Τετάρτη 23 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Δεκάδες φοιτητικοί σύλλογοι συντονίζουν τα αγωνιστικά τους βήματα και κλιμακώνουν την πάλη τους.
  • Τι προβλέπουν οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης για την αναγνώριση των κολεγίων και ποιες οι συνέπειές της.
  • Προετοιμάζουν κινητοποιήσεις στις 4 Νοέμβρη οι μαθητές.
  • Κάλεσμα του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών προς τους μαθητές μπροστά στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
  • Εκδήλωση γνωριμίας μαθητών Γυμνασίου με την ΚΝΕ με ομιλητή τον Γραμματέα του ΚΣ της Οργάνωσης, Νίκο Αμπατιέλο.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Πολύμορφη αγωνιστική απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης

Ανακοίνωση της ΠΚΣ για τη στάση ΔΑΠ και ΠΑΣΠ απέναντι στις αγωνιστικές διαδικασίες

Με κινητοποίηση, αύριο Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια και συμμετοχή στη συγκέντρωση των Σωματείων, Ομοσπονδιών και Εργατικών Κέντρων στις 6 το απόγευμα της ίδιας μέρας, φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας συνεχίζουν τον αγωνιστικό προγραμματισμό που ξεδιπλώνεται συντονισμένα από δεκάδες φοιτητικούς συλλόγους σε όλη τη χώρα.

«Οι φοιτητές μέσα από τις μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, τα συλλαλητήρια, τις κινητοποιήσεις στέλνουν την απάντησή τους στην κυβέρνηση της ΝΔ και σε όσους υπερασπίζονται την πολιτική της μέσα και έξω από τις σχολές!», τονίζει η «Πανσπουδαστική ΚΣ», που σε ανακοίνωσή της αναφέρεται στη στάση των παρατάξεων ΔΑΠ και ΠΑΣΠ απέναντι στις συλλογικές και αγωνιστικές διαδικασίες των φοιτητικών συλλόγων.

Οπως σημειώνει, «αποτελεί πρόκληση από την κυβέρνηση, τη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ να λένε ότι "οι φοιτητές δεν έχουν λόγο να κινητοποιούνται γιατί η κυβέρνηση σκύβει πάνω από τα προβλήματά τους"..., ενώ την ίδια ώρα υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στις σχολές, οι φοιτητές και οι οικογένειές τους βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για να ανταπεξέλθουν στο κόστος των σπουδών, εκατοντάδες φοιτητές δουλεύουν από το πρώτο κιόλας έτος για να τα καταφέρουν, η δωρεάν φοιτητική στέγαση και η μετακίνηση είναι άγνωστες λέξεις.

Ολα αυτά είναι προβλήματα που προκαλούνται από την εφαρμογή των νόμων του ΣΥΡΙΖΑ, που η κυβέρνηση της ΝΔ πήρε τη σκυτάλη και υλοποιεί. Δηλαδή, τους νόμους που καθιέρωσαν την υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων, που έβαλαν δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, πολλαπλασίασαν τους τίτλους σπουδών και την κατηγοριοποίηση πτυχίων - φοιτητών - πανεπιστημίων, που απέσπασαν την παιδαγωγική επάρκεια από τα πτυχία. Και η πολιτική που συνεχίζει η ΝΔ, δημιουργεί και άλλα προβλήματα, καθώς προωθεί περισσότερα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, διαγραφές φοιτητών, ακόμα παραπέρα κατηγοριοποίηση πτυχίων μέσα από την ισοτιμία κολεγίων - πανεπιστημίων».

ΔΑΠ και ΠΑΣΠ προσπάθησαν να συκοφαντήσουν τις Γενικές Συνελεύσεις

Η ΠΚΣ αναφέρεται παράλληλα σε προσπάθειες από ΔΑΠ και ΠΑΣΠ να σαμποτάρουν και να συκοφαντήσουν τις μαζικές Γενικές Συνελεύσεις:

«-- Πρώτα καταψήφισαν τον ορισμό Γενικών Συνελεύσεων στα Διοικητικά Συμβούλια. Και όπου υπερίσχυε η ψήφος τους, μετά οι "οπαδοί της πλειοψηφίας κόντρα στις μειοψηφίες", όπως αυτοαποκαλούνται, δεν αναγνώρισαν ούτε τις εκατοντάδες υπογραφές φοιτητών που απαιτούσαν ορισμό Γενικής Συνέλευσης κόντρα στην απόφαση του ΔΣ.

-- Εφτασαν σε σημείο να λένε ότι "οι φοιτητές έχουν εκπροσώπους στα διοικητικά συμβούλια δεν χρειάζεται να κάνουν Γενικές Συνελεύσεις". Βέβαια, τα Διοικητικά Συμβούλια, που έχουν πλειοψηφία η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ, είναι φαντάσματα και έχουν μεγάλες ευθύνες στον εκφυλισμό των διαδικασιών των συλλόγων, όπως σε Πάντειο και Πανεπιστήμιο Πειραιά. Οπου ακόμα και σε αυτά τα ιδρύματα και κόντρα στο συσχετισμό στο ΔΣ διεξήχθησαν μαζικές ΓΣ!

-- Στη συνέχεια, και αφότου οι Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων ορίστηκαν κάτω από τη μαζική απαίτηση των φοιτητών, οι δυνάμεις αυτές - οι θιασώτες της "δημοκρατίας" και της "ελευθερίας" - προσπάθησαν να τις σαμποτάρουν κάνοντας συνεννοήσεις με καθηγητές και προέδρους για να βάλουν μαθήματα την ώρα που είχε οριστεί η ΓΣ ή ακόμα και τρομοκρατώντας καθηγητές πως "εάν δεν μπουν να κάνουν μάθημα θα έχουν να κάνουν μαζί τους"...

-- Αφού και αυτή η προσπάθεια για σαμποτάζ έπεσε στο κενό και οι Γενικές Συνελεύσεις διεξάγονται με μαζικούς όρους και συμμετοχή χιλιάδων σε αυτές, οι εκπρόσωποι της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ είτε απείχαν από αυτές, είτε συμμετείχαν μόνο και μόνο για να υπερασπιστούν την πολιτική της κυβέρνησης, να μην παρθεί αγωνιστική απόφαση, να μην οργανωθεί ο αγώνας ενάντια στην κυβερνητική πολιτική», αναφέρει η ΠΚΣ.

Σημειώνει επίσης πως «στις λιγοστές Γενικές Συνελεύσεις που συμμετείχαν οι ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να υπερασπιστούν την κυβερνητική πολιτική κατέθεσαν "αποφθέγματα παγκόσμιας και διαχρονικής σοφίας" όπως:

-- οι διαγραφές φοιτητών και τα δίδακτρα είναι προς όφελος των ...φοιτητών (!)

-- ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά δεν είναι... προβλήματα (!) αλλά το σύγχρονο πανεπιστήμιο...

Αποκορύφωμα όλων το εξής: "Οι σχολές πρέπει να μείνουν ανοιχτές γιατί οι οικογένειές των φοιτητών πληρώνουν και χάνουν οι φοιτητές γνώση"!», τονίζει η ΠΚΣ θέτοντας το ερώτημα «πότε η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ ασχολήθηκαν με το τι πληρώνουν οι οικογένειες των φοιτητών;» και προσθέτοντας: «Ασχολήθηκαν ποτέ για το αν είναι όντως ανοιχτές οι σχολές για τους φοιτητές που περιμένουν μετεγγραφή και που κινδυνεύουν να πεταχτούν εκτός σπουδών; Για τους φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν για να τα βγάλουν πέρα και δεν υπάρχει ούτε ένα μέτρο στήριξής τους; Ποιος βάζει εμπόδια στη γνώση των φοιτητών όταν προγράμματα σπουδών αλλάζουν γιατί δεν υπάρχουν καθηγητές, όταν δεν υπάρχουν υποδομές και εργαστήρια;

Η αλήθεια είναι πως αυτή η κυβέρνηση όπως και η προηγούμενη είναι που έχουν κλείσει τις σχολές και τη γνώση στους φοιτητές, που έχουν φορτώσει με ατελείωτα οικονομικά βάρη τις οικογένειές μας. Οι αγώνες των φοιτητών με τις μορφές πάλης που επιλέγουν, μαζικά και συλλογικά, είναι αγώνας για ανοιχτές σχολές για όλους τους φοιτητές, αγώνας για τις σπουδές, τη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή που έχουμε ανάγκη».

Η ΠΚΣ αναφέρεται και στην προσπάθεια στήριξης της κυβερνητικής πολιτικής από συγκροτήματα του Τύπου, διοικήσεις σχολών και διάφορους «ανεξάρτητους» που «στηρίζουν ανοιχτά την πολιτική όλων των κυβερνήσεων, και της σημερινής, και μιλούν για κατάργηση των φοιτητικών συλλόγων, των Γενικών Συνελεύσεων και αντικατάστασή τους με ηλεκτρονική ψηφοφορία, για κατάργηση των φοιτητικών παρατάξεων».

Οι φοιτητές διεκδικούν πιο αποφασιστικά και μαζικά

«Ολα αυτά επιβεβαιώνουν ότι τους ενοχλεί οι φοιτητές να συζητούν, να καταδικάζουν την πολιτική και τις κυβερνήσεις των κομμάτων που μας έφεραν ως εδώ, να ψάχνουν να βρουν λύσεις έξω από τα όρια της πολιτικής παλιών και νέων κυβερνήσεων, μέσα από τη δύναμη του αγώνα, της συλλογικής δράσης και διεκδίκησης», τονίζει η ΠΚΣ που καταλήγει:

«Οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές με τα ψηφοδέλτια της "Πανσπουδαστικής ΚΣ" πρωτοστατούν με κάθε τρόπο ώστε να μαζικοποιηθούν οι διαδικασίες των φοιτητών, να δυναμώσουν οι φοιτητικοί σύλλογοι, να συντονιστεί η δράση των φοιτητών πανελλαδικά για να ανοίξει δρόμος αντεπίθεσης στο φοιτητικό κίνημα, να ενισχυθεί η μαχητική δύναμη μέσα σε αυτό, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.

Παλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να δυναμώσει η αμφισβήτηση ενάντια στην πολιτική παλιών και νέων κυβερνήσεων και τα συμφέροντα των λίγων που υπηρετεί, πιο πολλοί νέοι να πιστέψουν στην αστείρευτη δύναμη του αγώνα, της αλληλεγγύης, της συλλογικής δράσης, να μπουν στο επίκεντρο της συζήτησης οι πραγματικές μας ανάγκες για μόρφωση, δουλειά και ζωή και για τις οποίες αξίζει να παλέψουμε».

Δεκάδες Σύλλογοι σε κοινό αγωνιστικό βηματισμό

Οι Σύλλογοι που έχουν πάρει αγωνιστικές αποφάσεις και συντονίζονται ανά πόλη και περιοχή:

-- Φιλοσοφικής, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Τουρκικών Σπουδών, Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ, Τοπογράφων, Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, Νέων Φοιτητικών Εστιών ΕΜΠ, Μηχανικών, Επιστημών Τροφίμων (ΣΕΤ), Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού (ΣΕΤΠ), Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΣΔΟΚΕ) ΠΑΔΑ και Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.

-- ΜΜΕ, Ψυχολογικού, Φυσικού, Βιολογικού, Φαρμακευτικής, Γεωλογικού, Κτηνιατρικής, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων, ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ, MET του ΠΑΜΑΚ, Μηχανικών Διεθνούς Πανεπιστημίου και ΣΟΦΕΘ.

-- Μαθηματικού, Φαρμακευτικής, Παιδαγωγικού, Φιλοσοφίας, Οικονομικού, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Η/Υ, Μηχανολόγων Μηχανικών, ΣΤΕΦ, ΣΕΥΠ, ΣΔΟ Πάτρας και ΣΟΦΕΠ.

-- Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Ιστορικού - Αρχαιολογικού Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας.

-- Γεωπονίας, ΠΤΕΑ, Βιοχημείας, ΣΤΕΦ - Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Εστιακών Λάρισας.

-- Φυσικού, Βιολογικού, Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών, Ψυχολογίας, Φιλοσοφικής, Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Εστίας Πολυτεχνείου Κρήτης και Μουσικής Τεχνολογίας Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.

-- Νηπιαγωγών, Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, συνέλευση 1ου έτους Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

-- Κοινωνικής Διοίκησης Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και Οικοτρόφων Ξάνθης.

-- Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας Ιονίου Πανεπιστημίου.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Κάλεσμα προς τους μαθητές μπροστά στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Μπροστά στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ απευθύνεται στους μαθητές, καλώντας τους να αναζητήσουν την αλήθεια που δεν γράφεται στα σχολικά βιβλία και δεν διδάσκεται συνήθως στα σχολεία.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ως εξής:

«Δεν είναι η πρώτη φορά που θα ακούσεις κάτι για την 28η Οκτώβρη. Ισως θα σου φανεί βαρετό, "τα ίδια και τα ίδια", κάτι που δεν αφορά το σήμερα, τις αγωνίες σου και τους προβληματισμούς σου.

Ομως, από την επιστολή αυτή που έχεις στα χέρια σου, ελπίζουμε να καταλάβεις ότι η 28η Οκτωβρίου είναι μια γιορτή της εποχής μας.

