ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Δεκέμβρη 2013
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Προχωρά κατά τις επιταγές των μονοπωλίων

Eurokinissi

Χρήμα με τη σέσουλα ρίχνει η συγκυβέρνηση στα πόδια των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων για τον εκσυγχρονισμό των εγχώριων υποδομών μεταφορών. Ετσι, μετά την έγκριση των αναθεωρημένων λεόντειων συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, χτες ανακοινώθηκε ένα ακόμη χρυσό συμβόλαιο, ύψους 374 εκατ. ευρώ, στην κοινοπραξία εταιρειών «ΑΚΤΩΡ», «J&P Αβαξ» και «ΤΕΡΝΑ» για την κατασκευή του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, συνολικού μήκους 120 χλμ.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του άξονα «ΠΑΘΕΠ» (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) και με την ολοκλήρωσή του, που αναμένεται σε 2 χρόνια και 8 μήνες, η απόσταση με τρένο μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα διανύεται σε 3,5 ώρες. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα κατασκευαστεί στο συγκεκριμένο τμήμα έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160 - 200 χλμ./ώρα και έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχον ορεινό τμήμα της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες, η πρώτη μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου μήκους 9,036 χλμ., και η δεύτερη μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού, που θα διασχίζει το όρος Οθρυς μήκους 6,38 χλμ. Το συγκεκριμένο τμήμα χαρακτηρίζεται «τρύπα» του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η σιδηροδρομική γραμμή είναι μονή επιτρέποντας την κίνηση μόνο ντιζελοκίνητων μηχανών. Στο υπόλοιπο δίκτυο έως τη Θεσσαλονίκη, όπου τα έργα εκσυγχρονισμού έχουν ολοκληρωθεί, λειτουργεί ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα οι μηχανές να αλλάζουν εν μέσω διαδρομής, αυξάνοντας το χρόνο μετακίνησης και φυσικά τα κόστη λειτουργίας.

Η σύμβαση προβλέπει ότι σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουληθεί κατά το διάστημα κατασκευής του έργου, ο νέος ιδιοκτήτης έχει το δικαίωμα να ζητήσει την επίσπευση των εργασιών, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθούν οι όροι ως προς το τίμημα που θα πρέπει να καταβληθεί στις εργολαβικές εταιρείες. Να σημειωθεί ότι το συνολικό έργο του σιδηροδρομικού άξονα «ΠΑΘΕΠ» έχει τιμολογηθεί στα 6,2 δισ. ευρώ, με το ελληνικό Δημόσιο να έχει εγγυηθεί για την καταβολή δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 1 δισ., ενώ συνολικά έχει αναλάβει πάνω από το μισό της συνολικής καθαρής του αξίας. Τα υπόλοιπα ποσά προέρχονται από κοινοτικά κονδύλια.

Στο μεταξύ, χτες, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στον ΟΣΕ μεταξύ των διοικήσεων του Οργανισμού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη βελτίωση της διασύνδεσης του λιμανιού της συμπρωτεύουσας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς το επόμενο διάστημα αναμένεται αύξηση του εμπορευματικού μεταφορικού όγκου. Η ολοκλήρωση του παραπάνω έργου αποτελεί βασικό όρο για τη μείωση γενικά του κόστους κίνησης των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την ενίσχυση ειδικά του εμπορευματικού τομέα της εταιρείας, καθώς η συγκυβέρνηση επιθυμεί να διαμορφώσει τους καλύτερους δυνατούς όρους κερδοφορίας για τον επόμενο ιδιοκτήτη που θα προκύψει από την εν εξελίξει διαδικασία ιδιωτικοποίησής της.

ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΟΝ ΟΣΕΠ
Βαθαίνει η εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς

Την προεδρία της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (ΟΣΕΠ) ανέλαβε η Ελλάδα για έξι μήνες (Γενάρης - Ιούνης 2014).

