Τετάρτη 7 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αγωνιζόμαστε για το σχολείο που τα δίνει όλα σε όλους! Οχι κάποια σε λίγους!

Ανακοίνωση της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο

«Σε θέση μάχης», για να μη γίνει πράξη το σχολείο - εφιάλτης που ετοιμάζει η κυβέρνηση, για να κατακτήσουν το σχολείο των αναγκών, των δυνατοτήτων και των ονείρων τους, καλεί τους μαθητές όλης της χώρας η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ σε ανακοίνωσή της για το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Το 4ο κατά σειρά αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση της ΝΔ! Μετά από τον προκάτοχό της, ΣΥΡΙΖΑ, που έφερνε νομοσχέδια μέσα στο Πάσχα, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας βρήκαν ευκαιρία μέσα στην πανδημία και δεν βάζουν φρένο με τίποτα!

Ενάμιση χρόνο τώρα οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης, έχουν συσσωρεύσει τεράστια μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά κενά. Τα σχολεία ανοιγόκλειναν χωρίς ουσιαστικά μέτρα, οι μαθητές έμειναν είτε κλεισμένοι σπίτι είτε εκτεθειμένοι στην πανδημία. Ακόμα και τώρα δεν γίνεται καμία προετοιμασία ούτε για τη νέα σχολική χρονιά, με πιθανό 4ο κύμα πανδημίας τον Σεπτέμβρη.

Κανένα από αυτά τα υπαρκτά προβλήματα δεν αντιμετωπίζουν οι νέες αλλαγές. Το αντίθετο. Τα εντείνουν, αφού πρόκειται για νομοσχέδιο - τομή που χτυπά βάναυσα τη μορφωτική αποστολή του σχολείου. Μετατρέπει πλήρως τα σχολεία σε επιχειρήσεις, με την υποχρεωτική οικονομική "αυτονομία" στη λειτουργία τους. "Παίρνει τη σκυτάλη" από τα προηγούμενα που έβαλαν στα σχολεία την "τράπεζα θεμάτων" και τον κόφτη της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Ερχεται να διαχωρίσει ακόμα περισσότερο τους μαθητές ανάλογα με την τσέπη τους και κατηγοριοποιεί - με την παιδαγωγική "αυτονομία" που προτείνει - τη μόρφωση που θα παίρνουν από το σχολείο. Γενικεύονται με απλά λόγια τα σχολεία και οι μαθητές πολλών ταχυτήτων και κατηγοριών.

Αξιοποιούν υποκριτικά την άσχημη κατάσταση των σχολείων, για την οποία έχουν ευθύνη οι ίδιοι μαζί και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, για να προχωρήσουν τις αλλαγές τους. Εχουν το θράσος να μιλάνε για "αναβάθμιση" και "εκσυγχρονισμό" του σχολείου, για το "Σχολείο του Μέλλοντος", να λένε πως άκουσαν τους μαθητές και... "κάνουν πράξη το όνειρο".

Οι μαθητές, όμως έχουν πείρα. Δεν παραμυθιάζονται τόσο εύκολα. Πώς να πιστέψουν πως το μάθημα θα γίνει πιο δημιουργικό, όταν υπάρχουν χιλιάδες κενά και δεν προσλαμβάνονται νέοι καθηγητές, όταν ο Φυσικός κάνει Βιολογία, όταν οι καθηγητές κάνουν μάθημα έως τα 65, όταν υποβαθμίζονται ή καταργούνται καλλιτεχνικά μαθήματα, η Φυσική Αγωγή; Πώς θα σταματήσει "η παπαγαλία και η στείρα αποστήθιση", όταν το σχολείο είναι ένας ατελείωτος εξεταστικός ανταγωνιστικός μαραθώνιος; Πώς γίνεται και αφού τους αντιμετώπιζαν τόσο καιρό ως "κακομαθημένους" και "υπερβολικούς", τους άφησαν απροστάτευτους στην πανδημία, τώρα ξαφνικά "ο μαθητής θα είναι στο επίκεντρο";

Ομως τι είναι δίκαιο; Η μόρφωση να είναι ευκαιρία ή να είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα με ουσιαστική ευθύνη του κράτους;

Με τη λεγόμενη αυτονομία των σχολικών μονάδων σε ό,τι έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση της λειτουργίας τους, οι διευθυντές μετατρέπονται σε manager που κυνηγούν χορηγούς και επιδοτήσεις, μπορούν να "νοικιάζουν" τα σχολικά κτίρια το απόγευμα. Σκοπός να βρίσκουν χρήματα για να τα βγάλουν πέρα με τη χρόνια σοβαρή υποχρηματοδότηση των σχολείων.

Ολες οι κυβερνήσεις που χρόνια τώρα έχουν επιλέξει να αντιμετωπίζουν την Παιδεία σαν κόστος έχουν πάντα έτοιμη τη δικαιολογία πως "δεν υπάρχουν λεφτά", σε όλες τις δίκαιες διεκδικήσεις μαθητών - γονιών - εκπαιδευτικών!

Τώρα... θα έχουν και νέα απάντηση: "Βρείτε μόνοι σας χρήματα για ό,τι θέλετε! Βγάλτε τα πέρα μόνοι σας". Με τι αντίτιμο άραγε; Ποιος χορηγός θα δίνει χρήματα με το αζημίωτο; Τα σχολεία κοντέινερ, τα σχολεία σε υποβαθμισμένες γειτονιές, τα σχολεία με αίθουσες - κλουβιά, τι ακριβώς θα αξιοποιούν για να βγάζουν πόρους; Και από αυτά να κρίνεται το αν θα κάνει ή όχι, για παράδειγμα, εκδρομή ένα σχολείο; Αν θα πάρει νέο τεχνολογικό εξοπλισμό; Τελικά, σε έναν βαθμό η ποιότητα και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης των μαθητών;

Τι είναι όμως σύγχρονο; Παιδεία που διαχωρίζει όλο και περισσότερο τους μαθητές ή Παιδεία που βοηθά τους μαθητές ανάλογα με τις ανάγκες τους να προοδεύουν;

Με βάση το νομοσχέδιο, η "αυτόνομη" σχολική μονάδα θα σχεδιάζει πλευρές του σχολικού προγράμματος ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών της. Ανάλογα με το επίπεδο, θα μπορεί να επιλέγει διαφορετικά διαβαθμισμένα βιβλία ("πολλαπλό βιβλίο") που δεν θα ξεφεύγουν από τα αναλυτικά προγράμματα του υπουργείου, ή θα μπορεί να διαχωρίζει τους μαθητές σε τμήματα.

Πέρα από εύλογα ερωτήματα, π.χ. "γιατί διαφορετικά επίπεδα" αλλά "ενιαία θέματα με την Τράπεζα Θεμάτων ή τις πανελλαδικές με την ελάχιστη βάση εισαγωγής", η ουσία βρίσκεται στο ότι πρακτικά οι καθηγητές θα αναγκάζονται να χωρίζουν τους μαθητές τους σε αυτούς του "πρώτου θρανίου" και σε αυτούς του "τελευταίου". Το επίπεδο των μαθητών, όμως, εξαρτάται από μια σειρά από οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες.

