Τετάρτη 3 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΚΚΕ για ζητήματα της Εκπαίδευσης

INTIME NEWS

Σε μια σειρά από κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις για προβλήματα και θέματα στους χώρους της Εκπαίδευσης που απασχολούν άμεσα εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα το ΚΚΕ.

Ανάμεσα στα θέματα που έγκαιρα και επίμονα έχει αναδείξει το Κόμμα και με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις είναι αυτό της ανάγκης για άμεση και πλήρη αποζημίωση των γονιών για σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν λόγω της πανδημίας και για τις οποίες είχαν ήδη πληρώσει. Το ΚΚΕ είχε καταθέσει Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή για το θέμα, που συζητήθηκε την περασμένη Παρασκευή. Κατά τη συζήτηση της Ερώτησης, ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Δελής σημείωσε ότι χιλιάδες λαϊκές οικογένειες έχουν πληρώσει από το υστέρημά τους για τη συμμετοχή των παιδιών τους στις εκδρομές των σχολείων και τα χρήματα αυτά τα έχουν ανάγκη.

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, απαντώντας στην Ερώτηση, ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση αναζήτησε «ισορροπία» μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών και ότι αυτή βρέθηκε με το voucher 18μηνης διάρκειας. Ανέφερε ότι τα χρήματα μέσω του voucher μπορούν να χρησιμοποιηθούν για σχολική εκδρομή ή για άλλη υπηρεσία και αν δεν γίνει χρήση του voucher έπειτα από 18 μήνες, θα επιστραφούν τα χρήματα στους γονείς.

Γαλαντόμα είναι η κυβέρνηση για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που τους μπούκωσε και τους μπουκώνει με χρήμα για την πανδημία, όχι όμως και προς τις λαϊκές οικογένειες που με 500 ευρώ προσπαθούν να βγάλουν το μήνα, υπογράμμισε ο Γ. Δελής. Σημείωσε ότι χιλιάδες γονείς έχουν επικοινωνήσει με το ΚΚΕ για τη συγκεκριμένη Ερώτηση και κατέθεσε ενδεικτικά υπόμνημα της Ενωσης Γονέων Αλεξανδρούπολης. Οπως είπε, άμεσα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα, διότι κανείς δεν γνωρίζει αν του χρόνου θα γίνουν, και υπό ποιες προϋποθέσεις, σχολικές εκδρομές και αν τα ταξιδιωτικά γραφεία θα είναι σε θέση να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

Για τη μαθητεία των σπουδαστών ΕΠΑΛ

Με άλλη Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, το ΚΚΕ εντοπίζει προβλήματα που έχουν προκύψει για τους σπουδαστές των ΕΠΑΛ που έκαναν μαθητεία και αυτή διακόπηκε λόγω κορονοϊού, και ζητά συγκεκριμένες λύσεις.

Το ΚΚΕ εξηγεί ότι όσοι κάνουν μαθητεία σε διάφορες δομές που σχετίζονται με ευπαθείς ομάδες (π.χ. γηροκομεία, φυλακές, υπνωτήρια αστέγων κ.λπ.), αλλά και άλλοι σπουδαστές σε ιδιώτες ή επιχειρήσεις, που υλοποιούν τη μαθητεία, χρειάζεται να πάρουν επιπλέον μέτρα και το κόστος για αυτά δεν μπορεί να βαραίνει τους ίδιους τους μαθητευόμενους. «Επιπλέον, μια σειρά επιχειρήσεις (στις οποίες διεξαγόταν η μαθητεία και είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους) δεν άνοιξαν μετά την άρση του lockdown και είναι άδηλο το τι θα συμβεί ακόμη και τη νέα σχολική χρονιά», προσθέτει το ΚΚΕ, εξηγώντας ότι «ειδικά σε περιοχές όπου υπάρχει μαζική διακοπή εργασιών κάποιου κλάδου, προκύπτει ζήτημα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση της μαθητείας».

Με την Επίκαιρη Ερώτηση, που υπογράφει η βουλευτής Μαρία Κομνηνάκα, το ΚΚΕ ζητά από την υπουργό Παιδείας:

  • Να καλυφθεί πλήρως, με κρατική δαπάνη και ευθύνη, το κόστος των μέτρων προστασίας για τον κορονοϊό στους μαθητευόμενους των ΕΠΑΛ (τεστ, μάσκες, ειδικός εξοπλισμός κ.λπ.).
  • Να διασφαλιστεί, με κρατική ευθύνη, ότι όλοι όσοι έκαναν μαθητεία σε επιχειρήσεις που σήμερα τελούν σε αναστολή λειτουργίας θα μπορέσουν να τη συνεχίσουν και να την ολοκληρώσουν.
  • Να διασφαλιστεί ότι θα διοριστεί έγκαιρα το απαιτούμενο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία, αλλά και ότι θα καλυφθούν οι θέσεις στις επιτελικές δομές, ώστε να μη χαθεί ούτε μία ώρα από το εργαστηριακό κομμάτι της μαθητείας εξαιτίας συνταξιοδοτήσεων εκπαιδευτικών ή για άλλους λόγους, και να μην προκύψει πρόβλημα στην έγκριση κανενός προγράμματος μαθητείας από το ΙΕΠ.
Μετακινήσεις υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων

Σε άλλη Επίκαιρη Ερώτησή του προς την υπουργό Παιδείας, το ΚΚΕ επισημαίνει το διαχρονικό πρόβλημα του ορισμού εξεταστικών κέντρων για τις πανελλαδικές εξετάσεις μακριά από τον τόπο διαμονής των υποψηφίων της περιφέρειας, αναφορικά με τα ειδικά μαθήματα, τις εξετάσεις εισαγωγής σε ΤΕΦΑΑ - Στρατιωτικές Σχολές και άλλες κατηγορίες υποψηφίων, που υποχρεώνονται σε συνεχή μετακίνηση στα αστικά κέντρα της περιοχής τους ή ακόμα και στη μετακίνηση από νησί σε νησί.

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι πέρυσι 4 εξεταστικά κέντρα, από τα 10 που λειτούργησαν στην Αττική, για την εξέταση του Γραμμικού και του Ελεύθερου Σχεδίου προορίζονται αποκλειστικά για εξέταση εκατοντάδων μαθητών της Νότιας Ελλάδας και της Κρήτης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του σχολικού έτους 2019-20, μόνο στο νομό Χανίων υπάρχουν 71 υποψήφιοι που θα υποχρεωθούν να μεταβούν στην Αθήνα για να εξεταστούν στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, ενώ για όλη την Κρήτη υπερβαίνουν τους 300», τονίζει το ΚΚΕ, σημειώνοντας ότι οι καταστάσεις αυτές σε καιρό πανδημίας ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο τους μαθητές και τις οικογένειές τους, τους επιβαρύνουν οικονομικά και επιδεινώνουν τις συνθήκες εξέτασης, διαμορφώνοντας όρους ανισοτιμίας.

Γι' αυτό και με την Ερώτηση, που υπογράφει ο βουλευτής Μανώλης Συντυχάκης, το ΚΚΕ ζητά από την υπουργό Παιδείας να οργανωθεί η εξέταση των ειδικών μαθημάτων σε τοπικό επίπεδο και να ληφθούν αντίστοιχα μέτρα για τη συμμετοχή των μαθητών της περιφέρειας στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΦΑΑ και στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, του Λιμενικού Σώματος. Επίσης, να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές των ΕΠΑΛ της υπαίθρου να δώσουν εξετάσεις στα σχολεία τους, καθώς και στους φυσικώς αδύνατους σε ειδικά εξεταστικά κέντρα στις περιοχές όπου φοιτούν, με όρους ισότιμους, όπως και οι άλλοι μαθητές.

Αναγκαία μέτρα για τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή

Το ΚΚΕ παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία, που εξαγγέλθηκε και προχώρησε από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τη σημερινή της ΝΔ χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς επιπλέον προσωπικό και χωρίς σχέδιο για τις ανάγκες σε σχολική στέγη.

