ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Μάη 2010
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πρώτη πράξη διαφοροποίησης - υποβάθμισης της εκπαίδευσης

Κατηγορηματικό ήταν το «όχι» των βουλευτών του ΚΚΕ, χτες και προχτές, στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του πρώτου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το «νέο σχολείο». Το νομοσχέδιο, που με το πρόσχημα του εξορθολογισμού και της διαφάνειας, προωθεί την πολυδιάσπαση και την υποβάθμιση της εκπαίδευσης προς όφελος των αγορών, ψηφίστηκε τελικά χτες από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Mετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν οι βουλευτές του ΚΚΕ επί της αρχής του νομοσχεδίου η κυβερνητική πλειοψηφία το ενέκρινε με 153 ψήφους υπέρ, ενώ κατά ψήφισαν 127 βουλευτές της αντιπολίτευσης. Ωστόσο, οι βουλευτές του ΛΑ.Ο.Σ. κατά τη συζήτηση το χαρακτήρισαν «θετικό».

Το νομοσχέδιο, που έρχεται εν μέσω μιας λαίλαπας αντιλαϊκών μέτρων, είναι ενταγμένο στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το 2020, τόνισε ο Γιάννης Ζιώγας (ειδικός αγορητής του ΚΚΕ), επισημαίνοντας ότι κεντρική επιδίωξη είναι «να γίνει πιο φθηνή η εργατική δύναμη» και «σε αυτόν το στόχο εντάσσονται και οι αλλαγές στην Παιδεία». Εκανε λόγο για νομοθετική συνέχεια των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, σημειώνοντας πως «οι νέες αναδιαρθρώσεις προωθούνται στο έδαφος που έχουν δημιουργήσει οι προηγούμενες αντιδραστικές δομές» και «αρκετές από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου υπάρχουν και σε προηγούμενους νόμους που έμειναν ανενεργές». Ειδικά για το θέμα των δαπανών για την εκπαίδευση ο Γιάννης Ζιώγας σημείωσε ότι «η κυβέρνηση είχε τάξει 1 δισ. επιπλέον για την Παιδεία. Ομως, όχι μόνο δεν το έδωσε αλλά το αφαίρεσε από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας, με τα πακέτα περικοπών κατά 12% ή 900 εκατομμυρίων ευρώ».

Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς επισήμανε πως «συμπεριφέρεστε στους εκπαιδευτικούς σαν αναλώσιμο υλικό», τονίζοντας πως θέση του ΚΚΕ είναι «μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους», ζητώντας επίσης «το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση διορισμού» και σχολιάζοντας πως «η αγορά θα γεμίσει με "μαγαζιά" για το πιστοποιητικό εκπαιδευτικής κατάρτισης». Παράλληλα είπε ότι «δημιουργείτε μια νέα μορφή απασχόλησης αυτή του αναπληρωτή εκπαιδευτικού με μειωμένο ωράριο». Σχετικά με την υποχρεωτική 3ετία παραμονής του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει υποχρέωση «να εξασφαλίσει στέγη στον εκπαιδευτικό», αν πραγματικά ενδιαφέρεται. Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε σε περιορισμό προσλήψεων, τονίζοντας πως η κυβέρνηση «έχει κατά νου τη δημιουργία τμημάτων 30 μαθητών» και «γι' αυτό προωθεί τη διπλή ειδικότητα». Για το θέμα της κατάργησης της βάσης του 10, αν και το χαρακτήρισε «αντιεκπαιδευτικό μέτρο» τόνισε ότι «δε συνοδεύεται από μέτρα φοιτητικής μέριμνας».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Γιάννης Ζιώγας στις επιπτώσεις που θα προκύψουν για την παιδεία από τη διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη», λέγοντας ότι «οι ρυθμίσεις γενικεύουν τη σύγχρονη αμορφωσιά», «ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες στις επιχειρήσεις» και το κάνουν αυτό «χτυπώντας τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης», αφού «μετατρέπουν την Παιδεία σε ατομική υπόθεση». Στην ίδια λογική - τόνισε - κινείται και το θέμα της περίφημης «αυτό - αξιολόγησης», λέγοντας ότι «είναι ένα άλλοθι», αφού «ετοιμάζεται το σπάσιμο του ενιαίου της εκπαίδευσης».

