρχων», στην επιχείρηση ανασύνθεσης του λεγόμενου «κεντροαριστερού πόλου», πιστός συνοδοιπόρος όλων των κυβερνητικών σχημάτων από όταν πρωτοανέλαβε καθήκοντα το Γενάρη του 2011 ως σήμερα, η διοίκηση Καμίνη πρωτοστάτησε στην υποβάθμιση κρίσιμων υπηρεσιών, στη γενίκευση της φορομπηξίας, στις χιλιάδες απολύσεις προσωπικού, συμβάλλοντας στη διεύρυνση της φτώχειας. Ενδεικτικά:

Στο Δήμο Αθηναίων δημοτικά ιατρεία λειτουργούν μόλις πέντε, μόνο σε πέντε από τα επτά δημοτικά διαμερίσματα, καθώς αυτά του 5ου και του 6ου (στις πιο πυκνοκατοικημένες ίσως περιοχές του Λεκανοπεδίου, Πατήσια και Κυψέλη) είναι χρόνια κλειστά με ευθύνη των δημοτικών αρχών Κακλαμάνη και Καμίνη τάχα «για ανακαίνιση». Υποτίθεται ότι πρέπει να παρέχουν σε όλους τους δημότες μια δέσμη βασικών υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης όπως: Υπηρεσίες Υγείας που δεν απαιτούν εισαγωγή στο νοσοκομείο, την εκτίμηση των αναγκών υγείας των πολιτών, το σχεδιασμό και την υλοποίηση μέτρων για την πρόληψη των νοσημάτων και την προαγωγή της υγείας, υποδομές για την εξασφάλιση και τη διαχείριση όλων των ιατρικών πληροφοριών και δεδομένων του πληθυσμού, οικογενειακό προγραμματισμό, προληπτική οδοντιατρική και φροντίδα, μετανοσοκομειακή φροντίδα και αποκατάσταση, παρακολούθηση χρόνιων πασχόντων, κοινωνική φροντίδα. Παρ' όλα αυτά, τούτη η τόσο κρίσιμη και σημαντική για την καθημερινότητα του λαού υπηρεσία ουσιαστικά υπολειτουργεί, με ελάχιστους εργαζόμενους (γιατρούς, προσωπικό), με τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή. Τα δημοτικά ιατρεία δεν είναι σε θέση ούτε εμβολιασμούς να πραγματοποιήσουν, ούτε βέβαια να υλοποιήσουν το σκοπό για τον οποίο συστάθηκαν.

Οι παιδικοί σταθμοί σήμερα είναι 78, εκ των οποίων οι 18 είναι σε ιδιόκτητα κτίρια, οι 33 σε παραχωρημένα και οι 27 σε ενοικιαζόμενα. Ο Δήμος Αθηναίων το 2000 είχε 85 παιδικούς σταθμούς, οι 13 απ' αυτούς έκλεισαν επί δημαρχιών Μπακογιάννη και Κακλαμάνη για λόγους όπως έξωση από τους ιδιοκτήτες ή γιατί ήταν μικροί οι χώροι, με λίγα παιδιά κλπ. Η γενική εικόνα είναι ότι κλείνουν οι πρώην κρατικοί σταθμοί. Από τους 78 παιδικούς σταθμούς που υπάρχουν σήμερα, μετά τις συγχωνεύσεις, μόνο δύο κτίρια κτίστηκαν με άδεια για παιδικό σταθμό. Τα υπόλοιπα κτίρια είναι «διαμορφωμένα» σε παιδικούς σταθμούς. Οι 5 έχουν μόνο βρεφικά τμήματα και 33 έχουν και βρεφικά και παιδικά. Εισπράττονται τροφεία, ενώ και οι όποιες απαλλαγές ισχύουν φαντάζουν λίγες μπρος στις κάθε είδους επιβαρύνσεις που πλήττουν το λαϊκό εισόδημα.

Οι όποιες - πολυδιαφημιζόμενες - κοινωνικές παροχές από πλευράς της δημοτικής αρχής προς άπορους, άστεγους, αναξιοπαθούντες στηρίζονται σε πολύ μεγάλο μέρος από δωρεές ιδιωτών. Ενδεικτικά, το «Κοινωνικό Παντοπωλείο» λειτουργεί σε συνεργασία με τη χορηγό-εταιρεία «Carrefour - Μαρινόπουλος» προκειμένου να καλύπτονται πρωτογενείς ανάγκες επιβίωσης 200 άπορων οικογενειών και μοναχικών ατόμων για χρονικό διάστημα 6 μηνών. Χορηγία της COSMOTE διανέμει τρόφιμα και άλλα είδη σε άλλες 200 οικογένειες. Το «Κοινωνικό φαρμακείο» παρέχει δωρεάν φάρμακα, που επίσης προέρχονται από χορηγίες, κυρίως σε ανασφάλιστους ή άπορους. Ο «Κόμβος αλληλοβοήθειας πολιτών» συγκεντρώνει δωρεές από ιδιώτες και εταιρείες σε τρόφιμα, ρούχα και άλλα είδη και τα διανέμει σε περίπου 4.000 δικαιούχες οικογένειες.

