ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2010 - 2η έκδοση
Σελ. /28
ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΚΑΙ 9 ΝΕΚΡΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΟ «AEGEAN WIND»
Στρώνουν το έδαφος να σκεπαστεί το φονικό

Σε μηχανισμό συγκάλυψης, με τη βούλα της πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ, παραπέμπουν τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας

«Πλωτή βόμβα» ήταν το ελληνικό φορτηγό πλοίο «AEGEAN WIND» των εφοπλιστών Κουμάνταρου, το οποίο ξημερώματα Χριστουγέννων, ταξιδεύοντας ανοιχτά της Βενεζουέλας, έγινε ο τάφος για 9 ναυτεργάτες - ανάμεσά τους και τρεις Ελληνες - όταν άρπαξε φωτιά στο κομοδέσιο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται για ένα ακόμα εφοπλιστικό έγκλημα, που φέρει ατόφια τη σφραγίδα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για τις δυνάμεις εκείνες που κόβουν και ράβουν στα μέτρα της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, από νομοθεσία, μέχρι και κανονισμούς.

Ωστόσο, όπως διαρρέεται σκόπιμα - για να προλειάνουν το έδαφος και να προετοιμάσουν σχετικά την κοινή γνώμη - το πόρισμα που φέρεται να κατέθεσε ο λιμενικός πραγματογνώμονας που έλεγξε το πλοίο, δείχνει ως υπεύθυνο για την πυρκαγιά το νεκρό Ελληνα ηλεκτρολόγο!

Στο 26χρονο πλοίο είχε εκδοθεί πιστοποιητικό από τον Αμερικανικό Νηογνώμονα ότι ήταν πλήρως αυτοματοποιημένο. Κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, η τροποποίηση της διεθνούς σύμβασης SOLAS 1974 (σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα) στα αυτόματα πλοία επιβάλλει να διαθέτουν αυτόματα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης. Ομως σε αυτά δεν περιλαμβάνει τα πλοία που κατασκευάστηκαν πριν το 1983, δηλαδή τα υπερήλικα, όπως το «AEGEAN WIND», παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες τους είναι περισσότερες.

Επιπλέον, στα πλοία που χαρακτηρίζονται αυτόματα, καθορίζεται και η ανάλογη οργανική σύνθεση, που είναι μικρότερη από αυτή των συμβατικών πλοίων. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με τις 9 απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων που επέβαλαν στα ποντοπόρα πλοία οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ από το 1985 έως σήμερα, έχουν δημιουργήσει στα καράβια μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση, που αποδείχτηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο στο «AEGEAN WIND».

Το πρόβλημα στο «AEGEAN WIND» περιγράφεται ανάγλυφα στην απάντηση που έδωσε το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σε συγκεκριμένα ερωτήματα του «Ριζοσπάστη». Αναφέρεται ότι ανάμεσα στα άλλα αυτόματα συστήματά του, «το πλοίο έφερε και τις ενδείξεις για την κλάση του "Α1, Βylk Carrier, Circle E, + AMS, +ACCU"», η τελευταία εκ των οποίων «αποδίδεται για πιστοποίηση αυτόματου ελέγχου μη επανδρωμένου μηχανοστασίου»! Βέβαια, αυτό το εντελώς αυτόματο πλοίο που είχε πιστοποιητικό ακόμα και για μη επανδρωμένο μηχανοστάσιο, ήταν 26 ετών!

Και συνεχίζει η απάντηση ότι οι κανόνες του Νηογνώμονα με βάση αυτούς τους αυτοματισμούς του πλοίου «δεν αναφέρονται σε συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης στους χώρους ενδιαίτησης (κομοδέσιο)», όπως και η SOLAS 1974. Ομως δεν αναφέρει κουβέντα αν η οργανική του σύνθεση, που συμπεριλαμβάνεται στα συστήματα ελέγχου και πυρασφάλειας, επαρκούσε πλήρως και ανταποκρινόταν έστω και στους στοιχειώδεις, βασικούς κανόνες ασφαλείας.

Μηχανισμός συγκάλυψης

Σε αυτά τα πλαίσια της συγκάλυψης των ευθυνών των εφοπλιστών κινείται και η απάντηση που έδωσε η Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σε Ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας για το «AEGEAN WIND». Οπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα, η απάντηση αποδεικνύει ότι η Επιτροπή είναι «σταθερά προσανατολισμένη στην αντιλαϊκή κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εφοπλιστών».

