ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ασφυκτική κατάσταση στα νηπιαγωγεία

Χαρακτηριστικές οι καταγγελίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» για το πώς δημιουργείται πελατεία για την ιδιωτική εκπαίδευση με την υποβάθμιση της δημόσιας

Μια ασφυκτική κατάσταση για τις λαϊκές οικογένειες, τους νηπιαγωγούς, αλλά και τα ίδια τα νήπια δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική στο χώρο της προσχολικής αγωγής. Οι νηπιαγωγοί καλούνται να στριμώξουν παιδιά στα δημόσια νηπιαγωγεία, να στείλουν σε άλλα νηπιαγωγεία όσα δε χωρούν, αλλά και να αφήσουν εκτός νηπιαγωγείου τα προνήπια.

Την κατάσταση αυτή περιγράφει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», κάνοντας λόγο για «αλχημείες». Οπως σημειώνει, «η κυβέρνηση, ακολουθώντας την τακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, αντί να προχωρήσει σε ανέγερση νέων διδακτηρίων, στην ίδρυση νέων σχολείων για την κάλυψη των αναγκών, σε μαζικούς διορισμούς, στη μείωση του αριθμού των νηπίων 15 ανά τμήμα Νηπιαγωγείου, προσπαθεί με αλχημείες, με συμπήξεις τμημάτων, με κληρώσεις νηπίων, με καταργήσεις γεωγραφικών ορίων και απαράδεκτες μετακινήσεις νηπίων σε νηπιαγωγεία που υπολείπονται έστω και για λίγο του μαγικού αριθμού 25 που προβλέπει ο νόμος, με συγχωνεύσεις, με υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων να λύσει το πρόβλημα». «Οσο για τα προνήπια; Μόνο όσα είναι τυχερά θα φοιτήσουν στο δημόσιο νηπιαγωγείο σε θέσεις που δε θα καλυφθούν από νήπια. Η συντριπτική πλειοψηφία θα ακολουθήσει τον "ιδιωτικό" δρόμο ή το δρόμο της πληρωμής είτε στα ιδιωτικά, είτε στους παιδικούς σταθμούς, ιδιωτικούς και δημοτικούς», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί.

Οι εκπαιδευτικοί του Περιστερίου αναφέρονται και στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που όπως σημειώνει είναι σε βάρος της νηπιαγωγού, και στη λειτουργία πρωινής ζώνης 7 - 8 π.μ. στα νηπιαγωγεία, σημειώνοντας ότι το μέτρο αυτό «επεκτείνει το σχολικό χρόνο και την παραμονή των νηπίων στον ίδιο χώρο κάνοντας πιο εξοντωτικούς τους ρυθμούς των νηπίων. Τα παιδιά 4 - 6 χρόνων καλούνται να μένουν στην ίδια σχολική τάξη - πολλές φορές εντελώς ακατάλληλη - για 9 ώρες την ημέρα!!». Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών σημειώνει ότι αυτού του τύπου η θεσμοθέτηση της προσχολικής αγωγής εντάσσεται στο σχεδιασμό της ΕΕ για καλλιέργεια δεξιοτήτων από τη νηπιακή ηλικία αλλά και συνδυάζεται με τις προτάσεις που είχαν δημοσιοποιηθεί για 5τάξιο δημοτικό σχολείο. Ο σύλλογος διεκδικεί 2χρονη δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ, Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, 60.000 παιδιά βρίσκονται σήμερα εκτός Δημόσιου Νηπιαγωγείου, γεγονός που καταδεικνύει και στην προσχολική αγωγή ότι η μέχρι τώρα εφαρμοζόμενη πολιτική οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ιδιωτικοποίηση και την υποβάθμιση.

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Δε φτάνουν τα σχολεία να καλύψουν τις ανάγκες

Μόλις στο 52% καλύπτονται οι ανάγκες στα Νηπιαγωγεία, 86% στα Δημοτικά, 61% στα Γυμνάσια και 70% στα Λύκεια, κατήγγειλε η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» στο χτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις που παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες στο Δήμο της Αθήνας, λίγες μόνο μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», έφερε, στο χτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, σημαντικά στοιχεία που αναδεικνύουν πού έχει οδηγηθεί η εκπαίδευση χάρη στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη του ίδιου του Δήμου Αθήνας, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) - στηριζόμενο στην τελευταία απογραφή της ΕΣΥΕ το 2001 - υπολογίζει ότι στην πρωτεύουσα χρειάζονται 298 Νηπιαγωγεία, 199 Δημοτικά, 114 Γυμνάσια και 95 Λύκεια και ΤΕΕ, για να καλυφθούν οι απαραίτητες ανάγκες. Ωστόσο, ο σημερινός εν λειτουργία αριθμός Σχολικών μονάδων ανά βαθμίδα είναι:

  • 149 Νηπιαγωγεία, εκ των οποίων τα 7 σε μισθωμένα κτίρια. Δηλαδή, οι ανάγκες καλύπτονται σε ποσοστό μόλις 52%
  • 172 Δημοτικά, τα 8 σε μισθωμένα κτίρια. Ποσοστό κάλυψης 86%.
  • 70 Γυμνάσια, τα 3 σε μισθωμένα κτίρια. Ποσοστό κάλυψης, 61%.
  • 72 Λύκεια και ΤΕΕ, τα 6 σε μισθωμένα κτίρια, με ποσοστό κάλυψης που φτάνει το 70%.

Ακόμη, όμως, κι αν συνυπολογιστούν όλα τα υπό μελέτη και υπό κατασκευή σχολικά κτίρια στο Δήμο Αθήνας - πρόβλεψη ιδιαίτερα αισιόδοξη αφού, δεν είναι λίγες φορές που οι διαδικασίες «μπλοκάρονται», και επιπλέον, πολλά οικόπεδα προς απαλλοτρίωση χάνονται - θα υπολείπονται και πάλι: 105 Νηπιαγωγεία, 6 Δημοτικά, 25 Γυμνάσια και μόνο στα Λύκεια θα έχουν καλυφθεί οι ανάγκες.