Οι μαθητές έρχονται έτσι κι αλλιώς στο σχολείο "διαχωρισμένοι". Το ζήτημα είναι το σχολείο να παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αντιμετωπίζει αυτές τις ανισότητες και όχι να τις βαθαίνει όλο και πιο πολύ, στερώντας τελικά σε μαθητές από τις πιο φτωχές λαϊκές οικογένειες την ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση.

Το σχολείο που φτιάχνουν κάνει πράξη τα όνειρα των εκμεταλλευτών. Οχι των μαθητών και των οικογενειών τους.

Κάνουν πράξη τις κατευθύνσεις χρόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΟΟΣΑ. Πάνε ένα βήμα παραπέρα τις "ήπιες" δεξιότητες του ΣΥΡΙΖΑ, της "Θεματικής Εβδομάδας". Παρουσιάζεται ως πρόοδος το να μετατραπεί η μορφωτική διαδικασία σε απόκτηση στείρων δεξιοτήτων. Να μαθαίνουν οι μαθητές "και από κάτι". Η δικαιολογία τους είναι πως "σε έναν κόσμο που αλλάζει, η νεολαία πρέπει να προσαρμόζεται".

Η αλήθεια είναι ότι σε έναν βαθιά εκμεταλλευτικό κόσμο, που αλλάζει προς το χειρότερο για τους πολλούς, προωθούν οι γνώσεις των νέων να έχουν ημερομηνία λήξης. Να μαθαίνουν σκόρπια και αναλώσιμα πράγματα, αντί να αποκτούν στέρεο μορφωτικό, θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο. Το σχολείο να βγάζει φθηνούς και εύκολα διαχειρίσιμους μελλοντικούς εργαζόμενους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι την ίδια περίοδο που παρουσίασαν το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, προχωρούν σε κατάργηση του 8ώρου, διάλυση του Ασφαλιστικού, χτυπούν το δικαίωμα στην απεργία.

Με αυτές τις αλλαγές μεγαλώνει ακόμα περισσότερο η απόσταση ανάμεσα στο πόσο έχουν προχωρήσει η επιστήμη και η τεχνολογία, η διεύρυνση και ο πλούτος της ανθρώπινης γνώσης σε όλο και περισσότερα και νέα πεδία, και στο πόσα λίγα, ίσως και διαστρεβλωμένα, μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο.

Η γνώση είναι δύναμη. Οταν η νεολαία τη στερείται, καταλαβαίνουμε πως ο σκοπός μόνο καλός δεν είναι.

Αγωνιζόμαστε για το σχολείο που ικανοποιεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών

Για την κοινωνία στην οποία"η ελεύθερη ανάπτυξη του καθενός είναι η προϋπόθεση για την ελεύθερη ανάπτυξη όλων" (από το "Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος").

Πραγματικά σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που βοηθά τους μαθητές να το ολοκληρώνουν χωρίς εμπόδια, είναι δημόσιο και δωρεάν, με ουσιαστική ευθύνη του κράτους. Εχει σύγχρονες υποδομές, εργαστήρια, βιβλία και καθηγητές παντού, δίνει σε όλους τους μαθητές ισότιμα τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στον αθλητισμό και τις τέχνες.

Πραγματικά προοδευτικό σχολείο είναι αυτό που δεν διαχωρίζει τους μαθητές ούτε ανάλογα με την τσέπη τους ούτε ανάλογα με τους χορηγούς που θα ψάχνουν να βρουν. Τους βοηθά ανάλογα με τις ανάγκες τους, έτσι ώστε όλοι να προοδεύουν.

Πραγματικά δημιουργικό σχολείο είναι αυτό που δίνει σε όλους το απαραίτητο εφόδιο της ολόπλευρης και στέρεης μόρφωσης και ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν. Για να έχουν όλοι το απαραίτητο υπόβαθρο να κατανοούν και να ερμηνεύουν τον κόσμο και την κοινωνική εξέλιξη, τις αλλαγές στην επιστήμη και στην τεχνολογία, να μπορούν να τις αξιοποιούν για το συνολικό καλό.

Αυτό το σχολείο οι μαθητές δεν το βαριούνται, δεν τους καταπιέζει, ούτε τους αγχώνει. Αυτό το σχολείο η αξιολόγηση μπορεί να το βελτιώσει ουσιαστικά και να μην αξιοποιείται ως μοχλός πίεσης προς τους εκπαιδευτικούς για να συμμορφωθούν με τις εκάστοτε κυβερνητικές κατευθύνσεις.

Αυτό είναι το σχολείο του μέλλοντος. Γιατί το μέλλον της ανθρωπότητας είναι ο σοσιαλισμός. Η κοινωνία που ο άνθρωπος και οι ανάγκες του θα είναι στο επίκεντρό της, σε αντίθεση με τα κέρδη των λίγων που είναι σήμερα. Κανείς δεν είναι περιττός. Γι' αυτό και θα προσφέρει στους μαθητές το σχολείο που τους αξίζει.

Ακόμα μια φορά σε θέση μάχης λοιπόν.

Για να μη γίνει πράξη το σχολείο - εφιάλτης που μας ετοιμάζουν. Να τους χαλάσουμε τα σχέδια.

Για να κατακτήσουμε το σχολείο των αναγκών, των δυνατοτήτων και των ονείρων μας».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εξήγγειλε «μετά βαΐων» διορισμούς που φτάνουν μόνο για το 20% των κενών!

ΚΚΕ: Το επείγον είναι να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες

Με πανηγυρικό τόνο η υπουργός Παιδείας και ο πρωθυπουργός ανακοίνωσαν χτες ότι θα γίνουν 11.700 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση για φέτος και ότι είναι οι πρώτοι που γίνονται μετά από 12 χρόνια.

Η υπουργός Παιδείας πρόσθεσε μάλιστα ότι οι διορισμοί αυτοί είναι «υπερδιπλάσιοι από τους 5.250 για τους οποίους είχαμε δεσμευτεί για φέτος», ξέχασε όμως να πει ότι τη φετινή χρονιά δούλεψαν στα σχολεία 52.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ενώ άλλοι 8.000 είναι οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται.

Με άλλα λόγια η κυβέρνηση πανηγυρίζει που θα καλύψει μόλις το 20% των κενών εκπαιδευτικών που θα υπάρχουν από Σεπτέμβρη στα σχολεία! Ο αριθμός των διορισμών που εξαγγέλλεται σε καμία περίπτωση δεν φτάνει για να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες που έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια με την αδιοριστία, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.

Σε σχετικό σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Τη στιγμή που η σχολική χρονιά τελείωσε με 60.000 κενά εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση διαφημίζει διορισμούς, εκ των οποίων οι περισσότεροι εργάζονται εδώ και χρόνια στην Εκπαίδευση, "αναπληρώνοντας" ουσιαστικά τον εαυτό τους. Η κατάσταση στην Εκπαίδευση, ειδικά σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας, θα είναι δύσκολη και ουσιαστικά μη διαχειρίσιμη, πολύ δε περισσότερο που προστίθεται ένα νομοσχέδιο για σχολεία πολλών ταχυτήτων, τα οποία θα αναζητούν πόρους ώστε να καλύπτουν τα στοιχειώδη και αυτονόητα. Αρα, το επείγον είναι να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως διεκδικούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παρέμβαση - κινητοποίηση ενάντια στο αντιδραστικό νομοσχέδιο

Την αντίθεσή τους στο αντιδραστικό νομοσχέδιο για την Παιδεία διαμήνυσαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, με δυναμική παρέμβαση που πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα στην παραλία της Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Λευκού Πύργου.

