ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 6 Απρίλη 2013 - 2η έκδοση
Σελ. /28
Ανθη νεραντζιάς Vs ρόπαλα των ΜΑΤ;

Είναι η εποχή κάποιων ποιητών. Προχτές ένας παρουσίασε μια «αποθήκη καταλοίπων ηδονής» (Καναβούρης), χτες άλλος άφησε στην άκρη τη θλιβερή πραγματικότητα από την οποία εξασφαλίζει το «ευ ζην» του αναλύοντάς την καθημερινά ως πολιτικός αναλυτής και μας χάρισε το «νερολί» (το άρωμα από τα άνθη της νερατζιάς) και απεφάνθη: «Ενα άρωμα, ένα χρώμα και μια ριπή ανέμου. Σε μια στιγμή σού φανερώνεται το παν» (Ξυδάκης). Είχε προηγηθεί άλλος ένας «ερωδιός που συμβιώνει ανάμεσα σε χιλιάδες μέδουσες» (Πέρπερας).

***

Ομολογούμε την αμηχανία μπρος στον πλούτο των ποιητών. Ισως να φταίει που ακόμα «στο στόμα σαπίζουν τα μικρά πτώματα των πεθαμένων λέξεων, και δύο μονάχα ζουν χοντραίνοντας, "τσογλάνι", και μια άλλη ακόμα, θαρρώ: "ψωμί"» (Μαγιακόφσκι).

***

Την ώρα που οι τέτοιοι ποιητές πέριξ της πλατείας Καρύτση χαϊδολογούν ο ένας την «ευαισθησία» του άλλου, έξω στο δρόμο επικρατούν άλλες λέξεις: «Νόμος και τάξη».

Οπως χτες στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης «Νουνού» (ρεπορτάζ στις σημερινές σελίδες του εργατικού), όπως το καλοκαίρι στη «Χαλυβουργία», όπως προχτές σε βάρος των αναπήρων έξω από το υπουργείο Υγείας.

Αντε να κάνεις ποίημα μ' αυτά. Ειδικά όταν ο προβαλλόμενος ως μέλλον της χώρας, ζώντας την ονείρωξη του εθνικού ηγέτη φοράει την κάσκα πιλότου ενός F-16 (συνέβη προχτές στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας στη Λάρισα, αλλά εξαφανίστηκε ως εικόνα στα μέσα μαζικής εξαπάτησης προφανώς γιατί κινητοποιεί τους γελοιογράφους να μεγαλουργήσουν) και μας αφήνει με την απορία: Από πότε είναι ποίηση να χτυπάς ύπουλα κι από μακριά αυτόν που ούτε καν σε βλέπει;

***

Το θέμα μας, όμως, είναι το «νόμος και τάξη». Ως κάτι ευρύτερο: Οι εργατοπατέρες στο εργοστάσιο της «Πίνδος» διέγραψαν απολυμένη συνδικαλίστρια γιατί αντιτάχθηκε στο νόμο του αφεντικού, διατάραξε την τάξη του γκέτο. Αυτός ο νόμος και η τάξη του αφεντικού απαντήθηκαν άμεσα από την εργατική τάξη που αγκάλιασε την απολυμένη, επέβαλε απεργία στο γκέτο. Κόντρα στην «ιερή αγανάκτηση» των εργατοπατέρων που διαμαρτυρήθηκαν, γιατί η απεργία αποθαρρύνει τους επενδυτές.

***

Φοριέται πολύ η «ιερή αγανάκτηση» στις μέρες μας. Ειδικά στη Βουλή όπου το στημένο του θεάματος στην προανακριτική κάνει «μπαμ» από ένα μίλι μακριά. Παράγει θέαμα αλλά και αποτέλεσμα: Εντείνει τη φασιστικοποίηση της ζωής.