Τι ξέρεις και τι δεν σου λένε:

  • Σου λένε ξανά και ξανά για το ότι όποτε οι Ελληνες ενώθηκαν όλοι μαζί μεγαλούργησαν... Αλήθεια;

Μήπως δεν υπήρξαν άραγε Ελληνες (π.χ. κατοχικές κυβερνήσεις Τσολάκογλου - Λογοθετόπουλου - Ράλλη) που στήριξαν τη ναζιστική κατοχή που οδήγησε στο θάνατο μισού εκατομμυρίου Ελλήνων από την πείνα, το χειμώνα του 1940-'41;

Μήπως οι ελληνικές αρχές και ο ίδιος ο δικτάτορας Μεταξάς δεν ήταν αυτοί που αρνήθηκαν, αρχικά, στους εκατοντάδες πολιτικούς κρατούμενους κομμουνιστές και άλλους αγωνιστές να πολεμήσουν τον Ιταλό εισβολέα και στη συνέχεια τους παρέδωσαν στους Γερμανούς κατακτητές;

Μήπως δεν ήταν το μεγαλύτερο τμήμα των αστικών πολιτικών κομμάτων της εποχής που εγκατέλειψε τη χώρα, εγκαταστάθηκε στο Κάιρο και άφησε τον ελληνικό λαό να πολεμά και ν' αντιστέκεται μόνος του;

  • Σου λένε ότι ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος ξεκίνησε περίπου από έναν τρελό και φασίστα, τον Χίτλερ, ο οποίος αξιοποίησε την αγανάκτηση του γερμανικού λαού από την κρίση στην οικονομία. Είναι όμως μόνο αυτό;

Ξέρεις ότι το φασισμό στήριξαν όλοι αυτοί που ζητούσαν από το λαό "ενωμένος" να βάλει πλάτη, να αποδεχτεί τη φτώχεια και την ανεργία του για το καλό "του γερμανικού έθνους";

Για παράδειγμα, τα πρακτικά της δίκης της Νυρεμβέργης (η δίκη των Γερμανών φασιστών εγκληματιών πολέμου που διενεργήθηκε από Διεθνές Στρατιωτικό Δικαστήριο, το 1945/46) αποκαλύπτουν ότι στις 20 Φλεβάρη 1933, ο Χίτλερ, σε συνάντησή του με τους πλέον επιφανείς εκπροσώπους των μεγάλων επιχειρήσεων, ήταν ξεκάθαρος: "Αν οι εκλογές δεν βγάλουν το (επιθυμητό) αποτέλεσμα, τότε αυτό θα πρέπει να επιτευχθεί με άλλα μέσα". Με άλλα λόγια, το ζήτημα τέθηκε κρυστάλλινα: Ανοιχτή φασιστική δικτατορία.

Γι' αυτόν το σκοπό αποφασίστηκε η συγκρότηση ειδικού ταμείου, το οποίο οι παρευρισκόμενοι "προικοδότησαν" με το ιλιγγιώδες τότε ποσό των 3.000.000 μάρκων. Μαζί με αυτούς οικονομική ενίσχυση απλόχερα έδωσαν στον φασισμό δεκάδες καπιταλιστές των Ηνωμένων Πολιτειών, της Αγγλίας και της Γαλλίας ("Ford", "General Motors", IBM κ.ά.).

  • Σου λένε ότι η ΕΣΣΔ βοήθησε τον Χίτλερ γιατί το 1939 υπέγραψε σύμφωνο μη επίθεσης (Ρίμπεντροπ - Μόλοτοφ).

Δεν σου λένε όμως τι προηγήθηκε από αυτή την εξέλιξη.

Αρκετά χρόνια πριν από το 1939, ο πόλεμος ήδη μαινόταν, με τον Χίτλερ να έχει αποθρασυνθεί από την "πολιτική κατευνασμού" που ακολουθούσαν οι μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Πριν το 1939, είχε προηγηθεί το Σύμφωνο του Μονάχου, μεταξύ της Αγγλίας, της Γαλλίας, της ναζιστικής Γερμανίας και της φασιστικής Ιταλίας, με το οποίο "παρέδιδαν" στον Χίτλερ εδάφη της Τσεχοσλοβακίας.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση φτάνει στο σημείο να ταυτίζει τον ναζισμό με τον σοσιαλισμό. Δηλαδή την ΕΣΣΔ, που χωρίς τη στρατιωτική νίκη της, τις θυσίες του λαού της, ο ναζισμός δεν θα συντριβόταν.

Ομως, τα 20 εκατομμύρια νεκρών της Σοβιετικής Ενωσης, αριθμός ασύλληπτος σε σχέση με τις απώλειες που είχαν όλοι μαζί οι "Δυτικοί Σύμμαχοι", αποτελούν ακόμα και σήμερα τη βαθιά κόκκινη γραμμή που χωρίζει τον σοσιαλισμό και τον ναζισμό.

Η Ιστορία έχει μια αλήθεια και τη γράφουν οι λαοί!

Σε αυτόν τον τόπο, όποιον δρόμο και να περπατήσεις, είναι ποτισμένος με το αίμα χιλιάδων αγωνιστών που με το όπλο στο χέρι έδιωξαν τον ιταλικό και γερμανικό φασισμό.

Σε αυτόν τον τόπο, μόνο γελοίες μπορούν να ακουστούν οι απόψεις ότι είναι το ίδιο ο συνεργάτης των ναζί, ο δοσίλογος, ο ταγματασφαλίτης, ο μαυραγορίτης με αυτόν που τους πολέμησε, που θυσιάστηκε, δηλαδή με το ΕΑΜ, την ΕΠΟΝ, τον ΕΛΑΣ, το ΚΚΕ.

Το ΕΑΜ απελευθέρωσε τη μισή Ελλάδα πολύ πριν φύγουν οι Γερμανοί, λειτούργησε σχολεία, με θέατρα και πολιτισμό στις ελεύθερες περιοχές. Το ΕΑΜ (1943) εμπόδισε και τελικά κατάφερε να μη φύγει ούτε ένας Ελληνας, για να πάει εργάτης στα εργοστάσια των ναζί. Εσωσε το λαό από την πείνα με τα συσσίτια, οργάνωσε τη "μάχη της σοδειάς". Εμπόδισε με μαζικά συλλαλητήρια που είχαν δεκάδες νεκρούς τη Βόρεια Ελλάδα να γίνει μέρος του βουλγαρικού φασιστικού κράτους.

Εχει κάποια σχέση το 1940 με το 2019;

Εσύ πρέπει να απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα. Αλλά σκέψου πίσω από τα φαινόμενα. Τα ρούχα μας άλλαξαν, έχουμε κινητά, δεν έχουμε κατακτητή στη χώρα.

