ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Νοέμβρη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ολοι σήμερα στο παμπειραϊκό συλλαλητήριο

Στις 6.30 στον Ηλεκτρικό Σταθμό

Με πολύμορφες παρεμβάσεις, οι ταξικές δυνάμεις του Πειραιά δίνουν τη μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή για την προετοιμασία του σημερινού συλλαλητηρίου που διοργανώνει η Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ, στις 6.30 το απόγευμα, ώστε να βουλιάξει από εργατόκοσμο η πλατεία του Ηλεκτρικού Σταθμού όπου έχει καθοριστεί το αγωνιστικό ραντεβού.

Χτες, περιοδείες και εξορμήσεις έγιναν στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ στο Ικόνιο, στη Ζώνη αλλά και σε πολυκαταστήματα, υπηρεσίες όπως ο ΟΑΕΔ, με τις ταξικές δυνάμεις να τονίζουν ότι ο συντονισμός της πάλης αποκτά επείγοντα χαρακτήρα, προβάλλοντας τον άλλο δρόμο ανάπτυξης που κριτήριο θα έχει τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων. Ανάγκη που επιβάλλουν εξελίξεις όπως η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, οι άμεσες απειλές που αυτή γεννά για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη της οποίας, η νέα επιχείρηση ξεπουλήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του οποίου ολόκληρο το προσωπικό - περίπου 1.400 εργαζόμενοι - βρίσκονται στον αέρα.

Στο κάλεσμα της Γραμματείας για συμμετοχή στο συλλαλητήριο, χτες ανταποκρίθηκε και το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Νέα «παιχνίδια» σε βάρος λαϊκών αναγκών και 1.400 εργατών

Τα σενάρια για αγοραπωλησίες των ναυπηγείων αναδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη της λαϊκής πάλης για Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Η πολιτική της «ανταγωνιστικότητας» μόνο αδιέξοδα επιφυλάσσει για τα ναυπηγεία και τους εργάτες σ' αυτά
Η πολιτική της «ανταγωνιστικότητας» μόνο αδιέξοδα επιφυλάσσει για τα ναυπηγεία και τους εργάτες σ' αυτά
Προσύμφωνο με την εταιρεία «Verdil», η οποία ανήκει στον γνωστό Σ. Eμμανουήλ, για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, φέρεται να υπέγραψε η γερμανική πολυεθνική «Thyssen Kroupp», ιδιοκτήτρια του ναυπηγείου. Το βεβαρυμένο παρελθόν του Σ. Εμμανουήλ είναι προάγγελος των παραπέρα δραματικών εξελίξεων που περιμένουν το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και τους 1.400 περίπου εργαζόμενους σε αυτό. Ο Σ. Εμμανουήλ, τοποθετημένος από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ως διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Ελευσίνας, παρέδωσε τα κλειδιά των ναυπηγείων στον Περατικό, τα οποία στη συνέχεια πέρασαν στα χέρια του Ν. Ταβουλάρη. Το 1999, επίσης, ως διευθύνων σύμβουλος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είχε καθοριστική συμβολή για να περάσουν στα χέρια της γερμανικής πολυεθνικής HDW, η οποία στη συνέχεια απορροφήθηκε από την «Thyssen». Τώρα εμφανίζεται να επιστρέφει στον τόπο του «εγκλήματος», αυτή τη φορά ως ...επιχειρηματίας και επίδοξος αγοραστής προφανώς για να συνεχίσει το διαλυτικό του έργο.

Στο μεταξύ, χτες, έγινε συνάντηση της διοίκησης του σωματείου των εργαζομένων «Η Τρίαινα» με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λ. Κατσέλη, η οποία στο τέλος της συνάντησης δήλωσε: «Η συγκατάθεση του ελληνικού δημοσίου για τη μεταβίβαση μετοχών από την "Tyssen Krupp" σε ένα νέο επενδυτικό σχήμα θα δοθεί μόνο εφόσον διασφαλίζεται η θεσμική και οικονομική φερεγγυότητα του νέου σχήματος, που θα εγγυάται τη μακρόχρονη οικονομική βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος». Δηλώσεις που είχαν ακούσει οι εργαζόμενοι και από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όταν ιδιωτικοποιούσε το ναυπηγείο και το παρέδιδε στη γερμανική πολυεθνική.

Η αγωνιστική παράταξη «Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» (ΕΕΝΣ) τονίζει ότι αναδεικνύεται μονόδρομος η θέση των ταξικών δυνάμεων «για κρατικό ναυπηγείο με προοπτική τον Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας». Απαιτεί την άμεση συνεδρίαση της διοίκησης του σωματείου με σκοπό τον ορισμό Γενικής Συνέλευσης των εργαζομένων, επισημαίνοντας ότι μέχρι τώρα η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ) εξαντλείται σε επιστολές, συναντήσεις «και σε άλλες καθησυχαστικές τακτικές σπέρνοντας τις αυταπάτες ότι κάτι μπορεί να γίνει και χωρίς τη δύναμη των εργαζομένων».

Τονίζει ότι όλα όσα βιώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στο ναυπηγείο είναι «τα αποτελέσματα της ανάπτυξης με κριτήριο το κέρδος» που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ που πλειοψηφούν στη διοίκηση του σωματείου και έχουν βάλει τη σφραγίδα τους σε κάθε αρνητική εξέλιξη σε βάρος του ναυπηγείου. Καλούν τους εργαζόμενους να απαιτήσουν την επιστροφή στο ναυπηγείο των 160 εργαζομένων του τμήματος τροχαίου υλικού που παραμένουν απλήρωτοι επί 6 μήνες και να μη δεχτούν ούτε μία απόλυση.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΛΠ
Απεργούν σήμερα και αύριο

Η ανάγκη να παραμερίσουν τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες και να παλέψουν για λιμάνια στην υπηρεσία του λαού μεγαλώνει συνέχεια

Νέα 48ωρη απεργία άρχισαν από χτες τα μεσάνυχτα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, αποκαλύπτοντας με τις αγωνιστικές τους διαθέσεις τις τεράστιες ευθύνες που φέρουν οι πλειοψηφίες (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ) σε Ομοσπονδία Υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) και Ενωση Λιμενεργατών, στην εισβολή της κινεζικής πολυεθνικής COSCO στο λιμάνι, καθώς από σήμερα, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ ΑΕ, είναι πλέον επίσημα το μεγάλο αφεντικό του λιμανιού.

Οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, αφού πριν από 15 μέρες «έσπασαν» τον απεργιακό αγώνα των εργαζομένων για να επιδοθούν σε «διάλογο», προκήρυξαν χτες νέα απεργία ζητώντας να ...έχουν λόγο στον τρόπο που θα γίνει η ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ και ολόκληρου του λιμανιού. Απέρριψαν ασυζητητί την πρόταση των ταξικών δυνάμεων για συντονισμό με τους εργαζόμενους καταρχήν που πλήττονται από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, απαιτώντας την ακύρωση της παραχώρησης και διεκδικώντας λιμάνια αποκλειστικά και 100% δημόσια που να εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

Αποκαλυπτικό είναι το έγγραφο που κατέθεσαν ΟΜΥΛΕ και Ενωση Λιμενεργατών στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη για το ...διεκδικητικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει οι πλειοψηφίες της υποταγής. Δε διεκδικούν ούτε το ελάχιστο που απαιτούν οι εργαζόμενοι, δηλαδή την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης. Αντίθετα αναφέρουν δύο «επισημάνσεις», τις οποίες καλούν την κυβέρνηση να τις «προσεγγίσει θετικά» και που σύμφωνα με το έγγραφο στηρίζονται στη «διεθνή πείρα» από λιμάνια που ιδιωτικοποιήθηκαν: Η πρώτη επισήμανση είναι η εξής: «Συμμετοχή του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο και στη διοίκηση της αναδόχου εταιρείας με τρόπο τέτοιο που να μπορεί να ελέγχει στρατηγικής σημασίας αποφάσεις». Ζητούν δηλαδή το Δημόσιο να ελέγξει την COSCO.

Η δεύτερη «επισήμανση» των συμβιβασμένων αναφέρει: «Υφίσταται Ρυθμιστική Αρχή, με τη μορφή Δημόσιου Φορέα, ιδίως σε λιμάνια με περισσότερους του ενός παρόχους, όπως επιχειρείται σήμερα στον Πειραιά. (...) Η Αρχή αυτή (...) αποτελεί τον εργοδότη όλου του προσωπικού, που απασχολείται στις υπηρεσίες διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμανιών. Ολα αυτά με πλήρη κατοχύρωση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, Κανονισμών και της ασφαλιστικής συνέχειας». Πέρα από τα φληναφήματα περί ρυθμιστικής αρχής που θα ...διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα, η φράση «περισσότερους του ενός παρόχους όπως επιχειρείται σήμερα στον Πειραιά», προκαλεί σωρό ερωτημάτων σχετικά με το τι άλλο προετοιμάζεται σε βάρος του λιμανιού.

Η Λ. Κατσέλη σε δηλώσεις της για την κήρυξη της απεργίας ανέφερε ότι «αδυνατώ να κατανοήσω τη νομιμοποιητική της βάση», ξεκαθάρισε ότι τα αποτελέσματα του διαλόγου μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ που θα ξεκινήσει «δεν μπορούν ούτε να προαναγγελθούν ούτε να προεξοφληθούν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν υπάρχει διεθνής σύμβαση κυρωμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση, με ισχύ νόμου». Στο μεταξύ χτες το βράδυ έγινε άτυπο υπουργικό συμβούλιο στο Μαξίμου με θέμα τα λιμάνια, όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, το περιεχόμενο της συζήτησης ήταν το πώς θα εξασφαλισθεί η πλήρης συναίνεση και υποταγή των εργαζομένων στα όσα έχουν αποφασισθεί.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να απορριφθεί η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει σε σχόλιό του:

«Η εγκατάσταση της COSCO στο ΣΕΜΠΟ και η ιδιωτικοποίηση συνολικά του λιμανιού του Πειραιά, την οποία επιδιώκει με κάθε τρόπο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την υποστήριξη της ΝΔ και των εργοδοτικών φορέων, θα έχει αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για τους εργαζόμενους στο λιμάνι αλλά συνολικά για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, στα Ναυπηγεία και στη Ζώνη για να υπερασπιστούν τα εργασιακά δικαιώματά τους και τη δημόσια περιουσία, για να ισχυροποιηθεί ο αγώνας τους, χρειάζεται αποφασιστικά να απορρίψουν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Να αρνηθούν το διάλογο - παγίδα της κυβέρνησης και το συμβιβασμό στο όνομα του ρεαλισμού. Εχει αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση στο πλαίσιο της οποίας να προστατεύονται τα ασφαλιστικά και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Επίσης, το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο αρνητικό για τους εργαζόμενους, είτε η ιδιωτικοποίηση γίνει με τη συμμετοχή τους είτε όχι.

Εδώ και τώρα πρέπει να διαμορφωθεί ενιαίο μέτωπο πάλης των εργαζόμενων στο λιμάνι, των ναυτεργατών, των εργαζομένων στα Ναυπηγεία, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και αλλού κατά της πολιτικής ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που ιδιωτικοποιεί. Για λιμάνια, ναυπηγεία και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποκλειστικά δημόσιες, στην υπηρεσία του λαού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