Η κινητοποίηση που είχε χαρακτήρα μαζικής ενημέρωσης του λαού της πόλης, οργανώθηκε από την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και την Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και ανέδειξε την ανάγκη πανκινητοποίησης των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, των εκπαιδευτικών και των ίδιων των μαθητών ενάντια στο νέο καταστροφικό χτύπημα κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας στην Εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές δήλωσαν ότι θα δυναμώσουν τον αγώνα για να μην περάσει το νομοσχέδιο και να μην εφαρμοστεί, όπως και μια σειρά άλλες αντιδραστικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, που βρήκαν το προηγούμενο διάστημα απέναντί τους το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Και απαίτησαν θαρραλέα αύξηση χρηματοδότησης για εκσυγχρονισμό υποδομών, για δωρεάν μεταφορές για όλα τα παιδιά, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και κάλυψη όλων των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Στο πλαίσιο κλιμάκωσης της δράσης, η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, την ερχόμενη Τρίτη 13 Ιούλη, διοργανώνει διαδικτυακή σύσκεψη με τη συμμετοχή των Ενώσεων - Συλλόγων μελών της, προκειμένου να παρουσιάσει τη θέση της για τις νέες αντιδραστικές αλλαγές στο σχολείο και να συζητήσει το συντονισμό της δράσης τους.

Πανεκπαιδευτική απόρριψη στο αντιδραστικό νομοσχέδιο για το σχολείο

Συλλαλητήριο σήμερα στις 7 μ.μ., στα Προπύλαια, από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές

Μια πρώτη μαζική, πανεκπαιδευτική απάντηση στο αντιδραστικό νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση για την «αυτονομία» του σχολείου και την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών δίνουν σήμερα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, με συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, στις 7 μ.μ., από τα Προπύλαια. Σε αυτό καλούν δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών και η ΟΛΜΕ, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και άλλες Ενώσεις Γονέων, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας κ.ά., δηλώνοντας: «Δεν θα περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες και απαξιώνει τον εκπαιδευτικό».

Μέσα στο κατακαλόκαιρο, για άλλη μια φορά, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να ψηφίσει ένα ακόμα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, μετά τις αλλαγές στο Λύκειο (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τρόπος πρόσβασης, περικοπές αντικειμένων κ.ά.), τη θεσμοθέτηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, την αύξηση του αριθμού μαθητών στις τάξεις και την «αυτοαξιολόγηση» του σχολείου.

Ως κρίκος στην ίδια αλυσίδα το νομοσχέδιο με τον παραπλανητικό τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου - ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού»αποτελεί βαθιά, αντιδραστική τομή στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, στον ίδιο τον ρόλο του εκπαιδευτικού.

Μαζί με την εφαρμογή όλων των νομοθετικών διατάξεων που ψηφίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια, συνιστούν αντιδραστική παρέμβαση στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Στο τι και πώς μαθαίνουν οι μαθητές, στο τι και πώς διδάσκει ο εκπαιδευτικός και σε τι εργασιακό περιβάλλον θα δουλεύει από εδώ και εμπρός.

Βάση του νομοσχεδίου αποτελούν οι κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που ενσωματώθηκαν άλλωστε και από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, με τελευταία αυτή του ΣΥΡΙΖΑ, οι απαιτήσεις του ΣΕΒ και των εργοδοτικών ενώσεων για έναν μελλοντικό εργαζόμενο φθηνό, ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες για κερδοφορία, για ένα σχολείο πιο φθηνό για το κράτος, ακόμα πιο ακριβό για τους γονείς και πιο «φιλικό» για τις επιχειρήσεις.

Η αυτονομία είναι μια άπατη, φορτώνει κι άλλα βάρη στου λαού την πλάτη

Πίσω από τις εύηχες λέξεις και φράσεις όπως«αυτονομία» και «μεγαλύτερη ελευθερία στη λήψη αποφάσεων» η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει τους πραγματικούς της στόχους.

Το βασικό πρόβλημα του σημερινού σχολείου δεν είναι η έλλειψη αυτονομίας και οι δυσκολίες στη λήψη αποφάσεων (π.χ. για μια εκδρομή ή μια εκπαιδευτική δράση). Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Το πρόβλημα είναι ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις δεν αναλαμβάνουν τις δικές τους ευθύνες για τη σωστή λειτουργία του σχολείου. Δική τους ευθύνη είναι:

  • Τα 60.000 κενά εκπαιδευτικών, που δεν καλύπτονται με τους 11.700 διορισμούς που ανακοινώθηκαν.
  • Η μείωση των δαπανών για την Παιδεία κατά σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2009, την ίδια ώρα που η Ελλάδα είναι η 1η χώρα στον κόσμο σε δαπάνες για το ΝΑΤΟ.
  • Η εγκατάλειψη των σχολικών υποδομών και τα χιλιάδες κοντέινερς που «φυτεύονται» για αίθουσες διδασκαλίας, το γεγονός ότι σε ελάχιστα σχολεία υπάρχουν σύγχρονα εργαστήρια, βιβλιοθήκες κ.ο.κ.
Σχολείο επιχείρηση και ο γονιός πελάτης - το νέο τους σχολείο είναι εφιάλτης

Η ενίσχυση της λεγόμενης «αυτονομίας» του σχολείου, τόσο στο παιδαγωγικό μέρος όσο και στη συνολική λειτουργία (οικονομική, διοικητική κ.λπ.), θα οξύνει αυτά τα προβλήματα. Η κάλυψη ακόμα και στοιχειωδών αναγκών των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών γίνεται επιχειρηματική και «ατομική» υπόθεση.

Εισάγονται και με τη βούλα πια η επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων για την ανεύρεση πόρων (άρθρο 92) με την αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, υποδομών και εγκαταστάσεων, ενώ για πρώτη φορά θεσμοθετείται επίσημα η χρηματοδότηση των σχολείων με δωρεές, χορηγίες και παροχές από τρίτους (άρθρο 93). Και επειδή οι «ευεργέτες» δεν είναι τόσοι πολλοί (κι όσοι θα «χορηγούν» θα το κάνουν με το αζημίωτο και θα παρεμβαίνουν στο περιεχόμενο του σχολείου), οι ίδιοι οι γονείς θα αναγκάζονται να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων.

Την ίδια ώρα, παρά τα προσχήματα που αξιοποιεί η κυβέρνηση πατώντας και πάνω στην κατάσταση που η πολιτική τους έχει διαμορφώσει όλα αυτά τα χρόνια, οι σημερινές υπαρκτές διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε σχολεία διαφορετικών περιοχών (λαϊκές συνοικίες/πιο πλούσιες περιοχές) ή ακόμα και εντός του ίδιου δήμου (π.χ. σχολεία σε κοντέινερ/ με καλύτερες υποδομές), και βέβαια ακόμα και μέσα στο ίδιο το σχολείο, θα ενταθούν παραπέρα. Για παράδειγμα, σχολικές μονάδες που οι υποδομές τους είναι πιο ελκυστικές θα βρίσκουν πιο εύκολα χορηγό, θα μπορούν να υλοποιούν εμπορικές δράσεις ενώ άλλα, μη ελκυστικά σχολεία, θα απαξιώνονται και θα καταρρέουν...