Ομως; Ποιος απολαμβάνει τον πλούτο που βγαίνει από τη δουλειά των εργαζομένων, των γονιών σου; Υπάρχουν εμπόδια στα όνειρα των νέων που έχουν να κάνουν με την τσέπη των γονιών τους; Υπάρχουν κάποιοι που βγάζουν τρελά κέρδη ενώ οι πολλοί ζουν κάτω από τις ανάγκες τους;

Τίποτα δεν χαρίζεται. Ολα κατακτιούνται! Η ιστορία της γενιάς σου θα γραφτεί πάλι με αγώνες!

Αν απαντήσεις σε όλα αυτά; Τότε ξέρεις δυο πράγματα:

Οτι η 28η Οκτώβρη είναι μια γιορτή της εποχής μας.

Οτι σε αυτήν τη γιορτή μπορούμε να δώσουμε το περιεχόμενο των σημερινών μας ονείρων, των αναγκών μας.

Τιμάμε το ΟΧΙ του 1940 παλεύοντας για τα δικαιώματά μας στη δουλειά, στη μόρφωση, στην Υγεία, στον ελεύθερο χρόνο!

Ψάξε μόνος σου ρώτα και μάθε την αλήθεια για το ΕΑΜ και την Εθνική Αντίσταση!».

ΜΑΘΗΤΕΣ
Αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις 4 Νοέμβρη

Αγωνιστικό ραντεβού για τις 4 Νοέμβρη με μαθητική πορεία στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι δίνουν οι μαθητές, δηλώνοντας «το σχολείο παλιών και νέων κυβερνήσεων δεν μας κάνει».

Το κάλεσμα απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, κλιμακώνοντας τις δράσεις των μαθητών, οι οποίοι από την αρχή της χρονιάς προχώρησαν σε πολύμορφες δράσεις, έδωσαν το «παρών» στο πλευρό των σωματείων και φορέων ενάντια στον πόλεμο και τη νέα Συμφωνία για τις βάσεις.

Το κάλεσμα έχει φτάσει στα σχολεία, με τους μαθητές να συζητούν τη συμμετοχή τους σε μαθητικά συμβούλια, να φτιάχνονται νέα τοπικά συντονιστικά για την οργάνωση του αγώνα. Σε αυτό, οι μαθητές αναφέρονται στα όσα έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, στα προβλήματα των σχολείων, στην καθημερινότητα που είναι «μια ακριβοπληρωμένη διαδρομή σπίτι - σχολείο - φροντιστήριο».

Αντίστοιχα, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του μαθητικού συλλαλητηρίου στις 4 Νοέμβρη, που έχει καλέσει, διοργάνωσε το βράδυ του Σαββάτου μαθητική συναυλία στην πλατεία Αριστοτέλους. Επαιξαν οι: Γεράσιμος Αραμπατζής, Σύλια, Mute Venus, ενώ αυτοσχέδιο χορευτικό performance έκαναν μαθητές του Καλλιτεχνικού Αχολείου.

Παράλληλα με τη συναυλία ενημερώνονταν μαθητές με συζητήσεις και μοίρασμα της ανακοίνωσης του Συντονιστικού, στην οποία οι μαθητές καλούνται να παλέψουν «για σχολείο που να τα δίνει όλα σε όλους και όχι λίγα και σε κάποιους». Οι μαθητές προχωρούν σε συντονισμό του αγώνα σε όλα τα σχολεία της πόλης, με πραγματοποίηση συνελεύσεων και λήψη αποφάσεων συμμετοχής στην κινητοποίηση.

Για την ισοτίμηση κολεγίων και ΑΕΙ

Η πρόσφατη εξέλιξη με την περαιτέρω αναγνώριση των κολεγίων από την κυβέρνηση της ΝΔ πρέπει να πάρει ηχηρή απάντηση εναντίωσης από όλους τους φοιτητές, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Το ζήτημα της ισοτίμησης των πτυχίων πανεπιστημίων με κολέγια εντός και εκτός Ελλάδας πάει πολύ πίσω, στην ουσία αποτελεί βασική πτυχή των στρατηγικών στόχων της Συνθήκης της Μπολόνια, από το 1999. Εκεί τέθηκε εξαρχής το ζήτημα της αντιστοίχισης πτυχίων κάθε κατηγορίας και προσόντων αποφοίτων. Βασικός άξονας ήταν και είναι η μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα της ΕΕ απέναντι σε άλλα ιμπεριαλιστικά κράτη και οργανισμούς, παλιά και ανερχόμενα. Κρίκος για αυτό παραμένει για την ΕΕ η κατά το δυνατόν ενιαιοποίηση των εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων. Πρέπει δηλαδή σε επίπεδο ΕΕ να είναι εύκολη η αντιστοίχιση τίτλων και δεξιοτήτων, προκειμένου να μπορεί ένα ειδικευμένο δυναμικό να μετακινείται από χώρα σε χώρα, όπου απαιτεί το κεφάλαιο κάθε φορά.

Οι κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Η Κοινοτική Οδηγία 36/2005 έθεσε τους όρους αναγνώρισης για τα αποκαλούμενα «νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα», στα οποία συγκαταλέγονται οι γιατροί, μαίες, φαρμακοποιοί, αρχιτέκτονες, γεωπόνοι, λογιστές, οικονομολόγοι (με διαφοροποιήσεις). Τα επαγγέλματα αυτά υπάγονται σε καθεστώς αυτόματης αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων από χώρα σε χώρα, χωρίς επιπλέον εξετάσεις. Στην ουσία πρόκειται για επαγγέλματα για τα οποία υπάρχουν συγκεκριμένα και αποκλειστικά επαγγελματικά δικαιώματα, αντιστοιχιζόμενα διακρατικά, σε επίπεδο ΕΕ, τα οποία δικαιώματα διασφαλίζονται με την άδεια άσκησης επαγγέλματος. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και τα αποκαλούμενα «κλειστά επαγγέλματα», όπως αυτό του φαρμακοποιού. Να σημειωθεί βέβαια ότι η τάση είναι η «απελευθέρωση» και των «κλειστών» επαγγελμάτων, η κατάργηση δηλαδή ειδικών επαγγελματικών προνομίων (π.χ. αποκλειστική σφραγίδα, κατώτατες αμοιβές κ.λπ.), προκειμένου να διευκολυνθούν οι διαδικασίες συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης της κάθε δραστηριότητας σε μεγάλες επιχειρήσεις και μονοπώλια.


