Πέμπτη 8 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ολυμπιακή χειραγώγηση

Το λεγόμενο Πάρκο Ολυμπιακής Παιδείας παρουσίασε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με τις πενθήμερες εκδηλώσεις που θα γίνουν στο Πεδίον του Αρεως στις 13 - 17 Μάη. Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία» που ξεκίνησε το 1998 για να συμβάλλει, όπως λέει το υπουργείο, «στη διαμόρφωση νέων προτύπων συμπεριφοράς για τους νέους, τα οποία θα είναι σύμφωνα με τις διαχρονικές αξίες του Ολυμπισμού, λαμβάνοντας συγχρόνως υπόψη και στοιχεία του σύγχρονου πολιτισμού». Σε τομείς του προγράμματος περιλαμβάνεται και η λεγόμενη Ολυμπιακή εκεχειρία, δείγμα της οποίας ήταν και το σόου που διοργανώθηκε με μικρούς μαθητές που έδιναν κλάδο ελιάς στους ηγέτες της ΕΕ στην πρόσφατη φιέστα της διεύρυνσής της στην Αθήνα, την ίδια στιγμή που ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος μαινόταν στο Ιράκ και πολλούς ηγέτες να κουβαλάνε το στίγμα του δολοφόνου.

Η δημιουργική έκφραση της νεολαίας είναι πράγματι σημαντική υπόθεση, μόνο που η χειραγώγησή της μέσα από τέτοια προγράμματα είναι επιλογή που πάει πολύ μακρύτερα από τη δήθεν εθνική ιδέα των Ολυμπιακών του 2004. Συνδέεται με το λεγόμενο σχολικό εθελοντισμό που θα είναι στα μέτρα και τα όρια της σημερινής πολιτικής και δε θα αμφισβητεί τις αξίες της νέας τάξης.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ερευνα για το Ολοήμερο Σχολείο

Τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Γονέων Θεσσαλονίκης πως προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία, κατ' αρχήν είναι η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, η λειτουργία των σχολείων σε πρωινό κύκλο, οι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και του υπόλοιπου απαραίτητου προσωπικού, έρχεται να επιβεβαιώσει η έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας (ΙΝΕ) ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ που παρουσιάστηκε χτες σε εκδήλωση του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Η έρευνα έγινε με ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι γονείς σε 20 από τα 201 ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη. Το 71,7% των γονέων εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα και το 28,3% στο δημόσιο.

Από τα στοιχεία της έρευνας μεταξύ άλλων προκύπτει ότι ανάγκη ενίσχυσης του ολοήμερου σχολείου με ειδικό προσωπικό θεωρεί ότι υπάρχει το 84,1% των γονέων. Συγκεκριμένα, με δασκάλους και καθηγητές ειδικοτήτων το 78,6%, με προσωπικό ιατρικής περίθαλψης το 59,3%, με τραπεζοκόμους το 55,8%, με φύλακες το 51,6% και με καθαρίστριες 42,8%.

Επίσης θεωρούν σημαντικά προβλήματα την υγιεινή του σχολικού χώρου (46,1%), τα υλικά και παιδαγωγικά μέσα (41,8%), τη στενότητα του χώρου (38,5%).

Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τον υφυπουργό Παιδείας Ν. Γκεσούλη αλλά και τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ Χ. Πολυζωγόπουλο να πείσουν μέσα από τις παρεμβάσεις τους πως το ολοήμερο σχολείο απαντά στις εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από τις «υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που παρέχει», δεν κατάφεραν να κρύψουν την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης που έχει οδηγήσει σε ένα σχολείο εξοντωτικό και αποστεωμένο, την ίδια στιγμή που ξεχαρβαλώνει τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων και χτυπάει τα κοινωνικά τους δικαιώματα. Και σε αυτή την κατάσταση δεν είναι άμοιρη ευθυνών η συμβιβασμένη ηγεσία της ΓΣΕΕ που έχει βάλει πλάτη για το πέρασμα αυτής της πολιτικής.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΟΣΚ ΑΕ
Προγραμματίζουν ανέγερση... σχολείων - γκαράζ

