Τετάρτη 10 Απρίλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Για τις προσπάθειες νοθείας από ΔΑΠ και ΠΑΣΠ

Τη στάση των δυνάμεων ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, που σε μια σειρά Συλλόγους κάνουν προσπάθεια να στήσουν μηχανισμούς νοθείας και διάλυσης των φοιτητικών εκλογών, καταγγέλλουν οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στα ΔΣ των Συλλόγων πανεπιστημίων της Αθήνας, μιλώντας με συγκεκριμένα στοιχεία:

  • «Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, από κοινού ΔΑΠ - ΠΑΣΠ κάνουν ενέργειες για να τινάξουν τις εκλογές του φοιτητικού συλλόγου στον αέρα, "ανακοινώνοντας" ότι θα διεξαχθούν εκτός σχολής. Και αυτά κόντρα στη θέληση εκατοντάδων φοιτητών που υπέγραψαν κείμενο διεκδίκησης για πραγματικές εκλογές του συλλόγου, μακριά από νοθείες και εκφυλισμό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με ευθύνη των ΔΑΠ - ΠΑΣΠ. Ενώ ερωτήματα γεννά η στάση των ΕΑΑΚ, που συμφώνησαν με τη ΔΑΠ να διεξαχθούν εκλογές σε κτίριο του ΟΠΑ όπου υπάρχουν security και κάμερες, χωρίς απαίτηση να απομακρυνθούν αυτά για να διεξαχθούν οι εκλογές.
  • Στο Πάντειο, ΔΑΠ και ΠΑΣΠ ψήφισαν από κοινού εκλογικό κανονισμό που ορίζει πως το σύνολο των δικών τους εκπροσώπων στην εφορευτική επιτροπή θα έχει την απόλυτη πλειοψηφία! Προφανώς για να κόβουν και να ράβουν όπως θέλουν την εκλογική διαδικασία και τα αποτελέσματα.
  • Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και οι δύο επιμένουν οι κάλπες μετά την ψηφοφορία, αντί να σφραγιστούν και να ξεκινήσει η καταμέτρηση παρουσία εφορευτικής επιτροπής στο χώρο που διεξάχθηκαν οι εκλογές, να μεταφερθούν (από τη μία άκρη της Αθήνας στην άλλη) όλες μαζί σε άλλο χώρο και να πραγματοποιηθεί "ενιαία" καταμέτρηση διαφορετικών τμημάτων.
  • Η ΔΑΠ στις σχολές Οικονομικού, Πολιτικού και Νομικής του ΕΚΠΑ βρίσκοντας διάφορες "αφορμές" προσπαθεί και φέτος να τινάξει τις εκλογές των συλλόγων στον αέρα, απέχοντας και καλώντας σε "εκλογές - φιέστα" στο Ζάππειο. Την ώρα μάλιστα που υπάρχουν αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων των συλλόγων για διεξαγωγή εκλογών στο κτίριο της σχολής τους και έχουν ήδη οριστεί εφορευτικές επιτροπές, ενώ κατατίθενται κανονικά οι υποψηφιότητες.
  • Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, η ΔΑΠ εδώ και μια βδομάδα κάνει προσπάθειες για εκλογές νοθείας. Μια βδομάδα πριν (!) τύπωσαν ψηφοδέλτια χωρίς να τα ελέγξει κανείς, έχουν συγκροτήσει κεντρική εφορευτική επιτροπή μόνο με τα μέλη της και απέχει από αυτή που έχει οριστεί από το σύνολο των υπόλοιπων παρατάξεων.

Η προσπάθειά τους να διαλύσουν τους συλλόγους μας θα πέσει στο κενό!

Τον μόνο που βολεύει οι φοιτητές να μην έχουν οργανωμένους και μαζικούς συλλόγους είναι τη σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως και τη ΝΔ, αφού θα μπορούν να σαρώνουν τα δικαιώματα των φοιτητών ανενόχλητοι!

Δεν τους κάνουμε τη χάρη!

Η δικαιολογημένη αποστροφή που υπάρχει απέναντι στη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ από την πλειοψηφία των φοιτητών να γίνει δύναμη για να ακυρώσουν τα σχέδιά τους, να τους ξηλώσουν από τα Διοικητικά Συμβούλια των συλλόγων μας. Είναι στο χέρι των φοιτητών να ισχυροποιήσουν τους συλλόγους τους, συμμετέχοντας στις εκλογές και ψηφίζοντας μαζικά τα ψηφοδέλτια της "Πανσπουδαστικής ΚΣ".

Είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη διαφορά!

Στις 10 Απρίλη ψηφίζουμε "Πανσπουδαστική ΚΣ":

  • Για να μετατρέψουμε τους συλλόγους μας σε όπλα ενάντια σε κυβερνήσεις - ΕΕ - μεγαλοεπιχειρηματίες και όχι σε παραμάγαζά τους!
  • Για να έχουμε εκπροσώπους αγωνιστές, μπροστάρηδες στον αγώνα για μόρφωση - δουλειά - ζωή και όχι "τύπους" που στήνουν καριέρες στις πλάτες των φοιτητών».
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Στον παλμό των φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών της 10ης Απρίλη.
  • Τα ραντεβού των Μαθητικών Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Αττική.
  • Αρθρο: Ψευδοεπιστήμη και Αριστεία στη σύγκρουση των Φυσικών.
  • Μπροστά σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικοί και μαθητές ενάντια στο νομοσχέδιο για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Οι φοιτητές να κάνουν τη διαφορά ενισχύοντας την «Πανσπουδαστική ΚΣ»

Ανοίγουν σήμερα οι κάλπες των φοιτητικών και σπουδαστικών Συλλόγων σε όλη τη χώρα, όπου οι φοιτητές προσέρχονται για να εκλέξουν τα νέα τους Διοικητικά Συμβούλια.

