Τρίτη 3 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τυφλή εμπιστοσύνη

Από την πρώτη στιγμή, ο δήμος και οι μαζικοί φορείς του νησιού της Πάρου ζήτησαν να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο μόλυνσης από τα καύσιμα του «Εξπρές Σαμίνα». Οι αρμόδιοι, όμως, υποτίθεται πως ασχολούνταν με την επιχείρηση διάσωσης. Μάλιστα, ο αρχηγός του Λιμενικού υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση διαρροής, αφού το πλοίο διαθέτει μηχανισμό αυτομάτου σφραγίσματος των δεξαμενών». Φαίνεται πως είναι ένας από τους ελάχιστους που έχουν ακόμη εμπιστοσύνη στους μηχανισμούς του σαπιοκάραβου, όπως και στις αντίστοιχες εκθέσεις των Επιθεωρήσεων, που τα έβρισκαν όλα εντάξει...

Ηρθε η σειρά μας

«Αντίο Σίδνεϊ, καλημέρα Αθήνα», λοιπόν, που σημαίνει... «ήρθε η σειρά μας». Και δεν πρέπει απλά να περιμένουμε την «επόμενη μέρα» των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, όταν θα γίνει ο λογαρισμός, αλλά να παρέμβουμε αγωνιστικά και αποφασιστικά για να ελαχιστοποιήσουμε τις πολύπλευρες και μακροπρόθεσμες αρνητικές οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές επιπτώσεις για το λαό, τη νεολαία και ολόκληρη τη χώρα.

Μπορεί η τραγωδία της Πάρου να εμπόδισε τη διοργάνωση πανηγυρικών εκδηλώσεων, αλλά πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι από τώρα και στο εξής ο «βομβαρδισμός» του ελληνικού λαού με ιδεολογήματα περί «εθνικής υπόθεσης» και ψευτοεπιχειρήματα περί ανάπτυξης, λόγω διοργάνωσης των αγώνων, «αντιμετώπισης της ανεργίας», «διεθνούς προβολής της χώρας μας», «καταλυτικών αλλαγών στην Αθήνα» κλπ. κλπ. θα εντείνεται όσο περνάει ο καιρός. Και αυτό γιατί, η επίτευξη, αν όχι συναίνεσης, τουλάχιστον ανοχής του λαού σε όσα προωθούν, είναι απαραίτητο να συσκοτίσουν την πραγματική διάσταση του εγχειρήματος και τις επιδιώξεις, τόσο του «μεγάλου αφεντικού» που λέγεται Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, όσο και του ντόπιου και ξένου μονοπωλιακού κεφαλαίου, αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης και των πολιτικών εκφραστών του.

Θέλουν δηλαδή να κρύψουν ότι:

  • Η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων θα κοστίσει πάνω από 2,5 τρισεκατομμύρια δραχμές και βέβαια ο ελληνικός λαός «θα πληρώσει το μάρμαρο» και ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις θα κερδοσκοπήσουν ασύστολα.
  • Με πρόσχημα τους αγώνες, η άρχουσα τάξη θα επιταχύνει τις αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί. Οχι μόνο «εργασιακή ειρήνη», για την έγκαιρη εκτέλεση των έργων, αλλά εφαρμογή ελαστικών σχέσεων εργασίας, όπως ήδη είναι έτοιμη να αποδεχτεί η ηγεσία της ΓΣΕΕ.
  • Για χάρη της «ασφαλούς τέλεσης των αγώνων» και αντιμετώπισης της «τρομοκρατίας», θα νομιμοποιηθεί και θα ενταθεί η κρατική βία και καταστολή.
  • Το περιβάλλον της Αττικής θα επιβαρυνθεί δραματικά και ολόκληρες περιοχές, τα «φιλέτα» της Αττικής, θα εκχωρηθούν στο μεγάλο κεφάλαιο για εκμετάλλευση μετά την Ολυμπιάδα, με ταυτόχρονη δημιουργία των «κοσμοπολίτικων κέντρων».
  • Οσο για τυχόν κέρδη από την ανάπτυξη του αθλητισμού την τετραετία που έρχεται,
  • η βιτρίνα του ακριβοπληρωμένου πρωταθλητισμού και των μεθόδων που χρησιμοποιεί, δεν αφήνει περιθώρια.

