ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Γενάρη 2009
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ - ΝΗΣΙΩΤΕΣ
Ωριμη ανάγκη η συντονισμένη πάλη

Η επιθετικότητα των εφοπλιστών, η στήριξή τους από τους εκπροσώπους του δικομματισμού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους ξεπουλημένους συνδικαλιστές, η άθλια κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιβάλλουν τον κοινό αγώνα σε στεριά και θάλασσα

Από παλιότερη συγκέντρωση των κατοίκων της Ικαρίας ενάντια στην πολιτική που τους κρατάει στην απομόνωση
Από παλιότερη συγκέντρωση των κατοίκων της Ικαρίας ενάντια στην πολιτική που τους κρατάει στην απομόνωση
Με αγώνες απαντούν οι ναυτεργάτες στην επίθεση των ακτοπλόων εφοπλιστών που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, καταπατώντας ακόμα και το στοιχειώδες δικαίωμα, αυτό της καταβολής των δεδουλευμένων και απειλώντας νησιά με τον εφιάλτη της απομόνωσης. Οι εφοπλιστές επιτίθενται σε ναυτεργάτες και νησιώτες, οπλισμένοι από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ενώ αιρετοί της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης του ΠΑΣΟΚ τάσσονται ανοιχτά με τους εφοπλιστές. Η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελεί παράγοντα ωρίμανσης των προϋποθέσεων για συντονισμό και κοινή δράση των ναυτεργατών και των νησιωτών ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία και ήδη υπάρχουν τα πρώτα δείγματα.

Πιο συγκεκριμένα, με αποφασιστικότητα συνεχίζουν τον αγώνα τους οι ναυτεργάτες του πλοίου «ΣΑΟΣ ΙΙ», το οποίο έχουν ακινητοποιήσει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Οι ναυτεργάτες, με τις ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στο πλευρό τους και την αλληλεγγύη άλλων κλάδων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ, απέτρεψαν την παράνομη και τρομοκρατική απόλυση του λοστρόμου του πλοίου, την οποία ανακοίνωσε ο πλοιοκτήτης Μανούσης παραμονή Πρωτοχρονιάς και ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.

Δεκανίκια των εφοπλιστών

Ο εφοπλιστής έχει στο πλάι του, εκτός από το ΥΕΝ και τον νομάρχη Εβρου του ΠΑΣΟΚ Ν. Ζαμπουνίδη, ο οποίος, προσπαθώντας να ποινικοποιήσει τον αγώνα των ναυτεργατών κατέθεσε μήνυση «κατά παντός υπευθύνου». Το νομάρχη και την αντιλαϊκή πολιτική καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Υπαλλήλων Νομαρχιακού Διαμερίσματος Εβρου, υπογραμμίζοντας ότι «είμαστε στο πλευρό των αγωνιζόμενων ναυτεργατών». Τονίζει ότι αυτή η πολιτική που υπηρετεί και ο νομάρχης «πρέπει να τελειώνει με τον αγώνα όλων των εργαζομένων, για τη διεκδίκηση μιας ακτοπλοΐς προς όφελος του λαού, με το λαό να τη διαφεντεύει».

Από χτες, επίσχεση εργασίας για να πληρωθούν ξεκίνησαν οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων των πλοίων «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ» στο λιμάνι του Πειραιά και «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Τα δύο πλοία ανήκουν στην εταιρεία ΚΑΛΛΙΣΤΗ του εφοπλιστή Σπανού, ο οποίος οφείλει το μισθό του Δεκέμβρη και το δώρο Χριστουγέννων. Επίσχεση για τα δεδουλευμένα ξεκίνησαν χτες οι ναυτεργάτες και στο πλοίο «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» του Αγούδημου, ενώ η επίσχεση θα «επεκταθεί» και στα πλοία του, «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» και «ΜΙΛΕΝΑ» από αύριο Παρασκευή που θα καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ, οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και η «Αυτόνομη Παρέμβαση» του ΣΥΝ, βλέποντας ότι οι ναυτεργάτες τούς απομονώνουν σταδιακά και συσπειρώνονται στις ταξικές δυνάμεις, χτες «ασθμαίνοντας» αποφάσισαν να στηρίξουν την επίσχεση εργασίας στο «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ».

Καταγγέλλουν τον αποκλεισμό

Η Επιτροπή Αγώνα για την Ακτοπλοΐα που έχουν συγκροτήσει φορείς της Λέσβου, με χτεσινή της ανακοίνωση, τονίζει ότι το νησί είναι αρκετό καιρό αποκομμένο από τη Β. Ελλάδα, επίσης τα νησιά του Ν. Λέσβου είναι αποκομμένα μεταξύ τους, όπως και τα νησιά του Β. Ανατολικού Αιγαίου. «Το λαϊκό κίνημα, τονίζει, έχει στόχους πάλης: Τα πλοία να γίνουν περιουσία του λαού. Επιβάλλεται σήμερα ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό, κοινωνικό έλεγχο στα πλαίσια της πολιτικής που θα εξασφαλίζει φτηνά εισιτήρια», «ασφαλή, σύγχρονα πλοία» και «απρόσκοπτη εξυπηρέτηση όλων των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, μισθούς και δικαιώματα των ναυτεργατών σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες τους». Καλεί σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα «για αγωνιστικές κινητοποιήσεις». «Δεν υπάρχει άλλη λύση - καταλήγει - από τον προσανατολισμένο, οργανωμένο και με συγκεκριμένο στόχο αγώνα, για την οριστική λύση του προβλήματος».