«Στην απάντησή της η Επιτροπή - τονίζεται στο δελτίο Τύπου - παραθέτει μια σειρά γραφειοκρατικών μέτρων και κανονισμών που πάρθηκαν δήθεν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και αναφέρεται σε μια σειρά πιστοποιητικών ελέγχου και επιθεωρήσεων που πραγματοποιούνται από επιτροπές φτιαγμένες από το κεφάλαιο για το κεφάλαιο», αλλά και «στοιχεία» που βεβαιώνουν ότι το συγκεκριμένο πλοίο πέρασε από επιθεωρήσεις χωρίς να εντοπιστούν προβλήματα.

«Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση του ΚΚΕ ότι έχοντας χαράξει την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης με γνώμονα και κριτήριο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και του κέρδους των εφοπλιστών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λειτουργεί ως μηχανισμός συγκάλυψης των εφοπλιστικών ευθυνών, ακόμη και όταν το κόστος είναι ανθρώπινες ζωές», σημειώνεται στο δελτίο Τύπου.

ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ
Διαμαρτυρία για την έλλειψη παιδίατρου

Τρίωρη παράσταση διαμαρτυρίας στη νομαρχία Κεφαλλονιάς έκαναν χτες οι κάτοικοι της Ιθάκης, ζητώντας την άμεση κάλυψη του νησιού με αποσπασμένο παιδίατρο μέχρι την πλήρωση με μόνιμο γιατρό της κενής θέσης στο Κέντρο Υγείας της Ιθάκης. Την παράσταση οργάνωσε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για το θέμα του παιδιάτρου μετά από απόφαση Λαϊκής Συνέλευσης στην Ιθάκη (3.2.2010). Αντιπροσωπεία των κατοίκων συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Νομαρχιακού Συμβουλίου και του ζήτησαν την κάλυψη του νησιού με αποσπασμένο παιδίατρο μέχρι να πληρωθεί με μόνιμο γιατρό η κενή θέση στο Κέντρο Υγείας. Η απάντηση που πήραν οι κάτοικοι ήταν ότι γίνονται προσπάθειες. Δηλαδή, έφυγαν μ' άδεια χέρια.

Η Ιθάκη έχει 500 παιδιά και εδώ και δυο χρόνια μένει κενή η θέση του παιδίατρου στο Κέντρο Υγείας. Τον περασμένο Δεκέμβρη, η υπουργός Υγείας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, μετά από κινητοποιήσεις των κατοίκων, δεσμεύτηκε ότι το πρόβλημα θα λυθεί με την εναλλάξ απόσπαση παιδιάτρων απ' το νοσοκομείο της Πάτρας. Η «λύση» κράτησε μόλις για δυο βδομάδες και το νησί έμεινε ξανά χωρίς παιδίατρο. Στη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στη νομαρχία της Κεφαλλονιάς βρέθηκαν μέλη της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Κεφαλονιάς και Ιθάκης, ο πρόεδρος του τοπικού Εργατικού Κέντρου Μάκης Σπυράτος και μέλη της ΝΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης του ΚΚΕ.

ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
Χορτάτοι από υποσχέσεις

Το έγκλημα που ξεκίνησε η κυβέρνηση της ΝΔ με την απόλυση των χιλιάδων εργαζομένων στον πρώην όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», προσπαθεί να ολοκληρώσει σήμερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εμπαίζοντας τους εργαζόμενους, στην προσπάθειά της, να καταργήσει κάθε εναπομείναν δικαίωμά τους. Χτες, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης των απολυμένων έξω από το υπουργείο Απασχόλησης (Σταδίου) και ενώ ο υπουργός Α. Λοβέρδος είχε δεσμευτεί ότι θα δώσει σαφείς δεσμεύσεις, δήλωσε ότι μέχρι την Πέμπτη «θα» δοθεί η κοινή υπουργική απόφαση που θα ρυθμίζει τα συνταξιοδοτικά και μέχρι την Παρασκευή «θα» ρυθμιστεί το θέμα της καταβολής των αποζημιώσεών τους.

Τη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον αγώνα τους μετέφερε χτες στη συγκέντρωση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Πρωτούλης. Με ανακοίνωση που μοιράστηκε πλατιά στους εργαζόμενους, η Κομματική Οργάνωση Αερομεταφορών του ΚΚΕ τούς καλεί να βγάλουν συμπεράσματα για τις πολιτικές δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, αλλά και τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έβαλαν πλάτη για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ και να συντονίσουν τη δράση τους με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, συμμετέχοντας σήμερα στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στο Σύνταγμα.