Δάσκαλος σκυφτός και φοβισμένος - αμόρφωτος λαός και υποταγμένος

Στον εξαναγκασμό των εκπαιδευτικών για την αποδοχή και υλοποίηση του συνολικότερου αυτού αντιδραστικού σχεδίου για το σχολείο στοχεύει η κυβέρνηση και μέσω της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης», τον έτερο άξονα του νομοσχεδίου.

Η ατομική αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική ανάγκη και απαίτηση για τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων. Είναι τουλάχιστον υποκρισία να μιλούν για «ενίσχυση» του ρόλου του εκπαιδευτικού αυτοί που εδώ και δυο χρόνια πανδημίας δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση, δεν ικανοποίησαν κανένα από τα αιτήματά τους για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή, που ευθύνονται για τους δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχους, για το ότι ξεκινούν οι μαθητές να διδάσκονται μαθήματα Δεκέμβρη και Φλεβάρη μήνα.

Αλλωστε, πουθενά στο νομοσχέδιο δεν γίνεται λόγος για την ενίσχυση της καθημερινής δουλειάς του εκπαιδευτικού στην τάξη. Αντίθετα, δυναμώνει ο ασφυκτικός έλεγχος ώστε να υλοποιούνται κατά γράμμα οι κατευθύνσεις της εκάστοτε κυβέρνησης με ατέρμονες και γραφειοκρατικές διαδικασίες εκτός τάξης.

Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση απαξιώνει τον ρόλο των εκπαιδευτικών, επιδιώκοντας αυτοί να σκύβουν το κεφάλι, να υλοποιούν χωρίς γνώμη και κρίση τις «άνωθεν» οδηγίες. «Καλός» εκπαιδευτικός για το υπουργείο θα είναι αυτός που «κυνηγάει» χορηγούς, διδάσκει από τα κιτάπια των επιχειρήσεων, διαχωρίζει τους μαθητές του και... δεν φέρνει αντιρρήσεις.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων του Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου έχει ως εξής:

Αύριο Πέμπτη

20.00 Βράβευση των νικητών του Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού της Τομεακής Οργάνωσης Λέσβου της ΚΝΕ ενάντια στον πόλεμο, στον ρατσισμό, στην προσφυγιά.

20.15 Συναυλία με το «Ξεκούρδιστο Μήλο».

21.30 Αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι με τους Γιάννη Κακκαρώνη και Στέλιο Σπυριδάκη.

22.30 Λαϊκό γλέντι με τους Αλέξανδρο Κεντρή, Κώστα Γκρανόπουλο, Γεωργία Χατζημπαλάση, Φραντζέσκο Βεντούρη, Αγγελική Βισβάρδη-Μπουγά.

Παρασκευή 9 Ιούλη

8.30 Εκδρομή - πεζοπορία στα Αμπριά του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου.

12.00 Αντιπροσωπεία της ΚΝΕ θα παραδώσει είδη πρώτης ανάγκης στους πρόσφυγες στη δομή προσφύγων στο Καρά Τεπέ. Αντίστοιχα, θα μοιράσει στα προσφυγόπουλα την έκδοση που έχει επιμεληθεί και αφορά σε ένα διήγημα για μικρές ηλικίες με θέμα το Προσφυγικό.

17.30 Εκδήλωση στο Μαθητικό Στέκι του Διημέρου με θέμα: «Θέλουμε ένα σχολείο που να τα δίνει όλα σε όλους και όχι λίγα στους λίγους», με αφορμή το νομοσχέδιο της κυβέρνησης που κατηγοριοποιεί σχολεία και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς.

19.30 Eκδήλωση με τίτλο: «Σε Ελλάδα και Τουρκία ίδιος ο εχθρός: ΝΑΤΟ - κυβερνήσεις - καπιταλισμός. Ο σοσιαλισμός είναι το μέλλον!»

Συμμετέχουν στελέχη της ΚΝΕ και της Κομμουνιστικής Νεολαίας Τουρκίας (ΤΚG), όπου θα μεταφέρουν ζωντανή πείρα από τη δράση των δύο Οργανώσεων και τους αγώνες που ανέπτυξαν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική στις δύο χώρες κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι νέοι εργαζόμενοι, οι φοιτητές και οι μαθητές.

21.00 Μουσικό αφιέρωμα σε τραγούδια - ανέκδοτα και μη - της δεκαετίας του '40, στη σκηνή του Διημέρου.

21.15 Θεατρικό απόσπασμα «Το ΣΟΥΦΛΕΛ, η ανταρτομάνα της Αγιάσου» σε σκηνοθεσία της Μαρίας Αϊβαλιώτου, στον συναυλιακό χώρο του Κάστρου της Μυτιλήνης.

22.00 Χαιρετισμός από την Τομεακή Οργάνωση Λέσβου της ΚΝΕ.

22.30 Συναυλία με τους «RAD MUSIC International»

00.00 Νησιώτικο γλέντι με το σχήμα «La Muzica»

Σάββατο 10 Ιούλη

10.00 Ιστορικός περίπατος των Μαθητικών Οργανώσεων της ΚΝΕ στο κέντρο της Μυτιλήνης. Οι μαθητές κατασκηνωτές θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν σημεία με τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο κέντρο της πόλης.

20.00 Μεγάλη πολιτική συγκέντρωση στην πλατεία Σαπφούς.

Χαιρετισμό θα απευθύνουν οι:

-- Δημήτρης Κουτσούμπας, Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας

-- Κεμάλ Οκουγιάν, Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας (ΤΚP)

Θα μιλήσει ο:

Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

22.00 Μουσικό αφιέρωμα της ΚΝΕ και της Κομμουνιστικής Νεολαίας Τουρκίας στη μελοποιημένη ποίηση των κομμουνιστών ποιητών Ναζίμ Χικμέτ και Γιάννη Ρίτσου, με τίτλο: «Τίποτα πιο ωραίο, τίποτα πιο αληθινό, απ' τη ζωή δεν είναι...».

Συμμετέχουν: Δημήτρης Ανδρονιάδης (πιάνο, ακορντεόν, επιμέλεια αφιερώματος), Παύλος Παπαναστασάτος (κιθάρα), Περικλής Μαλακατές (μπάσο), Χρήστος Γκόντζος (μπουζούκι), Λίνα Ζάχαρη (σαξόφωνο), Παναγιώτης Βήτος (κρουστά).

Ερμηνεία: Κώστας Τριανταφυλλίδης, Πολυξένη Καράκογλου.

Και οι: Mevhibe Kardelen Pιnar (βιολί), Gϋnselin Seda Cetinkaya (φωνή), Volkan Bora Ugur (κιθάρα), Gϋnes Yϋzak (κλασική κιθάρα).

23.00 Συναυλία με τους «Κοινούς Θνητούς».

00.00 Παραδοσιακό - λαϊκό γλέντι με τους Βασιλική Τσιφτσή, Παναγιώτη Κάιτατζη, Γιάννα Μαϊστρέλλη, Erdem Gureler.

