Σάββατο 7 Οχτώβρη 2023 - Κυριακή 8 Οχτώβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Προτεραιότητες

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός, για ολόκληρη την Περιφέρεια Αττικής θα δοθούν το 2024 περίπου 102 εκατ. Από αυτά, τα 75 εκατ. πάνε στη μισθοδοσία των ήδη αποψιλωμένων υπηρεσιών και ...τα ρέστα για οτιδήποτε άλλο αφορά τις λειτουργικές και άλλες ανάγκες μιας Περιφέρειας που καλύπτει τον μισό σχεδόν πληθυσμό της χώρας! Στον ίδιο προϋπολογισμό, μερικές σελίδες πιο πέρα, διαπιστώνει κανείς ότι μόνο από την κατάργηση δύο φόρων για τις χρηματιστηριακές συναλλαγές των επιχειρηματικών ομίλων, το «δημοσιονομικό κόστος» είναι 28 εκατ. ευρώ! Λίγο περισσότερα δηλαδή απ' όσα ...περισσεύουν για την Περιφέρεια, δίνονται ως χάρισμα σε μια χούφτα επιχειρηματικούς ομίλους. Ο προϋπολογισμός λοιπόν έχει τις προτεραιότητές του, οι οποίες εκφράζονται και στη χρηματοδότηση των ΟΤΑ από το κράτος, μεταθέτοντας τα κόστη ακόμα και για τις πιο στοιχειώδεις υπηρεσίες στην τσέπη του λαού, με τα τέλη και την ανταποδοτικότητα, όταν οι όμιλοι απαλλάσσονται ακόμα κι από το πουρμπουάρ που αφήνουν στα κρατικά ταμεία από τα παιχνίδια τους στον χρηματιστηριακό τζόγο. Χωρίς σύγκρουση με αυτήν την πολιτική, που φορτώνει μιζέρια στους πολλούς για να κάνουν ...ζωάρα τα επιχειρηματικά μεγαθήρια (οι εισηγμένες καταγράφουν ήδη τρελή κερδοφορία το α' εξάμηνο του 2023, όπως και πέρυσι), ο λαός δεν πρόκειται να δει καλύτερες μέρες. Και εγγύηση στον αγώνα αυτό αποτελούν μόνο το ΚΚΕ και οι συνδυασμοί της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που στηρίζει σε όλη την Ελλάδα.

Παριστάνει...

Σε μια προσπάθεια να κρατηθεί στον «αφρό» η αποπροσανατολιστική συζήτηση για το ύψος των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης κι αν σ' αυτό εντάσσονται ή όχι «αντιπλημμυρικά έργα», ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παπαδημούλης, «κομίζοντας γλαύκα εις Αθήνας», ρώτησε την Κομισιόν αν απεντάχθηκαν τέτοια έργα από την κυβέρνηση της ΝΔ και αν τα κονδύλια του Ταμείου πάνε στους «μεγάλους». Είναι ο ίδιος ευρωβουλευτής που επανειλημμένα έχει ζητήσει να αυξηθεί ο «προϋπολογισμός» της ΕΕ, δηλαδή να ξεζουμιστούν κι άλλο οι εργαζόμενοι με φόρους και χαράτσια, ενώ με τροπολογία του στην «αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου '21 - '27» ζητούσε να αποπληρωθούν τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης πάση θυσία. Δηλαδή, να ξαναπληρώσει ο λαός, για να επιδοτούνται απρόσκοπτα αυτοί για τους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ παριστάνει τον ανήξερο: Οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι της «πράσινης» και ψηφιακής μετάβασης. Περισσότερες πιθανότητες έχεις επομένως να κερδίσεις το «Τζόκερ», παρά να βρεις διαφορές με αυτά που λέει και κάνει η κυβέρνηση.

... τον ανήξερο

Οσο για τον ψευτοκαβγά ΣΥΡΙΖΑ - κυβέρνησης ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα λύσει τάχα το πρόβλημα της αντιπυρικής - αντιπλημμυρικής προστασίας, υποτιμούν αισχρά τη νοημοσύνη των πληγέντων. Αφενός επειδή στις πλημμύρες αποτυπώνονται οι μεγάλες ευθύνες της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, άρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Αφετέρου επειδή τέτοια έργα, είτε με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης είτε του ΕΣΠΑ κ.ά., είναι «μπαλώματα» και σε κάθε περίπτωση αποσπασματικά και κομματιασμένα, ώστε να «ταϊστούν» όμιλοι, κατασκευαστικές και εργολάβοι. Οσο για το υποκριτικό ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για τους βιοπαλαιστές ΕΒΕ και την πρόσβασή τους σε ευρωπαϊκούς πόρους και κονδύλια, θυμίζουμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης, που ψήφισε και ο ίδιος, μαζί με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, από τα 32 δισ. που προϋπολογίζει για την Ελλάδα έως το 2027, μόλις 375 εκατ. προορίζονται για «μικρομεσαίες» επιχειρήσεις, που κι αυτές στη «γλώσσα» της ΕΕ καμιά σχέση δεν έχουν με αυτοαπασχολούμενους. Κουβέντα να γίνεται δηλαδή και χαρτοπόλεμος στο «τρίγωνο» της υποκρισίας, κυβέρνηση - ΣΥΡΙΖΑ - ΕΕ.

Ποιος χάνει;

Καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει και αυτό φαίνεται πως ισχύει με το παραπάνω στην περίπτωση του σιδηρόδρομου, όπου ειδικά μετά τις πλημμύρες, επικρατεί μεγάλη αναστάτωση ανάμεσα στους εργαζόμενους της «Hellenic Train» ακόμα και για τις θέσεις εργασίας. Η ιδιοκτήτρια του ιδιωτικοποιημένου σιδηρόδρομου επικαλείται τα χρωστούμενα του κράτους και τη διακοπή του μεταφορικού έργου λόγω των μεγάλων καταστροφών στις γραμμές, για να «τροχοδρομήσει» έναν νέο γύρο επίθεσης στους εργαζόμενους, διαρρέοντας διάφορα περί διαθεσιμότητας, μειώσεων μισθών κ.τ.λ. Το κράτος από την άλλη συμψηφίζει τις συμφωνημένες επιδοτήσεις με οφειλές της εταιρείας και στο παρασκήνιο αφήνει να φανεί ότι σκέφτεται τροποποίηση ή και λύση της σύμβασης παραχώρησης στον ιταλικό κολοσσό. Πρόκειται δηλαδή για ένα μπρα ντε φερ σε εξέλιξη, από τα πολλά που έχουν δει οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια, στο πλαίσιο της πολιτικής «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου. Ποιος χάνει; Χωρίς αμφιβολία οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, που μετά από κάθε γύρο της αντιλαϊκής στρατηγικής κυβερνήσεων και ΕΕ βρίσκονται με λιγότερα δικαιώματα και συναδέλφους τους. Και βέβαια, χαμένος είναι ο λαός, που πληρώνει πανάκριβα το τρένο όταν λειτουργεί, μένει χωρίς τρένο λόγω των καθυστερήσεων στην αποκατάσταση των καταστροφών και για να μετακινηθεί στον βασικό άξονα της χώρας Αθήνα - Θεσσαλονίκη πρέπει να πληρώσει και «καπέλο», αφού τα εισιτήρια στα άλλα μέσα αυξήθηκαν λόγω της μεγαλύτερης ζήτησης. Με άλλα λόγια ...χορτάσαμε από την πολλή «αναβάθμιση» του «απελευθερωμένου» σιδηρόδρομου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