Τα παραπάνω επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα μας αποδίδονται από τα αντίστοιχα επαγγελματικά επιμελητήρια και συλλόγους, που διατηρούν το προνόμιο σε ένα τύπου «κλειστό επάγγελμα» να ορίζουν διαβαθμίσεις και επίπεδα πρόσβασης στο επάγγελμα. Ανάλογα δηλαδή με το τι προσόντα έχει κανείς, έχει αντίστοιχα πρόσβαση σε ένα μέρος ή στο σύνολο της επαγγελματικής δραστηριότητας. Αυτό συμβαίνει σήμερα για παράδειγμα με τους μηχανικούς, όπου το ΤΕΕ διατηρεί και διεκδικεί το δικαίωμα να μοιράζει επαγγελματικά δικαιώματα και προσόντα σε διάφορες κατηγορίες μηχανικών, ορίζοντας αντίστοιχα «επίπεδα τεχνικής ευθύνης». Ετσι, έχει βάλει βέτο στην ουσιαστική ισοτίμηση των αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ και νυν Σχολών Μηχανικών, και προχωρά ζητώντας και για τους διπλωματούχους μηχανικούς των Πολυτεχνείων να έχουν μερική πρόσβαση στο επάγγελμα, ανάλογα με την προϋπηρεσία τους, τις πιστοποιήσεις, το μέγεθος των έργων που έχουν αναλάβει κ.ά. Αντίστοιχα, εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας για τα κολέγια, στην οποία ουσιαστικά ζητά για λογαριασμό του την αρμοδιότητα αντιστοίχισης πτυχίων και επιπέδων προσόντων. Στα χνάρια του βέβαια ακολουθούν και άλλες επαγγελματικές ενώσεις και επιμελητήρια, όπως το Οικονομικό, το ΓΕΩΤΕΕ κ.ο.κ.

Τα υπόλοιπα επαγγέλματα πλην των νομοθετικά ρυθμιζόμενων υπάγονται στο Προεδρικό Διάταγμα 38/2010. Το συγκεκριμένο ΠΔ αφενός ενσωμάτωσε και εξειδίκευσε την Οδηγία 36/2005 στην ελληνική κατάσταση, αφετέρου διεύρυνε το πλαίσιο της αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και για τα μη νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Εθεσε επιπλέον τις προϋποθέσεις για αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων τριετών σπουδών (από κολέγια και πανεπιστήμια του εξωτερικού). Για όλες αυτές τις περιπτώσεις οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε μέχρι πρόσφατα να υποβάλλουν στο αρμόδιο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) τις σχετικές αιτήσεις τους, καταθέτοντας το πτυχίο τους, τη βεβαίωση του επαγγελματικού δικαιώματος που έχουν στη χώρα της ΕΕ προέλευσης του πτυχίου τους, αποδεικτικά στοιχεία επαγγελματικής πείρας. Ολα αυτά συνυπολογίζονταν προκειμένου να αναγνωριστούν σε κάθε περίπτωση συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα και να υποδειχθεί ο βαθμός πρόσβασης στο αντίστοιχο επάγγελμα του κάθε πτυχιούχου.

Η αναγνώριση των κολεγίων στην Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια η διαδικασία αυτή έχει αποδειχθεί χρονοβόρα, ενώ υπάρχει σοβαρή πίεση από τα αστικά επιτελεία για την πλήρη ενσωμάτωση των σχετικών Κοινοτικών Οδηγιών, δηλαδή την πλήρη απελευθέρωση της κινητικότητας ειδικευμένου δυναμικού από και προς τη χώρα μας. Αυτό συνεπάγεται την άρση των όποιων γραφειοκρατικών και άλλων εμποδίων, τη σταδιακή κατάργηση προνομίων που διεκδικούν οι επαγγελματικοί φορείς τύπου ΤΕΕ και Οικονομικού Επιμελητηρίου για τους αντίστοιχους κλάδους.

Νομοθετικά μέτρα προς αυτήν την κατεύθυνση πήρε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με το νόμο Γαβρόγλου, καταργώντας στην ουσία το ΣΑΕΠ και αντικαθιστώντας το με ένα πιο ευέλικτο όργανο, το ΑΤΕΕΝ (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας). Ο συγκεκριμένος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε μεταβατική περίοδο διατήρησης του ΣΑΕΠ και της παλιάς διαδικασίας για αιτήσεις αναγνώρισης - ισοτιμίας που έχουν ήδη κατατεθεί στο ΣΑΕΠ και μπορεί να περιμένουν έως και τρία χρόνια.

Η νέα νομοθετική ρύθμιση που φέρνει η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα, πιάνοντας το νήμα από την προηγούμενη, στην ουσία διευκολύνει περαιτέρω την αναγνώριση πτυχίων του εξωτερικού από κολέγια, αίροντας τη μεταβατική περίοδο και απλοποιώντας τις διαδικασίες ισοτίμησης. Πρόκειται επομένως για δύο ρυθμίσεις, μία του ΣΥΡΙΖΑ και μία της ΝΔ, που αλληλοσυμπληρώνονται και υπηρετούν την ίδια ακριβώς στόχευση: Βαθύτερη ενσωμάτωση της ευρωενωσιακής στρατηγικής στην πολυκατηγοριοποίηση των πτυχίων, στα οποία πλέον εντάσσονται και κολέγια τριετών σπουδών. Η κυβέρνηση της ΝΔ πάει και ένα βήμα παραπέρα, αναγνωρίζοντας αυτήν τη δυνατότητα και σε τρίτες χώρες (πλην ΕΕ), ανοίγοντας δηλαδή την αγορά των εκπαιδευτικών προϊόντων (προγράμματα κολεγίων) και διευκολύνοντας την κινητικότητα μεταξύ και των υπό ένταξη και άλλων χωρών.

Η επίπτωση στα πανεπιστημιακά πτυχία και στις σπουδές

Η περαιτέρω και απευθείας αναγνώριση των κολεγίων, χωρίς έστω κάποια τυπικά κριτήρια, έχει επίπτωση στο σύνολο των σπουδών, στην απαξίωση των πτυχίων. Κάνει το πτυχίο άλλο ένα προσόν, που αθροίζεται στο καλάθι των προσόντων και πιστοποιητικών. Η πρόσφατη εξέλιξη με τις πανεπιστημιοποιήσεις των ΤΕΙ αποδεικνύει περίτρανα ότι κανένα πτυχίο σήμερα δεν είναι θωρακισμένο, δεν έχει αξία, ανεξαρτήτως πώς το βαφτίζουν ή σε πόσα έτη σπουδών ανταποκρίνεται. Στην ενιαία αγορά πτυχίων και προσόντων πέραση έχει αυτό που κάθε φορά επιλέγει ο εργοδότης ανάλογα με τις ανάγκες κερδοφορίας του και όχι αυτό που διασφαλίζει ολόπλευρη επιστημονική γνώση.