Στο χώρο θα λειτουργούν:

-- Εκθεση φωτογραφίας για τα 30 χρόνια του Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ με τίτλο «30 χρόνια - ένας προορισμός: Οι λαοί θα νικήσουν!».

-- Εκθεση για τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και την κατάσταση στην περιοχή.

-- Εκθεση βιβλίου της «Σύγχρονης Εποχής».

-- Μαθητικό Στέκι.

Ετοιμο... να απογειωθεί το «κόκκινο Αερόστατο»

Στιγμές από το πρόγραμμα της παιδικής κατασκήνωσης

Στην τελική ευθεία είναι οι προετοιμασίες και για την παιδική κατασκήνωση. Μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές στις προσεγμένες δραστηριότητες που επιμελείται η Διατμηματική Επιτροπή για τις μικρότερες ηλικίες νεολαίας και ολοκληρώνονται οι τελευταίες εργασίες στο χώρο που θα φιλοξενήσει την παιδική κατασκήνωση, για να είναι όλα έτοιμα για τα εκατοντάδες παιδιά από όλα τα μέρη της Ελλάδας που θα κατασκηνώσουν, φέτος, μαζί με την ΚΝΕ στη Μυτιλήνη.

Ηδη, από αύριο το πρωί ο χώρος που θα φιλοξενήσει την παιδική κατασκήνωση θα γεμίσει χαρούμενες φωνές, αφού αναμένεται να φτάσει το πρώτο γκρουπ των μικρών κατασκηνωτών από τις περιοχές της Αττικής, της Κρήτης, της Πελοποννήσου, της Στερεάς Ελλάδας, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Ικαρίας. Την Παρασκευή τα ξημερώματα θα φτάσουν και οι υπόλοιποι κατασκηνωτές από τη Θεσσαλία, την Κεντρική Μακεδονία, την Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, τη Δυτική Μακεδονία, τη Δυτική Ελλάδα και την Ηπειρο.

Μέσα από ένα ξεχωριστό και πολύμορφο πρόγραμμα τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πλούσιες δραστηριότητες, πραγματοποιούν επισκέψεις και παρακολουθούν παραστάσεις, μαθαίνουν καινούρια πράγματα, διασκεδάζουν. Ειδικά, φέτος, ξεχωριστή θέση στις δραστηριότητες θα έχει η φιλία των λαών από τις δύο μεριές του Αιγαίου, Ελλάδας και Τουρκίας, αλλά και όλων των λαών του κόσμου. Ξεχωρίζει επίσης η προσπάθεια που γίνεται, για να γνωρίσουν τα παιδιά πλευρές από την παράδοση, την ιστορία και τη ζωή του νησιού. Σε αυτό το πλαίσιο θα πραγματοποιηθεί εκδρομή στο Μανταμάδο με επίσκεψη σε παραδοσιακά εργαστήρια κεραμικής τέχνης και συμμετοχή σε δραστηριότητες με πηλό. Οπως είπε στον «Ριζοσπάστη» ο Δημήτρης Σταμάτης, αγγειοπλάστης, «ο Μανταμάδος έχει τεράστια παράδοση στα αγγειοπλαστεία. Παλιά είχαμε πάνω από 100 καμίνια. Εγώ είμαι η τέταρτη, καταγεγραμμένη, γενιά αγγειοπλαστών. Με τα παιδιά θα δημιουργήσουμε με τον πηλό. Θα κάνουμε τροχό και χειροπλαστική».


Την Παρασκευή το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί η θεατρική παράσταση «Ο μικρός Π» από την ομάδα «ΠασπΑRΤού». Για την παράσταση μιλήσαμε με την Φάνια Βαλάση, ηθοποιό και σκηνοθέτη. Μας είπε ότι στη Λέσβο υπάρχουν πολλές θεατρικές ομάδες, περίπου 16. Οταν το 2013 μαζεύτηκαν νέα παιδιά που αγαπούσαν το θέατρο και ήθελαν να ασχοληθούν με αυτό, αποφάσισαν να στρέψουν την προσοχή τους στο παιδικό θέατρο. «Με σεβασμό και αγάπη προσπαθούμε να ανεβάζουμε παραστάσεις, όσο το δυνατόν καλύτερα προσεγμένες, για να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα παιδιά το θέατρο. Το έργο που θα δουν οι μικροί μας φίλοι είναι γραμμένο από την Καλλιόπη Αλεξιάδου και αφορά ένα μικρό αγόρι που έχει μια συνηθισμένη ζωή, αλλά μέσα από μια λατέρνα, ταξιδεύει σε έναν άλλο κόσμο, μαγικό».

Το Σάββατο το πρωί τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν δύο πολύ σημαντικούς πολιτιστικούς χώρους της Λέσβου, το Μουσείο Terriade και το Μουσείο του Θεόφιλου. Τα παιδιά θα μάθουν για τον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο και θα δουν έργα του. Το Μουσείο του Θεόφιλου ανεγέρθηκε το 1964 με έξοδα του Στρατή Ελευθεριάδη (Τεριάντ), στον οποίο οφείλεται, έτσι κι αλλιώς, σε μεγάλο βαθμό η αναγνώριση της αξίας του έργου του Θεόφιλου και η διεθνής προβολή του.

Για το τέλος αφήνουμε τα καθιερωμένα πάρτι της παιδικής κατασκήνωσης. Φέτος, θα είναι δύο θεματικές βραδιές. Η πρώτη θα έχει τίτλο «Γιορτάζουμε τα 20 τεύχη κόκκινου Αερόστατου» και η δεύτερη θα έχει τίτλο «Γιορτάζουμε τη φιλία των λαών».


Οι μικροί κατασκηνωτές πρέπει να έχουν μαζί τους: Υπνόσακο, σεντόνι, παγούρι, αντικουνουπικό. Είδη προσωπικής υγιεινής (οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, πετσέτα, σαμπουάν, προληπτικό αντιφθειρικό κ.λπ.). Είδη θαλάσσης (μαγιό, πετσέτα, σαγιονάρες, αντιηλιακό κ.λπ.). Ανοιχτόχρωμα - ελαφριά ρούχα, καπέλο, μπουφάν, αθλητικά παπούτσια και λίγα χρήματα. Φάρμακα, εφόσον ακολουθείται κάποια φαρμακευτική αγωγή. Καλό είναι να μην πάρουν μαζί τους ηλεκτρονικά παιχνίδια, τάμπλετ, κινητά ή άλλα αντικείμενα αξίας.

Οι μικροί κατασκηνωτές θα μείνουν με την ομάδα τους σε μεγάλες σκηνές μαζί με τους ομαδάρχες τους. Θα παρέχεται δωρεάν στα παιδιά πρωινό, δεκατιανό και μεσημεριανό φαγητό. Στο χώρο της κατασκήνωσης θα υπάρχει ιατρείο.

PODCAST ΤΗΣ ΚΝΕ
Συζητώντας με τον τελευταίο εν ζωή μαχητή του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου...