«Και όλα αυτά, αν κάνουμε την τελείως ουτοπική υπόθεση ότι, στα επόμενα 10 χρόνια δε θα αυξηθούν οι ανάγκες, δε θα εγκαταλειφθούν σχολικά κτίρια λόγω παλαιότητας ή άλλων κτιριακών προβλημάτων και δε θα "σκαλώσει" κάπου το προβλεπόμενο πρόγραμμα, όπως έχει συμβεί μέχρι σήμερα κατ' επανάληψη», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο δημοτικός σύμβουλος της «Συμπαράταξης», Μανώλης Δανδουλάκης.

Η διπλοβάρδια στο Δήμο της Αθήνας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, βρίσκεται στο 12,1%, ενώ το 8,2% των σχολείων στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια. Δεκάδες σχολεία, λειτουργούν σε απαράδεκτες συνθήκες, όπως σε «κοντέινερ», υπόγειες αίθουσες, με προσθήκες αιθουσών στις αυλές, με κακή συντήρηση.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ελλείψεις και κενά στα σχολεία

Σαν ο ίδιος να μην υπηρετεί πιστά την αντιλαϊκή πολιτική που απορρέει από την ΕΕ και εφαρμόζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και σαν το κόμμα που τον στηρίζει να μην εκχώρησε αρμοδιότητες του κράτους στους δήμους, ο δήμαρχος Πειραιά (ΠΑΣΟΚ) Παν. Φασούλας, επέρριψε χτες τις ευθύνες μόνο στην κυβέρνηση της ΝΔ για την πενιχρή χρηματοδότηση του δήμου, που κάθε χρόνο μειώνεται δραματικά, για την επισκευή και συντήρηση των σχολείων.

Σήμερα, τα 40 από τα 160 σχολεία του Πειραιά στεγάζονται σε πεπαλαιωμένα κτίρια. Το ποσό που απαιτείται για την κάλυψη όλων των αναγκών επισκευής και συντήρησης ξεπερνάει τα 5.000.000 ευρώ. Το 2007 ο Δήμος Πειραιά έλαβε 380.000 ευρώ ταχτική επιχορήγηση και ούτε 1 ευρώ έκτακτη. Το 2005 στο δήμο δόθηκε συνολικά (έκτακτη και τακτική επιχορήγηση) 1.477.780 ευρώ και το 2006 δόθηκαν 878.480 ευρώ.

Μειωμένη και σε βάρος πάντα των μαθητών, είναι και η επιχορήγηση για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Το 2006 ήταν 2.300.845,34 ευρώ και το 2007 2.074.476,52 ευρώ. Με καθυστέρηση μηνών γίνεται και ταχτική επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών.

Αυτή τη στιγμή είναι κενές 370 θέσεις δασκάλων και από τους 333 σχολικούς φύλακες που απαιτούνται υπάρχουν μόνο 45. Επίσης, λόγω έλλειψης κτιρίων το 10-15% των παιδιών θα μείνει εκτός νηπιαγωγείων και Παιδικών Σταθμών.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αγώνας για αποκλειστικά μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό

Με τη θέση για μόνιμη σταθερή δουλειά και ενιαία εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους απευθύνεται το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στους αναπληρωτές, καλώντας τους να παλέψουν μαζί με το ΠΑΜΕ. Με αφορμή την επιμόρφωση των αναπληρωτών που βρίσκεται σε εξέλιξη, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ οργανώνουν εξορμήσεις με προκήρυξη που απευθύνεται ειδικά στους συναδέλφους αναπληρωτές και δηλώνουν:

«Δεν ανεχόμαστε να γινόμαστε "όμηροι" διευθυντών και κυβερνητικών παρατάξεων, να μετατρέπεται το αυτονόητο δικαίωμά μας για εργασία, σε αντικείμενο ρουσφετιών και εκβιασμών, να ξοδεύουμε σχεδόν όλο τον πενιχρό μισθό μας στην περιπλάνηση από σχολείο σε σχολείο, από χωριό σε χωριό και από πόλη σε πόλη για να εξασφαλίσουμε την πολυπόθητη προϋπηρεσία»...

Για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισημαίνει τις ευθύνες των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, ΣΥΝ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) που «η λογική τους καθιερώνει ουσιαστικά τη μερική απασχόληση και προσωρινή εργασία και νομιμοποιεί το κυνήγι της προϋπηρεσίας».

Για την ανατροπή αυτής της κατάστασης, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί σε «αγώνα για αποκλειστικά μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό», μαζί με τον αγώνα για ενιαία λαϊκή Παιδεία. Καλεί τους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν:

  • «Ενιαία εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς, ξεκινώντας από την εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής εργασίας. Μέσα από μια σύγχρονη επετηρίδα με κριτήριο διορισμού την ημερομηνία λήψης πτυχίου.
  • Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του θεσμού των ωρομισθίων και αναπληρωτών και διορισμό μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη των εκτάκτων και συνηθισμένων αναγκών.
  • Ενιαία μορφωτικά δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς μέσα από παιδαγωγική επιστημονική εκπαίδευση των νέων αποφοίτων σε πανεπιστημιακές παιδαγωγικές σχολές με τμήματα αντίστοιχα στην ειδικότητα διδασκαλίας και τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε ηλικιακής ομάδας. Τακτική ετήσια επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών στις ίδιες αυτές σχολές με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.
  • Πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από την εργασιακή τους σχέση».


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