Επιπλέον, η εξέλιξη αυτή ανοίγει ορέξεις για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας των δημόσιων ΑΕΙ. Αυτός ο ασκός του Αιόλου, που άνοιξε με τη γενίκευση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, τα εγκαίνια προπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα στο ΕΚΠΑ, θα χωρέσει σήμερα πλέον και τα κολέγια, ενισχύοντας τη λειτουργία του πανεπιστημίου - επιχείρηση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι τα κολέγια είναι πρότυπα αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων διδασκόντων και προσωπικού, απουσίας κάθε έννοιας φοιτητικής μέριμνας, υψηλών διδάκτρων και άμεσης διασύνδεσης με τις μεγάλες επιχειρήσεις. Το πρότυπο δηλαδή του πανεπιστημίου που προβάλλουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τα κυβερνητικά κόμματα...

Διαχρονικές οι ευθύνες των κυβερνητικών κομμάτων

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό σήμερα να «ανεβαίνουν στα κεραμίδια» δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, οι παρατάξεις τους στις επαγγελματικές ενώσεις, στα πανεπιστήμια, και να φωνάζουν κατά της ισοτίμησης πτυχίων κολεγίων με πανεπιστήμια. Ας μην ξεχνάνε ότι είναι οι κυβερνήσεις τους που στηρίζουν και με τα δυο χέρια την κάθετη και οριζόντια κατηγοριοποίηση των πτυχίων, που περιλαμβάνει μια ολοένα διευρυνόμενη γκάμα από πανεπιστημιακά Τμήματα, Τμήματα πρώην και νυν ΤΕΙ, κολέγια, διετή, ακόμα και μονοετή προγράμματα κατάρτισης στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο. Να ξέρουν ότι δεν ξεχνάμε κι εμείς από την πλευρά μας τις εκκλήσεις τους προς την Κομισιόν (Αλ. Αλαβάνος ως ευρωβουλευτής του ΣΥΝ) για αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων, δεν ξεχνάμε τον κυκεώνα με τα διαδοχικά σχέδια «Αθηνά», τις κατ' όνομα μόνο «ανωτατοποιήσεις» και «πανεπιστημιοποιήσεις» των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, που διαδοχικά τα αστικά κόμματα δρομολόγησαν, πιστοί στα κελεύσματα της αγοράς. Είναι η δική τους πολιτική που κάνει μπαλάκι τους φοιτητές των πρώην Τμημάτων ΤΕΙ, των κολεγίων σήμερα, οι οποίοι για άλλη μια φορά καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο των σχεδιασμών της αστικής τάξης, των αφεντικών και των κομμάτων τους.

Η περαιτέρω «απελευθέρωση» και αναγνώριση των κάθε είδους ιδιωτικών κολεγίων, παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων σε Ελλάδα και εξωτερικό και, σε μια πορεία, και ιδιωτικών ΑΕΙ με παράλληλη κατάργηση του άρθρου 16, είναι στοιχείο σύμφυτο της εμπορευματοποίησης της Εκπαίδευσης, διαμόρφωσης μιας ενιαίας αγοράς εκπαιδευτικών προϊόντων. Είναι τελικά στοιχείο δομικό του ίδιου του εκμεταλλευτικού συστήματος, ταυτισμένο με την αρχή της επιχειρηματικότητας, η οποία διαπερνά και τα κατ' όνομα δημόσια πανεπιστήμια. Συνιστά δε αυτό που η αστική εκπαιδευτική στρατηγική αποκαλεί «Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης». Κάτω από αυτήν την «ομπρέλα» εντάσσονται πολλά και διαφοροποιημένα πτυχία, πολλές και διαφορετικές κατηγορίες αποφοίτων.

Είναι στην πραγματικότητα ανακριβής ο όρος «ισοτιμία». Τα κολέγια δεν ισοτιμούνται με πανεπιστημιακά Τμήματα, αφού βλέπουμε σήμερα ότι ούτε τα ίδια τα πανεπιστημιακά Τμήματα δεν είναι ισοτιμημένα μεταξύ τους, ακόμα και στα ίδια επιστημονικά αντικείμενα. Αναγνωρίζονται και επίσημα, ωστόσο, ώστε να αποτελέσουν μία ακόμα βαθμίδα στην κλίμακα των πολλών διαβαθμισμένων πτυχίων, ωθώντας στην περαιτέρω υποβάθμιση συνολικά των σπουδών, των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Ανοίγουν το δρόμο για την ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για επενδύσεις στον τομέα αυτό. Γι' αυτό άλλωστε οι πρώτοι που χειροκρότησαν τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία, όπως και τις παλιότερες, είναι οι ιδιοκτήτες και μέτοχοι ελληνικών κολεγίων, όπως το Μητροπολιτικό Κολέγιο...

Ποιους έχουμε απέναντί μας...

Ξέρουμε, έχουμε όλοι πείρα από το κυνήγι των προσόντων που διεξάγεται ειδικά τα τελευταία χρόνια στη νεολαία. Μας θέλουν να κοιτάμε με καχυποψία τον διπλανό μας αν έχει πτυχίο από ΤΕΙ ή πανεπιστήμιο, από πρόγραμμα εξ αποστάσεως, αν έχει δίπλωμα, πτυχίο από τετραετείς ή πενταετείς σπουδές, «integrated master», μεταπτυχιακό, πιστοποιητικό σεμιναρίου. Μας θέλουν να μετράμε μόρια με βάση όλα αυτά, στον ανταγωνισμό με τον άλλον εργαζόμενο για το ποιος προηγείται και ποιος έπεται, ποιος τελικά κατέθεσε περισσότερο χρήμα και κυνήγι ατομικά, για να διεκδικήσει μια θέση εργασίας. Ξέρουν πολύ καλά ότι αυτή η κατάσταση του ανταγωνισμού μειώνει τις απαιτήσεις, κάνει τον απόφοιτο πιο ευάλωτο στα κελεύσματα της αγοράς.

Ως Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας έχουμε ξεκαθαρίσει ότι το πρόβλημά μας δεν είναι οι απόφοιτοι αυτών των κολεγίων, της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Γνωρίζουμε την ταλαιπωρία τους για να αναγνωρίσουν τα πτυχία τους, την αναμονή και τον εμπαιγμό χρόνων... Δεν συναινούμε στις πλαστές διαχωριστικές γραμμές που εκ του πονηρού καλλιεργούν τα αστικά κόμματα, τα επιμελητήρια και οι διοικήσεις πανεπιστημίων και κολεγίων μεταξύ των αποφοίτων, για να κρύψουν τον πραγματικό ένοχο. Ξέρουμε πολύ καλά ότι αύριο μαζί θα είμαστε απέναντι στον εργοδότη, αντιμέτωποι με τους χαμηλούς μισθούς, τις απολύσεις, την περιπλάνηση.