Σε σχετική Επίκαιρη Ερώτησή του προς την υπουργό Παιδείας, επισημαίνει ότι σε συνέχεια των παραπάνω «κατατέθηκε απαράδεκτη ρύθμιση στο τελευταίο σχέδιο νόμου που ενσωματώνει τις ΠΝΠ (13.4.2020 και 1.5.2020) και που μεταθέτει ολοκληρωτικά την ευθύνη στους δήμους. Δηλαδή τους καθιστά υπεύθυνους για τη διενέργεια διαγωνισμών, τον έλεγχο καταλληλότητας των προκατασκευασμένων αιθουσών, την τοποθέτηση και τη χρηματοδότησή τους.

Εν ολίγοις, η κυβέρνηση επιδεινώνει περαιτέρω τους όρους υλοποίησης της δίχρονης, και για τους δήμους που ακόμα δεν την έχουν υλοποιήσει αλλά και για αυτούς που την εφάρμοσαν την τρέχουσα σχολική χρονιά, με προσωρινές ευκαιριακές λύσεις, που με δεδομένη την κυβερνητική απραξία φαίνεται να μονιμοποιούνται».

Τονίζοντας ότι οι προϋποθέσεις υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής είναι ευθύνη του κράτους και των συναρμόδιων υπουργείων, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, που υπογράφει την Ερώτηση, ζητά από την υπουργό Παιδείας:

  • Να χρηματοδοτηθεί γενναία η υλοποίηση του μέτρου, ώστε να ισχύσει καθολικά σε όλους τους δήμους με τους αναγκαίους αναβαθμισμένους, σύγχρονους όρους.
  • Να υπάρξει σχεδιασμός από το κράτος για την ανέγερση σύγχρονων, ασφαλών νηπιαγωγείων ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες.
  • Να προσληφθεί όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό - παιδαγωγικό, ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό.

Στη σημερινή ενότητα «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

-- Αρθρο: «Δεξιότητες στο σχολείο: Κοινή στρατηγική όλων των αστικών κομμάτων».

-- Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία.

-- Νέα αγωνιστικά πανεκπαιδευτικά ραντεβού στις 9 Ιούνη.

-- Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΚΚΕ για θέματα Εκπαίδευσης.

-- Η δράση των μαθητικών συμβουλίων στη Θεσσαλία για το περιβάλλον και η συμβολή της ΚΝΕ.

-- Κάλεσμα μαθητικής δημιουργίας και πολύμορφες δραστηριότητες της ΚΝΕ για μαθητές σε όλη τη χώρα.

-- Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του περιοδικού «το κόκκινο Αερόστατο».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συνεχίστηκε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Η θύελλα αντιδράσεων που έχει προκαλέσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο εκφράστηκε χτες και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όπου συζητείται από την περασμένη Δευτέρα. Κατά τη διαδικασία της ακρόασης φορέων, γονείς και εκπαιδευτικοί απαίτησαν «να αποσυρθεί» αναδεικνύοντας τις αντιδραστικές του διατάξεις, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των κατευθύνσεων και οδηγιών του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ, που θέλουν σχολείο της αγοράς, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του α' αντιπροέδρου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), Δ. Λάμπρου, ο οποίος σημείωσε ότι το νομοσχέδιο «είναι μακριά από τις ανάγκες των παιδιών μας για ολόπλευρη μόρφωση, δεν υπηρετεί τη δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση και πρέπει να αποσυρθεί». Ειδική αναφορά έκανε και στις διατάξεις για τα εργαστήρια δεξιοτήτων τονίζοντας ότι «αντί για ισότιμη γενική μόρφωση, προωθείται η αποσπασματική, διαφοροποιημένη απόκτηση δεξιοτήτων (...) Ερωτήματα γεννάει ότι με Υπουργική Απόφαση θα καθορίζονται ο αριθμός και ο γεωγραφικός προσδιορισμός των σχολείων όπου θα υλοποιούνται αυτά τα προγράμματα, διασπώντας έτσι το ενιαίο της μόρφωσης». Εθεσε δε ερωτήματα για το ποιος θα υλοποιεί αυτά τα προγράμματα.

Αυτοί που χειροκρότησαν το νομοσχέδιο στη συζήτηση ήταν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων και των Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας.

Στην επί των άρθρων συζήτηση που ακολούθησε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, αναφέρθηκε στις αντιπαιδαγωγικές παρεμβάσεις στο περιεχόμενο του σχολείου, π.χ. εισαγωγή Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο. Αναφέρθηκε ακόμα στους ταξικούς φραγμούς που υψώνονται, με το σχολείο να μετατρέπεται ακόμα περισσότερο σε εξεταστικό ρινγκ, την ενίσχυση της τάσης διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων με τα άρθρα που αφορούν τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία, αλλά και την «αξιολόγηση».

Για τα άρθρα που αφορούν τις μετεγγραφές σημείωσε ότι αυστηροποιούν όλα τα κριτήρια κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, ενώ αναφέρθηκε και στα άρθρα με τα οποία γενικεύονται τα επί πληρωμή προγράμματα στα ΑΕΙ.

ΧΙΟΣ
Αστυνομικοί μπήκαν σε σχολεία για να ελέγξουν αν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής!

Το γεγονός ότι αστυνομικοί διενήργησαν τη Δευτέρα ελέγχους στα Δημοτικά Σχολεία της Χίου 4ο και 5ο, για να διαπιστώσουν αν τηρούνται από τις σχολικές μονάδες οι κανόνες υγιεινής, καταγγέλλουν ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών της Χίου «Αδ. Κοραής», σε σχετική του ανακοίνωση, καυτηριάζει το γεγονός και καλεί την Αστυνομική Διεύθυνση Χίου «να εμπιστευτεί τους διευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων της Χίου και να μην εφορμά διαταράσσοντας την ηρεμία μαθητών και εκπαιδευτικών».

Από την πλευρά του, το ΝΤ Χίου της ΑΔΕΔΥ καλεί την κυβέρνηση να εξασφαλίσει ότι δεν θα ξαναγίνει κάτι τέτοιο και σημειώνει πως «την ώρα που η κυβέρνηση έχει αναγάγει τα πάντα στην "ατομική ευθύνη", για να μην αναλαμβάνει τις δικές της ευθύνες στήριξης των σχολείων, την ώρα που οι προϋπολογισμοί των σχολείων και των οικογενειών επιβαρύνονται αβάσταχτα και οι υγειονομικοί έλεγχοι σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς είναι ανύπαρκτοι, η ίδια, τη μόνη ευθύνη που αναλαμβάνει είναι η καταστολή και οι έλεγχοι».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΘΗΝΑΣ
Αμεσα μέτρα για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων

Προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση για την επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων έγινε τη Δευτέρα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, όπου ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», στάθηκε ιδιαίτερα στη μέριμνα που πρέπει να ληφθεί από τώρα για το Σεπτέμβρη, επισημαίνοντας τα εξής:

«Η ανησυχία είναι κοινή και δεν είναι αποκλειστικότητα του αντιδημάρχου Παιδείας, ο οποίος στο σημείωμά του μας καταγγέλλει επειδή αναδείξαμε αυτά που ειπώθηκαν την Τρίτη 26 Μάη, δηλαδή ότι, από την πλευρά της κυβέρνησης, οι 257 προσλήψεις καθαριστριών δεν γίνονται δεκτές και τη λύση καλούνται να βρουν την τελευταία στιγμή οι σχολικές επιτροπές.

Ας μην ξεχνάμε να πούμε και στις καθαρίστριες ένα "μπράβο". Είναι οι εργαζόμενες που αφήνει κάθε φορά ο δήμος 4 μήνες απλήρωτες, από Σεπτέμβρη μέχρι το Δεκέμβρη, λόγω καθυστέρησης του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ). Εμείς συμφωνήσαμε με τη λύση που βρέθηκε, να διευρυνθεί το ωράριο και να διπλασιαστεί η αμοιβή για τις εργαζόμενες, αλλά το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται, γιατί ο Σεπτέμβρης είναι κοντά και τα σχολεία τότε δεν θα λειτουργούν μέρα παρά μέρα, αλλά κάθε μέρα.

