Πέμπτη 4 Απρίλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν ήξερε;

«Κανένας δεν λέει ότι υπήρχαν ζητήματα ασφαλείας. Δεν υπάρχει τέτοιο χαρτί. Δεν υπάρχει τέτοιο έγγραφο». Αυτά λέει ξανά και ξανά ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής (τελευταία εμφάνιση στον ΣΚΑΪ), προσπαθώντας να πείσει ότι η κυβέρνηση και ο ίδιος είχαν μεν εικόνα της κατάστασης στον σιδηρόδρομο, αλλά κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει μια τέτοια πολύνεκρη τραγωδία. Αρα, ποιος φταίει; Ο σταθμάρχης, οι μηχανοδηγοί και γενικά όσοι - κατά την κυβέρνηση - δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους. Το ψέμα του υπουργού έχει όμως «κοντά ποδάρια». Οπως έχουν αποκαλύψει ο «Ριζοσπάστης» και το «902.gr», στις 7 Φλεβάρη, λιγότερο από έναν μήνα πριν το έγκλημα στα Τέμπη, η συνδικαλιστική παράταξη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών προειδοποιούσε εγγράφως για τον κίνδυνο ενός μεγάλου ατυχήματος, για «το δυστύχημα που έρχεται» όπως έλεγε χαρακτηριστικά! Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης της ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, συνέχεια ανάλογων ανακοινώσεων που είχαν προηγηθεί από την ίδια παράταξη, είναι ακλόνητη απόδειξη ότι κανείς από τους αρμόδιους και τους ιθύνοντες δεν μπορεί να λέει σήμερα «δεν ήξερα». Πόσο μάλλον να ισχυρίζεται ότι «δεν είχε τέτοιο έγγραφο», όπως ο Κ. Καραμανλής. «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις», σημείωναν οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ, πράγμα που το βλέπει ο λαός να συμβαίνει μπροστά στα μάτια του εδώ και έναν χρόνο μετά το έγκλημα...

Αθεράπευτη

Μόνο το 2023 πέθαναν στη Βρετανία τουλάχιστον 14.000 ασθενείς περιμένοντας μέχρι και 12 ώρες να εξεταστούν στα Επείγοντα του βρετανικού συστήματος Υγείας. Σύμφωνα με την έκθεση του Βασιλικού Κολεγίου Επείγουσας Ιατρικής (RCEM), οι πολύωρες αναμονές σχετίζονται με 300 θανάτους εβδομαδιαίως! Περισσότεροι από 1,5 εκατ. ασθενείς περίμεναν 12 ώρες σε ΤΕΠ, εκ των οποίων το 65% ήταν σε αναμονή εισαγωγής, δηλαδή τουλάχιστον ένα εκατομμύριο Βρετανοί περίμεναν για κρεβάτι. Μάλιστα, ο αριθμός των νεκρών από το εμπορευματοποιημένο σύστημα Υγείας είναι πολύ μεγαλύτερος στην πραγματικότητα, καθώς όπως σημειώνει το RCEM, στις μετρήσεις δεν περιλαμβάνονται οι χιλιάδες ασθενείς που παραμένουν επί ώρες στα ασθενοφόρα. Αυτά συμβαίνουν στο κατά τ' άλλα «πρωτοπόρο» βρετανικό σύστημα Υγείας. Οι ομοιότητες όμως με το ελληνικό δεν σταματούν στις αναμονές και στους κινδύνους που προκύπτουν από αυτές. Επεκτείνονται και στις δικαιολογίες που χρησιμοποιούν ως άλλοθι οι κυβερνήσεις για να συσκοτίσουν τις πραγματικές αιτίες και τις εγκληματικές ευθύνες της πολιτικής τους. Ετσι, για τη διαλυτική κατάσταση στη Βρετανία δεν φταίνε φυσικά η υποστελέχωση, η υποχρηματοδότηση και η ραγδαία εμπορευματοποίηση της Υγείας, αλλά ...το «δημογραφικό» και οι απεργίες του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού! Πραγματικά αθεράπευτη η ξεδιαντροπιά και ο κυνισμός του σάπιου συστήματός τους.