***

Σ' αντίθεση με τις κάλπικες ευαισθησίες εντός της αίθουσας που διερευνά τα σκάνδαλα, έξω στο δρόμο οι πρωταγωνιστές - υποστηριχτές της αστικής νομιμότητας - χειροκροτούν το «πατ - κιούτ» μιας Δικαιοσύνης που θάβει την ανθρωπιά, εξυψώνει το κτήνος. Κάποιοι δικαστές δε χρειάζεται να το ψάχνουν και πολύ: Είσαι αλλοδαπός; είσαι ένοχος. Είσαι αστυνόμος; είσαι αθώος. Στην ιστορία που περιγράφει ο χτεσινός «Ριζοσπάστης» τα ονόματα δεν έχουν σημασία. Είναι μια ιστορία που επαναλαμβάνεται καθημερινά και παντού όπου η εξουσία της αστικής τάξης κρύβει τις πομπές της, επικαλούμενη τη νομιμότητα που της παρέχει η συγκυρία των σημερινών συσχετισμών.

Αυτά που συμβαίνουν στα κρατητήρια δεν αφορούν σε απόδοση δικαιοσύνης. Είναι το μέτρο ενός πολιτισμού στον οποίο η ανθρώπινη ζωή είναι ένα σκουπίδι. Αλλοτε το χώνει κάτω απ' το χαλί, άλλοτε το πετά στον κάδο και σ' ορισμένες περιπτώσεις το καταγράφει ως άλλοθι ευαισθησίας (είναι η περίπτωση των εκθέσεων του ΟΗΕ).

***

Απέναντι σ' αυτόν τον πολιτισμό, η εργατική τάξη αρθρώνει έναν λόγο που πυκνώνει στις λέξεις νοήματα αιώνιας προϊστορίας: Ονομάζει ιμπεριαλισμό το ανώτερο στάδιο του καπιταλισμού, τον μονοπωλιακό καπιταλισμό, που με την σειρά του ως έννοια κουβαλά μέσα του την ιστορία της εξέλιξης του κεφαλαίου ως αποτέλεσμα της ατομικής ιδιοποίησης του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου.

Είναι - αυτός ο λόγος - μια ποίηση που δεν την αντέχουν κάποιοι ποιητές της πλατείας Καρύτση, μια ποίηση που οδηγεί σε «ιερή αγανάκτηση» την εκλεκτή τέτοιου τύπου ποιητών εφημερίδα «Αυγή» να διαπιστώνει ότι «η συμπεριφορά της ηγετικής ομάδας του ΚΚΕ συνιστά ιστορικό αναχρονισμό». Γιατί; Γιατί, γράφει, «η ηγεσία του ΚΚΕ χαρακτηρίζει οπορτουνιστές τα στελέχη που διατυπώνουν διαφορετικές προτάσεις».

Πες το, ρε, Χαράλαμπε που μας έχεις ζαλίσει με την ποίηση. Αυτό που θες είναι να μένει στο απυρόβλητο ο οπορτουνισμός. Εντάξει. Να τους λέμε «ευκαιριακούς».

Αλλάζει κάτι για τους ποιητές που ραντίζουν την εκμετάλλευση με «νερολί»; Αλλάζει κάτι για τους ποιητές που ηδονίζονται όταν τα γκλομπς ανεβοκατεβαίνουν στα κεφάλια των εργατών; Αλλάζει κάτι για τα κοράκια που παριστάνουν τους ερωδιούς;

ΥΓ. Συγγνώμη σύντροφε εργάτη για τις «ποιητικές» παρεκτροπές, αλλά εκεί στο εποικοδόμημα πάνε να μας παίξουν μπάλα οι άμπαλοι. Ε, Νισάφι.


Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

ΤΟ ΞΥΛΟ: «Να σε αφήσουν 20 χλμ. από την Πάτρα, χωρίς παπούτσια, είναι η μικρότερη ποινή που η αστυνομία μπορεί να σου επιβάλει... Κατέστρεφαν τα πάντα, κουβέρτες, ρούχα, σκηνές καμένες, το φαγητό πεταμένο χάμω. Οι πιο τυχεροί επέστρεφαν έπειτα από ώρες ή μέρες πρησμένοι από τις κλωτσιές, οι πιο άτυχοι πήγαιναν στο νοσοκομείο. Θυμάμαι ένα αγόρι που συνέλαβαν στο λιμάνι, το πήγαν στο φορτηγό της αστυνομίας και τα υπόλοιπα μπορούσαμε μόνο να τα φανταστούμε. μετά, σαν να ήταν πτώμα το έσερναν, το παράτησαν στην άκρη του δρόμου και ήρθε το ασθενοφόρο και το πήρε».

Ο «MY FRIEND»: «Μεταξύ των αστυνομικών βρισκόταν κι ένας που του είχαμε δώσει το όνομα "my friend" επειδή δεν χτυπούσε, κι όταν μας έπιανε μόνος, μας έλεγε: "όταν με βλέπετε πρέπει να φεύγετε, γιατί αλλιώς οι συνάδελφοί μου με κατηγορούν ότι είμαι ήπιος μαζί σας"».

Η ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ: «Στην αρχή δούλευα στο μάζεμα των πορτοκαλιών, 15 ευρώ για 9 ώρες δουλειάς, αλλά όταν τέλειωσε η περίοδος, ο τύπος μας πρότεινε να δουλέψουμε στο δάσος, να κόβουμε τα δέντρα, αλλά όχι πια με τα ίδια ωράρια, δουλεύαμε από τις 7 το πρωί έως τις 6 το βράδυ πάντα για 15 ευρώ την ημέρα και μόνο 2-3 ημέρες την εβδομάδα. Το πιο δύσκολο ήταν το πρωινό ξύπνημα, ήμουν γεμάτος κοψίματα και πονούσε όλο μου το κορμί, χτυπούσαμε γιατί ήταν βαριά δουλειά και δεν είχαμε καν γάντια. Η σκέψη μου ήταν να επιστρέψω στο Αφγανιστάν».

Η ΑΠΑΤΗ: «Τρώγαμε δύο φορές την ημέρα αλλά μας υποχρέωναν να υπογράφουμε για τρία γεύματα (...) μια ημέρα, όταν μας έδωσαν το χαρτί που υπογράφαμε για να φάμε, μερικά από τα παιδιά κοιμόντουσαν, άλλα συζητούσαν, γι' αυτό ένα από τα παιδιά υπέγραψε και για τους άλλους. Ενας (...) κρατούμενος που το είδε, το είπε στον φύλακα, που μας πήγε στην κεντρική αίθουσα και άνοιξε όλα τα κελιά ώστε όλοι οι κρατούμενοι να μπορούν να δουν όσα θα μας έκανε. Μας ανάγκασε να γδυθούμε χτυπώντας μας άγρια, ένα παιδί έπειτα από μια κλωτσιά χτύπησε με βία στον τοίχο και έσπασε το πόδι του... Και τώρα φτάνει, κουράστηκα να διηγούμαι αυτήν την άσχημη εμπειρία» (οι μαρτυρίες από την ιστοσελίδα της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες 1againstracism.gr/ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΚΑΤΩ ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΧΑΡΑΤΣΙΑ αλληλεγγύη κόντρα στις κατασχέσεις

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: Κρίνεται σήμερα η τύχη της ανακεφαλαιοποίησης

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Σκληρή η τρόικα για Δημόσιο, τράπεζες

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: Ποιοι κερδίζουν ποιοι χάνουν