Με ένα ξεχωριστό podcast της ΚΝΕ ανοίγει σήμερα η αυλαία του Διημέρου

Ενα διαφορετικό podcast μας επιφυλάσσει η ΚΝΕ για το «κλείσιμο» της χρονιάς... Παραμονή του 30ού Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ, που από τις 9 έως τις 11 Ιούλη θα «αγκυροβολήσει» στο νησί της Λέσβου, το podcast της ΚΝΕ δίνει τον λόγο στον τελευταίο εν ζωή μαχητή του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου, Νίκο Μαρμαρινό, ο οποίος με μοναδικό τρόπο μας αφηγείται ηρωικές στιγμές της ζωής του, αναδεικνύοντας γλαφυρά τη δύναμη που κρύβει η καρδιά όταν φλογίζεται με ανώτερα ιδανικά...

Μην το χάσει κανείς!

H πρώτη προβολή, γίνεται σήμερα Τετάρτη στις 20.00, στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube.

Το podcast θα προβάλλεται ταυτόχρονα ζωντανά στον χώρο της κατασκήνωσης στη Λέσβο, σηματοδοτώντας έτσι με έναν ξεχωριστό τρόπο την έναρξη των εκδηλώσεων του Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου.

Ετοιμάζονται μεγάλες αναμετρήσεις!

Φυσικά, όπως σε κάθε Διήμερο και από το φετινό δεν λείπουν οι οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες.

Σε ένα «καυτό» καλοκαίρι με Euro και Ολυμπιακούς Αγώνες προστίθενται οι επικείμενες αναμετρήσεις των Τομεακών Οργανώσεων στο τουρνουά ποδοσφαίρου 7x7 που θα διεξαχθεί στο χώρο του Διημέρου, ενώ σειρά παίρνει και το 2ο τουρνουά beach volley, όπου η πρωταθλήτρια «E.M.Π.each» θα προσπαθήσει να κρατήσει και φέτος τον τίτλο της, ενώ όλα δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός θα είναι υψηλός.

Δηλώσεις συμμετοχών θα γίνονται μέχρι αύριο Πέμπτη στο kne@kne.gr, ενώ η κλήρωση θα γίνει την Πέμπτη το βράδυ.

30ό ΑΝΤΙΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ ΤΗΣ ΚΝΕ
Χιλιάδες νέοι από όλη τη χώρα σαλπάρουν για τη Μυτιλήνη

  • Από αύριο οι πρώτοι κατασκηνωτές και οι πρώτες εκδηλώσεις
  • Το Σάββατο η μεγάλη πολιτική συγκέντρωση. Θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Δ. Κουτσούμπας, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, και ο Κ. Οκουγιάν, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚ Τουρκίας (ΤΚP). Θα μιλήσει ο Ν. Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ

Με ενθουσιασμό οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε όλη τη χώρα ετοιμάζουν το ταξίδι τους για το 30ό Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο της ΚΝΕ, στις 9 - 11 Ιούλη στη Μυτιλήνη.

«Σε Ελλάδα και Τουρκία ίδιος ο εχθρός: ΝΑΤΟ - κυβερνήσεις - καπιταλισμός. Ο σοσιαλισμός είναι το μέλλον!» είναι το κεντρικό σύνθημα του φετινού Διημέρου, που θα στήσει την κατασκήνωσή του στο άλσος Τσαμάκια και θα κορυφωθεί το Σάββατο 10 Ιούλη, με μεγάλη πολιτική συγκέντρωση στην πλατεία Σαπφούς, όπου θα απευθύνουν χαιρετισμούς ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚ Τουρκίας (ΤΚP), Κεμάλ Οκουγιάν, ενώ θα μιλήσει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Χιλιάδες νέοι από όλη τη χώρα θα διαδηλώσουν ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς που αιματοκυλούν τους λαούς, τη στιγμή που η χώρα μετατρέπεται σε μια απέραντη ΝΑΤΟική βάση. Θα διαδηλώσουν την ανάγκη ενεργού παρέμβασης του λαού και της νεολαίας στις εξελίξεις, δυναμώνοντας την πάλη για απεμπλοκή της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, καμία αλλαγή συνόρων, ακύρωση των Συμφωνιών για τις βάσεις, καμία συμμετοχή ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε στρατιωτικές αποστολές.

Θα ενώσουν τη φωνή τους με την αδελφή οργάνωση της Κομμουνιστικής Νεολαίας Τουρκίας, αντιπροσωπεία της οποίας θα συμμετάσχει στο Διήμερο και θα πάρει μέρος στις συζητήσεις, σε κοινές δραστηριότητες και συναντήσεις, αλλά και στο πολιτιστικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων, στέλνοντας απάντηση ότι οι λαοί των δύο χωρών δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν, παλεύουν μαζί, για το δικό τους μέλλον, απέναντι στα συμφέροντα των καπιταλιστών.


Και όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η ΚΝ Τουρκίας για αυτήν της τη συμμετοχή στο 30ό Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο, «έχουμε τον ίδιο εχθρό στις χώρες μας, οι ίδιες αντιδραστικές δυνάμεις κλέβουν το μέλλον μας, γι' αυτό θα δώσουμε την απάντησή μας ανατρέποντας τον καπιταλισμό. Η Ιστορία έχει ήδη αποδείξει ότι τα Κομμουνιστικά Κόμματα θα ανοίξουν τον δρόμο για τον σοσιαλισμό στο κρίσιμο σταυροδρόμι της Ιστορίας. Ως νέοι αγωνιστές του Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας και του ΚΚΕ είμαστε σίγουροι ότι το μέλλον ανήκει στον σοσιαλισμό και εμείς θα οργανώσουμε το μέλλον!».

Παράλληλα, στο Διήμερο θα συγκεντρωθεί υλική βοήθεια και θα παραδοθεί στους πρόσφυγες που παραμένουν εγκλωβισμένοι στο νησί, σηματοδοτώντας το δυνάμωμα της πάλης για τον άμεσο απεγκλωβισμό των προσφύγων, για καμία νέα φυλακή στα νησιά, κόντρα στον ρατσισμό και τον εθνικισμό, που είναι όπλο στα χέρια των εκμεταλλευτών για να καμουφλάρεται η πραγματική αιτία των δεινών που ταλανίζουν τους λαούς.

Ενώ τόσο το πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα που σχεδιάστηκε και οι επισκέψεις που έχουν προγραμματιστεί θα ταξιδέψουν τους συμμετέχοντες σε ηρωικές σελίδες της Ιστορίας του λαού μας. Τέτοιες άλλωστε η Λέσβος έχει να επιδείξει πολλές, τόσο στα χρόνια της δεκαετίας του '40 όσο και σε όλη τη μετέπειτα πορεία του εργατικού και λαϊκού κινήματος, με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές.

Ετοιμοι να υποδεχτούν τους χιλιάδες κατασκηνωτές μέλη και φίλοι του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στη Λέσβο
Ετοιμοι να υποδεχτούν τους χιλιάδες κατασκηνωτές μέλη και φίλοι του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στη Λέσβο
Στην τελική ευθεία βρίσκονται βέβαια και μέλη, φίλοι, οπαδοί, του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στη Λέσβο, αναμένοντας με ενθουσιασμό τους χιλιάδες συμμετέχοντες. Με σεβασμό στον χώρο και λαμβάνοντας όλα τα μέτρα προστασίας, προετοιμάζεται το άλσος στα Τσαμάκια για να φιλοξενήσει τους κατασκηνωτές από κάθε πλευρά της Ελλάδας, όπως και από την Τουρκία.