Σε σχέση με το τι θα συμβεί από 1η Σεπτέμβρη, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να μπορέσουμε να έχουμε και όρους υγείας και όρους παιδαγωγικής λειτουργίας:

  • Να γίνουν τώρα προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην καθαριότητα.
  • Να σχεδιάσουμε από τώρα να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία που καταργήθηκαν από τις κυβερνήσεις Σαμαρά και Τσίπρα, γιατί είναι δεκάδες τα Δημοτικά και Γυμνάσια που συγχωνεύτηκαν και καταργήθηκαν.
  • Να γίνουν μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, καλύπτοντας τους 30.000 ομήρους αναπληρωτές που προσλαμβάνει στα σχολεία η μια κυβέρνηση μετά την άλλη.

Δεν είναι όλα στην ευθύνη του δήμου, όμως είναι ευθύνη του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας να τα απαιτήσει, διαμορφώνοντας αυτούς τους όρους, στηρίζοντας τις διεκδικήσεις των Συλλόγων Γονέων και Εκπαιδευτικών».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Νέα συλλαλητήρια στις 9 Ιούνη

Με νέα συλλαλητήρια την ερχόμενη Τρίτη 9 Ιούνη συνεχίζεται ο αγώνας ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο, πίσω από τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», επιφυλάσσει νέο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, στα εργασιακά δικαιώματα στην Εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν εκείνη τη μέρα σε απεργιακή κινητοποίηση, κλιμακώνοντας την αγωνιστική δράση που αναπτύχθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα, σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, και μέσα από την οποία ανέδειξαν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου, τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών τους. Το μεσημέρι της Τρίτης διοργανώνονται συλλαλητήρια, στα Προπύλαια στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, με κεντρικό αίτημα να μην ψηφιστεί στη Βουλή το αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, ενώ προβάλλονται επίσης αιτήματα που αφορούν την κάλυψη των αναγκών της Εκπαίδευσης και την εξασφάλιση όλων των μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

«Μαζί με τους αγωνιστές καθηγητές, τους γονείς, τους φοιτητές, γινόμαστε μια γροθιά και απαιτούμε το αυτονόητο», δηλώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, δίνοντας κι αυτή ραντεβού στα Προπύλαια την Τρίτη το μεσημέρι. Στο κάλεσμά της αναφέρεται στο περιεχόμενο και τον χρόνο που κατατέθηκε το νομοσχέδιο, στις διατάξεις για την «Τράπεζα Θεμάτων», την αύξηση των εξετάσεων, τη μείωση του αριθμού των μετεγγραφών, προβάλλοντας το πραγματικό περιεχόμενο της αναβάθμισης της Εκπαίδευσης.

«Δεν θα τους περάσει! Δεν θα το περάσουν!», δηλώνουν οι μαθητές και διεκδικούν: Να παρθεί τώρα πίσω το νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση μέσα στην πανδημία. Να μην εφαρμοστεί η τροπολογία με τις κάμερες. Κρατική χρηματοδότηση για κάλυψη των κενών σε καθηγητές, καθαριότητα, μετακίνηση, σχολικές υποδομές, «σχολείο δημιουργικό - όχι κέντρο εξεταστικό».

Τη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση στα Προπύλαια αποφασίζουν και φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο για την Παιδεία!

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ

«Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο για την Παιδεία! Δυναμώνουμε τον αγώνα για το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές!», δηλώνει το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σε ανακοίνωσή του με αφορμή το νομοσχέδιο που συζητιέται στη Βουλή, στην οποία αναλυτικά σημειώνει:

«Μετά την τροπολογία για τις κάμερες μέσα στη σχολική τάξη, ήρθε και η κατάθεση από την κυβέρνηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία. Στην "παράταση" της σχολικής χρονιάς, μέσα στο κατακαλόκαιρο, η κυβέρνηση φέρνει αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που το βαφτίζει "αναβάθμιση του σχολείου".

Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων από την Α' Λυκείου με "πανελλαδικού τύπου" εξετάσεις για κάθε τάξη και τα περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο δεν είναι αναβάθμιση! Είναι ακόμα μεγαλύτερη μετατροπή του σχολείου σε μια πανάκριβη "εξεταστική αρένα", που όποιος αντέξει, άντεξε! Ο περιορισμός στις μετεγγραφές είναι ένα ακόμα εμπόδιο στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να σπουδάσουν.

Σε μια χρονιά που οι δυσκολίες στην οικογένεια, λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι ακόμα μεγαλύτερες, που θα πρέπει να καλυφθούν τα κενά που προέκυψαν από τους μήνες της πανδημίας, η κυβέρνηση επιλέγει, κόντρα στην αντίθετη γνώμη σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, να προχωρήσει τις αντιδραστικές αλλαγές, να κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο.

Υπουργοί και κυβερνήσεις αλλάζουν και μονίμως στα συρτάρια τους έχουν τα ίδια σχέδια!

Το σημερινό σχολείο - εξεταστικό κέντρο, που τσακίζει το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, τους κοιτά στην τσέπη και τους γεμίζει άγχος, το έχουν διαμορφώσει όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά η μία μετά την άλλη. Η κοινωνία, που υπερασπίζονται, λειτουργεί με κριτήριο το κέρδος των λίγων και βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, γι' αυτό θέλουν οι μαθητές μελλοντικά να είναι φθηνοί και υποταγμένοι εργαζόμενοι. Προσαρμόζουν διαρκώς το περιεχόμενο του σχολείου δίνοντας στους μαθητές σκόρπιες γνώσεις και δεξιότητες. Γι' αυτό και δίνουν όλο και λιγότερα χρήματα στο σχολείο, θεωρούν "κόστος" την ανάγκη για μόρφωση, πολιτισμό, αθλητισμό. Τα κενά του δικού τους εκπαιδευτικού συστήματος φάνηκαν πιο πολύ από ποτέ την περίοδο της πανδημίας!

Ως εδώ! Να τους χαλάσουμε τα σχέδια!

Οι μαθητές, με τους αγώνες τους όλα αυτά τα χρόνια, έχουν καταφέρει να καθυστερήσουν νομοσχέδια, να αποσύρουν αντιεκπαιδευτικές διατάξεις, να αποκαλύψουν τα ψέματα με τα οποία κάθε κυβέρνηση "ντύνει" τα σχέδιά της. Γι' αυτό η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και αυτή του ΣΥΡΙΖΑ πέρσι, επιλέγουν να περάσουν αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια με κλειστά σχολεία ή σε ειδικές συνθήκες. Δεν θα τους περάσει! Σε κάθε σχολείο, γειτονιά και πόλη να σημάνει τώρα αγωνιστικός συναγερμός! Τώρα είναι ώρα δράσης για να μείνουν στα χαρτιά τα σχέδια της κυβέρνησης!

  • Να παρθεί πίσω το νομοσχέδιο που κάνει το σχολείο πανάκριβη εξεταστική αρένα.
  • Να (ξανα)μείνει η Τράπεζα Θεμάτων στα χαρτιά!
  • Να μην μπουν κάμερες στις σχολικές τάξεις!
  • Να μην υπάρξει περιορισμός των μετεγγραφών, νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να σπουδάσουν.
  • Να δοθούν πίσω τα χρήματα των εκδρομών που ακυρώθηκαν!

Στον αγώνα για τη ζωή και το μέλλον μας δεν περισσεύει κανείς!

Στους μαθητές αξίζει ένα σύγχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο που να τους μορφώνει ολόπλευρα και να τους δίνει τη γνώση και τις δεξιότητες, που απαιτούνται σήμερα, όποιο επάγγελμα κι αν ακολουθήσουν στη ζωή τους. Αυτό το σχολείο μπορεί να κάνει πράξη μόνο η σοσιαλιστική κοινωνία, για την οποία παλεύουν το ΚΚΕ και η ΚΝΕ, γιατί έχει ως κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και των παιδιών του. Σε αυτήν την κοινωνία θα μπορέσουμε να ζήσουμε χωρίς κρίσεις, ανεργία, πολέμους, προσφυγιά, ρατσισμό.

Για το σύγχρονο σχολείο των αναγκών μας και την κοινωνία που θα το κάνει πράξη, αξίζει να παλέψουμε μαζί».

