ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 27 Ιούνη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δεν είναι μοιραίο τα καράβια να είναι στα χέρια των εφοπλιστών

Η πολιτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν οι ναυτεργάτες, όλοι οι εργαζόμενοι, για τη λαϊκή ευημερία

Πηγή του κακού για τα βάσανα των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων είναι το ότι η εξουσία, τα πλοία και τα άλλα μέσα παραγωγής βρίσκονται στα χέρια του κεφαλαίου. Είναι η εφοπλιστική, καπιταλιστική ιδιοκτησία, που έχει κριτήριο ανάπτυξης τα κέρδη των εκμεταλλευτών. Σε αυτό το έδαφος το κεφάλαιο, με τις εκτρωματικές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και την εχθρική για τους εργαζόμενους βάρβαρη πολιτική των αστικών κυβερνήσεων, κάνει προσαρμογές για να υπηρετηθούν καλύτερα οι ανάγκες του, να επεκταθεί, να αυξήσει την κερδοφορία του. Εκεί εντάσσεται και η απελευθέρωση της κίνησης του κεφαλαίου, των εμπορευμάτων, των υπηρεσιών, του εργατικού δυναμικού, δηλαδή η απελευθέρωση του καμποτάζ, που δυναμιτίζει από τα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα μέχρι την ανάγκη των νησιών για συγκοινωνιακή σύνδεση.

Δεν είναι μοιραίο μια χούφτα παράσιτα να καρπώνονται τον πλούτο που παράγουν εκατομμύρια εργαζόμενοι. Δεν είναι μοιραίο οι ναυτεργάτες να φτύνουν αίμα μέσα στα καράβια που είναι δικό τους δημιούργημα και αυτά να ανήκουν στους εφοπλιστές. Ο πλούτος που παράγουν οι εργαζόμενοι επαρκεί για να ικανοποιηθούν οι πιο σύγχρονες ανάγκες, στη Δουλειά, στο Μισθό και στη Σύνταξη, στην Κοινωνική Ασφάλιση, στην Υγεία, στον Πολιτισμό, στον Αθλητισμό.

Υπάρχει πολιτική πρόταση διεξόδου, είναι αυτή που έχει επεξεργαστεί το ΚΚΕ και έχει γίνει στόχος πάλης από το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Είναι η πρόταση του άλλου δρόμου ανάπτυξης, αυτή που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, κοινωνικοποιώντας τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής. Στη ναυτιλία και για παράδειγμα για την εξυπηρέτηση των νησιών, την πλήρη κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών, μέσα από τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό, λαϊκό έλεγχο, θα τεθεί σε εφαρμογή εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγήσεων με τυποποίηση πλοίων και μηχανών, για φτηνές, ασφαλείς, απρόσκοπτες, χειμώνα - καλοκαίρι, ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Αυτό απαιτεί Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, λιμάνια που θα είναι λαϊκή περιουσία. Ετσι θα μπει σε κίνηση η βιομηχανική ανασυγκρότηση προς όφελος των πλουτοπαραγωγικών δυνάμεων και του εργαζόμενου λαού.

Οι ναυτεργάτες, όλοι οι εργαζόμενοι, καλούνται σήμερα να αντιμετωπίσουν αυτήν την πολιτική, που οδηγεί στην καθημερινή χειροτέρευση της θέσης τους. Είναι καθήκον τους, με την οργανωμένη πάλη τους, σε συμμαχία με τα φτωχά λαϊκά στρώματα της πόλης και της υπαίθρου, διεκδικώντας ίση αμοιβή για ίση εργασία, με συγκροτημένα εργασιακά κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες τους, ταυτόχρονα, να φέρνουν όλο και πιο κοντά την προοπτική, να ανοίγουν το δρόμο για τη λαϊκή εξουσία και οικονομία, τη λαϊκή ευημερία.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