Ο ΟΣΕΠ πρωτοσυστάθηκε το 1992. Συμμετέχουν οι Αλβανία, Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Μολδαβία, Ρωσία, Τουρκία, Ουκρανία, Σερβία και Μαυροβούνιο. Με πρόσχημα τη διασφάλιση της ειρήνης και την καλή γειτονία, ουσιαστικά είναι άλλη μια ένωση για την προάσπιση συμφερόντων των μονοπωλίων μιας σειράς κλάδων, σε σκληρό ανταγωνισμό και σύγκρουση με άλλα.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, όπως διακηρύσσουν από τα κεντρικά του ΟΣΕΠ, μετά τον Περσικό Κόλπο η γεωγραφική ζώνη που καλύπτουν τα κράτη-μέλη του (από τα Βαλκάνια, στη Μαύρη Θάλασσα ως τον Καύκασο) είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή πετρελαίου και φυσικού αερίου συν τα αποδεδειγμένα κοιτάσματα σε ορυκτά και μέταλλα. Προσθέτουν ότι η περιοχή αναδεικνύεται στο σημαντικότερο «διάδρομο» για τη μεταφορά και διοχέτευση καυσίμου στην Ευρώπη.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις, εμπλέκοντας ολοένα και βαθύτερα τη χώρα σ' αυτούς τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και επιδιώξεις, έχουν στήσει ως συνδεδεμένα σώματα του Οργανισμού το Διεθνές Κέντρο Μελετών Ευξείνου Πόντου στην Αθήνα και την Τράπεζα Εμπορίου και Αναπτύξεως Ευξείνου Πόντου στη Θεσσαλονίκη.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Σε αναζήτηση αδρανών παρακαταθηκών

Στην αξιοποίηση περιουσίας του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΚΔ) προχωρά το υπουργείο Οικονομικών. Με αυτό το στόχο συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας με αντικείμενο την «έρευνα συσσωρευμένων παρακαταθηκών που παρέμειναν αδρανείς για δεκαετίες και την αξιοποίηση τυχόν ευρημάτων», σύμφωνα με σχετική Υπουργική Απόφαση.

Το σύνολο με τις κάθε είδους παρακαταθήκες στο εν λόγω χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, μαζί με αυτές που για δεκαετίες βρίσκονται στα αζήτητα, υπολογίζονται σήμερα στα 2 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το Ταμείο Παρακαταθηκών έχει προχωρήσει σε τιτλοποίηση στεγαστικών δανείων, τα οποία έχει εκχωρήσει σε τρίτους. Σε αυτό το πλαίσιο αρκετοί από τους δανειολήπτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις πρακτικές των τραπεζιτών, οι οποίοι επικαλούνται τις τιτλοποιήσεις και αρνούνται να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε «ρύθμιση διευκόλυνσης», για όσο διάστημα το δάνειο του πελάτη τους θα βρίσκεται στην κατοχή τρίτων.

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών είναι η πλήρης απορρόφηση των κερδών που αποκομίζει το ΤΠΚΔ, τα οποία σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (2011) φτάνουν στα 10 εκατ. ευρώ.

Διαγράφηκε από τη ΝΔ ο Λιάπης

Διαγράφηκε από τη ΝΔ ο πρ. υπουργός και βουλευτής Μιχάλης Λιάπης, μετά και τη σύλληψή του επειδή κυκλοφορούσε ανασφάλιστο όχημά του με πλαστές πινακίδες (είχε καταθέσει τις γνήσιες). Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει: «Με απόφαση που πήρε, χθες, η Κεντρική Επιτροπή Δεοντολογίας της ΝΔ, διαγράφεται από τα μητρώα μελών του κόμματος για αντιδεοντολογική συμπεριφορά, ο κ. Μιχάλης Λιάπης, σύμφωνα με όσα προβλέπει το Καταστατικό του κόμματος».

ΜΙΖΕΣ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ
Δίνει και ονόματα ο Α. Κάντας

Εξι επιχειρηματίες, τον τότε υπουργό Αμυνας, το γραμματέα εξοπλισμών και μέλη επιτροπών που ενέκριναν τις συμβάσεις για τα εξοπλιστικά προγράμματα, ενοχοποιεί με την κατάθεσή του ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής Εξοπλισμών Α. Κάντας, που από προχτές είναι προφυλακισμένος. Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, στους ανακριτές έχει ήδη μιλήσει για μίζες που φτάνουν στα 16 εκατομμύρια δολάρια και έχει περιγράψει τη διαδρομή του χρήματος μέσα από υπεράκτιες εταιρείες. Οι μίζες, σύμφωνα με τον ίδιο, αφορούν σε οκτώ εξοπλιστικά προγράμματα.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Την αποφυλάκισή του ζήτησε και ο Γ. Λαγός