Για νομοσχέδιο που βάζει τάξη στην Παιδεία μίλησε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Παντούλας λέγοντας πως «ο εξορθολογισμός και η επιβολή κανόνων διαφάνειας στη διαχείριση του προσωπικού της εκπαίδευσης πρέπει να γίνει καθημερινή πρακτική» και ότι «πρέπει να ανατραπεί το πελατειακό σύστημα εξάρτησης». Σύμφωνα με όσα δήλωσε, με το νομοσχέδιο προωθείται η «κατάργηση του εργασιακού καθεστώτος δουλείας» και «το νομοσχέδιο επιχειρεί να διαμορφώσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι εκπαιδευτικοί να γίνονται καθημερινά καλύτεροι δάσκαλοι». Ανέφερε ότι «υπάρχουν 5 λέξεις κλειδιά στο νομοσχέδιο: Αντικειμενικότητα, διαφάνεια, αξιολόγηση, αξιοκρατία, ποιότητα».

Ασφαιρη κριτική από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, με την εισηγήτρια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Ε. Βόζενμπεργκ να μιλά για «ψευδεπίγραφα ονομαζόμενο πολυνομοσχέδιο», του οποίου «δεν ανταποκρίνονται οι διατάξεις στην επιγραφή του νομοσχεδίου περί αναβάθμισης του εκπαιδευτικού». Οπως είπε «ο τρόπος για την αξιολόγηση και την αξιοκρατία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εφαρμοστεί», σημειώνοντας ότι το νομοθέτημα «προωθείται εσπευσμένα» και «η κυβέρνηση αυτοαναιρείται στην προεκλογική της διακήρυξη για την ανοιχτή διαβούλευση». Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «άδικο, πρόχειρο, ασαφές και αποσπασματικό» και τάχθηκε κατά της κατάργησης της βάσης του 10.

Αν και βρήκε θετικό το νομοσχέδιο, ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. Αδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε ότι το κόμμα του επιφυλάσσεται, γιατί δε διευκρινίζονται τα κριτήρια επιλογής του «μέντορα» εκπαιδευτικού και δεν προβλέπονται μέτρα προστασίας για τους πολύτεκνους.

Το νομοσχέδιο καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον βουλευτή του Τάσο Κουράκη να σημειώνει ότι «είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, όμως με τον τρόπο που το κάνετε καταφέρεστε ενάντια στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς».


«ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΘ»
Απάντηση στην επίθεση η αγωνιστική ψήφος στις πρυτανικές εκλογές

«Οι εργαζόμενοι στο ΑΠΘ, οι φοιτητές που αύριο θα είναι εργαζόμενοι, οι επιστήμονες, οι διανοούμενοι, οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι οφείλουν να σταθούν στο πλευρό του λαού, ενισχύοντας τους αγώνες που έρχονται», τονίζεται σε ανακοίνωση του υποψήφιου πρυτανικού σχήματος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο «Πανεπιστημιακή Αγωνιστική Παρέμβαση ΑΠΘ», σχετικά με το νέο κύμα μέτρων που συναποφάσισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από κοινού με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΔΝΤ.

Θυμίζουμε ότι η «Πανεπιστημιακή Αγωνιστική Παρέμβαση ΑΠΘ» είναι το σχήμα με υποψήφιο πρύτανη τον καθηγητή Γιώργο Μαργαρίτη (για τις πρυτανικές εκλογές που είναι προγραμματισμένες για τις 26 Μάη) και στηρίζεται από τη ΔΗΠΑΚ, την Πανεπιστημονική μεταπτυχιακών φοιτητών, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, το ΠΑΜΕ εργαζομένων του ΑΠΘ κ.ά.

«Τα υποψήφια πρυτανικά σχήματα που ευαγγελίζονται στις συνθήκες αυτές την "αναγέννηση" και την "ανάπτυξη" του Πανεπιστημίου μέσα από τις "ευκαιρίες" που η νέα κατάσταση δημιουργεί, μας μεταφέρουν μακριά από την πραγματικότητα. Αποκρύπτουν τη μετατροπή του Πανεπιστημίου σε λάφυρο των επιχειρηματικών ομίλων και τη συρρίκνωση των τομέων του που δεν ενδιαφέρουν την πλουτοκρατία».

«Η νέα κλιμάκωση της επίθεσης ενάντια στους εργαζόμενους και στο Πανεπιστήμιο δείχνει το αδιέξοδο των πολιτικών διαχείρισης και προσαρμογής. Η υποστήριξη του ψηφοδελτίου της "Πανεπιστημιακής Αγωνιστικής Παρέμβασης ΑΠΘ" είναι μέρος αυτού του ανυποχώρητου αγώνα», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