Αυτοί οι Ολυμπιακοί Αγώνες της ΔΟΕ, οι αγώνες της πλήρους εμπορευματοποίησης, των αναβολικών, του τηλεοπτικού υπερθεάματος και των πολιτικών σκοπιμοτήτων, δεν έχουν καμιά σχέση με τα ιδανικά και τις αξίες του αθλητισμού, του πολιτισμού και της ειρήνης. Αντίθετα, είναι ταυτισμένοι πλήρως με τις επιδιώξεις του ιμπεριαλισμού και των μονοπωλίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το βιοτικό επίπεδο του λαού, την πολιτιστική ζωή και το περιβάλλον.

Οι συσχετισμοί δύναμης και η δράση του μαζικού λαϊκού κινήματος θα καθορίσουν το αν και σε ποιο μέτρο θα γίνουν τα παραπάνω. Οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα, η νεολαία, οι επιστήμονες και οι φορείς τους, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι φιλοπεριβαλλοντικές οργανώσεις μπορούν, με τη δράση τους, να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις. Μπορούν να στήσουν ένα Μέτωπο ενάντια σε αυτές τις επιλογές.


Παναγιώτης ΡΑΜΜΟΣ

Ετοιμάζουν τα νέα ναυτικά εγκλήματα

Γρηγοριάδης Κώστας

Ολες οι ενδείξεις και τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι η κυβέρνηση Σημίτη σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το ναυτικό έγκλημα στο «Εξπρές Σαμίνα» αποκλειστικά και μόνο για να προωθήσει πιο αποφασιστικά τις νεοφιλελεύθερες επιλογές της στο χώρο της ακτοπλοΐας. Η απελευθέρωση, ο ανταγωνισμός, η πρόωρη άρση του καμποτάζ πλασάρονται ως η «λύση» για την αντιμετώπιση της σαπίλας, που έχει επικρατήσει στο καθεστώς που έχουν δημιουργήσει δεκαετίες τώρα κυβερνήσεις και εφοπλιστικό κεφάλαιο. Με άλλα λόγια, αυτοί που ευθύνονται για το χαμό δεκάδων, εκατοντάδων ανθρώπων, αυτοί και η πολιτική που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν εμφανίζονται και πάλι ως ...«σωτήρες» της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας! Αν κάποιος αμφιβάλει για τα παραπάνω, οι απαντήσεις που έδωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αντιρρήσεων. Ο Δ. Ρέππας, λοιπόν, επανέλαβε, ανερυθρίαστα και ξεδιάντροπα, ότι δεν υπάρχει καμία πολιτική ευθύνη στην κυβέρνηση για το ναυτικό έγκλημα στην Πάρο, ότι η πολιτική της τα προηγούμενα χρόνια ήταν άψογη και, μάλιστα, συνέβαλε στην ανανέωση του στόλου(!) και ακόμα ότι η απαγόρευση του απόπλου, τη νύχτα του Σαββάτου, δεν έχει καμία σχέση με αυτό! Δεν αμφιβάλλουμε ότι περίπου τα ίδια θα πει και αύριο ο Κ. Σημίτης στη Βουλή. Μετά από αυτό, αν δεν υπάρξει αποφασιστική και διαρκής λαϊκή αντίδραση και αγώνας, είναι βέβαιο ότι θα πρέπει να περιμένουμε νέα, ατιμώρητα, εγκλήματα κυβέρνησης - εφοπλιστών.

«Τυπικές ερωτήσεις»...