Παράλληλα συνεχίζονται οι περιοδείες και οι αφισοκολλήσεις στη Μυτιλήνη αλλά και στα χωριά, προκειμένου να φτάσει παντού το ανοιχτό κάλεσμα για να συζητηθεί το μήνυμα του Διημέρου.

Το πρόγραμμα του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη Λέσβο

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας θα συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του 30ού Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ στη Μυτιλήνη (9 - 11 Ιούλη) με σύνθημα «Σε Ελλάδα και Τουρκία ίδιος ο εχθρός: ΝΑΤΟ - κυβερνήσεις - καπιταλισμός. Ο σοσιαλισμός είναι το μέλλον!».

Το πρόγραμμα του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ έχει ως εξής:

Το Σάββατο 10 Ιούλη θα συναντηθεί με αντιπροσωπεία του Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας, με επικεφαλής τον ΓΓ της ΚΕ Κεμάλ Οκουγιάν, και στις 8 μ.μ. θα χαιρετίσει τη συγκέντρωση στην πλατεία Σαπφούς.

Την Κυριακή 11 Ιούλη θα συναντηθεί στις 9 π.μ. στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με τον περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη, στις 10.45 π.μ. στο δημαρχείο Μυτιλήνης με τον δήμαρχο Στρατή Κύτελη και στις 12.30 μ.μ. στο δημαρχείο Δυτ. Λέσβου με τον δήμαρχο Ταξιάρχη Βέρρο.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΤΟΜΕΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΗΣ ΚΝΕ
Οι σκοποί μας συναντιούνται με τα όνειρα της νεολαίας για μια καλύτερη ζωή

Αποσπάσματα από την ομιλία του Θοδωρή Χιώνη, μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Με σαφές στίγμα διεκδίκησης ζωτικών χώρων για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών σε αναψυχή, άθληση και ψυχαγωγία κορυφώθηκαν το Σάββατο οι διήμερες εκδηλώσεις του Φεστιβάλ της Τομεακής Οργάνωσης Πειραιά της ΚΝΕ, στον χώρο των Λιπασμάτων Δραπετσώνας, όπου μίλησε ο Θοδωρής Χιώνης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΚΟ Αττικής του Κόμματος.

Τόσο στα πανό και τα συνθήματα που κοσμούσαν τον χώρο όσο και στην ομιλία του, αναδείχθηκαν ζητήματα για τη ζωή που στερούν κυρίως από τη νεολαία της περιοχής τα επιχειρηματικά συμφέροντα, που μπροστά στο κέρδος τους δεν υπολογίζουν ούτε επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων, ούτε φυσικά το περιβάλλον. Και τονίστηκε ότι πίσω από την εικόνα των μεγαλεπήβολων σχεδίων της αστικής τάξης στο λιμάνι και στις υπόλοιπες περιοχές του Πειραιά, κρατούν καλά κρυμμένη την εικόνα της υποβάθμισης της πραγματικής ζωής της εργατικής τάξης, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας. «Στις δύο αυτές αντιφατικές εικόνες του Πειραιά αποτυπώνεται το αγεφύρωτο χάσμα που χωρίζει τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων, των εφοπλιστών, των βιομηχάνων με την εργατική τάξη, τον εργαζόμενο λαό και τα παιδιά του», είπε χαρακτηριστικά ο Θ. Χιώνης, που στηλίτευσε ιδιαίτερα την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να γίνουν ο Πειραιάς και ο εργατικός - λαϊκός κόσμος της περιοχής το «ντεκόρ» για νέες κάλπικες υποσχέσεις, νέες αυταπάτες, νέα ψέματα.


Απευθυνόμενος στους νέους, ο Θ. Χιώνης στάθηκε στο φετινό σύνθημα του Φεστιβάλ της ΚΝΕ, «Να ζεις. Να τολμάς. Να προχωράς. Για την κοινωνία της πραγματικής ελευθερίας. Τον σοσιαλισμό», τονίζοντας πως «είναι το μήνυμα που το ΚΚΕ και η ΚΝΕ θέλουμε να φτάσει σε κάθε νέο και νέα που έρχονται αντιμέτωποι - άμεσα ή έμμεσα ακόμη - με την ανασφάλεια, την εργασιακή ζούγκλα, την ανεργία, την αδικία, κάθε είδους ρατσισμό».

Να ζεις σήμερα δεν σημαίνει απλά να επιβιώνεις

Σημείωσε ότι «να ζεις στη σημερινή εποχή δεν σημαίνει απλά να επιβιώνεις. Οσο κι αν αποδείχθηκε το προηγούμενο διάστημα ότι και αυτό ακόμα απαιτεί πάλη κι αγώνα», φέρνοντας μια σειρά παραδείγματα από τη διαχείριση της πανδημίας στον καπιταλισμό, διεθνώς και στη χώρα μας.

Και τόνισε σε αντιδιαστολή με αυτά: «Να ζεις σήμερα σημαίνει να απολαμβάνεις όλες τις μεγάλες δυνατότητες της σύγχρονης εποχής και της τεχνολογικής έκρηξης.

Σημαίνει όλοι οι νέοι να μορφώνονται ολόπλευρα και ουσιαστικά, και όχι η γνώση να διαφοροποιείται και να κατηγοριοποιείται ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες, για να προσφέρονται τελικά στους πολλούς οι εφήμερες δεξιότητες που έχει κάθε φορά ανάγκη το εκμεταλλευτικό σύστημα, όπως προωθεί το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση και εξήγγειλε τις προηγούμενες μέρες.

Ζωή σήμερα σημαίνει οι νέοι να μαθαίνουν ολοκληρωμένα την επιστήμη ή την τέχνη που έχουν επιλέξει, θέτοντάς την στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών, με υποδομές που αντιστοιχούν στα σημερινά δεδομένα και όχι σε δεδομένα προηγούμενων δεκαετιών, για τις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και με κλειστές σχολές για πάνω από έναν χρόνο.

Σημαίνει να δουλεύουν στο αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, να έχουν όλοι σταθερή δουλειά, να εργάζονται δημιουργικά λιγότερες ώρες, απολαμβάνοντας καλύτερο επίπεδο ζωής και όχι να δουλεύουν χωρίς δικαιώματα, με εργασιακές σχέσεις - λάστιχο, που θα μετράνε πότε θα δουλεύουν 10ωρα και πότε θα πληρώνονται με ρεπό ή πώς θα τζογάρουν τον κόπο τους, την ασφάλισή τους, για να κάνουν μπίζνες τα κοράκια των επενδυτικών ομίλων της Ασφάλισης.

Ζωή σήμερα σημαίνει να έχουν όλοι οι νέοι ελεύθερο χρόνο που να μπορεί να αξιοποιείται δημιουργικά, με ψυχαγωγία, πρόσβαση και συμμετοχή στην πολιτιστική δημιουργία, στον αθλητισμό, στις διακοπές. Και όχι να είναι όλα εμπόρευμα, εκτόνωση, διαπαιδαγώγηση στις σάπιες αξίες του ανταγωνισμού, του ατομισμού, της υποτίμησης της προσωπικότητας ενός ανθρώπου, με τα στρεβλά πρότυπα για τις σχέσεις των δύο φύλων.