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ»
Πλούσια ύλη στο νέο τεύχος που κυκλοφορεί

Με κάλεσμα στο εξώφυλλό του για το 29ο Αντιιμπεριαλιστικό Διήμερο της ΚΝΕ, που θα πραγματοποιηθεί 17 με 19 Ιούλη στο Στόμιο της Λάρισας, κυκλοφορεί και διακινείται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ το 15ο τεύχος του περιοδικού «το κόκκινο Αερόστατο», που επιμελείται η Διατμηματική Επιτροπή της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας. Από το περιοδικό τα παιδιά μπορούν να αντλήσουν πλούσιες πληροφορίες για τον τόπο που θα φιλοξενήσει φέτος το Διήμερο της ΚΝΕ, το οποίο τα τελευταία χρόνια αποτελεί σημείο αναφοράς για τους αναγνώστες του.

Από το περιοδικό δεν θα μπορούσε βέβαια να λείπει η επικαιρότητα της πανδημίας του κορονοϊού και όσα έζησαν τα παιδιά με την καραντίνα. Με εκλαϊκευτικό και εύληπτο τρόπο, το περιοδικό μιλάει για τον ίδιο τον ιό και την πανδημία, θέτει και απαντά ερωτήματα όπως «πόσο επικίνδυνος μπορεί να είναι ένας ιός το 2020, με την τεχνολογία και την επιστήμη να έχουν εκτοξευτεί;», «τι γίνεται με το εμβόλιο;», υπενθυμίζει τους βασικούς κανόνες υγιεινής κ.ά. Θέτει προβληματισμούς και για την καραντίνα, υπενθυμίζει τη δραστηριότητα που αναπτύχθηκε με αφορμή την ιστοσελίδα του περιοδικού www.aerostatostospiti.gr και αφιερώνει ξεχωριστές σελίδες του στην τηλεκπαίδευση, παραθέτοντας δηλώσεις εκπαιδευτικών, και στην τηλεργασία, μιλώντας με παιδιά για το πώς εισέπραξαν αυτήν την κατάσταση με τους γονείς τους.

Με αφορμή την 5η Ιούνη, Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος, το περιοδικό αφιερώνει δύο σελίδες του σε αυτό το θέμα και καλεί τα παιδιά να προβληματιστούν ποιοι, γιατί και πώς καταστρέφουν το περιβάλλον, με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο: Ενας μεταπτυχιακός φοιτητής Δασολογίας παίρνει ένα γράμμα από έναν καθηγητή του, ο οποίος του ζητάει να ερευνήσουν μαζί μία περίεργη πυρκαγιά στην περιοχή της Δασούπολης. Οι αναγνώστες, παρακολουθώντας την έρευνα, θα ανακαλύψουν ενδιαφέρουσες πλευρές που μπορεί να μην είχαν σκεφτεί...

Σε συνέχεια της ύλης από προηγούμενα τεύχη, υπάρχει επίσης το τρίτο μέρος του αφιερώματος στα παραμύθια, που έχει σκοπό να παρακινήσει τα παιδιά στο διάβασμα, να ενισχύσει τη φαντασία τους, την επαφή τους με την ανάγνωση, αφήγηση, ακρόαση ιστοριών - παραμυθιών. Σε αυτό το τελευταίο μέρος του αφιερώματος εξετάζεται η σχέση των παραμυθιών με άλλες μορφές τέχνης και προτείνονται πολύ όμορφα σχετικά παιχνίδια και δραστηριότητες.

Οι μικροί αναγνώστες θα βρουν ακόμα ενδιαφέρουσες σελίδες για την άνωση, για τον βιοφωσφορισμό και τα μυστικά του, την Επανάσταση του 1821, θα δουν φωτογραφίες από τον φετινό «ιδιαίτερο» εορτασμό της Πρωτομαγιάς από όλο τον κόσμο, ενώ δεν λείπουν και όλες οι αγαπημένες μόνιμες στήλες του περιοδικού: Διήγημα, καλοκαιρινές κατασκευές, πολλά παιχνίδια, σπαζοκεφαλιές, σκάκι και πολύ κέφι...

Πολύμορφη δραστηριότητα για τους μαθητές από την ΚΝΕ

«Αλλαξε τον κόσμο! Το έχει ανάγκη!». Με αυτό το σύνθημα αναπτύσσεται το επόμενο διάστημα, στις γειτονιές της Αττικής και σε όλη τη χώρα, πλούσια σειρά δραστηριοτήτων της ΚΝΕ για τους μαθητές.

Οι Μαθητικές Οργανώσεις της ΚΝΕ στήνουν τα δικά τους «περίπτερα» με πρόγραμμα δραστηριοτήτων, οργανώνουν συναντήσεις και ανταλλάσσουν ιδέες και γνώμες για το πού, πότε και με ποιον τρόπο θα αναπτύξουν δραστηριότητες, παιχνίδια, εκδηλώσεις, εκδρομές, δημιουργώντας ένα πλατύ βήμα έκφρασης του μαθητικού προβληματισμού και της ανάγκης αγωνιστικής διεκδίκησης για όλα όσα δικαιούνται σήμερα οι νέοι.

Διότι, όπως λέει η ΚΝΕ, «στον αγώνα για τη ζωή και το μέλλον μας δεν περισσεύει κανείς!». Καλεί λοιπόν κάθε μαθητή σήμερα να μην αφήσει ούτε λεπτό να πάει χαμένο, όταν μπορεί να κάνει ένα βήμα στην πάλη για τη ζωή που έχουμε ανάγκη, να μπει στη μάχη για όσα μας ανήκουν και μας τα στερεί το σύστημα της εκμετάλλευσης και της αδικίας, να γνωρίσει και να δυναμώσει την ΚΝΕ, την επαναστατική Οργάνωση Νεολαίας του ΚΚΕ.

Σε αυτό το πνεύμα έχει εξαγγελθεί ήδη από τη Μαθητική και την Πολιτιστική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ πανελλαδικός διαγωνισμός μαθητικής δημιουργίας. Τα έργα των μαθητών που θα συμμετάσχουν θα παρουσιαστούν στις μαθητικές δραστηριότητες της ΚΝΕ ανά την Ελλάδα, ενώ τον Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί μεγάλη έκθεση με αυτά στο Στέκι Πολιτισμού και Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα. Οι μαθητές μπορούν, με όποια μορφή θέλουν (μουσική, χορό, ζωγραφική, λογοτεχνία, σκίτσα, γκράφιτι, βίντεο, φωτογραφία, θέατρο κ.ά.), να εκφράσουν τα όνειρα και τις προσδοκίες τους για έναν καλύτερο κόσμο.

Τις επόμενες μέρες

Η Τομεακή Οργάνωση Λάρισας της ΚΝΕ οργανώνει δραστηριότητα για μαθητές αύριο Πέμπτη, στις 19.00 στο κηποθέατρο Αλκαζάρ, που περιλαμβάνει escape room, προβολή power point και συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, γκράφιτι.

Εscape room για το περιβάλλον οργανώνουν: Αύριο Πέμπτη η Μαθητική ΟΒ Νάουσας, στις 19.00 στο πάρκο Νάουσας. Την Παρασκευή 5 Ιούνη η Μαθητική ΟΒ Γιαννιτσών, στις 19.00 στο Πολύκεντρο Γιαννιτσών. Το Σάββατο 6 Ιούνη η Μαθητική ΟΒ Βέροιας, στις 19.00 στην πλατεία Ελιάς. Την Κυριακή 7 Ιούνη η Μαθητική ΟΒ Κατερίνης, στις 18.00 στο πάρκο Κατερίνης.

Οι Μαθητικές Οργανώσεις Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνουν διήμερο δράσης: Την Παρασκευή 5 Ιούνη, στις 18.00, πολυδραστηριότητα από τον Λευκό Πύργο έως τη Νέα Παραλία και το Σάββατο 6 Ιούνη, στις 11.00, καθαρισμό της Παραλίας Νέας Κρήνης.

Στη Λευκάδα η Μαθητική Οργάνωση, επίσης την Παρασκευή 5 Ιούνη, θα στήσει τραπέζι ενημέρωσης στην κεντρική πλατεία και στην Παραλία με θέμα το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, ενώ το Σάββατο 6 Ιούνη πραγματοποιεί εκδρομή στις 19.00 στους καταρράκτες του Νυδρίου (δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο 6981208749, 18.00 - 20.00).