Στην Ασφάλεια του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά κλήθηκαν την επομένη του ναυαγίου του «Εξπρές Σάμινα» να καταθέσουν, μετά από εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο αντιπρόεδρος της MFD Π. Σφηνιάς και ο διευθύνων σύμβουλος Ν. Βικάτος. Σύμφωνα με την ένορκη κατάθεση, που αποκαλύπτει το «Βήμα», ο κ. Σφηνιάς «δέχτηκε ως επί το πλείστον τυπικές ερωτήσεις, στις οποίες έδωσε ανάλογες απαντήσεις, παραπέμποντας στους κατά τομέα αρμοδίους της εταιρίας για περισσότερες διευκρινίσεις». Δηλαδή, τι περίμεναν; Να κάνανε στο «αφεντικό» σκληρές ερωτήσεις; Μα μέχρι την προηγούμενη μέρα ήταν «ο κυρίαρχος του Αιγαίου» και βέβαια αυτό το γνώριζαν και στην Ασφάλεια του Λιμενικού...

Ουδέν σχόλιον!

«Υπάρχει πολιτική ευθύνη για το ναυάγιο;», ρωτήθηκε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Απολαύστε τώρα την απάντηση του ανδρός: «Ποια πολιτική ευθύνη έχει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας που δεν έχει καμία ανάμειξη σε ένα τραγικό συμβάν; Ποια είναι η ανάμειξή του; Είναι αδικαιολόγητο να συζητούμε με αυτό τον τρόπο...»!

Από εμάς, ουδέν σχόλιον.

Συνενοχή υπουργού

«Παραμένω στη θέση μου για να επιφέρω τις απαραίτητες αλλαγές στη ναυσιπλοΐα». Αυτό είναι στην ουσία το επιχείρημα που συνεχώς υπογραμμίζει ο Χρ. Παπουτσής, προκειμένου να δικαιολογήσει την άρνησή του να παραιτηθεί από υπουργός. Επιχείρημα που δείχνει και την άρνηση για την ανάληψη των κυβερνητικών, αλλά και των προσωπικών του ευθυνών γι' αυτό το ναυτικό έγκλημα, αλλά και την εμμονή του ίδιου να υλοποιήσει τα σχέδια του μεγάλου κεφαλαίου στο χώρο της ναυσιπλοΐας: Τη στοχοπροσήλωσή του να φέρει εις πέρας την αποστολή του για απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Η ίδια του η παρουσία στο ΥΕΝ ακυρώνει οποιαδήποτε αξιοπιστία στις διεξαγόμενες έρευνες. Παίρνοντας υπόψη την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων αυτού του ναυτικού εγκλήματος, στην οποία είχε επιδοθεί ο υπουργός Ναυτιλίας, γίνεται φανερό ότι στη διαδικασία των ερευνών που διεξάγονται η εμπλοκή του ίδιου και η παρουσία του στο ΥΕΝ θα παίξει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην κατεύθυνση του κουκουλώματος και θα είναι ένα ακόμη στοιχείο που θα συνηγορεί στο να βγουν «λάδι» οι υπαίτιοι.

Οταν κάποιος είναι συνένοχος στο έγκλημα, είναι αδύνατον να βρει ο ίδιος τους πραγματικούς ενόχους, κύριε Παπουτσή.

Υπουργείο Εφοπλιστών

Παπαγεωργίου Βασίλης

Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ των ακτοπλοϊκών γραμμών θα προχωρήσει! Αυτό τελικά κατάφερε να μας πει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μετά από όσα έγιναν και τη συμμετοχή του στη Σύνοδο των 15 ομολόγων του της ΕΕ!

Τι να πει κανείς μετά από αυτό; Μάλλον έχει δίκιο ο Πάγκαλος που είπε να καταργηθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ας δώσουν την αρμοδιότητα κατευθείαν στους εφοπλιστές, να μην μπερδευόμαστε κιόλας.

Οσο για τη Νέα Δημοκρατία και την πρότασή της για εξεταστική επιτροπή για το δυστύχημα, είναι φανερό ποώ το πάει. Βρήκε ευκαιρία για αντιπολίτευση και θα την εξαντλήσει.

