ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Φλεβάρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΙΔΙΚΟΙ ΦΟΡΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Τουχτερές ανατιμήσεις στις βενζίνες

Το ΚΚΕ κατάγγειλε στη Βουλή την απόφαση της κυβέρνησης για αύξηση του Ειδικού Φόρου στα καύσιμα

Με ονομαστική ψηφοφορία που θα γίνει την Τρίτη, αναμένεται να ολοκληρωθεί στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, για την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο), το οποίο εισήχθη για συζήτηση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, η οποία προβλέπει τη διάθεση μόνο μιας συνεδρίασης του κοινοβουλίου. Θετική ψήφο επί της αρχής έδωσαν στον προτεινόμενο νόμο μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές, ενώ την κατηγορηματική του αντίθεση σε μία καθαρά ταξική επιλογή εξέφρασε το ΚΚΕ.

«Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτη τη διαδικασία του κατεπείγοντος με την οποία συζητείται το παρόν νομοσχέδιο», τόνισε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, ενώ απευθυνόμενος στο ΠΑΣΟΚ είπε ότι «η κυβέρνησή σας αποτελεί συνέχεια, αλλά και κλιμάκωση της προηγούμενης αντιλαϊκής πολιτικής». Χαρακτηριστικά ανέφερε το παράδειγμα των τελών κινητής τηλεφωνίας, λέγοντας πως «ενώ είχατε καταγγείλει ως αντιπολίτευση τη φορολόγηση στην καρτοκινητή τηλεφωνία, όταν βγήκατε στην κυβέρνηση αυτό το οποίο κάνατε είναι να διατηρήσετε τη φορολόγηση στην καρτοκινητή τηλεφωνία». Αναδεικνύοντας τον ταξικό χαρακτήρα της επιλογής επιβολής φόρου στα καύσιμα θύμισε ότι «επιμένετε να διατηρείτε αφορολόγητο το πετρέλαιο diesel που χρησιμοποιούν οι βιομηχανίες στον παραγωγικό τους κύκλο». Οσον αφορά την εξαίρεση στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ο Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι το κόστος «θα μετακυλιστεί στα λαϊκά τιμολόγια, αλλά και από την άλλη θέλετε να δώσετε νέα κίνητρα, νέες σκανδαλώδεις παροχές στις επιχειρήσεις, στους κεφαλαιοκράτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας». Επίσης παρέθεσε την πρόταση του ΚΚΕ για να «να καταργηθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στη βενζίνη και στο πετρέλαιο, να καταργηθεί ο ΦΠΑ. Να απειθαρχήσουμε με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και με τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών».

Στη συζήτηση παρενέβη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Σπύρος Χαλβατζής, ο οποίος σχολίασε τη φορολόγηση των καυσίμων λέγοντας πως «αναρωτήθηκαν πάρα πολλές εφημερίδες εάν ήταν αφέλεια, εάν ήταν απειρία, εάν ήταν ανοησία. Τίποτα απ' αυτά! Είναι μια έκφραση του καπιταλιστικού συστήματος!». Επισήμανε μάλιστα πως διαχρονικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ «ανακοινώνουν αυξήσεις και πριν αρχίσει η υλοποίησή τους, δίνουν τη δυνατότητα σε κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις πετρελαιοειδών να αποθηκεύσουν τεράστιες ποσότητες, να κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ, να κερδοσκοπούν. Κέρδη, υπερκέρδη και κερδοσκοπία».

Οι τιμές της βενζίνης

Την ίδια στιγμή τσουχτερές είναι οι ανατιμήσεις που ήδη εμφανίστηκαν στην αγορά, αφού η τιμή της αμόλυβδης εκτινάχτηκε ακόμα και στα 1,52 ευρώ το λίτρο στην περιοχή της Αττικής και στα 1,65 ευρώ στην περιφέρεια.

Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 30% ισοδυναμεί πρακτικά με αυξήσεις στις λιανικές τιμές κατά 14,3 λεπτά το λίτρο για τη βενζίνη και 6 λεπτά για το πετρέλαιο κίνησης. Πρόκειται για την εφαρμογή των πρόσθετων μέτρων που εξαγγέλθηκαν τις προάλλες από τον πρωθυπουργό και ενόψει της σύγκλησης των κοιναγορίτικων διαβουλίων (Σύνοδος Κορυφής, Γιούρογκρουπ - ΕΚΟΦΙΝ).

Με ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας εκφράζει την αντίθεσή της στη νέα αύξηση του φόρου στα καύσιμα, καθώς και για την εξαγγελία που αφορά την ενσωμάτωση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων σε ένα φορέα διαχείρισης, καταγγέλλοντας ότι «δημεύει στην πράξη τα αποθεματικά του ταμείου βενζινοπωλών».

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος προεξοφλεί ότι είναι «πρακτικά και μαθηματικά αδύνατη οποιαδήποτε κερδοσκοπία μέσω αποθεματοποίησης από τις εταιρείες» με δεδομένο, όπως αναφέρει, ότι οι αναλογούντες φόροι υπολογίζονται την ώρα που τα πετρελαιοειδή βγαίνουν από τις εγκαταστάσεις καυσίμων, που ελέγχονται από το τελωνείο, για να πάνε στην κατανάλωση.

Την αντίθεσή του στις νέες αυξήσεις στα καύσιμα εκφράζει και το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), τονίζοντας ότι βάζει νερό στο μύλο της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας. «Δεν είναι δυνατό να συνεχίσουν οι καταναλωτές να πληρώνουν μια κρίση για την οποία δεν ευθύνονται», σημειώνει και ζητάει να ακυρωθεί η αύξηση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.

ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Κατρακύλα 11,2% στο 12μηνο 2009

Καθίζηση για 23 από τους 24 ταξινομούμενους κλάδους

Στην κατρακύλα συνέχισε και για το 12μηνο του 2009 ο όγκος των παραγόμενων εμπορευμάτων από τα εργοστάσια μεταποίησης της χώρας σε μια εξέλιξη που συνδέεται με την καπιταλιστική κρίση και την πτώση της λαϊκής κατανάλωσης. Να σημειωθεί πως η πτωτική τάση της παραγωγής δεν αποτελεί σημερινό φαινόμενο αλλά διαχρονική τάση εδώ και πάνω από δέκα χρόνια. Σε πραγματικούς όρους το σημερινό επίπεδο παραγωγής είναι πολύ χαμηλότερο και από αυτό τους έτους 2000, πριν από την ένταξη της χώρας στο σκληρό πυρήνα της ευρωζώνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία 12μηνου 2009 από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία:

  • Μεταποίηση: Υποχωρεί με ρυθμό 11,2% (έναντι πτώσης 4,7% στο 12μηνο του 2008) και ειδικά για το μήνα Δεκέμβρη ο ρυθμός πτώσης διαμορφώνεται σε 7,8%. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι 23 από τους συνολικά 24 ταξινομούμενους κλάδους βρίσκονται σε πτωτική τροχιά: Τρόφιμα (-3,3%), ποτά: (-4,8%), κλωστοϋφαντουργία (-27,7%), ένδυση (-23,2%), δέρμα - υπόδηση: (-13,4%), ηλεκτρολογικός εξοπλισμός (-18,7%), ξύλο και φελλός (-24,25) κ.ά. Στον αντίποδα και μάλιστα με εντυπωσιακή άνοδο 16,2% εμφανίζεται η παραγωγή στον κλάδο φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων
  • Ορυχεία - λατομεία: Καταγράφεται πτώση 11,4% έναντι πτώσης 4,5% για το 2008
  • Στον «ηλεκτρισμό» εμφανίζεται υποχώρηση 4,2% και στην παροχή νερού -3,1%
  • Ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής (ορυχεία - λατομεία, μεταποιητικές βιομηχανίες, ηλεκτρισμός, παροχή νερού) καταγράφει πτώση 9,4% έναντι πτώσης 4% για το 12μηνο του 2008.