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Ασφυκτικές πιέσεις

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Μακελειό

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ: Ηλεκτροσόκ

ΤΑ ΝΕΑ: Τρικυμία για τα νησιά των παράνομων θησαυρών

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Του Βενιζέλου το κάγκελο

Η ΑΥΓΗ: Αυτοπαγιδευμένοι κυβέρνηση - τρόικα

Η ΕΛΛΑΔΑ: Με 6 φόρους η επιδρομή στα ακίνητα

ΕΘΝΟΣ: Οι νέοι φόροι στα ακίνητα για το 2013

Η ΒΡΑΔΥΝΗ: Ευτελισμός της Προανακριτικής Επιτροπής

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Ο εκβιασμός

«Ενας άντρας επισκέφθηκε το κατάστημα του αλλοδαπού, ρωτώντας αν πουλάει "χύμα" τσιγάρα, δηλαδή λαθραία, προκειμένου να αγοράσει. Μετά την αρνητική απάντηση του αλλοδαπού καταστηματάρχη, επανήλθε μετά από λίγο, μαζί με έναν άλλο νεότερο άντρα με πολιτικά, ο οποίος του επέδειξε την αστυνομική του ταυτότητα και δήλωσε πως θα κάνουν έλεγχο για λαθραία τσιγάρα. Οταν και ο έλεγχος απέβη άκαρπος, κάλεσαν έναν αλλοδαπό - πακιστανικής καταγωγής - συνεργό τους, ο οποίος κρατούσε μια σακούλα με λαθραία τσιγάρα και απείλησαν τον καταστηματάρχη πως, αν δεν τους δώσει 2.000 ευρώ, θα πουν ότι τα λαθραία βρέθηκαν στο κατάστημά του και τότε θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο 10.000 ευρώ! Οταν ο καταστηματάρχης τους δήλωσε πως είναι αδύνατο να συγκεντρώσει το ποσό των 2.000, «συμβιβάστηκαν» στα 1.000 ευρώ (...) του αφαίρεσαν τα 300 ευρώ που υπήρχαν στο ταμείο και τηλεκάρτες, έκαναν μάλιστα σωματικό έλεγχο στο μετανάστη καταστηματάρχη για να βεβαιωθούν ότι δεν είχε άλλα χρήματα πάνω του και κανόνισαν να περάσει την επομένη μέρα ο αλλοδαπός «συνεργάτης» για να εισπράξει τα υπόλοιπα...»

Η αποκάλυψη

«Πράγματι, την επομένη, ο αλλοδαπός πήγε στο κατάστημα και πήρε άλλα 200 ευρώ, αλλά τότε πιάστηκαν στα χέρια με το γιο του καταστηματάρχη που δικαίως διαμαρτυρήθηκε για τη σκευωρία και τον εκβιασμό. Με τη βοήθεια των περαστικών, ο αλλοδαπός "συνεργάτης" του αστυνομικού ακινητοποιήθηκε και κλήθηκε η αστυνομία. Ετσι αποκαλύφθηκε ότι ο ένας από τους δράστες ήταν εν ενεργεία αστυνομικός (...) και ο δεύτερος συνταξιούχος αστυνομικός που είχε υπηρετήσει στο ίδιο Αστυνομικό Τμήμα. Της υπόθεσης επιλήφθηκε η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. και οι τρεις κατηγορούμενοι παραπέμφθηκαν στο τριμελές Πλημμελειοδικείο».

Η τυφλή Δικαιοσύνη

«(...) Ολοκληρώθηκε η δίκη. Αποτέλεσμα: Το δικαστήριο αποφάσισε την αθώωση των κατηγορουμένων λόγω αμφιβολιών! (...) Αυτή είναι η τυφλή Δικαιοσύνη! Οταν πρόκειται για μετανάστες ή φτωχούς κατηγορούμενους, η καταδίκη τις περισσότερες φορές είναι ουσιαστικά προαποφασισμένη. Ακόμα και χωρίς μάρτυρες, ακόμα και με συνοπτικές διαδικασίες. Γι' αυτούς δε δημιουργείται καμία αμφιβολία για την ενοχή τους! Οι περιπτώσεις στις οποίες οι δικαστές ορθώνουν το ανάστημά τους, επιδεικνύουν κοινωνική ευαισθησία και δε μεροληπτούν υπέρ των ισχυρών μετριούνται στα δάκτυλα...» (από τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