ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Απρίλη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Κάλεσμα συσπείρωσης στις ταξικές δυνάμεις

Να «οργανώσουν τον αγώνα τους ενάντια στην αναδιάρθρωση του Δημοσίου, σε συντονισμό και συσπείρωση με τις ταξικές δυνάμεις» και «να δώσουν μια απάντηση στον εργοδοτικό συνδικαλισμό με την ενίσχυση των ψηφοδελτίων που στηρίζει το ΠΑΜΕ», καλεί τους εργαζόμενους του YΠΠΟ, η Επιτροπή του ΠΑΜΕ στο υπουργείο, μπροστά στις εκλογές στον Ενιαίο Σύλλογο Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής - Στερεάς και Νήσων.

Μεταξύ άλλων, το ΠΑΜΕ σημειώνει ότι «οι απολύσεις στο Δημόσιο στοχεύουν στο χτύπημα της σταθερής εργασίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στη συγχώνευση φορέων σε κρίσιμους τομείς κοινωνικής πολιτικής, όπως Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια κ.ά. Υποβαθμίζει τις αντίστοιχες υπηρεσίες προς τις λαϊκές οικογένειες και ενισχύει τους επιχειρηματίες στους βασικούς τομείς. Η σύσταση ενός "μικρού" και "ευέλικτου" κρατικού μηχανισμού οπωσδήποτε διευκολύνει αυτούς τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης».

Προσθέτει ότι σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το οργανόγραμμα της ΓΓ Πολιτισμού (σ.σ. πρώην ΥΠΠΟ), που «υποβαθμίζει, συρρικνώνει και διαλύει υπηρεσίες απαραίτητες για τη συνέχεια και ανάπτυξη του πολιτισμού και του λαϊκού πολιτιστικού επιπέδου και μειώνει το ήδη ανεπαρκές προσωπικό», με στόχο «να εξοικονομηθούν δημόσιοι πόροι για την αύξηση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου και μέσω της κατάργησης της δημόσιας διαχείρισης του πολιτισμού, να χειραγωγήσουν συνειδήσεις και να καταπατήσουν τα δικαιώματα των εργαζομένων».

Η Επιτροπή του ΠΑΜΕ καταγγέλλει την ηγεσία της ΠΟΕ - ΥΠΠΟ που δεν κήρυξε πανελλαδική απεργία στις 14/3/2013 «αδιαφορώντας στα μηνύματα των εργαζομένων που ζητούσαν καθολική πανελλαδική απεργία» και ότι «η συμβιβασμένη συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΟΕ - ΥΠΠΟ με επιστολή - έκκληση προς τον πρωθυπουργό για άμεση παρέμβασή της, αναφέρει πως "..εμείς ως εργαζόμενοι στον πολιτισμό δεν είμαστε αντίθετοι στη μείωση του δημοσιονομικού κόστους και στις ανάγκες για σύγχρονη δημόσια διοίκηση", δηλώνοντας συμμόρφωση και υπακοή στις επιταγές του αστικού κράτους».

Καταγγέλλει την ηγεσία της ΠΟΕ - ΥΠΠΟ και τις κυρίαρχες συνδικαλιστικές ηγεσίες των πρωτοβάθμιων σωματείων του ΥΠΠΟ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) και τις άλλες παρατάξεις (ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΕΑΚ) «που όλα αυτά τα χρόνια με την τακτική τους χειραγώγησαν την ταξική συνείδηση των εργαζομένων, καλλιεργώντας αυταπάτες με τον "κοινωνικό διάλογο" για δήθεν επίλυση των προβλημάτων τους. Την ίδια τακτική ακολουθούν και στις τελευταίες κινητοποιήσεις, προβάλλοντας ως κύριο ζήτημα την αλλαγή του οργανογράμματος και όχι την ανατροπή της πολιτικής που αφανίζει τους εργαζόμενους και καθιστά τον πολιτισμό σε πεδίο ανάπτυξης για τους λίγους. Αποπροσανατολίζουν τους εργαζόμενους και τους «σύρουν» σε ψεύτικες διαπραγματεύσεις με την ηγεσία του ΥΠΠΟ για τη βελτίωση του οργανογράμματος λίγες μέρες πριν την οριστική ψήφισή του, ενώ ταυτόχρονα αποφασίζουν μορφές πάλης (επαναλαμβανόμενες απεργίες, στάσεις εργασίας κ.τ.λ.) που οι ίδιοι δεν στηρίζουν και τις υπονομεύουν με διάφορους τρόπους, κάμπτοντας την αγωνιστική διάθεση των εργαζομένων».