Ανθρακας

Η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ έχει διακόψει προσωρινά την κίνηση από το λιμάνι, με τεράστιες επιπτώσεις στις αμερικανικές εξαγωγές. Το λιμάνι αυτό είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κόμβος για την εξαγωγή άνθρακα από τις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 28% των συνολικών εξαγωγών άνθρακα το 2023. Ο άνθρακας αυτός χρησιμοποιείται κυρίως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τη βιομηχανική θέρμανση. Οι εξαγωγές του ανήλθαν κατά μέσο όρο σε περίπου 12 εκατ. τόνους από το 2019 έως το 2022, πριν αυξηθούν στους 19 εκατ. τόνους το 2023. Κορυφαίος αποδέκτης ήταν η Ινδία και σημαντικότερος πελάτης η βιομηχανία κατασκευής τούβλων. Στους εισαγωγείς περιλαμβάνονται και μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες, που προσεγγίζονται μέσω λιμανιών της Ολλανδίας. Δεν χρειαζόταν βέβαια η κατάρρευση της γέφυρας για να αποδειχθεί ότι οι μεγάλες καπιταλιστικές οικονομίες συνεχίζουν κανονικά το εμπόριο με τον κατά τ' άλλα ρυπογόνο άνθρακα, το οποίο αποφέρει δισ. κέρδη τόσο στα αμερικανικά μονοπώλια που τον εξάγουν όσο και στα ασιατικά - ευρωπαϊκά που τον εισάγουν, την ίδια ώρα που κηρύσσουν παγκόσμια την «πράσινη» ανάπτυξη και στη χώρα μας υποστηρίζουν την απολιγνιτοποίηση και την επέκταση του LNG. Τα «καλά και συμφέροντα» για τους επιχειρηματικούς ομίλους δεν έχουν καμία σχέση με τα πραγματικά συμφέροντα του λαού, που πληρώνει πανάκριβα την «πράσινη» οικονομία ενώ τα μονοπώλια συνεχίζουν να βγάζουν αμύθητα κέρδη είτε από τη «μαύρη» είτε από την «πράσινη» Ενέργεια.

Πικρό ποτήρι

«Η χονδρική αγορά δεν αντανακλάται αυτομάτως στη λιανική, γιατί παρεμβαίνουν οι πάροχοι και τα κέρδη τους, αλλά και γιατί πολλές από τις τιμές των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας καθορίζονται με ταρίφες, δεν παίζει ελεύθερη αγορά», δήλωσε τις προάλλες ο γγ Ενέργειας. Δεν μας είπε βέβαια κάτι καινούργιο, αφού ο λαός το ζει στην τσέπη του. Για παράδειγμα, η χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος ήταν 67,6 ευρώ/MWh τον Μάρτη από 73,51 ευρώ/MWh τον Φλεβάρη, αλλά η μέση τιμή της μεγαβατώρας στα λεγόμενα «πράσινα» τιμολόγια (που καλύπτουν το 90% των καταναλωτών) όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά αυξήθηκε κιόλας από 10,5 σε 10,8 λεπτά. Σύμφωνα μάλιστα με τις προβλέψεις, ακόμα κι αν η χονδρική παραμείνει σ' αυτά τα επίπεδα, τα λαϊκά νοικοκυριά δεν θα δουν σημαντικές μειώσεις ούτε στους επόμενους λογαριασμούς. Στόχος είναι να θωρακιστεί ακόμα περισσότερο η κερδοφορία των παρόχων, οι οποίοι φορτώνουν στους λογαριασμούς και τις απώλειες δικτύου ύψους 800 εκατ. ευρώ κατ' έτος το 2021 και 2022, από τεχνικές απώλειες και ρευματοκλοπές. Συμπέρασμα: Οταν η χονδρική ανεβαίνει, οι αυξήσεις περνάνε «εν ριπή οφθαλμού» στη λιανική και με το παραπάνω. Οταν κατεβαίνει και ταλαντώνεται - σε υψηλότατα ούτως ή άλλως επίπεδα - οι μειώσεις που περιμένουν πώς και πώς τα νοικοκυριά γίνονται πουρμπουάρ για τους παρόχους και ...πικρό ποτήρι για τον λαό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