Η Νέα Σκακιστική Κίνηση ενημερώνει και καλεί τις Ενώσεις τους Σκ. Συλλόγους, όλους τους σκακιστές και τις σκακίστριες να αντιδράσουν για τον «Εθνικό Αθλητικό Σχεδιασμό», η ανακοίνωση του οποίου, από μεριάς της ΓΓΑ, συνιστά μια πρωτόγνωρη επίθεση στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, τα σωματεία, τους νέους και τις νέες, τους γονείς. Προβλέπει την ανοικτή εμπορευματοποίηση σε βάρος του καθολικού δικαιώματος στον αθλητισμό.
Η πολιτική που εξαγγέλλεται: Συνιστά απεμπόληση του συνταγματικά ορισμένου καθήκοντος της Πολιτείας απέναντι στον αθλητισμό. Προχωρά σε απαράδεκτη κατηγοριοποίηση των αθλημάτων με μοναδικό ουσιαστικά κριτήριο την εμπορικότητα. Οδηγεί στην απαξίωση και περιθωριοποίηση πολλών από αυτά. Προωθεί την πλήρη παράδοση ολόκληρων αθλημάτων στο έλεος της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Υποκινεί την παρέμβαση των επιχειρηματιών και των ιδιωτικών συμφερόντων στον αθλητισμό. Προαναγγέλλει περικοπή έως και κατάργηση των πενιχρών επιχορηγήσεων σε Ομοσπονδίες και σωματεία. Οι όποιες χρηματοδοτήσεις θα στηρίζουν ουσιαστικά τη δράση των επιχειρηματιών που θα κερδοσκοπούν σε βάρος του αθλητισμού. Θα δημιουργήσει νέα εμπόδια στην πρόσβαση και την ενασχόληση με τον αθλητισμό μεγάλου τμήματος νέων και εργαζομένων. Η εγκατάλειψη των κορυφαίων αθλητών θα γενικευθεί. Δημιουργεί ανασφάλεια για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στις Ομοσπονδίες.
Η πλειοψηφούσα παράταξη στη διοίκηση της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας είναι υπόλογη. Ολα αυτά τα χρόνια αρνήθηκε συστηματικά κάθε πρόταση διεκδίκησης, ακόμα και την πιο στοιχειώδη. Λειτούργησε ως εντολοδόχος της εκάστοτε ΓΓΑ και κυβέρνησης απέναντι στα σωματεία, αντί να εκπροσωπεί τα σωματεία - μέλη της απέναντι στην ΓΓΑ. Δικαιολόγησε τις περικοπές στην επιχορήγηση του 2009 και περιέκοψε από μόνη της τον προϋπολογισμό για το 2010.
Οι σκακιστές και οι σκακίστριες, τα σωματεία, οι γονείς, οι φίλοι του αθλητισμού γενικότερα, δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα της αντιπαράθεσης μεταξύ αθλημάτων, που καλλιεργούν διάφοροι απολογητές των επιλογών αυτών.
* Να αποδοκιμάσουν τις κυβερνητικές εξαγγελίες και να ζητήσουν την απόσυρσή τους, διεκδικώντας ουσιαστική κρατική φροντίδα για την ανάπτυξη του ερασιτεχνικού και μαζικού αθλητισμού, ισότιμη αντιμετώπιση των αθλημάτων. Να προχωρήσουν σε ΔΣ, συσκέψεις και ενημερώσεις των μελών και αθλητών τους. Να υιοθετήσουν ψηφίσματα διαμαρτυρίας και απόρριψης της πολιτικής εμπορευματοποίησης του αθλητισμού.
* Να απαιτήσουν από την ΕΣΟ να αντιταχθεί στην υποβάθμιση που προετοιμάζεται. Να τοποθετηθεί δημόσια και να προχωρήσει άμεσα σε διαβήματα και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Να καλέσει έκτακτη Γενική Συνέλευση για το θέμα. Να προσβάλλει τη συνταγματικότητα της όποιας νομοθετικής ρύθμισης έρθει να υλοποιήσει τις εξαγγελίες. Να αναλάβει δράσεις επαφής και συντονισμού με άλλους αθλητικούς φορείς. Να απευθυνθεί στις συνδικαλιστικές και κοινωνικές οργανώσεις, στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα πολιτικά κόμματα, προβάλλονται τις θέσεις αυτές και ζητώντας τους να στηρίξουν το αίτημα για δωρεάν καθολική πρόσβαση στον αθλητισμό και το σκάκι, για γενναία κρατική επιχορήγηση των Ομοσπονδιών με βάση τις ανάγκες, για την ισότιμη αντιμετώπιση και φροντίδα όλων των αθλημάτων.