Η δημοτική αρχή, υποστηριζόμενη από τα αστικά ΜΜΕ, προπαγανδίζει ότι δίνει έτσι ανάσα στα λαϊκά στρώματα. Αποσιωπά ότι αυτό το δίκτυο κοινωνικής προστασίας προϋπήρχε της κρίσης και βέβαια είναι τελείως ανεπαρκές στις σημερινές συνθήκες. Προσπαθεί να το ενισχύσει από χορηγίες επιχειρήσεων για να εμφανίσει κάποιο έργο, όμως η χρηματοδότηση από το δήμο μειώνεται.

Η δημοτική αρχή μέσα από τέτοια δίκτυα προσπαθεί - εκτός από το να απορροφήσει τις κοινωνικές αντιδράσεις - να δημιουργήσει εκλογικούς μηχανισμούς εκμεταλλευόμενη τους καταλόγους με χιλιάδες ονόματα.

Σημειωτέον ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΚΚΕ έχουν ζητήσει επανειλημμένα συγκεκριμένα μέτρα στήριξης όλων των λαϊκών οικογενειών που βρίσκονται σε συνθήκες απόλυτης ή σχετικής φτώχειας, όπως κατάργηση των δημοτικών τελών και δωρεάν πρόσβαση σε μια σειρά βασικές δομές του δήμου. Ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος Αθήνας, δήλωσε σχετικά: «Οι δήμοι έχουν υποχρέωση να στηρίξουν - όχι χάριν της φιλανθρωπίας του κάθε δημάρχου, αλλά σαν τμήμα του κεντρικού κράτους - τις λαϊκές οικογένειες που βρίσκονται σε συνθήκες απόλυτης ή σχετικής φτώχειας. Θεωρούμε πως ουσιαστική ανάσα γι' αυτές τις οικογένειες είναι ο δήμος να προχωρήσει τώρα στην κατάργηση των δημοτικών τελών που ισοδυναμούν με πάνω από το 1/3 του λογαριασμού της ΔΕΗ που πληρώνουν αυτές οι οικογένειες. Ταυτόχρονα θα επαναφέρουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο την ανάγκη ο δήμος να προχωρήσει στην κατάργηση των τελών, στη δωρεάν πρόσβαση όλων αυτών των οικογενειών στις κοινωνικές, πολιτιστικές, αθλητικές και άλλες δομές του δήμου. Θεωρούμε ότι σε αυτές τις συνθήκες η διεκδίκηση ώστε οι δήμοι να στηρίξουν όλον αυτό τον κόσμο που βρίσκεται σε συνθήκες φτώχειας, πρέπει να συνδυαστεί με ένα συνολικότερο αγώνα που θα αναδείξει την ευθύνη που έχει η Τοπική Διοίκηση στην εφαρμογή και το πέρασμα αυτής της συνολικότερης αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ».

Η δημοτική αρχή έχει αρνηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο να υιοθετήσει τις προτάσεις αυτές της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Αρκείται να δηλώνει ότι ασκεί κοινωνική πολιτική και προπαγανδίζει ότι απαλλάσσει από δημοτικά τέλη «ευπαθείς ομάδες». Στην πραγματικότητα, με τα κριτήρια που βάζει απαλλάσσει όλα κι όλα 1.200 «ρολόγια» της ΔΕΗ σε σύνολο 550.000 σε όλη την Αθήνα...