Γιατί, φυσικά, η Αξιωματική Αντιπολίτευση γνωρίζει πολύ καλά και εκ των προτέρων το αποτέλεσμα τέτοιων επιτροπών, όταν πλειοψηφούν δυνάμεις που κάθε άλλο παρά έχουν πρόθεση να βάλουν το μαχαίρι στο κόκαλο και να βρουν τους πραγματικούς υπαίτιους.

Και το γνωρίζει αυτό καλά διότι αν μη τι άλλο... έχει στοιχειώδη αυτογνωσία και ξέρει μέχρι πού μπορεί να φτάσει και πότε θα της βάλουν φρένο.

ΔΟΥΛΙΕΣ... με φούντες θα έχουν το επόμενο διάστημα στη Βουλή, αφού μετά την πρόταση για εξεταστική επιτροπή για την τραγωδία στην Πάρο που καταθέτει η Νέα Δημοκρατία, ήρθε και η... υπόθεση ΔΟΛ!

Ενδείξεις παράβασης του νόμου περί ευθύνης υπουργών βρήκε ο εισαγγελέας και για το διορισμό του Στ. Ψυχάρη και για τις προμήθειες του δημοσίου και γενικώς για ό,τι έχει κάνει ο Ομιλος Λαμπράκη τελευταίως!

Το τι θα επακολουθήσει βέβαια δεν το ξέρουμε, αλλά είναι φανερό ότι ακόμα κι αυτοί που δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι εστί «διαπλεκόμενα», τώρα θα το αντιληφθούν μια και καλή, γιατί βέβαια οι «γραμμές επικοινωνίας» έχουν ήδη πάρει φωτιά! Αντε να δούμε...


Γρηγοριάδης Κώστας

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ανταγωνισμός ανθρωποθυσιών

Δε διστάζουν μπροστά σε τίποτα. Εκμεταλλεύονται ακόμα και το θάνατο που έσπειραν, για να προωθήσουν τα άνομα συμφέροντα των πραγματικών αφεντικών τους. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί η κυβερνητική σπουδή για επίσπευση της άρσης του καμποτάζ μετά το ναυάγιο της Πάρου! Μόνο προϊόν αθλιότητας και τυφλής εξυπηρέτησης των εφοπλιστών είναι η ιδέα ότι το μονοπώλιο που δημιούργησαν με την πολιτική τους στην ακτοπλοΐα, θα το αντιμετωπίσουν με την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Πώς να χαρακτηριστεί, αν όχι αθλιότητα και βάναυση πρόκληση προς ζωντανούς και νεκρούς, η πλύση εγκεφάλου που επιχειρείται και μέσω της οποίας προβάλλουν τα λογής -λογής επιχειρήματα περί «ανταγωνισμού», όταν είναι οφθαλμοφανές ότι τα τραγικά θύματα του ΣΑΜΙΝΑ αποτελούν τη σύγχρονη ανθρωποθυσία στο βωμό του ανταγωνισμού του εφοπλιστικού κεφαλαίου;

Αλλωστε αυτό είναι ανταγωνισμός. Η πολιτική που ευνοεί τη δημιουργία ισχυρών οικονομικών ομίλων και εξασφαλίζει την πλήρη επικράτησή τους. Πολύ περισσότερο που, ειδικά η πορεία επικράτησης του εφοπλιστικού κεφαλαίου, συνδέεται με τις πλέον σκοτεινές και ματοβαμμένες σελίδες της ιστορίας της άρχουσας τάξης. Η διαδικασία είναι γνωστή. Πρώτα και κύρια την πληρώνει ο κοινός αντίπαλος όλων των εφοπλιστών, δηλαδή οι εργαζόμενοι και εκείνοι που αποζητούν τις «προσφερόμενες» υπηρεσίες. Μετά βγάζουν και ο ένας τα μάτια του άλλου. Ο «ανταγωνισμός» στην ακτοπλοΐα οδήγησε στον αδυσώπητο πόλεμο ανάμεσα στα διάφορα εφοπλιστικά τζάκια. Αφού έθεσαν σε αμφισβήτηση τα δικαιώματα των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων στα καράβια, όπως επίσης και των κατοίκων των νησιών να έχουν κανονική, ασφαλή και χωρίς διακοπές συγκοινωνιακή σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο, προχώρησαν στο μεταξύ τους ξεκαθάρισμα των λογαριασμών. Για τον πλουτισμό τους και την αύξηση των κερδών τους με γεωμετρική πρόοδο, είχαν σταθερό συμπαραστάτη και αρωγό την πολιτική της «απελευθέρωσης» και τη σταδιακή επικράτηση του προσανατολισμού της ποικιλότροπης ενίσχυσης της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας».