Σκάκι στο Πόρτο Ράφτη. Μαθητές του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Πόρτο Ράφτη. Ο Γιώργος (αριστερά) και ο Αντώνης (δεξιά) |
Στο Πόρτο Ράφτη έγιναν προσπάθειες από το συνεργάτη της σκακιστικής στήλης του «Ρ» και τον τοπικό Πολιτιστικό Μορφωτικό Σύλλογο, με μαθήματα σκακιού (1999-2000), που όμως δεν είχαν ευνοϊκή εξέλιξη, λόγω και της μη συμπαράστασης των τοπικών φορέων.
Φαίνεται, όμως, ότι εκείνη η σπορά έπιασε τόπο, οι μαθητές (βλέπε φωτό) και γενικά η νεολαία στο Πόρτο Ράφτη, ενδιαφέρεται για μία αξιόλογη και ωφέλιμη ενασχόληση κι αυτή τη βρίσκει στο πνευματικό άθλημα του σκακιού. Ηδη ενημερώθηκαν σχετικά τα δύο Δημοτικά Σχολεία, το Γυμνάσιο και το Παράρτημα του Δήμου Μαρκοπούλου στο Πόρτο Ράφτη, ενώ εκκρεμεί απάντηση σε επιστολή μου προς τον Σύλλογο από τις 17 Μάρτη του 2009.
Είναι πλέον γνωστό ότι το σκάκι αποτελεί μια κατ' εξοχήν πνευματική δραστηριότητα που απευθύνεται στο σκεπτόμενο άνθρωπο, τον οποίον διδάσκει, εκπαιδεύει και ψυχαγωγεί. Αναπτύσσει την κρίση, την φαντασία και τη δημιουργικότητα. Βοηθά στην πειθαρχία, στον προγραμματισμό και στην αυτοσυγκέντρωση. Διευκολύνει τη συμμετοχικότητα, την κοινή προσπάθεια και την κοινωνική ένταξη. Επιταχύνει την ωρίμανση και την απόκτηση υπευθυνότητας.* Στο διάγραμμα του κειμένου το Αθάνατο Πρόβλημα του Κ. Μπάγιερ (1855) όπου τα λευκά παίζουν και κάνουν ΜΑΤ σε (9) εννέα κινήσεις, μετά από αλλεπάλληλες θυσίες!
Στο Νο 286 μια πολύ εύκολη άσκηση για τους νεοφώτιστους την οποία μπορούν να λύσουν κι από το διάγραμμα. Πώς θα κάνει ο λευκός «πιρούνι» στο μαύρο Πύργο και στο Ρουά;
* Δύο παρτίδες για την προπόνησή σας, από τα Δ.Τ. της Αγγλίας (Κλειστό Λονδίνου) και Ιταλίας (Ρέτζιο Εμίλια).
Λευκά: Μακ Σέιν (Αγγλ. 2615)
Μαύρα: Βλ. Κράμνικ (Ρωσία 2772)
1. ε4 ε5 2. Αγ4 Ιζ6 3. δ3 Αγ5 4. Ιζ3 0-0 5. Ιγ3 δ6 6. Ια4 Αβ6 7. γ3 Αε6 8. Αβ3 Αβ3 9. αβ3 Ιβδ7 10. β4 Aζ2 11. Pζ2 β5 12. Αδ2 βα4 13. βα4 γ5 14. β5 δ5 15. εδ5 Ιβ6 16. Βγ2 γ4 17. Ιε5 Βδ5 18. δ4 Ιε4 19. Ρη1 Πζε8 20. Ιζ3 Ββ5 21. θ4 Ββ3 22. Ββ1 Ιδ5 23. Πθ3 θ6 24. Βγ1 Ββ6 25. Πα4 Παβ8 26. Πα2 Ββ3 27. Βα1 Πβ6 28. Ρθ2 Ιδζ6 29. Αε1 Ιη4 30. Ρη1 Ιεζ6 31. δ5 Ιδ5 32. Πη3 Ιδζ6 33. Αδ2 Πδ6 34. Πα3 Ββ6 35. Ρθ1 Ιζ2 36. Ρθ2 Ι6η4 0-1.