Ισοπεδώνει δικαιώματα

Η δημοτική Αρχή της Αθήνας, από την αρχή της θητείας της, υιοθέτησε την πολιτική της «γενικευμένης φορομπηξίας», με σφαγή μισθών και δικαιωμάτων, απολύσεις και παραπέρα υποβάθμιση υπηρεσιών. Η «οικονομική αυτοδυναμία» του Δήμου, για την οποία επαίρεται ο δήμαρχος Γ. Καμίνης, επιτυγχάνεται μέσω ευρείας επιβολής φόρων σε καιρούς που η όποια οικονομική δυνατότητα των λαϊκών νοικοκυριών έχει υποστεί κυριολεκτικά καθίζηση.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της χρήσης 2012, στο σύνολο των εσόδων του δήμου, το 65% προήλθε από παράβολα, τέλη και πρόστιμα. Υπερψήφισε προϋπολογισμό για το 2014 που, ανάμεσα σ' άλλα, προβλέπει ότι τα τακτικά έσοδα του δήμου προέρχονται σε ποσοστό μόλις 25% από κρατική χρηματοδότηση, το υπόλοιπο 75% προέρχεται από φόρους, τέλη, παράβολα, πρόστιμα. Φέρνει και νέες μειώσεις σε κονδύλια που προορίζονται, π.χ. για παιδικούς σταθμούς, σχολεία, δημοτικά ιατρεία, βασικές κοινωνικές δομές που χρειάζονται επειγόντως ενίσχυση με κονδύλια, μέσα, προσωπικό. Ταυτόχρονα, αποφάσισε διατήρηση δημοτικών τελών και φόρων στα επίπεδα του 2013 για καταστήματα, και μείωση μόλις 3 λεπτών του ευρώ ανά τ.μ. για τα σπίτια. Δηλαδή, από 1,65 ευρώ/τ.μ. σε 1,62 ευρώ/τ.μ., άρα «μείωση» 2 ευρώ το χρόνο για σπίτι 70 τ.μ! Επιπλέον χρεώνει ως τέλη με 6,5 ευρώ/τ.μ. για επαγγελματικούς χώρους (ενιαίο για όλη την Αθήνα, δηλαδή ίσο για ένα ψιλικατζίδικο στα Πατήσια κι ένα κοσμηματοπωλείο στο Κολωνάκι), τα δεύτερα ακριβότερα στην Αττική.

Εξίσου αντιλαϊκή, αντεργατική και αντιδραστική στάση τηρεί και απέναντι στους εργαζόμενους του δήμου, σε θέματα της υπηρεσίας, λειτουργίας του δήμου, της Τοπικής Διοίκησης γενικότερα.

Από την ανάληψη των καθηκόντων της στήριξε σθεναρά την απόλυση των εργαζομένων στα stage και των συμβασιούχων, με το επιχείρημα της αξιοκρατίας και των αθρόων προσλήψεων από τις προηγούμενες δημοτικές αρχές της ΝΔ. Διεύρυνε το ωράριο, επέβαλε για μεγάλο μέρος του προσωπικού την εργασία σε Κυριακές και αργίες, με το πρόσχημα της παροχής καλύτερων υπηρεσιών στους δημότες. Πρωταγωνίστησε στο άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές και την κατάργηση της Κυριακής - αργίας για τους εμποροϋπαλλήλους και μικρομεσαίους ΕΒΕ.

Επί ημερών της, το προσωπικό του δήμου από περίπου 11.000 μειώθηκε στις περίπου 8.000 και έπεται συνέχεια. Απ' αυτούς τους 8.000, όσοι δουλεύουν με προσωρινές διαταγές στο δήμο και στα νομικά του πρόσωπα είναι 1.150, εκ των οποίων περίπου 800 είναι εργαζόμενοι στην καθαριότητα.

Με την πάροδο του χρόνου και τις μαζικές συνταξιοδοτήσεις, η διοίκηση αναγκάστηκε επιλεκτικά να στηρίξει στα δικαστήρια τους συμβασιούχους (όπου κατέφυγαν, προσπαθώντας και με δικαστικά μέσα να διατηρήσουν τη δουλειά τους) σε κρίσιμες υπηρεσίες (π.χ. καθαριότητα), ενώ αντίθετα σε διοικητικές θέσεις δε στήριξε τα αιτήματά τους. Βέβαια, η κουβέντα για ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας (όπου εργάζονται 1.504 άνθρωποι) έχει ανοίξει με ευθύνη και της διοίκησης του δήμου. Ηδη η καθαριότητα αλσών, λόφων, νησίδων πρασίνου σε δρόμους, δημοτικών κτιρίων, ανατίθεται σε εργολάβους. Αναμένονται και άλλες εξελίξεις στο επόμενο διάστημα στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Αλλωστε, η δημοτική αρχή αποδέχεται τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς την Τοπική Διοίκηση, γεγονός που παραλύει μια σειρά λειτουργίες της και ανοίγει δρόμο για επέλαση εργολάβων σε μια σειρά χρυσοφόρους τομείς. Η ίδια κατά καιρούς δηλώνει ότι, αφού δεν υπάρχουν χρήματα, πρέπει ο δήμος να επιβιώσει με μείωση δαπανών, προσωπικό μέσω ΜΚΟ και διαφόρων εθνικών ή ευρωενωσιακών προγραμμάτων, εθελοντισμό, χορηγίες κ.ά.

Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο, έχει αποδεχτεί τον «Καλλικράτη» και τον στηρίζει προωθώντας ό,τι αυτός προβλέπει: Συγχωνεύσεις οργανισμών, μείωση οργανικών θέσεων, ανάθεση υπηρεσιών σε ιδιώτες, ανταποδοτικότητα σε βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες όπως εισιτήρια και συνδρομές για Αθλητισμό, Πολιτισμό, χρήση κτιριακών υποδομών κ.λπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