Μια πολιτική που όχι μόνο υποβάθμιζε συνεχώς τις προσφερόμενες υπηρεσίες, αλλά καθιέρωσε την ακτοπλοΐα του «σαπιοκάραβου» και του «σκυλοπνίχτη». Ας σταματήσουν επιτέλους να πιπιλάνε την καραμέλα του ανταγωνισμού, που δήθεν θα δώσει λύσεις. Η ιστορία είναι πολύ νωπή για να ξιφουλκεί ο κάθε Σημίτης και ο κάθε Παπουτσής, κραδαίνοντας το ψεύδος και τον αποπροσανατολισμό. Και μην ξεχνάμε ότι αν σε κάποιους κλάδους της βιομηχανίας, η «απελευθέρωση» και ο ...«υγιής ανταγωνισμός» οδήγησε στην επικράτηση των μονοπωλίων και της αγριότητας σε διάστημα δεκαετιών, στην ακτοπλοΐα το τελικό αποτέλεσμα της υπερσυσσώρευσης κεφαλαίων και η μονοπώληση συνέβη σε χρόνο ρεκόρ. Πριν μια πενταετία, μέσα στον ανταγωνισμό του χώρου υπήρχαν ονόματα που τα ακούγαμε από παιδιά. Λιβανός, Αγαπητός, Βεντούρης, Νομικός, Γούτος, Σταθάκης κλπ. Τώρα, κυρίαρχοι είναι η ΜΙΝΩΑΝ (Κληρονόμος - Σφηνιάς) και οι «Επιχειρήσεις Αττικής» (Παναγόπουλος), ενώ ακολουθεί η ΑΝΕΚ. Ο «ανταγωνισμός» που τους εξασφάλισε τα συνεχώς αυξανόμενα κεφάλαιά τους, τους έδωσε και τη δυνατότητα να εξαφανίσουν και να μετατρέψουν σε κομπάρσους των δικών τους ομίλων τους εκπροσώπους των γνωστών από παλιά τζακιών.

Το πώς αλληλοεξοντώνονται μεταξύ τους είναι μια ιστορία γνωστή και περιοδικά επαναλαμβανόμενη. Γίνεται όμως υπόθεση όλων μας, όταν ο δικός τους πόλεμος μετατρέπει τις ελληνικές θάλασσες σε υγρό τάφο για δεκάδες εργαζόμενους, που χρησιμοποιούν τα πλωτά τους φέρετρα για τις μετακινήσεις τους. Η αγανάκτηση που προκάλεσε το ναυάγιο της Πάρου ξεχειλίζει ακόμα περισσότερο, όταν τα κυβερνητικά παπαγαλάκια των εφοπλιστών μεθοδεύουν την πλήρη «απελευθέρωση» και την άρση του καμποτάζ. Επιλογές, που θα αυξήσουν τα εφοπλιστικά κέρδη και θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε νέα μονοπώλια και θα αποτελέσουν υποθήκες για νέες, ακόμα μεγαλύτερες, ανθρωποθυσίες.

Γιες, σερ!