Στην Κέρκυρα, την Κυριακή 7 Ιούνη στις 11.00 οργανώνεται εκδρομή στην παραλία του Ισσου με μπάνιο, περίπατο στο κεδρόδασος και τη λίμνη, παιχνίδια.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εκεί που αναδεικνύεται η κοινή στρατηγική των αστικών κομμάτων

Eurokinissi

Ας σταθούμε λίγο στο εξής. Το υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης της ΝΔ έχει καταθέσει ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο εξαπολύοντας επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας. Σε συνδυασμό με την απαράδεκτη τροπολογία για την κάμερα μέσα στη σχολική τάξη, αλλά και τις προβληματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, έχουν πυροδοτηθεί δίκαιες αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές. Θα 'λεγε κανείς πως μια τέτοια κατάσταση θα ήταν «βούτυρο στο ψωμί» της αξιωματικής αντιπολίτευσης του ΣΥΡΙΖΑ. Κι όμως...

Η υπουργός Παιδείας επιμένει να ρίχνει ένα μεγάλο βάρος στη συζήτηση για το νομοσχέδιο σε κάτι που φαίνεται πολύ απλό, δεν το πιάνει το μάτι σου εύκολα. Το θέμα των δεξιοτήτων στο σχολείο. Στην προχτεσινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή τόνισε:

«Απομακρυνόμαστε από τη στείρα μετάδοση γνώσεων και σηματοδοτούμε τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο, σε ένα σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης όπως, ενδεικτικά, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία, ευελιξία, προσαρμοστικότητα, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα, ενσυναίσθηση, κοινωνικές δεξιότητες, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός».


RIZOSPASTIS

Ας δούμε πώς απάντησε ο κατά τ' άλλα πολύ θυμωμένος κ. Φίλης:

«Δεξιότητες. Είμαστε αναφανδόν υπέρ του να υπάρχουνε ήπιες δραστηριότητες στο σχολείο. Δεν είμαστε, το κάναμε ως κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Είχαμε τη Θεματική Εβδομάδα, με όλα τα ζητήματα που αφορούν τη σεξουαλική αγωγή, τον εθισμό, την κυκλοφοριακή συνείδηση και ούτω καθεξής. Το κάναμε, με μεγάλη επιτυχία. Με εκθέσεις που επιβεβαιώνουν την επιτυχία από το ΙΕΠ», είπε και ζήτησε από την κυβέρνηση να διατηρήσει τη Θεματική Εβδομάδα μέχρι να είναι έτοιμη να φέρει κάτι άλλο στη θέση της.

Τέλος, η εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ θύμισε (για να μην ξεχνιόμαστε, βεβαίως) ότι τις δεξιότητες τις εγκαινίασε το ΠΑΣΟΚ από το 1997 επί Αρσένη και ότι μετά εκσυγχρονίστηκαν το 2011, επί Διαμαντοπούλου.

Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει ούτε ένα αστικό πολιτικό κόμμα που να αρνείται τη στρατηγική σημασία της απόκτησης νέων δεξιοτήτων μέσα από τη σχολική διαδικασία. Ομως, δεν πρόκειται για ένα δευτερεύον ζήτημα. Είναι η καρδιά του νομοσχεδίου. Γιατί το ζήτημα των δεξιοτήτων ουσιαστικά είναι η απάντηση στο πώς μορφώνεται ο μαθητής σήμερα, τι εργαζόμενος θα γίνει αύριο. Απαντά δηλαδή στο πώς θέλει το καπιταλιστικό σύστημα, το κεφάλαιο, τον άνθρωπο και τι καθήκοντα αναθέτει στο σχολείο, για να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη της κερδοφορίας του και στη διαιώνιση της κυριαρχίας του.

Αναντιστοιχία δεξιοτήτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας: Ενα πρόβλημα για τους αστούς που ζητά λύση

Ηδη από το 2006 η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει καταλήξει στις οκτώ βασικές δεξιότητες που πρέπει κατ' ελάχιστο να παρέχονται σε όλους τους μαθητές από την έναρξη της εκπαιδευτικής τους πορείας, προσδιορίζοντας το γενικό πλαίσιό τους. Το 2016 κατέληξε σε βελτίωση του πλαισίου αυτού. Στο εν λόγω κείμενο, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Νέο θεματολόγιο δεξιοτήτων για την Ευρώπη - Συνεργασία για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, της απασχολησιμότητας και της ανταγωνιστικότητας», σημειώνεται ότι ενώ ορισμένες από τις βασικές δεξιότητες έχουν ήδη εδραιωμένη θέση στα εκπαιδευτικά συστήματα, αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωση άλλων, όπως η επιχειρηματικότητα, η ιδιότητα του πολίτη, η ψηφιακή ικανότητα, η κριτική σκέψη κ.ά.

Στα βήματα αυτά κατευθύνθηκε και το ΠΑΣΟΚ αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ λαμβάνοντας μια σειρά από μέτρα προώθησης των αναγκαίων για το κεφάλαιο δεξιοτήτων, όπως η προώθηση της επιχειρηματικότητας στα σχολεία, ιδιαίτερα η ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη, με αποκορύφωμα το ομώνυμο νέο σχολικό βιβλίο στο Λύκειο και φυσικά την περίφημη Θεματική Εβδομάδα, που αποτέλεσε το έδαφος για να εισχωρήσουν στο σχολικό πρόγραμμα μια σειρά από ΜΚΟ... και άλλοι φορείς που καμία σχέση με παιδαγωγική και εκπαίδευση δεν είχαν πολλές φορές.

Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι το εξής: Πρέπει το σχολείο να απαντήσει σε νέα δεδομένα που εμφανίζονται στην κοινωνία, να προετοιμάσει για νέες εξελίξεις ή και κοινωνικά προβλήματα; Τι είναι όμως «νέες εξελίξεις», πώς πρέπει - αν τελικά πρέπει - να αντιμετωπίζονται στο σχολείο, με ποια παιδαγωγική αρχή και ποιο περιεχόμενο; Κι αν είναι αναγκαίες αυτές οι δεξιότητες, θα δημιουργηθούν υποδομές και υλικοτεχνικά μέσα για όλους τους μαθητές και δωρεάν για να τις παρακολουθήσουν ή θα δίνονται ψίχουλα και σε λίγους, όπως η πείρα της πανδημίας με την ανυπαρξία μέσων απέδειξε; Θα δημιουργηθεί, με κεντρική ευθύνη, επαρκές επιστημονικά και παιδαγωγικά περιεχόμενο ή στο σχολείο θα μπαίνουν άσχετοι φορείς με την εκπαιδευτική κοινότητα;

Ακριβώς επειδή, σήμερα, στο σύγχρονο αστικό σχολείο, οι μαθησιακοί στόχοι αντιμετωπίζονται με όρους δεξιότητας, βλέπουμε και την έκρηξη μιας σειράς εκπαιδευτικών προβλημάτων, που φυσικά εκφράζουν και προβλήματα της εξέλιξης της αστικής κοινωνίας.

Για παράδειγμα, προβληματίζει το γεγονός της γλωσσικής φτώχειας των μαθητών, των φοιτητών, της νεολαίας συνολικότερα. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που έχουν κάποια πείρα μεγαλύτερη της δεκαετίας μεταφέρουν μια συνολικότερη αρνητική μετατόπιση στη δυνατότητα των μαθητών να κατανοούν πιο βαθιά και σύνθετα κείμενα, να «απλώνουν» τη σκέψη τους γραπτώς. Την ίδια εικόνα μεταφέρουν αρκετοί πανεπιστημιακοί. Φυσικά, από τη συζήτηση πολλές φορές διαφεύγει ότι και οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα του σχολείου, στα σχολικά εγχειρίδια έχουν παίξει το ρόλο τους. Οτι από την πιο μικρή ηλικία διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα με όρους στεγνής επικοινωνίας (προσκλήσεις για πάρτι, συνταγές κ.ά.). Οτι στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας, στη φάση που μπαίνουν οι βάσεις για πιο κοσμοθεωρητικές αναζητήσεις, όπου συγκροτείται ο τρόπος σκέψης και έκφρασης, οι μαθητές μαθαίνουν να περιορίζουν τη γραφή (άρα και τη σκέψη τους) σε μια σειρά αναγκαίες αράδες (το μέγιστο 500 λέξεις!) με όρους περίληψης.