Εντατικούς ρυθμούς κατρακύλας καταγράφεται και με βάση την ταξινόμηση κατά «κύριες ομάδες βιομηχανικών κλάδων». Η συρρίκνωση του επιπέδου λαϊκής κατανάλωσης προκύπτει άμεσα και από την πτώση 4,5% του όγκου παραγωγής στα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά και ακόμη από την κατηγορία διαρκών καταναλωτικών αγαθών που υποχώρησε 20,5%. Η παραγωγή κεφαλαιουχικών αγαθών υποχώρησε 23%, ενδιάμεσων αγαθών 17,8% και στον κάδο της ενέργειας 2,9%.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΤΑΞΙ
Νέα απεργία στις 19 του Φλεβάρη

Με πρωτοβουλία της Επιτροπής Αγώνα έγινε πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών, στη διάρκεια της χτεσινής απεργίας

Αγωνιστική απάντηση στη φοροεπιδρομή της κυβέρνησης έδωσαν χτες οι αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ της Αθήνας, με 24ωρη απεργία, ενώ αποφασίστηκε νέα απεργία για την Παρασκευή 19 του Φλεβάρη. Οι κινητοποιήσεις είναι αποτέλεσμα της πίεσης των μελών του κλάδου προς τις συνδικαλιστικές ηγεσίες της πλειοψηφίας (ΔΑΚΜΕ - ΠΑΣΚΕ) στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία (ΠΟΕΙΑΤΑ), αλλά και των αγωνιστικών πρωτοβουλιών που ανέλαβε η Επιτροπή Αγώνα των Αυτοαπασχολούμενων στα ΤΑΞΙ, η οποία πραγματοποίησε ήδη την πρώτη κινητοποίηση την περασμένη βδομάδα. Είναι ενδεικτικό ότι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες είχαν αδρανοποιήσει τον κλάδο ισχυριζόμενες ότι ο διάλογος με την κυβέρνηση βρίσκεται σε καλό δρόμο, ενώ επιτέθηκαν με σφοδρότητα στην Επιτροπή για την κινητοποίηση που πραγματοποίησε. Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή προειδοποιεί ότι «ακόμη και τώρα που αναγκαστικά κήρυξαν απεργία, η πλειοψηφία της ομοσπονδίας, συνεχίζει να παραπλανά τον κλάδο, ότι θα βρεθεί λύση μέσα από τους στημένους διαλόγους» και καταλήγει: «Συνάδελφε, μην τους εμπιστεύεσαι. Στην κρίσιμη στιγμή θα σε προδώσουν πάλι».

Στην αποφασιστική παρέμβαση της Επιτροπής Αγώνας οφείλεται και η πορεία που πραγματοποιήθηκε χτες προς το υπουργείο Οικονομικών, με τη συμμετοχή πλήθους αυτοκινητιστών. Η απεργιακή συγκέντρωση είχε οριστεί για τις 10 το πρωί στο θέατρο ΠΕΡΟΚΕ. Παρά την προσπάθεια της πλειοψηφίας να μην τοποθετηθούν οι αγωνιστικές δυνάμεις, τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα κάλεσαν επιτόπου σε πορεία προς το υπουργείο, προκειμένου η κινητοποίηση να μην περιχαρακωθεί στους τέσσερις τοίχους.

Ακολούθησε η πορεία με το πανό της Επιτροπής Αγώνα που καλούσε την κυβέρνηση να στείλει τον «λογαριασμό στην πλουτοκρατία». Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων συναντήθηκε με στέλεχος του υπουργείου και δήλωσε την αντίθεση των μελών του κλάδου με τη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης, καθώς και ότι οι αγώνες εναντίον της θα ενταθούν και θα κλιμακωθούν.

Η Επιτροπή Αγώνα καταγγέλλει τη στόχευση της κυβέρνησης για άμεση και έμμεση υπερφορολόγηση των επαγγελματιών του κλάδου και συνολικά την πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΕΕ ενάντια στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