Παπαγεωργίου Βασίλης

Η αμερικανική αντιπροσωπεία στον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) ζήτησε προχτές από τις άλλες 53 αντιπροσωπείες να υποστηρίξουν με ενιαίο τρόπο τη σερβική αντιπολίτευση. «Καλούμε όλα τα κράτη - μέλη του ΟΑΣΕ να υποστηρίξουν την αντιπολίτευση και να ενώσουν τις φωνές τους με τις διεθνείς εκκλήσεις, ώστε το σημερινό καθεστώς να σεβαστεί το αποτέλεσμα των γιουγκοσλαβικών εκλογών» της Κυριακής, δήλωσε ο Αμερικανός πρεσβευτής Ντέιβιντ Τζόνσον προς το Μόνιμο Συμβούλιο του ΟΑΣΕ. Εύκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί την απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης στην «έκκληση» της αμερικανικής κυβέρνησης: Γιες, σερ!

Κόκκινη κάρτα

Κάθε τρία χρόνια θα κρίνονται τα νοσοκομεία (δημόσια και ιδιωτικά) και ανάλογα με την απόδοσή τους θα εισπράττουν πράσινο, κόκκινο και κίτρινο πιστοποιητικό - σαν τις κάρτες δηλαδή - είπε ο υπουργός Υγείας Αλ. Παπαδόπουλος στη συνέντευξή του προς το «Κυριακάτικο Βήμα».

Το πράσινο πιστοποιητικό θα το παίρνουν οι μονάδες με τις υψηλές αποδόσεις και το κόκκινο εκείνες με τις άσχημες αποδόσεις, οι οποίες θα κλείνουν, αν δε βελτιωθούν ύστερα από υποδείξεις. (Φυσικά το κίτρινο προορίζεται για τις ενδιάμεσες καταστάσεις).

Το σχέδιο λοιπόν της κυβέρνησης για τη διαβόητη μεταρρύθμιση προϊδεάζει για άγρια ποδοσφαιροποίηση και στο χώρο της υγείας, καθώς δείχνουν και οι τυπικοί πια όροι. Αλίμονο στον κοσμάκη δηλαδή, καθώς οι - υποτίθεται - «βελτιώσεις δεν μπορούν να είναι θεαματικές απ' την πρώτη στιγμή», όπως δήλωσε σε άλλο σημείο ο υπουργός.

Πάντως την πρώτη μαζική κόκκινη κάρτα την εισέπραξε για λογαριασμό της κυβέρνησης ο ίδιος χτες, με την παράσταση 500 εκπροσώπων από 130 σωματεία όλης της χώρας.

Πες τα κυρα - Αννα

Την περασμένη Παρασκευή κλήθηκε η Κοινοτική Επίτροπος Αννα Διαμαντοπούλου να σχολιάσει το «ΟΧΙ» των Δανών στο «Ευρώ».

Με την απόφαση αυτή, είπε η Κοινοτική Επίτροπος στο «Φλας», κυρίως εκφράστηκε η ανησυχία των Δανών για τις περικοπές των κοινωνικών δαπανών που μπορεί να σημάνει η ένταξη του δανέζικου νομίσματος στο «Ευρώ», με δεδομένο ότι οι κοινωνικές παροχές στη Δανία είναι πολύ πιο πάνω απ' τον κοινωνικό μέσο όρο.

Γεια στο στόμα σου, κυρα - Επιτρόπισσα. Αλλωστε η Αννα Διαμαντοπούλου ήταν επικεφαλής μιας εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ενημέρωση των Δανών για το Ευρώ και προφανώς θα αντιμετώπισε από πρώτο χέρι «αγύριστα κεφάλια».