Ράλλειο Γυμνάσιο Λύκειο στον Πειραιά. Ενα δείγμα της στεγαστικής πολιτικής της κυβέρνησης με μαθητές «σαρδέλες»σε αίθουσες κουτιά
Ράλλειο Γυμνάσιο Λύκειο στον Πειραιά. Ενα δείγμα της στεγαστικής πολιτικής της κυβέρνησης με μαθητές «σαρδέλες»σε αίθουσες κουτιά
Σε κλίμα... ευφορίας η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο ΟΣΚ και η ΤΕΔΚΝΑ παρουσίασαν χτες τα αποτελέσματα της συνεργασίας του υπουργείου Παιδείας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο θέμα της σχολικής στέγης. Το στοιχείο που ξεχωρίζει και που ανακοινώθηκε με περισσή περηφάνια είναι ότι ο ΟΣΚ ΑΕ ξεκινάει πρόγραμμα για την κατασκευή σχολείων που θα συστεγάζουν και γκαράζ, στο όνομα πάντα της ανταποδοτικότητας και για ενισχυθούν τα οικονομικά του δημοσίου.

Στον κατάλογο των μελλοντικών σχεδίων του ΟΣΚ για την ανέγερση «σχολείων πολλαπλών στόχων», από 20 προτεινόμενα οικόπεδα για ανέγερση «σχολείων πολλαπλών στόχων» στην Αττική, σχεδιάζεται τα 14 να είναι σχολεία - «γκαράζ», στο υπόγειο των κτιρίων. Πρόκειται για τα οικόπεδα, για την ανέγερση των εξής σχολείων: 50ό Λύκειο Αθηνών, 6ο-7ο ΤΕΕ Αθηνών, 46ο Γυμνάσιο και Λύκειο Αθηνών, 60ό Λύκειο Αθηνών, 20ό Λύκειο Αθηνών, 31ο Δ.Σ. Αθηνών, 51ο Γυμνάσιο Αθηνών, 68ο Γυμνάσιο Αθηνών, 47ο Γυμνάσιο Αθηνών, 25ο Δ.Σ. Αθηνών και 15ο Δ.Σ. Γαλατσίου, 19ο Γυμνάσιο Αθηνών, 51ο και 160ό Δ.Σ. Αθηνών, 1ο ΤΕΕ, Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο - Λύκειο Ν. Ψυχικού.

Αυτή είναι η αγοραία επιχειρηματική λογική στην οποία καλείται να εισαχθεί ο ΟΣΚ μετά τη μετατροπή του σε Ανώνυμη Εταιρία. Με την αξιοποίηση των οικοπέδων που προορίζονται για σχολεία, να αναπτύσσει δίπλα σε αυτά άσχετες με την εκπαίδευση επιχειρηματικές δραστηριότητες, κάτι που θεσμοθετήθηκε πέρσι και με νόμο. Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας - που ήδη με την αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο του ΟΣΚ δείχνει ότι θεωρεί απόλυτα φυσικό να εξασφαλίζονται πόροι με επιχειρηματική δραστηριότητα στα σχολεία (σε αυτό εντάσσεται και το γκαράζ) διαβεβαιώνει ότι θα διαφυλάσσεται η ακεραιότητα της σχολικής στέγης και ότι τα έσοδα από την εκμετάλλευσή τους θα επιστρέφουν στο δημόσιο για εκπαιδευτικές χρήσεις...

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με το υπουργείο, το χρόνιο πρόβλημα της διπλοβάρδιας έχει αντιμετωπιστεί στους 110 από από τους 122 δήμους της Αττικής, ενώ σήμερα το 25% του μαθητικού δυναμικού στην Αττική αντιμετωπίζει το πρόβλημα της διπλοβάρδιας. Σε αυτό το ποσοστό, το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχει ο Δήμος Αθήνας. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στους ρυθμούς παράδοσης σχολικών αιθουσών που θα ανέλθουν σε 1.700 αίθουσες για το 2002-2003 και στο ζήτημα της συνεργασίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και το σχολείο «ανοιχτό στην κοινωνία» που προωθείται και μέσα από το στεγαστικό πρόγραμμα. Κάτι, στο οποίο εντάσσεται και το παραπάνω σχέδιο για τα σχολεία πολλαπλών χρήσεων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