Υπογραμμίζει ότι διαχωρίζει τη θέση του «από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες, τις πλειοψηφίες των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, και την πλειοψηφία στην Ομοσπονδία μας, γιατί ούτε μία φορά δεν στάθηκαν δυναμικά και αποφασιστικά δίπλα στις ανάγκες και τα προβλήματα των εργαζομένων στον πολιτισμό». «Αγωνιζόμαστε για συνδικάτα και πρωτοβάθμια σωματεία, γερά και μαζικά, που θα συμπεριλαμβάνουν όλους τους εργαζόμενους με κάθε σχέση εργασίας (μονίμους, έκτακτους ΜΚΟ, κ.τ.λ.). Συνδικάτα ικανά να οργανώσουν την πάλη των εργαζομένων, να βάζουν εμπόδια στα σχέδια κυβέρνησης και τρόικας (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ).

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νέες απολύσεις στο αρχαιολογικό έργο

Νέες απολύσεις στο μετρό της Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, σχεδόν ένα μήνα μετά τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων στο αρχαιολογικό έργο του μετρό.

«Φαίνεται ωστόσο, ότι ο αριθμός του προσωπικού που αποχώρησε δεν ήταν ικανοποιητικός και έτσι πραγματοποιήθηκαν νέες απολύσεις, ηπιότερου ποσοστού αυτή τη φορά, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλήφθηκαν ονόματα αρχαιολόγων προς αποχώρηση. Χαρακτηριστικό δε είναι ότι, κατά την εξαγγελία τους, ενώ οι λοιπές ειδικότητες αναφέρονταν αριθμητικά, για τους αρχαιολόγους γινόταν ρητή, ονομαστική αναφορά, πράξη που προκαλεί την έντονη αντίθεση του συλλόγου μας» σημειώνει ο ΣΕΚΑ.

Προσθέτει ότι οι απολύσεις αποφασίστηκαν μονομερώς από τον κύριο και τον ανάδοχο του έργου «παρακάμπτοντας κατάφορα την Αρχαιολογική Υπηρεσία, η οποία αποτελεί τον καθ' ύλην αρμόδιο φορέα για τη διαχείριση του προσωπικού του, που ορίζεται "καθ' υπόδειξίν" της», αφού, «η διενέργεια του αρχαιολογικού έργου αποτελεί αρμοδιότητα των Εφορειών Αρχαιοτήτων και ως εκ τούτου, η επιλογή του προσωπικού τόσο ως προς τον αριθμό όσο και ως προς τα άτομα που το διεξάγουν, είναι πεδίο ευθύνης αυτών και στοχεύει στη διασφάλιση της πολιτιστικής κληρονομιάς και στην ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία των εργασιών». Αντίθετα, «η επιλογή προσωπικού από μη αρμόδιους - για το συγκεκριμένο αντικείμενο - φορείς συνιστά ευθεία παρέμβαση στο αρχαιολογικό έργο και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους εκχώρησης μέρους του ελέγχου του από την αρμόδια δημόσια υπηρεσία στην ιδιωτική βούληση των εκάστοτε αναδόχων (...) η επιλογή των αρχαιολόγων και του προσωπικού που απασχολείται σε σωστικές ανασκαφές, γίνεται από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, μέσω των τοπικών Εφορειών Αρχαιοτήτων, με κριτήρια που αυτή θεσπίζει». Ετσι «επιτυγχάνεται η διασφάλιση της ακεραιότητας των εργαζομένων, αλλά και του αρχαιολογικού έργου, αποφέροντας το καλύτερο δυνατόν επιστημονικό αποτέλεσμα. Σε αντίθετη περίπτωση, όπως στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, επιχειρείται η εκχώρηση πρωτοφανών δικαιωμάτων σε αναρμόδιους παράγοντες, για τη δημόσια διαχείριση του πολιτισμού, καταστρατηγώντας έτσι τον Αρχαιολογικό Νόμο».

Ο ΣΕΚΑ ζητά την ανάκληση των απολύσεων, την άμεση και ολική εφαρμογή του Αρχαιολογικού Νόμου.