Καλούμε τους φοιτητές των πανεπιστημίων, των πρώην ΤΕΙ, των κολεγίων να παλέψουμε από κοινού για μια πραγματικά Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, με ένα πτυχίο πανεπιστημιακού επιπέδου ανά επιστημονικό αντικείμενο, με εξασφαλισμένη και πλήρη πρόσβαση στο αντίστοιχο επάγγελμα. Μόνο έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για πραγματική ισοτίμηση σπουδών και πτυχίων, για αναβαθμισμένες σπουδές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και στις δυνατότητες της κάθε επιστήμης.


Της
Κέλλυς ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ*
*Η Κέλλυ Παπαϊωάννου είναι μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΝΕ
Η συλλογικότητα της Οργάνωσης αγκαλιάζει κάθε μέλος της

Στην εκδήλωση μίλησε ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Αμπατιέλος

Μαθητές Γυμνασίων από όλη την Αττική συναντήθηκαν το απόγευμα του Σαββάτου στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, σε μια ζεστή εκδήλωση γνωριμίας με την ΚΝΕ και υποδοχής νέων μελών. Παιδιά που συμμετείχαν σε προηγούμενα Αντιιμπεριαλιστικά Διήμερα της ΚΝΕ, παιδιά που ήρθαν σε επαφή με την Οργάνωση μέσα από το σχολείο τους, στο Φεστιβάλ, στις δραστηριότητες που οργανώνονται στις γειτονιές με άξονα το περιοδικό «Το κόκκινο Αερόστατο», έδωσαν το «παρών» για να ακούσουν από πρώτο χέρι τι Οργάνωση είναι η ΚΝΕ, για τι παλεύει.

Την εκδήλωση άνοιξαν δυο μαθητές Λυκείου, μέλη της ΚΝΕ, που περιέγραψαν την εμπειρία τους για το πώς πήραν την απόφαση να ενταχθούν στις γραμμές της. Η Χριστίνα Μανδηλαρά, από την Γκράβα, περιέγραψε πως από το οικογενειακό της περιβάλλον πρωτοέμαθε για την ΚΝΕ, πως πήγαινε πάντα στα Φεστιβάλ, γνώρισε τους ΚΝίτες στο σχολείο της και οργανώθηκε και η ίδια. Ο Λάμπρος Μαστρόκαλος, από τον Πειραιά, εξήγησε πως τα πρώτα του ερεθίσματα τα πήρε από το σχολείο και παρακινήθηκε να ψάξει μόνος του για να καταλάβει καλύτερα την κοινωνία που ζούμε, τον καπιταλισμό, έψαξε για τον Μαρξ και οδηγήθηκε στο ΚΚΕ και τις θέσεις του.

Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, που ξεκίνησε την ομιλία του σημειώνοντας πως μας ενώνει ο θυμός για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, για την αδικία που γεννά αυτό το σύστημα, μας ενώνει όμως και το όνειρο να ζήσουμε σε έναν καλύτερο κόσμο. Αξιοποιώντας παραδείγματα μέσα από την καθημερινή ζωή των μαθητών, αλλά και λόγια του Αϊνστάιν και του Τσε Γκεβάρα, παρακίνησε τους νέους να σκεφτούν ότι αξίζει να κυνηγάς το αδύνατο και τόνισε μεταξύ άλλων:

Είμαστε σίγουροι πως μπορούμε να τα καταφέρουμε!


«Η σιγουριά και η αισιοδοξία μας αυτή επιβεβαιώνονται κάθε μέρα από την επιλογή μας να είμαστε οργανωμένοι και να παλεύουμε γι' αυτόν τον σκοπό μέσα από τις γραμμές της ΚΝΕ. Γιατί αυτός είναι και ο χαρακτήρας, η ταυτότητα της Οργάνωσής μας. Σε ένα μικρό κόκκινο βιβλιαράκι, το Καταστατικό μας, γράφουμε ότι η ΚΝΕ είναι η Νεολαία του ΚΚΕ, ότι είναι επαναστατική οργάνωση εθελοντών.

Είμαστε η Νεολαία του ΚΚΕ: Μαθητές, φοιτητές, νέοι εργαζόμενοι, άνεργοι που εμπνέονται από τις δίκαιες και αληθινές θέσεις του Κομμουνιστικού Κόμματος, από τα δίκαια και αληθινά ιδανικά μιας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Είμαστε περήφανοι που είμαστε η Νεολαία του ΚΚΕ, του Κόμματος που έχει διαγράψει μία συγκλονιστική πορεία 100 και πλέον χρόνων. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, το Κόμμα μας έχει χτίσει πολύ γερούς δεσμούς με την εργατική τάξη της χώρας μας, αφού πρωταγωνίστησε σε κάθε βελτίωση της ζωής της. Και σήμερα παραμένει το πιο φρέσκο κόμμα, στέκεται απέναντι στις σαπίλες των αστικών κομμάτων με τα σκάνδαλα, τις μίζες, το κυνήγι της καρέκλας και γι' αυτό εμπνέει χιλιάδες νέους.

Είμαστε Οργάνωση. Το να παλεύεις να αλλάξεις τον κόσμο δεν είναι "προσωπική υπόθεση". Χρειάζεται οργάνωση και σχέδιο για να κερδίσεις. Απαιτεί αποφασιστικότητα, γνώση και εμπειρία που τα κατακτάς μόνο μέσα από τον οργανωμένο αγώνα. Απέναντι σε έναν αντίπαλο οργανωμένο, που σχεδιάζει με λεπτομέρεια κάθε χτύπημα στον λαό, που διαθέτει άπειρα "τεχνάσματα" για να παραπλανεί, μόνο η οργανωμένη ζωή και πάλη μπορεί να νικήσει.

Στηριζόμαστε στη συλλογικότητα. Σίγουρα θα έχετε ακούσει μέλη της ΚΝΕ και του ΚΚΕ να φωνάζουν ο ένας τον άλλο "σύντροφε". Αυτήν τη λέξη που σημαίνει πως μπορεί να γνωριζόμαστε χρόνια, μπορεί και καθόλου, μπορεί να ξέρω το όνομά σου, μπορεί και όχι... όμως σίγουρα ξέρω ότι νοιάζεσαι για μένα, ότι παλεύεις μαζί με μένα για τον ίδιο σκοπό. Ξέρω ότι μπορώ να σε εμπιστευτώ. Οτι θα με βοηθήσεις όταν δυσκολευτώ ή όταν κάνω λάθος. Και όλοι μαζί σαν μία γροθιά αποκτάμε μία δύναμη πολλαπλάσια που μπορεί να κάνει το αδύνατο δυνατό. (...)