Κατά το πρότυπο του αρχηγού του, Ν. Μιχαλολιάκου, την αποφυλάκισή του ζήτησε χτες και ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γ. Λαγός, εμφανίζοντας τον εαυτό του ως πολιτικό κρατούμενο. Με το 63 σελίδων κείμενό του μιλά εκ μέρους όλης της Χρυσής Αυγής, την οποία παρουσιάζει απλά ως μια εθνικιστική οργάνωση που δεν έχει σχέση με το οργανωμένο έγκλημα. Επιχειρεί να αποδομήσει το χαρακτηρισμό της οργάνωσής του ως εγκληματικής ναζιστικής, καταφεύγοντας στο γνωστό «κι εσείς σκοτώσατε τους μαύρους» (επικαλείται τη δολοφονία Τεμπονέρα για να υποστηρίξει ότι ο Ρουπακιάς δεν έκανε τίποτα περισσότερο απ' ό,τι ο Καλαμπόκας). Κλείνει το μάτι στα τμήματα της αστικής τάξης για λογαριασμό των οποίων λειτουργεί η οργάνωσή του, με αναφορές στην προσφορά των χρυσαυγιτών στην αντιμετώπιση των κομμουνιστών συνδικαλιστών στο Πέραμα. Αναφέρει ότι πρωτοστάτησε στη δημιουργία σωματείου των εργοδοτών για να αντιμετωπιστεί το ΠΑΜΕ, αλλά προσπαθεί να βγάλει από πάνω του την κατηγορία ότι αυτό έγινε και με χρηματισμό από τους εργολάβους. Καταγγέλλει, τέλος, τις ειδικές εφέτες ανακρίτριες για ιδεοληψία σε βάρος της Χρυσής Αυγής.

Καημός για το αστικό πολιτικό σύστημα

«Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε την πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής (...) ήταν το ελάχιστο που μπορούσε να γίνει ώστε να ικανοποιηθεί η πάνδημη απαίτηση του ελληνικού λαού για αποκατάσταση της δικαιοσύνης και, συνακόλουθα, να αρχίσει να αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη των πολιτών στο πολιτικό σύστημα». Αυτή είναι η απολογία και συγχρόνως ομολογία σε χτεσινό non paper που κυκλοφόρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν ήταν στις επιδιώξεις του η ανακατωσούρα, λέει, απεναντίας στόχος του ήταν το στήσιμο μιας διαδικασίας - κολυμβήθρας του Σιλωάμ όπου να αναβαπτιστεί ένα αμαρτωλό πολιτικό σύστημα και μετά επικαλούμενο την υποτιθέμενη αυτοκάθαρσή του να συνεχίσει να χειραγωγεί το λαό.

Λέγοντας αμαρτωλό βεβαίως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εννοεί σε καμία περίπτωση σαν αμαρτία την πολιτική που αυτό το πολιτικό σύστημα υλοποίησε με αφοσίωση και έφερε το λαό εδώ που βρίσκεται σήμερα χάριν της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στο γεγονός ότι κάποια πρόσωπα βούτηξαν όχι δάχτυλο, αλλά κουτάλα στο μέλι που φρόντιζαν να παράγει ο λαός και να το σφετερίζονται οι κηφήνες. Εκεί αποκλειστικά εστιάζει και αναπτύσσει μια ρητορική με όρους ηθικής, αποκόπτοντας φαινόμενα διαφθοράς από ένα σύστημα που αποτελεί σκάνδαλο από μόνο του, εντός του οποίου αυτά αναπτύσσονται.

Γι' αυτό και διαμαρτύρεται ο ΣΥΡΙΖΑ ότι «η διατήρηση αυτής της νοσηρότητας αποσταθεροποιεί παραπέρα τη δημοκρατία σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το μέλλον της Ελλάδας». Εννοώντας ότι δεν αρκεί η στάχτη που ο ίδιος ρίχνει στα μάτια του λαού, πρέπει να βρει μιμητές και βοηθούς στην προσπάθεια.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