Θεάτρου απώλεια

Κάκια Παναγιώτου
Κάκια Παναγιώτου
Μια σεμνή, φύσει ευγενής, «εργάτρια» και πραγματική «κυρία» του θεάτρου μας, η 90χρονη Κάκια Παναγιώτου, «έφυγε» την Κυριακή και κηδεύτηκε χθες στο νεκροταφείο Χαλανδρίου. Η Κάκια Παναγιώτου, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου, το οποίο υπηρέτησε επί δεκαετίες. Πρωτοεμφανίσθηκε το 1945, με το θίασο «Αυλαία», στο θέατρο «Κοτοπούλη». Το 1948 άρχισε η συνεργασία της με το Εθνικό Θέατρο, με τη συμμετοχή της, ως κορυφαία, στο χορό αρχαίου δράματος. Λόγω της κορμοστασιάς, της δυνατής και καθάριας φωνής της έπαιξε σε πολλές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου ως κορυφαία του Χορού, αλλά και ρόλους σε διάφορες τραγωδίες («Οιδίπους επί Κολωνώ»-Ισμήνη, «Ηλέκτρα»- Κλυταιμνήστρα, «Πέρσες»- 'Αττοσα, «Τρωάδες»- Ανδρομάχη, «Ελένη»-Θεονόη, «Μήδεια»- Τροφός, «Αίας»- Αθηνά, «Φοίνισσαι»- Αντιγόνη). Ερμήνευσε, επίσης, σημαντικούς ρόλους του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου («Ο Βασιλιάς και ο σκύλος», «Βασιλιάς Ληρ», «Οθέλλος», «Ριχάρδος Γ'», «Αντώνιος και Κλεοπάτρα», «Γέρμα», «Χριστός Πάσχων»,κ.α.).

Επίσης απήγγειλε στίχους από τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου στον ομόνυμο δίσκο του Μίκη Θεοδωράκη το 1964.

Στον κινηματογράφο πρωτόπαιξε το 1954 (Αλέκου Σακελλάριου «Θανασάκης ο πολιτευόμενος»). Ακολούθησαν οι ταινίες: «Αυτοί που μίλησαν με το θάνατο», του Γιάννη Δαλιανίδη (1970), «Μια γυναίκα στην αντίσταση», του Ντίνου Δημόπουλου (1970), «Υπολοχαγός Νατάσσα», του Νίκου Φώσκολου (1970), κ.α. Επαιξε επίσης στην «Πολίτικη Κουζίνα», του Τάσου Μπουλμέτη (2003).

Από το 1974 συμμετείχε σε τηλεοπτικές σειρές: «Κεκλεισμένων των θυρών»,«Σκοτεινές Δυνάμεις», «Λεηλασία μιας Ζωής» (σκηνοθεσίες του Κ. Λυχναρά), «Τερέζα Βάρμ Δακόστα», «Ταξίδι», «Κόντρα στο Ανεμο» , «Λάουρα», «Στην αντίπερα όχθη», «Αγνωστος», «Μάνα είναι μόνο μία», «Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο».

ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) Ανδρέα Τύρο απονεμήθηκε (7/4) ο «Χρυσός Ιππος» του 21ου Μεσογειακού Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών Λάρισας. Με αφορμή τη βράβευσή του ο Α. Τύρος, η διευθύντρια του φεστιβάλ Στέλλα Μπελέση, και ο γενικός γραμματέας της ΠΕΚΚ, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, τόνισαν την ανάγκη ύπαρξης των φεστιβάλ σε μια περίοδο που συρρικνώνεται όλο και πιο πολύ ο Κινηματογράφος και η Τέχνη. Το φεστιβάλ έληξε με την προβολή ταινιών του Μεσογειακού Διαγωνιστικού Τμήματος και των ταινιών «Το πέρασμα της Αχερουσίας» του Σδράλλη και «Η φόνισσα» της Στέλλας Αρκέντη.

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ και κάθε Τρίτη (10.30 μ.μ.) ο Μίλτος Πασχαλίδης θα εμφανίζεται στο «Socialista» (Τριπτολέμου 33, Γκάζι, τηλ. 210.3474.733), μαζί με μια εξαιρετική μπάντα, με τα τραγούδια του και ό,τι άλλο φέρει η στιγμή, με συνοδούς τους: Μιρέλα Πάχου (πιάνο, ακορντεόν), Δημήτρη Σινογιάννη (ηλεκτρική κιθάρα), Δημήτρη Μουτάφη (μπάσο), Γιώργο Χατζή (τύμπανα). Ελεύθερη είσοδος.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