Η συλλογικότητα της Οργάνωσης αγκαλιάζει κάθε μέλος της, ακόμα κι αυτόν που είναι μόνος του κάπου π.χ. σε ένα σχολείο. Γιατί πριν από αυτόν ήταν κι άλλοι που έδωσαν αντίστοιχες μάχες. Και άφησαν την εμπειρία τους. Μαζί μ' αυτόν στο διπλανό σχολείο θα υπάρχουν κι άλλα μέλη της ΚΝΕ που δίνουν τις ίδιες μάχες. Ετσι και ο ένας παίρνει δύναμη και τραβάει κι άλλους μαζί του (...).

Γιατί καθένας και καθεμία που επιλέγει να παλέψει οργανωμένα μέσα από την ΚΝΕ για τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό, είναι ένα ακόμη εμπόδιο για το σύστημα. Είναι ένας ακόμη νέος που... διαδίδει τις κομμουνιστικές ιδέες στις παρέες του, στους φίλους του, στους συμμαθητές του. Μπαίνει μπροστά σε κάθε αγώνα, δεν συμβιβάζεται με την αδικία, αλλά παλεύει για όλα όσα δικαιούται. Πίσω από κάθε μικρό ή μεγάλο αγώνα για το σχολείο, το πανεπιστήμιο, για δουλειά με δικαιώματα, ενάντια στον πόλεμο και τον φασισμό και τόσα άλλα κρύβεται ένας ή περισσότεροι κομμουνιστές.

Είναι ένας ακόμα νέος που μελετά, διαβάζει λογοτεχνία, ιστορία, φιλοσοφία. Μπορεί να κρίνει και να αξιολογήσει τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που δίνονται εύκολα σήμερα. Να ξεχωρίσει τα fake news, να μην πέσει σε καλοστημένες παγίδες.

Είναι ένας ακόμη νέος που αγαπά την τέχνη, τη μουσική, τις ταινίες που ανοίγουν το μυαλό του, καλλιεργούν ιδανικά και αξίες, διαμορφώνουν πρότυπα.

Είναι ένας ακόμη νέος που δίνει το χέρι του σε όποιον το έχει ανάγκη, στους λαούς που δοκιμάζονται από τους πολέμους, στον συμμαθητή του ή τον γείτονα που δεν τα βγάζει πέρα.

Είναι ένας ακόμη νέος που αρνείται να ναρκώσει τη ζωή και το μυαλό του.

Και αντίθετα, δεν σταματάει να αθλείται, να παίζει μπάλα, να πηγαίνει εκδρομές, να βλέπει αγώνες, να έχει διάφορα χόμπι με τους φίλους του.

Είναι ένας ακόμη νέος που μπορεί πραγματικά να τους αμφισβητήσει και να τους γκρεμίσει!».

Μετά την ομιλία ακολούθησε ένα σύντομο βίντεο για την ΚΝΕ και τον χαρακτήρα της, ενώ στους συμμετέχοντες μοιράστηκε μια σακούλα με αναμνηστικά: Μια αφίσα του Τσε Γκεβάρα φτιαγμένη ειδικά για την εκδήλωση, το Κομμουνιστικό Μανιφέστο, οι εκδόσεις του ΚΣ της ΚΝΕ για το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα και για την πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά, καθώς και ένα αυτοκόλλητο ενάντια στις βάσεις και το ΝΑΤΟ.

Η βραδιά έκλεισε με τους μαθητές να συζητούν σε «πηγαδάκια», με αναψυκτικά, σνακς και μουσική.

Μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου πάνε θέατρο

«Ως την άκρη του κόσμου», μια όμορφη παιδική παράσταση στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη».

Τι γίνεται όταν το σπίτι σου, οι αγαπημένοι σου, οι φίλοι σου, ο κόσμος όπως τον ήξερες έχουν χαθεί; Δύο παιδιά συναντιούνται τη στιγμή που όλος ο κόσμος τους κατέρρευσε. Ξεκινούν από το μηδέν. Παρόλο που φοβούνται, παρόλο που συνέχεια κοιτάνε προς τα πίσω, προς τα εκεί που ήταν κάποτε η πατρίδα τους, αποφασίζουν να προχωρήσουν. Γιατί ο μόνος τρόπος να επιβιώσουν είναι να πάρουν το μέλλον στα χέρια τους.

Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην Αττική καλούν την Κυριακή 10 Νοέμβρη, στις 15.00, μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση. Για δηλώσεις συμμετοχής μπορεί κανείς να απευθυνθεί έγκαιρα - οι θέσεις είναι περιορισμένες - στις κατά τόπους Οργανώσεις, καθώς και στο τηλέφωνο 6973806982. Ειδική ομαδική τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ.

Συντελεστές: Κείμενο: Μαρία Παπαγιάννη. Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος. Σκηνοθεσία: Σπύρος Χατζηαγγελάκης. Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου. Παίζουν: Παναγιώτης Γαβρέλας, Βαλέρια Δημητριάδου, Χρύσα Κοτταράκου, Μαρία - Ελισάβετ Κοττίνη, Παύλος Παυλίδης, Νατάσα Ρουστάνη, Νικόλας Παπαδομιχελάκης.

Εκδηλώσεις σε σχολές

Σήμερα Τετάρτη:

-- Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο διοργανώνουν εκδήλωση, στις 18.00, στο αμφιθέατρο Γ5, με θέμα: «Αντικομμουνισμός και Ευρωπαϊκή Ενωση. Το Σύμφωνο Μόλοτοφ - Ρίμπεντροπ». Θα μιλήσει ο Θοδωρής Σκολαρίκος, μέλος του Γραφείου της Επιτροπής Περιοχής Αττικής του ΚΚΕ.

-- Η Περιφερειακή Οργάνωση ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ διοργανώνει σύσκεψη με θέμα: «Μπορεί το σημερινό πανεπιστήμιο να καλύψει τις ανάγκες και τα όνειρά μας; Η πρόταση του ΚΚΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση», στις 19.30, στην πτέρυγα Τοπογράφων στην αίθουσα 303, στο Πολυτεχνείο, με ομιλητή τον Γιώργο Σαραντόπουλο, Γραμματέα της ΤΕ ΑΕΙ του ΚΚΕ.

-- Η Τομεακή Οργάνωση Διεθνούς Πανεπιστημίου, στις 14.30, στην αίθουσα 200, με ομιλητή τον Σωτήρη Αβραμόπουλο, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Αύριο Πέμπτη:

Η Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ Λάρισας της ΚΝΕ πραγματοποιεί εκδήλωση με θέμα: «Η κατάσταση σε παλιά και νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η θέση του ΚΚΕ», στις 13.00, στο κυλικείο του ΤΕΙ, με ομιλήτρια την Κέλλυ Παπαϊωάννου, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org