Αναντίρρητα, στον τρόπο σκέψης και έκφρασης των μαθητών σημαντικό ρόλο παίζουν και η ανάπτυξη, η διάδοση, η ενασχόληση με το διαδίκτυο, πιο συγκεκριμένα με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που από τη φύση τους και τη λειτουργία τους προωθούν την εικόνα, το σύντομο κείμενο. Γενικότερα προωθείται η τάση υποκατάστασης της γνώσης από την πληροφορία. Πρόκειται για μια νέα κατάσταση την οποία δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε φοβικά ούτε με όρους ρομαντισμού και επιστροφής σε μια προηγούμενη κατάσταση. Το αστικό σχολείο, κατά μια έννοια, βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Η καπιταλιστική χρήση του διαδικτύου, το ιδεολογικό περιεχόμενό του δεν δίνουν σοβαρές δυνατότητες για να δημιουργηθούν τα κατάλληλα μορφωτικά αντισώματα που θα ενισχύουν την ορθολογική χρήση, χωρίς να φτωχαίνει η σκέψη του νέου. Η απάντηση που δίνει το αστικό σχολείο δεσμεύεται από την εργατική δύναμη που απαιτεί ο καπιταλισμός, από τις κυρίαρχες αντιλήψεις για τη γνώση, για την παιδαγωγική, από το σύστημα αξιών με βάση το οποίο «διαπαιδαγωγεί» ο καπιταλισμός και μέσα στο σχολείο. Απ' αυτήν την άποψη, ακριβώς λόγω της ευρείας επέκτασης του διαδικτύου και των εφαρμογών του, απαιτείται ριζική αναπροσαρμογή στο περιεχόμενο, στην κατεύθυνση και τη διδασκαλία της Γλώσσας, αλλά και μιας σειράς άλλων επιστημών, όπως τα Μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, κ.ά.

Ενα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα θα μπορεί να αντιμετωπίζει ουσιαστικά και τις νέες προκλήσεις

Τέτοιου είδους ζητήματα αντιμετώπισε και το σχολείο του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε. Και η βασική του κατεύθυνση ήταν να εντάξει τις νέες εξελίξεις στα πλαίσια των ήδη υπαρχόντων βασικών μαθημάτων (βλ. Γκ. Νόινερ, «Σύγχρονη Γενική (σοσιαλιστική) εκπαίδευση - Η μόρφωση των καιρών», «Θέματα Παιδείας», τεύχος 6).

Ομως, στο επίκεντρο ενός τέτοιου σχολείου είναι να προετοιμαστεί ο μελλοντικός εργαζόμενος που η εργατική του δύναμη, οι ικανότητές του δεν θα είναι εμπόρευμα προς εκμετάλλευση. Σκοπός ενός τέτοιου σχολείου είναι η στέρεη μορφωτική συγκρότηση όλων.

Στη βάση αυτή, η κριτική που ασκούμε ως Κόμμα στην προώθηση των δεξιοτήτων αφορά πρώτα απ' όλα το γεγονός ότι η δεξιότητα, για να ενταχθεί αρμονικά και να παγιωθεί ως ικανότητα του ανθρώπου, χρειάζεται να ακουμπήσει σε ένα στέρεο υπόβαθρο σκέψης. Αλλιώς χάνει τη δυναμική της. Η δεξιότητα αποτελεί μια απάντηση κατά βάση στο πώς γίνεται κάτι, δεν είναι απάντηση στο γιατί. Το γιατί όμως απαντιέται μέσα από τη συγκρότηση ενός λογικού τρόπου σκέψης, γνώση της ουσιώδους σχέσης αιτίας - αποτελέσματος, φυσικά με διαβαθμίσεις και εξειδικεύσεις ανάλογα με το κάθε επιστημονικό αντικείμενο.

Αρα απαιτείται ένας άλλος τύπος σχολείου. Ενα σχολείο που θα οικοδομεί τις βάσεις για σύγχρονη γενική παιδεία. Και γι' αυτό θα τελειώνει μια κι έξω με αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση όπου οι γνώσεις παρουσιάζονται μόνο αποσπασματικές και αυτόνομες από το σύνολο, που μένουν σε ένα καθαρά θεωρητικό επίπεδο και δεν συνδέονται με την πραγματικότητα, την πρακτική ζωή και την παραγωγική διαδικασία της κοινωνίας, έτσι ώστε και εμπέδωση και δημιουργική αφομοίωση της γνώσης να αποκτάται.

Ενα σχολείο που συνδέει τις επιστημονικές ανακαλύψεις με τις πρακτικές ανάγκες που τις γέννησαν. Ενα σχολείο που ακόμα και την «έτοιμη γνώση», με τη μορφή του ορισμού ή του κανόνα, την παρουσιάζει στην εξέλιξή της, με τα ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει. Ενα σχολείο που αξιοποιεί γενικευμένα τα εργαστήρια, με σύγχρονες υποδομές και χωρίς να πληρώνει κανένας γονιός, για να γίνουν πειράματα ώστε να διευκολυνθεί η μετάβαση από την υπόθεση στην εμπειρία και ύστερα πάλι στη θεωρία.

Με όρους ιδεολογικής διαπάλης σε κάθε μάθημα και σε κάθε σχολική τάξη να απαντήσουμε!

Ακριβώς επειδή οι δεξιότητες που προωθεί το κεφάλαιο στα σχολεία είναι κοινά αποδεκτές από τα αστικά κόμματα, δεν πρέπει να υπάρχει καμία υποτίμηση. Παρουσιάζονται με ένα φαινομενικά ουδέτερο περίβλημα, με το μανδύα του αυτονόητου. Με το ερώτημα: «Εσείς τι πρόβλημα έχετε με...».

Παράλληλα με την ανάδειξη των προβλημάτων που δημιουργούνται όταν η εκπαιδευτική διαδικασία «τρέχει» για τις δεξιότητες και όχι για τη στέρεη μόρφωση (που οπωσδήποτε μπορεί να ενσωματώσει μια σειρά από αυτές), παρεμβαίνουμε μέσα στο μάθημα, δίνουμε μάχη για να το μπολιάσουμε με το ανατρεπτικό, ριζοσπαστικό, επιστημονικό, ταξικό κριτήριο και περιεχόμενο της ιδεολογίας μας.

Στα «μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας» του θεματικού κύκλου «ζω καλύτερα» (sic!) του υπουργείου, πέρα από τις αυτονόητα αναγκαίες γνώσεις για τη διατροφή, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τις εξαρτήσεις, θέτουμε τη δική μας ατζέντα. Αξιοποιούμε επίκαιρες πληροφορίες, όπως ο τεράστιος πλούτος που συσσωρεύεται από 8 ανθρώπους που ισοδυναμεί με τον πλούτο του μισού πληθυσμού της Γης. Εμπλουτίζουμε την παρέμβασή μας με την πρωτοπόρα πένα ποιητών, όπως ο Μπρεχτ, ο Χικμέτ, αλλά και την αγωνία προοδευτικών διανοούμενων, όπως ο Αϊνστάιν, για τα αδιέξοδα του καπιταλισμού. Θέτουμε προς προβληματισμό στους μαθητές μας τα λόγια του ποιητή: «Είναι εδώ πέρα ένας κόσμος τόσο παράξενος, που μέσα στην αφθονία κανείς πεθαίνει, μέσα στη σιτοδεία ζει».

Το ζήτημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, επιτέλους, πρέπει να πάψει να κινείται ανάμεσα στο εκκρεμές της συντηρητικής σκοταδιστικής άρνησης και της δήθεν προοδευτικής άποψης περί επιλογής φύλου. Ανοίγουμε δηλαδή τη συζήτηση για το ατομικό και το κοινωνικό δικαίωμα, το γυναικείο ζήτημα.