Συμβαίνει και στην Εσπερία

Είναι γνωστές οι απόπειρες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για τη χειραγώγηση της ενημέρωσης και τη φίμωση της αντίθετης φωνής, με τις γκρίζες και μαύρες λίστες, με «ημετέρους» και μη δημοσιογράφους, με τις απειλές και τις προσπάθειες τρομοκράτησης δημοσιογράφων, που επιμένουν να αποκαλύπτουν τις αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης και να υποστηρίζουν τα συμφέροντα των εργαζομένων. Ομως, αυτό δε συμβαίνει μόνον με το «εκσυγχρονιστικό» ΠΑΣΟΚ, συμβαίνει και στην Εσπερία, την Ευρωπαϊκή Ενωση. Εκεί, το καλοκαίρι, οι κομισάριοι των πολυεθνικών μονοπωλίων αποφάσισαν να βάλουν τέρμα στην πρόσβαση των δημοσιογράφων και σε απλά - όχι μόνο στρατιωτικά - έγγραφα της Κοινότητας, χαρακτηρίζοντάς τα απόρρητα ή εμπιστευτικά. Κάτι που αποκάλεσε «θερινό πραξικόπημα του ΝΑΤΟ» η ΔΟΔ, αποδίδοντας την έμπνευση στον γνωστό πολεμοκάπηλο - λακέ, Χαβιέ Σολάνα.

Ευρωκυνισμός και παραπληροφόρηση

Δεν ξέρουμε ποιος αντιγράφει ποιον, η κυβέρνηση Σημίτη την ΕΕ ή το Διευθυντήριο της ΕΕ το παράδειγμα Σημίτη. Και στην Ευρωπαϊκή Ενωση, χρησιμοποιούν ανάλογες μεθόδους για να αποκρύβουν τις αποφάσεις και στοιχεία από τους «ερευνητές δημοσιογράφους» που επιδιώκουν να ενημερώνουν την κοινή γνώμη, για όσα αποφασίζονται στα παρασκήνια. Οπως αποκαλύφθηκε, λοιπόν, από εσωτερικό έγγραφο της Κομισιόν, που κατά λάθος υπάλληλός της κοινοποίησε στις Βρυξέλλες, «η Επιτροπή λυπάται γιατί η αίθουσα Τύπου έχει καταληφθεί από ερευνητές δημοσιογράφους» και, όπως γράφουν, «πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τους εν δυνάμει συμμάχους μας (σ.σ. δηλαδή τους ημετέρους - πραιτοριανούς τους...) για να επαναφέρουμε την ισορροπία ανάμεσα στους δημοσιογράφους». Ζητά, ακόμα, από τους υπαλλήλους της... «να μάθουμε να παγώνουμε ένα τμήμα των πληροφοριών» και, εν τέλει, καταλήγει το εσωτερικό έγγραφο της Κομισιόν προς τους υποτακτικούς της υπαλλήλους: «Μια δόση κυνισμού και μερικές φορές υποκρισίας, στον τρόπο παροχής πληροφοριών είναι απαραίτητη»!

Παπουτσής ή Μάνος...

Λυπούμαστε, αλλά δεν καταλαβαίνουμε το νόημα της πρότασης της Νομαρχιακής Επιτροπής Θεσσαλονίκης των «Φιλελευθέρων», η οποία καλεί τον Κ. Σημίτη «να τοποθετήσει στη θέση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας τον κ. Μάνο». Δεν είναι θέμα προσωπικών προτιμήσεων, αλλά δε βλέπουμε, τι περισσότερο θα έκανε ο Στ. Μάνος από τον Χρ. Παπουτσή.

Κατά συναυτουργία...

Αχ, του κοσμάκη

η ζωή κοστίζει

μια δεκάρα

γι' αυτούς

που πλοία έχουνε

και μπάνκες

και φουγάρα,

γι' αυτούς αξία,

μοναχά, έχει

το μαύρο χρήμα

και δε βαριέσαι

αν γι' αυτό

φάει τους φτωχούς

το μνήμα!

*

Αχ, των πληβείων

οι ζωές καθόλου

δε μετράνε

και στους αισχρούς

που έχουμε

εδώ να κυβερνάνε,

έτσι η εξουσία

ασύδοτους αφήνει

τους βαρόνους

και γίνεται

συνένοχη,

συναυτουργός

στους φόνους!


Ο οίστρος




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org