Τόλμη σημαίνει ώριμη οργή και πάλη

Να ζεις και να τολμάς. Τι σημαίνει όμως να τολμάς;

Η πραγματική τόλμη είναι να αμφιβάλλεις, να αναζητάς, να κατανοείς την πραγματικότητα και να μη "μουδιάζεις", αλλά να τρέφεις μέσα σου συνειδητό θυμό.

Οταν φτιάχνουν νόμους για να περιορίσουν τη δράση των σωματείων, όταν ετοιμάζονται να βάλουν αστυνομία στα πανεπιστήμια, όταν δυναμώνει η καταστολή ως αναγκαίο συμπλήρωμα της αντιλαϊκής πολιτικής σε όλη την ΕΕ, όταν δυναμώνει ο αντικομμουνισμός, όταν οι πολεμικές δαπάνες και προετοιμασίες αυξάνονται σε όλο τον κόσμο.

Τόλμη σημαίνει ώριμη οργή και πάλη, γνωρίζοντας ότι στην πραγματικότητα όλα αυτά δείχνουν τον φόβο της αστικής τάξης, τα τεράστια προβλήματα και αδιέξοδα του συστήματός της, τις αντιφάσεις που το συνταράσσουν με τις οικονομικές κρίσεις, τους ανταγωνισμούς για τα κέρδη που αναδιατάσσουν τις συμμαχίες τους.

Τόλμη είναι να μη μένει κανείς μόνος του. Αλλά να επιλέγεις την συλλογικότητα, την αλληλεγγύη, την οργάνωση. Κόντρα σε όλα τα μηνύματα των εξουσιαστών. Είναι η δράση στο μαθητικό συμβούλιο, στον Φοιτητικό Σύλλογο. Είναι η οργάνωση στο σωματείο, η δραστήρια συμμετοχή στις διαδικασίες του κινήματος που μετά και τη ψήφιση του αντεργατικού νομοσχεδίου ανοίγουν νέα πεδία δράσης με στόχο να το αχρηστεύσουμε, μέσα στους χώρους δουλειάς, εκεί που δίνεται η "μάχη των μαχών".

Τολμηροί είναι ο νέος και η νέα που οργανώνονται στη ΚΝΕ, που θέτουν στη ζωή τους πιο υψηλούς στόχους, αξίες και ιδανικά. Γιατί τόλμη στη πράξη χωρίς τόλμη στις ιδέες δεν μπορεί να υπάρξει. Και το ΚΚΕ πρεσβεύει ό,τι πιο προοδευτικό έχει γεννήσει η ανθρώπινη σκέψη και δράση, γι' αυτό μπορεί να πορεύεται "με τον καιρό να 'ναι κόντρα".

Γι' αυτό μπορεί να προχωρά με πρόγραμμα, σχέδιο και στόχο που οδηγεί σε μια νέα, ανώτερη οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνικής ζωής. Οχι σε μια ατέρμονη περιπλάνηση, αλλά ακολουθώντας αυτό που η επιστημονική θεωρία, η μελετημένη πείρα και οι δυνατότητες της εποχής δείχνουν να στέκει μπροστά, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό.

Να απαλλαγεί η κοινωνία από τον βραχνά, τον παρασιτισμό, την καπιταλιστική ιδιοκτησία

Τα τεράστια επιτεύγματα της επιστήμης, της πράσινης και ψηφιακής τεχνολογίας μπορούν να υπηρετήσουν τον εργαζόμενο άνθρωπο μόνο εάν αντιστοιχηθούν με καινοτόμες σχέσεις παραγωγής. Εάν ενταχθούν στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό στο έδαφος της κοινωνικοποιημένης ιδιοκτησίας και της εργατικής εξουσίας.

Γιατί αυτό πραγματικά αντιστοιχεί στην πρόοδο. Η κοινωνική σχέση που επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των μέσων παραγωγής και την ανάπτυξη και κατανομή του εργατικού δυναμικού σύμφωνα με επιστημονικά διαμορφωμένους στόχους για τη λαϊκή ευημερία. Για να απελευθερωθούν από τα δεσμά της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας και κερδοφορίας, που καθορίζει τι θα παραχθεί, με ποιους όρους, πότε, σε πλήρη αντίθεση με τις ανάγκες αυτών που πραγματικά παράγουν, τις ανάγκες της κοινωνίας.

Μεγάλη απόδειξη γι' αυτό αποτελεί η υποταγή της παραγωγής και διανομής των εμβολίων στα κέρδη των φαρμακευτικών ομίλων, οι συμβάσεις της ΕΕ για να διασφαλίσουν τα κέρδη και οι γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί που καθορίζουν τη μεγάλη ανεπάρκεια στις ποσότητες, τα "κανόνια" και τις ανισομετρίες στις παραδόσεις, ενώ οι μεταλλάξεις του ιού αναπτύσσονται.

Σήμερα που μεγαλώνει συνεχώς το χάσμα ανάμεσα στο πώς θα μπορούσαμε να ζούμε και πώς τελικά ζούμε, αυτό παραμένει το μεγάλο πρόβλημα της εποχής. Να απαλλαγεί η κοινωνία από τον βραχνά, τον παρασιτισμό, την καπιταλιστική ιδιοκτησία. Να αλλάξει η τάξη που έχει στα χέρια της τα κλειδιά της οικονομικής ανάπτυξης και όχι απλά να φεύγει μια κυβέρνηση για να έρχεται μια άλλη, να "βάζει ο Μανωλιός τα ρούχα του αλλιώς".

Στέλνοντας στο μουσείο της Κοινωνικής Ιστορίας το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα. Κίνητρο για την παραγωγή και την ανάπτυξη της οικονομίας να είναι οι διευρυνόμενες λαϊκές ανάγκες, βάζοντας οριστικό τέλος στον εφιάλτη της ανεργίας. Ανοίγοντας τον δρόμο να συμβαδίζει η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη λαϊκή ευημερία.

Οι νέοι άνθρωποι να μπορούν να αναπτύξουν ελεύθερα όλες τις ικανότητες, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, να συμμετέχουν ενεργά, συνειδητά, δημιουργικά σε όλη την κοινωνική, πολιτική, πολιτιστική δραστηριότητα, να έχουν πραγματικά τη ζωή στα χέρια τους. Και όχι να ζουν σε ένα σύστημα όπου "ελευθερία" είναι η "ελευθερία" στο μέγιστο κέρδος, όπου όλα μπορείς να τα αμφισβητήσεις εκτός από το σύστημα και την εκμετάλλευση, όπου στο όνομα της ατομικής ελευθερίας "κουκουλώνεται" η πιο μεγάλη συλλογική σκλαβιά. Οπου καλούν τους νέους "ελεύθερα" να επιλέξουν πώς θα διαχειριστούν τη φτώχεια, την ανασφάλεια, την ανεργία, τους καλούν ακόμα και να ναρκωθούν, ελεύθερα, "για να τη βρουν", αφού χάνουν τη πραγματική ζωή.

Οι σκοποί μας είναι πραγματικά μεγάλοι. Συναντιούνται με τα όνειρα της νεολαίας για μια καλύτερη ζωή. Συναντιούνται στην πάλη για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Αυτό είναι το νέο, το καινοτόμο. Από αυτόν τον στόχο αντλεί το ΚΚΕ τη ζωντάνια, την αντοχή του».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org