Ετσι και στο θέμα των εξαρτήσεων. Δεν είναι ζήτημα απλά ενημέρωσης, γιατί υπάρχουν μια σειρά από κυβερνητικές αποφάσεις που συντηρούν και διαιωνίζουν την εξάρτηση. Γι' αυτό πρέπει να αναδειχτεί ο κοινωνικός χαρακτήρας προβλημάτων όπως τα ναρκωτικά, η ουσιαστική κοινωνική αποξένωση από την υπερβολική χρησιμοποίηση του διαδικτύου, η υποκατάσταση της ζωντανής διαπροσωπικής σχέσης από μορφές κοινωνικής δικτύωσης, κ.ά.

Στον θεματικό κύκλο για το περιβάλλον, επιτέλους, πρέπει να μιλήσουμε για την καταστροφή του πλανήτη από το καπιταλιστικό κέρδος. Γιατί η «ατομική ευθύνη» έχει νόημα όταν αναδεικνύεται η ευθύνη των κυβερνήσεων με τη σωρεία των νόμων που απελευθερώνουν τη δυνατότητα να γίνονται π.χ. τα δάση βορά στις επενδύσεις...

Στον θεματικό κύκλο για την κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη, πρέπει επιτέλους να ανοίξει η συζήτηση για τα περιβόητα ανθρώπινα δικαιώματα, που μάλιστα αποτελούν και επιμέρους θεματική. Να μιλήσουμε για το δικαίωμα στη ζωή που σημαίνει εργασία, μόρφωση, υγεία, στέγη. Να αναδείξουμε αυτό που βρίσκεται πίσω από αντιλήψεις, προκαταλήψεις, κ.ά. Να φέρουμε τα παραδείγματα των ΗΠΑ, το πώς αναπτύχθηκε η καπιταλιστική κοινωνία σε αυτήν τη χώρα, πάνω στην καταστροφή και εκμετάλλευση μιας σειράς λαών. Να μιλήσουμε για τον εθελοντισμό των αστών που πετάνε τα ψίχουλα κάτω από το τραπέζι, αλλά και τη γνήσια λαϊκή αλληλέγγυα εθελοντική πράξη. Κι ας αναφέρουμε και τον Μπρεχτ που γράφει: «Μα ο κόσμος έτσι δε θ' αλλάξει, Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις, Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης».

Αυτά κι άλλα πολλά μπορούμε να πούμε. Αλλά και να κάνουμε. Γιατί η στάση ζωής δεν είναι γνωστικό αντικείμενο. Δεν είναι ούτε καν βιωματική μάθηση. Είναι διαπαιδαγώγηση. Και σε μια κοινωνία που σου φωνάζει «κοίτα την πάρτη σου» ή «δούλεψε για μένα και τις αξίες μου», το σχολείο δεν μπορεί να βρίσκεται σε γυάλα και ούτε αυτό θέλουν οι κυβερνήσεις.

Εχουμε στα χέρια μας ό,τι πιο προοδευτικό έχει δώσει η ανθρώπινη σκέψη. Μπορούμε να το κάνουμε όπλο για να κερδίσουμε τους νέους με τη δύναμη της πιο όμορφης υπόθεσης. Της απαλλαγής της ανθρωπότητας από την άγνοια και την εκμετάλλευση.


Του
Κυριάκου ΙΩΑΝΝΙΔΗ*
*Ο Κυριάκος Ιωαννίδης είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Διαμαρτυρία γονιών για τα χρήματα των σχολικών εκδρομών

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, εκπροσώποι Συλλόγων Γονέων και εκπαιδευτικοί, απαιτώντας να επιστραφούν στους γονείς εδώ και τώρα τα χρήματα των εκδρομών που ακυρώθηκαν και παράνομα παρακρατούνται.

Βάσει της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στις 13 Απρίλη, δίνεται η δυνατότητα στα τουριστικά πρακτορεία, σε περίπτωση που δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι εκδρομές, αντί χρημάτων να επιστρέψουν σε γονείς και μαθητές πιστωτικά σημειώματα (voucher) 18μηνης διάρκειας.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Θ. Κοκονάς, ανέφερε ότι πολλοί γονείς έχουν δώσει από 250 έως και 600 ευρώ για εκδρομές στο εξωτερικό, ενώ αρκετοί από αυτούς βρίσκονται σε πολύ δύσκολη κατάσταση, είτε γιατί έμειναν άνεργοι, είτε γιατί έχουν ανασταλεί οι συμβάσεις τους. «Δεν μας περισσεύουν χρήματα για να χρηματοδοτούμε τουριστικά πρακτορεία. Πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα στους γονείς, που τα έδωσαν από το υστέρημά τους, με τη μορφή που δόθηκαν».

Ο περιφερειακός διευθυντής δήλωσε ότι βρίσκεται στο πλευρό των γονιών, όμως έσπευσε να υπερασπιστεί την πολιτική της κυβέρνησης και να δώσει άλλοθι στο υπουργείο Παιδείας, δηλώνοντας ότι είναι αναρμόδιο.

  • Μέρα δράσης και ενημέρωσης των γονιών για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και άλλα θέματα της επικαιρότητας της Εκπαίδευσης διοργανώνει η Ενωση Συλλόγων Γονέων Δ' Διαμερίσματος Δήμου Θεσσαλονίκης αύριο Πέμπτη και καλεί γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε σύσκεψη στις 19.30, στο Πάρκο του Αγίου Θεράποντα.
Η δράση των μαθητικών συμβουλίων στη Θεσσαλία για το περιβάλλον και η συμβολή της ΚΝΕ

Από τις μαζικές μαθητικές κινητοποιήσεις στον Βόλο ενάντια στην καύση των σκουπιδιών
Από τις μαζικές μαθητικές κινητοποιήσεις στον Βόλο ενάντια στην καύση των σκουπιδιών
Από την αρχή της χρονιάς οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς βρίσκονται σε αναβρασμό, συντονίζουν τη δράση τους και κινητοποιούνται ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που συμπληρώνει τους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ και φτιάχνει ένα σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο για τους μαθητές, αφού τους στερεί κάθε δικαίωμα στην ολόπλευρη και ουσιαστική μόρφωση. Αφού δεν κατάφεραν να πιάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα στον ύπνο, τώρα ετοιμάζονται να το ψηφίσουν στη Βουλή την τελευταία βδομάδα ανοιχτών σχολείων! Θα συναντήσουν όμως ξανά μπροστά τους τους μαθητές στις 9 Ιούνη, στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα.

Ταυτόχρονα, οι μαθητές προβληματίζονται και συζητούν για όλα όσα συμβαίνουν γύρω τους. Για τον πόλεμο, τον ρατσισμό, τα ναρκωτικά, τους ελευθέρους χώρους για να αθληθούν, συνολικά για τη ζωή στην πόλη τους, στο σπίτι τους. Στο επίκεντρο της προσοχής τους τα τελευταία χρόνια είναι το περιβάλλον, αφού η προστασία του αφορά την ποιότητα της ζωής και το μέλλον τους.

Τέτοια ήταν η δράση αρκετών μαθητικών συμβουλίων στη Θεσσαλία. Μπορεί σε κάθε περιοχή η καταστροφή του περιβάλλοντος να εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους, αλλά η αιτία είναι μία και η ίδια παντού: Τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Αυτή είναι η αιτία που καταστρέφουν συνολικά τις ζωές μας...

Κυβερνήσεις και ΕΕ κάνουν τα πάντα για να διευκολύνουν τους επιχειρηματικούς ομίλους, τις πολυεθνικές. Τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα, όπως και πριν του ΣΥΡΙΖΑ, χαλαρώνουν συνεχώς τα μέτρα πρόληψης στις επιχειρήσεις για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, παραδίδουν τα δάση, το νερό, τη γη, τη διαχείριση των απορριμμάτων, ακόμα και προστατευόμενες περιοχές, για να κάνουν μπίζνες. 100 εταιρείες αποτελούν την πηγή άνω του 70% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από το 1988! Αυτές οι εταιρείες μια χαρά επιδοτούνται και διευκολύνονται, την ίδια στιγμή που για τα σχολεία «δεν υπάρχει φράγκο».