«ΩΝΑΣΕΙΟ» ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Η διοίκηση σε ρόλο απεργοσπάστη

Σε απροκάλυπτη απεργοσπαστική ενέργεια προχώρησε η διοίκηση του «Ωνάσειου» Καρδιοχειρουργικού Κέντρου (ΩΚΚ). Μετά την προχτεσινή απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των εργαζομένων να πάρουν μέρος στη σημερινή απεργία, ο διορισμένος γενικός διευθυντής του ΩΚΚ, Ελευθέριος Περράκης, έστειλε στους εργαζόμενους «υπηρεσιακό σημείωμα» - φέρει ημερομηνία 8/.2/2010 - με θέμα «Απεργία - Δικαίωμα Εργασίας». Στο φιρμάνι γράφεται η απειλή ότι «ουδείς δύναται να παρεμποδίσει όσους επιθυμούν να προσέλθουν για να εργασθούν. Η Διοίκηση του νοσοκομείου θα παρευρίσκεται κατά την προσέλευση του προσωπικού για την τήρηση των ανωτέρω». Δηλαδή, η εργοδοσία ανακοινώνει ότι αναλαμβάνει ρόλο ενεργού απεργοσπάστη στη σημερινή απεργία. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι και θα συμμετάσχουν - σύμφωνα με την απόφαση της συνέλευσής τους - και θα περιφρουρήσουν την απεργία κόντρα στην εργοδοτική αυθαιρεσία, διεκδικώντας μεταξύ των άλλων, την έναρξη των διαπραγματεύσεων για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, να μη θιγούν τα ασφαλιστικά ταμεία, την πλήρη ένταξη του ΩΚΚ στον προγραμματισμό του δημόσιου συστήματος Υγείας κ.ά.

Επαγγελματίες απεργοσπάστες

Απεργοσπαστική εργολαβία έχουν αναλάβει οι δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, που δε διστάζουν να καταφύγουν σε κάθε μέσο, προκειμένου να εμποδίσουν τη συμμετοχή των εργαζομένων στη σημερινή απεργία και τις συγκεντρώσεις των ταξικών δυνάμενων.

Xτες οι εργατοπατέρες στο ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας της Ελλάδας (ΣΥΤΕ) έκαναν αυτό που δεν τόλμησε να κάνει η εργοδοσία. Η κατάπτυστη ανακοίνωση της πλειοψηφίας [ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομη Παρέμβαση» (ΣΥΡΙΖΑ) και ΠΑΣ (αριστεριστές)] βγήκε εκτάκτως για να πει στους εργαζόμενους να μην απεργήσουν σήμερα.

Ισχυρίζονται οι εργατοπατέρες ότι η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ δεν κήρυξε απεργία για σήμερα εξαιτίας του ΠΑΜΕ που δεν ήθελε να πάει σε κοινή συγκέντρωση με τους συμβιβασμένους. Η πραγματικότητα είναι ότι η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ χρησιμοποίησε διάφορα προσχήματα ακριβώς για να μην κηρύξει απεργία για σήμερα. Γιατί θέλει τους εργαζόμενους διασπασμένους, για να εφαρμοστεί η άγρια αντεργατική πολιτική χωρίς εμπόδια. Γι' αυτό και καλεί σε πάλη με το σύνθημα «πάνω από τις αγορές είναι οι άνθρωποι», καλλιεργώντας στους εργαζόμενους επικίνδυνες αυταπάτες.

Τους ίδιους ακριβώς στόχους εξυπηρετούν και οι εργατοπατέρες στο ΣΥΤΕ που ως επαγγελματίες απεργοσπάστες τρομοκρατούν τους εργαζόμενους, σημειώνοντας στην ανακοίνωσή τους: «Σα ΣΥΤΕ δε συμμετέχουμε και δεν καλύπτουμε τη συμμετοχή των μελών μας στην αυριανή κινητοποίηση (σ.σ. σημερινή)».

Η στάση τους αυτή οδήγησε και την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ να ματαιώσει την προγραμματισμένη συνάντηση που είχαν χτες. Σε δήλωσή του, ο βουλευτής Γιώργος Μαυρίκος τονίζει ότι η ενέργεια του Συλλόγου υπονομεύει την ταξική πάλη και την κλιμάκωση του αγώνα και απευθύνει κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους της ΤτΕ «να συμμετέχουν μαχητικά στην απεργία. Να συγκρουστούν με την αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, να αποκαλύψουν τη συνενοχή των κομμάτων του ευρωμονόδρομου».


Χ. Μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