Τρίτη 22 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Ακτοπλοΐα για τις λαϊκές ανάγκες

Ξεπερνάει τα όρια του εφιάλτη για νησιώτες, ναυτεργάτες, συνολικά τους εργαζόμενους, η κατάσταση που έχουν διαμορφώσει σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών διαχρονικά οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, με βάση τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως ο 3577/92, τον οποίο επικρότησε και ο ΣΥΝ. Στο όνομα της ενίσχυσης της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, αφού πρώτα πληρώσουν περίπου ένα μισθό για ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι, επιβιβάζονται σε καράβια έτοιμα να πνίξουν κόσμο. Ταυτόχρονα, οι εφοπλιστές, κουρελιάζοντας ακόμα και τα στοιχειώδη, εντελώς ανεπαρκή, μέτρα που προβλέπονται στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας - και αυτά μετά από σκληρούς αγώνες των ναυτεργατών - όπως η 10μηνη δρομολόγηση πλοίων, το χειμώνα ακινητοποιούν αυθαίρετα τα καράβια τους, ακρωτηριάζουν νησιά από τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, αφήνουν χιλιάδες νησιώτες στο έλεος και πετούν τους ναυτεργάτες στην ανεργία.

Ειδικά για την υπόθεση της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στα ακτοπλοϊκά πλοία, ήδη, σημαίνει συναγερμός. Εφοπλιστές, υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και οι ιδιωτικές εταιρείες των Νηογνωμόνων αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα έτοιμο να τινάξει στον αέρα ανθρώπινες ζωές. Σαπάκια παρόμοια ή ακόμα και χειρότερα από το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που έπνιξε 80 ανθρώπους, αυτήν την περίοδο όχι μόνο ταξιδεύουν ανενόχλητα, με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ και τους Νηογνώμονες, αλλά επιδοτούνται και από πάνω - 70 εκατ. ευρώ έφτασε φέτος η επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή τις τσέπες των εργαζομένων - για να γεμίζουν κέρδη οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αλλά και πλοία νεότευκτα δεν πληρούν στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας ειδικά σε ό,τι αφορά τα σωστικά τους, λόγω ...κόστους.

Πλοία γέρικα, έτοιμα για το διαλυτήριο, αλλά και καινούρια, αρμενίζουν με λειψά πληρώματα που εγκρίνει το ΥΕΝ, με ναυτεργάτες που δουλεύουν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, με εξαντλητικά ωράρια, για να τα έχουν εν πλω και οι οποίοι, μέσα σε καθεστώς βίας και τρομοκρατίας που επιβάλλουν οι εφοπλιστές, υποχρεώνονται επιπλέον σε επικίνδυνες για την ασφάλεια ενέργειες. Αδιάψευστος μάρτυρας το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», που έπεσε στα βράχια μεταξύ Χίου και Οινουσσών, για να κερδίσει ενάμισι μίλι και συνεπώς μερικά ευρώ ο εφοπλιστής.

Η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα είναι υπόθεση των ίδιων των εργαζομένων στεριάς και θάλασσας και νησιωτών. Το ΚΚΕ, το ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα απευθύνουν το αγωνιστικό κάλεσμα, συσπειρώνουν και οργανώνουν εργατικές, λαϊκές δυνάμεις και τραβάνε μπροστά. Παλεύουν για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που θα εξυπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα και όχι την εφοπλιστική κερδοφορία. Το ΚΚΕ δρα, ώστε να συσπειρωθεί ο λαός στο δικό του μέτωπο πάλης, για ριζικές αλλαγές, για την κατάκτηση της εξουσίας από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της. Γιατί η δύναμη της λαϊκής εξουσίας είναι αυτή που θα πάρει τα πλοία από τα χέρια των εφοπλιστών και θα τα μετατρέψει σε λαϊκή περιουσία. Ωστε στο πλαίσιο της λαϊκής οικονομίας με κεντρικό και κλαδικό σχεδιασμό να οργανωθεί συνολικά η ναυτιλία και ειδικά οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με βάση την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων και του τελευταίου νησιού.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