Τέτοια παραδείγματα στην περιοχή της Θεσσαλίας είναι η καύση σκουπιδιών στην ΑΓΕΤ και η δημιουργία εργοστασίου SRF στον Βόλο, η εγκατάσταση ανεμογεννητριών στην περιοχή των Αγράφων, η καθυστέρηση της μερικής εκτροπής του Αχελώου, που εξαιτίας της κοντεύει να ερημώσει ο θεσσαλικός κάμπος.

Οι μαθητές του Βόλου αρνούνται να γίνουν πειραματόζωα...

Με αφορμή την καρκινογόνα καύση σκουπιδιών από την ΑΓΕΤ, οι μαθητές από την αρχή της χρονιάς βάλανε πλάτη για να σταματήσει το έγκλημα σε βάρος της ζωής και της υγείας των Βολιωτών. Αποκορύφωμα ήταν οι κινητοποιήσεις του Νοέμβρη, όπου συμμετείχαν πάνω από 1.000 μαθητές του Βόλου. Το πλαίσιο διεκδίκησης συμπυκνώνεται στο σύνθημα «Αέρας μολυσμένος, η μόρφωση ακριβή, η ανάπτυξή σας είναι τοξική!».

Η κοινή δράση που αναπτύχθηκε με τους Φοιτητικούς Συλλόγους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η παρουσία φοιτητών έξω από τα σχολεία, με το πλαίσιο πάλης, ο συντονισμός των ίδιων των μαθητών αποτελούν παρακαταθήκη για τη συνέχεια. Ηταν μία προσπάθεια να διαμορφώσει η νεολαία του Βόλου κριτήριο, ότι δεν μπορεί να συνυπάρξει η προστασία του περιβάλλοντος με τα καπιταλιστικά κέρδη.

Ηταν μια προσπάθεια κόντρα σε δυνάμεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, που προσπάθησαν να υπονομεύσουν τις κινητοποιήσεις, αλλά και σε ΜΚΟ, δήμο και προγράμματα της ΕΕ που τρέχουν στα σχολεία, που επιχείρησαν να στρέψουν την ανησυχία που αντικειμενικά υπάρχει στους μαθητές σε ανώδυνα κανάλια, βγάζοντας λάδι το σύστημα, να καλλιεργήσουν ότι μέσα από την ατομική στάση και συνείδηση του καθενός κρίνεται η προστασία του περιβάλλοντος.

Η απάντηση των ίδιων των μαθητών ήταν ότι προφανώς και ο καθένας μας μπορεί να είναι πιο προσεκτικός και να σέβεται το περιβάλλον στο οποίο ζει. Ομως, δυστυχώς, δεν θα λυθεί έτσι το πρόβλημα. Ακόμα περισσότερο, δεν θα λυθεί με το να εμπιστευτούμε αυτούς που δημιουργούν το πρόβλημα, δηλαδή τις κυβερνήσεις, την Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΝΑΤΟ... Γιατί όλοι τους μπροστά στα κέρδη των επιχειρήσεων ξεχνούν την οικολογική τους συνείδηση. Οι ίδιοι δηλαδή που με τις πολιτικές τους καταστρέφουν το περιβάλλον και την υγεία μας, τάχα ευαισθητοποιούνται μπροστά στην καταστροφή του.

Ταυτόχρονα, διαπάλη αναπτύχθηκε με μία σειρά δυνάμεις του οπορτουνισμού, που βασικό τους σύνθημα και επιχειρηματολογία ήταν «ο άνθρωπος πάνω από τα κέρδη». Σύνθημα που τελικά αποδέχεται τα κέρδη, άρα και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό για το ποιος θα επικρατήσει, που καταλήγει να πατάει τον άνθρωπο με την μπότα των κερδών. Το δίλημμα είναι ή προστασία του περιβάλλοντος ή κέρδος. Και τα δύο δεν γίνεται.

Διάφορες αναρχικές και οπορτουνιστικές ομάδες έφτασαν στο σημείο να φωνάζουν «η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την ανάπτυξη του ανθρώπου», ή γενικά «όχι στις ΑΠΕ και τη βιομηχανία», που καταλήγουν στην τεχνοφοβία και την οπισθοδρόμηση, στο «εμπρός πίσω»! Στοχεύουν την ίδια την εξέλιξη της επιστήμης, αντί για τον τρόπο που αυτή αξιοποιείται στα χέρια των μονοπωλίων!

...οι μαθητές της Καρδίτσας είναι ενάντια στη λεηλασία των Αγράφων!

Αυτές τις μέρες, μαθητικά συμβούλια σχολείων της Καρδίτσας παίρνουν αποφάσεις συμμετοχής στο συλλαλητήριο που διοργανώνει το Συντονιστικό Αγώνα για τα Αγραφα την Παρασκευή 5 Ιούνη. Οπως γράφουν και στο κάλεσμά τους: «Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με τη δημιουργία αιολικών πάρκων στα βουνά των Αγράφων... χωρίς ντροπή και χωρίς να υπολογίσουν την αντίδραση του κόσμου, οι εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει... με μπουλντόζες και άλλα μηχανήματα καταστρέφουν τις κορυφές των Αγράφων, μέρη με τεράστιο φυσικό πλούτο και ιστορική σημασία...».

Τα τελευταία χρόνια ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια ανεμογεννήτριες σε όλη τη χώρα. Σε αυτόν τον σχεδιασμό του κεφαλαίου είναι ενταγμένη και η εγκατάσταση αιολικού πάρκου στις βουνοκορφές των Αγράφων, Αργιθέας, Μουζακίου. Ο σχεδιασμός που υπάρχει είναι για την εγκατάσταση 650 ανεμογεννητριών, καθώς η περιοχή χαρακτηρίζεται υψηλής αιολικής δύναμης. Αυτή η τεράστια εγκατάσταση προμηνύει σοβαρές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, αλλά και στους αγρότες, κτηνοτρόφους και μελισσοκόμους της περιοχής.

Φυσικά οι μαθητές, οι οικογένειές τους καταλαβαίνουν ότι μέσα στα όρια του σημερινού συστήματος, όποια μορφή και αν επιλέξουν οι εταιρείες για να παράγουν Ενέργεια, για τα σχολεία τους, τα σπίτια τους, η Ενέργεια θα μένει ένα πανάκριβο αγαθό, θα συνεχίσουν να υπάρχουν οικογένειες που δεν έχουν ρεύμα στο σπίτι.

Απάντηση χρειάζεται να δοθεί και στα «τυράκια» που πετούν οι εταιρείες, τα λεγόμενα «αντισταθμιστικά οφέλη», που μέσα από την παρέμβαση τοπικών παραγόντων προχωράνε σε χορηγίες, π.χ. κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, ανακαινίσεις σχολείων κ.ά., με σκοπό να εξαγοράσουν έναν κόσμο που αντιδρά, να κερδίσουν την ανοχή των Καρδιτσιωτών. Είναι παράδειγμα ότι παρά τη δωρεά μελέτης για αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας, το 15μελές του σχολείου πήρε θέση και στέκεται ενάντια στη λεηλασία των Αγράφων!

Σε κάθε σχολείο να δυναμώσει η πάλη για όλα όσα «καίνε» τους μαθητές!

Η φετινή σχολική χρονιά ήταν διαφορετική και κλείνει όπως ξεκίνησε: Με τους μαθητές στο δρόμο του αγώνα! Μέσα από αυτούς τους αγώνες δυναμώνουν η συλλογικότητα, η εμπιστοσύνη στη δύναμη της πάλης, η συζήτηση για το ποιος μπαίνει εμπόδιο να ικανοποιούνται οι σύγχρονες ανάγκες των μαθητών τον 21ο αιώνα. Οι δυνάμεις της ΚΝΕ, μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση που διαμορφώνεται, μπορούμε να κερδίσουμε πολλές νεανικές συνειδήσεις στον αγώνα για την ανατροπή αυτού του συστήματος που γεννά κρίσεις, πολέμους, οικολογικές καταστροφές.


Στέλλα ΚΡΙΜΝΙΩΤΗ
Μέλος του Γραφείου Περιοχής Θεσσαλίας της ΚΝΕ




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org