Λευκά: Σαφαρλί (Αζερ. 2592)
Μαύρα: Καρουάνα (Ιταλ. 2652)
1. Ιζ3 γ5 2. ε4 ε6 3. Ιγ3 α6 4. η3 β5 5. Αη2 Αβ7 6. δ3 δ6 7. 0-0 Ιζ6 8. Πε1 Ιβδ7 9. Αζ4 Αε7 10. α4 β4 11. Ιβ1 0-0 12. Ιβδ2 δ5 13. εδ5 Ιδ5 14. Ιε5 Πα7 15. Ιδ7 Βδ7 16. Αε3 Ιε3 17. ζε3 Αη2 18. Ρη2 Αζ6 19. Ββ1 θ5 20. Βα2 θ4 21. Πζ1 Βδ5 22. Πζ3 Πγ7 23. Ιε4 γ4 24. Ιζ6 ηζ6 25. ηθ4 Ρθ7 26. Πζ1 Πη8 27. Ρθ1 β3 28. Ββ1 γδ3 29. γδ3 Πγ2 30. ε4 Βδ6 31. Π1ζ2 Βγ5 32. δ4 Βδ4 33. Βε1 Ββ2 34. Βα5 Πγ1 0-1.
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Να 285 - 286Στα προηγούμενα: Στο Νο 283 έχουμε 1. Αθ8! (κίνηση αναμονής) 1...Αθ8 2. Βα1! Ιδ1 3. Βθ8 + ματ. Αν 1... Αδ1 2. Αδ4~ 3. Πα7 + ματ! Στο Νο 284 η διακοπή της οριζοντίου γραμμής, θα γίνει με 1. Πγ6! βγ6 κλείνει η οριζόντια «6» και τώρα η βασίλισσα μπορεί να κάνει την ισοπαλία 2. Βη5 + Ρθ8 3. Βζ6 + Ρη8 4. Βη5 + και ισοπαλία με επανάληψη κινήσεων.
Λευκά: Ρζ6, Βδ4, Πα4, Ιε3, Αη4 (5)
Μαύρα: Ρθ4, Πα5, Αγ6, Στρ. η3, η5 (5)
Το ισχυρό:
Λευκά: Ρζ8, Βδ2, Αζ4, Στρ. α2, γ5 (5)
Μαύρα: Ρβ1, Πα1, Αη4 (3)
Με οκτώ κομμάτια η «μινιατούρα» του Κ. Αχλέιμ (1968) και μας ζητάει να κάνουμε ΜΑΤ σε (4) τέσσερις κινήσεις.
Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Λευκά: Ρδ6, Βη7, Πθ2, Πθ3, Ιδ2, Αβ7 (6)
Μαύρα: Ρη1, Πη4, Αη6, Στρ. α2, θ4 (5)
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε (2) δύο κινήσεις
1. Πε2! (απειλεί 2. Πθ1Χ) 1...Αε4 2. Βδ4 + ματ. Αν 1...Πη2 2. Πη2 ματ.
Αν 1...Πε4 ή 1...Πδ4, τότε 2. Βα1 ή 2. Βδ4 + ματ!
Η λύση του ισχυρού:
1. Ρθ8! (απειλεί 2. Βη8 Ρα7 3. Βα2Χ) 1...β3 2. Βγ6 δ1=Β
3. Βε8 + Ρα7 4. Βα4 + ματ!
Αν 1...γ4 2. Αε5 δ1=Β 3. Βδ8 + Ρα7 4. Βα5 + ματ!
Η ΕΝΩΣΗΣκακιστικών Σωματείων Νομού Αττικής δέχεται προσφορές από Δημοτικούς, Σχολικούς ή Σωματειακούς φορείς, προκειμένου να διοργανώσουν τους Προκριματικούς και τις τελικές φάσεις των Σχολικών Πρωταθλημάτων Αττικής. Οι προκριματικές φάσεις θα διεξαχθούν στον Ανατολικό, Δυτικό, Κεντρικό και Νότιο Τομέα της Νομαρχίας Αθήνας, καθώς και σε άλλα τρία Περιφερειακά Πρωταθλήματα των Νομαρχιών, Πειραιά, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής στις ημερομηνίες 6-7-13-14 Μάρτη.
Η τελική φάση του Ατομικού Σχολικού Αττικής, θα διεξαχθεί την Κυριακή 21 Μάρτη 2010.
ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟπρόγραμμα αγώνων στους τελευταίους γύρους ο Νορβηγός GM Μάγκνους Κάρλσεν ξεπέρασε τον Αλεξ. Σίροβ και κατέκτησε την 1η θέση του «Κόρους 2010». Αναλυτικά η τελική βαθμολογία: 1. Κάρλσεν (2810) 8,5 β. σε 13 αγώνες. 2-3. Σίροβ (2723), Κράμνικ (2788) από 8 β. 4-5. Νακαμούρα (2708), Ανάντ (2790) από 7,5 β. 6-7. Καριάκιν (2720), Ιβαντσούκ (2749) από 7 β. 8-9. Ντομίνγκεζ (2712), Λέκο (2739) από 6,5 β. 10. Καρουάνα (2675) 5,5 β. κ.ά.