Ανακοίνωση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες εξέδωσε και η Κομματική Οργάνωση Πάτμου του ΚΚΕ, τονίζοντας ότι η ελλιπής σύνδεση, τα πανάκριβα εισιτήρια και τα υπέργηρα πλοία που πιάνουν στο νησί «παραπέμπουν σε άλλες εποχές (δύο με τρεις δεκαετίες πίσω). Η μη ύπαρξη αεροδρομίου κάνει το πρόβλημα ακόμη πιο έντονο». Απαιτεί την τακτική απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού και όλων των Δωδεκανήσων και των νησιών του Β. Αιγαίου με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους με σύγχρονα πλοία, φτηνά εισιτήρια και ναυτεργάτες με δικαιώματα όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τονίζει ότι η διέξοδος βρίσκεται στη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ), προκειμένου τα πλοία να αποτελούν Δημόσια Λαϊκή Περιουσία, με πλήρη και ουσιαστικό εργατοκοινωνικό έλεγχο».

Συνεχίζεται η διάθεση του Ημερολογίου

Συνεχίζεται από τα γραφεία του ΠΑΜΕ (Εμμανουήλ Μπενάκη 28, 1ος όροφος, τηλέφωνο 210.3301.842) η διάθεση του Ημερολογίου για το 2009. Το φετινό Ημερολόγιο είναι αφιερωμένο στα δέκα χρόνια ζωής και δράσης του ΠΑΜΕ και εικονογραφείται με αφίσες από κορυφαίες στιγμές αυτής της δεκαετούς αγωνιστικής πορείας. Το Ημερολόγιο διατίθεται στην τιμή των 5 ευρώ.

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΗΛΠΑΠ - ΜΕΤΡΟ: Σε νέα στάση εργασίας, από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 μ.μ. προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ), διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2008! Τη σημερινή στάση εργασίας αποφάσισε το ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, διεκδικώντας ακόμα την εφαρμογή συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας, καθώς και βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο Μετρό της Αθήνας, αποφάσισαν να μεταθέσουν για την ερχόμενη Πέμπτη την 24ωρη απεργία που είχαν εξαγγείλει για σήμερα, λόγω της αλλαγής στο πρόσωπο του αρμόδιου υπουργού λόγω ανασχηματισμού.

ΒΙΟΤΕΡ: Απλήρωτοι για δύο μήνες (Νοέμβρης και Δεκέμβρης 2008) παραμένουν οι εργάτες της εταιρείας ΒΙΟΤΕΡ, που εργάζονται για την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου της Εγνατίας, στην περιοχή του Λαγκαδά.

ΟΕΚ: Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, συνεχίζεται κανονικά από 1-1-2009 η παραλαβή αιτήσεων και η χορήγηση στεγαστικών δανείων επιδοτούμενου επιτοκίου σε δικαιούχους του ΟΕΚ από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, με τους όρους της από 4/10/2005 σύμβασης μεταξύ ΟΕΚ και ΕΤΕ. Υπενθυμίζεται ότι ο καθορισμός των όρων της δανειοδότησης εκκρεμούσε μετά από την απαράδεκτη προσπάθεια της τράπεζας να αναπροσαρμόσει προς όφελός της τα επιτόκια, στο όνομα της οικονομικής κρίσης. Γεγονός που επιβεβαιώνει τις συνέπειες που έχει για τους δικαιούχους του ΟΕΚ η λειτουργία του Οργανισμού σαν παραμάγαζο των τραπεζών.

ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ: Απλήρωτοι παραμένουν -σύμφωνα με καταγγελίες - οι εργαζόμενοι του Δήμου Βόλου. Συγκεκριμένα, στην Τουριστική Επιχείρηση, στο Δημοτικό Ραδιόφωνο και στον Οργανισμό Υγείας, οι εργαζόμενοι έχουν λάβει μόνο δώρο Χριστουγέννων, ενώ τους οφείλονται μισθοί δύο μηνών. Το θέμα έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής, Αχιλλέας Κανταρτζής και Αντώνης Σκυλλάκος, απαιτώντας άμεσα μέρα ώστε, να δοθούν όλα τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους.

ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΑΙΘΩΝ ΑΕ: Τέσσερα χρόνια μετά τη διακοπή της λειτουργίας του λατομείου της εταιρείας ΑΙΘΩΝ ΑΕ που λειτουργούσε στην περιοχή του Δήμου Βελεστίνου Μαγνησίας, δεν έχουν δοθεί ακόμη τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους. Το λατομείο έκλεισε με απόφαση του τότε Νομάρχη Μαγνησίας, έπειτα από έρευνες στα πετρώματα του λατομείου, στα οποία είχε βρεθεί αμίαντος. Με Ερώτησή τους προς τον αρμόδιο υπουργό, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής, Αχιλλέας Κανταρτζής και Αντώνης Σκυλλάκος απαιτούν να αποδοθούν άμεσα όλα τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