Η μαζική συμμετοχή και η στήριξη στην «Πανσπουδαστική ΚΣ» σε όλη την Ελλάδα είναι μια πρώτη, μαζική απάντηση σε όλους όσοι θέλουν τη νεολαία αμέτοχη, τους φοιτητές συνένοχους, θεατές στη σαπίλα του αστικού πολιτικού συστήματος.

Η ενίσχυση της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» είναι η φοιτητική επιλογή για ζωντανούς, μαχητικούς φοιτητικούς Συλλόγους, που θα παλεύουν για τα σύγχρονα δικαιώματα των φοιτητών, θα βάζουν εμπόδια στην πολιτική κυβερνήσεων - ΕΕ - κεφαλαίου. Οι δεκάδες Σύλλογοι, εξάλλου, όπου η «Πανσπουδαστική ΚΣ» είναι πρώτη δύναμη τα τελευταία χρόνια, αυτό αποδεικνύουν με τη δράση τους, με τις κατακτήσεις που καταφέρνουν να έχουν στους αγώνες τους (π.χ. τη μη απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία, την εγγραφή όλων όσοι δικαιούνταν μετεγγραφή κ.ά.), με τον πλούτο των δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν (εκδηλώσεις και επισκέψεις σχετικές με το αντικείμενο σπουδών, έκδοση περιοδικών, αθλητικές ομάδες, πολιτιστικά φεστιβάλ κ.ά.).

Η ψήφος στην «Πανσπουδαστική ΚΣ» κάνει τη διαφορά, στέλνει ισχυρό αγωνιστικό μήνυμα, βάζοντας στο στόχαστρο αυτούς που εκτελούν τα δικαιώματα των φοιτητών στις σπουδές και τη ζωή. Δίνει απάντηση στην κυβέρνηση, που από τη μια επιχειρεί να «χαϊδεύει τα αυτιά» της νεολαίας και από την άλλη τσακίζει τα ιδρύματα με την υποχρηματοδότηση και τις αναδιαρθρώσεις για επέκταση της επιχειρηματικότητας, ενώ υποδέχεται με ΜΑΤ και χημικά τις διεκδικήσεις των φοιτητών. Δίνει απάντηση και στη ΝΔ, που παρουσιάζει ως φάρμακο διά πάσαν νόσον τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ενώ η παράταξή της στους φοιτητές, η ΔΑΠ (όπως εξάλλου και η ΠΑΣΠ), είναι πρωταγωνίστρια χρόνια στο έργο της διάλυσης του φοιτητικού κινήματος, της εκλογικής νοθείας, της αδρανοποίησης συλλόγων, της εξαγοράς και της διάβρωσης νεανικών συνειδήσεων. Κόντρα σε αυτά, η ενίσχυση της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» σημαίνει ότι οι φοιτητές διαμορφώνουν καλύτερους όρους μέσα στις σχολές για τον αγώνα τους για τα δικαιώματά τους.


Δικαίωμα ψήφου στις σημερινές εκλογές έχουν τα εγγεγραμμένα μέλη των Συλλόγων, που ψηφίζουν με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας. Την ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας και την έκδοση των αποτελεσμάτων έχει η Εφορευτική Επιτροπή που ορίζεται σε κάθε Σύλλογο. Για τα αποτελέσματα ισχύει το σύστημα της απλής αναλογικής και τα λευκά ψηφοδέλτια καταμετρούνται στα έγκυρα.

Το βράδυ, αφού κλείσουν οι κάλπες, στην ιστοσελίδα ekloges-spoudastes.gr θα αναρτώνται τα αποτελέσματα από κάθε Σύλλογο, μόλις τελειώνει η καταμέτρηση. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν στην ιστοσελίδα με τα αποτελέσματα και μέσω συνδέσμου (link) από την ιστοσελίδα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (www.spoudastes.gr).


Μαθητικό ραντεβού και στον Εύοσμο

Με σύνθημα «Κάψε τα σενάρια και γράψε το δικό σου. Με δυνατό ΚΚΕ #kane_ti_diafora!», θα διεξαχθεί και το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στον Εύοσμο, το Σάββατο 13 Απρίλη, στις 6 μ.μ., στην πλατεία της πόλης.

Χαιρετισμό θα απευθύνει ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης Ορέστης Θεοδωρίδης, μαθητής του 1ου ΓΕΛ Μενεμένης. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον υποψήφιο δήμαρχο με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο δήμο Ευόσμου - Κορδελιού, Θανάση Κοκονά.

Το Φεστιβάλ περιέχει πλούσιο πρόγραμμα, που περιλαμβάνει παιχνίδια, επιδείξεις σύγχρονου χορού και breakdance, έκθεση σκίτσου ενάντια στο ρατσισμό και το φασισμό, κολάζ με θέμα «5+1 πράγματα που δεν ήξερες για την ΕΕ», καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών ΕΠΑΛ ενάντια στον πόλεμο και προβολή βίντεο με θέμα «Το ΕΠΑΛ αλλιώς», έκθεση πρωτότυπων εικαστικών έργων με θέμα «100 χρόνια από τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου - Προσφυγιά η πληγή των λαών» του Συλλόγου Ποντίων Ευόσμου «Παναγία Κρεμαστή». Το Μαθητικό Φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί με συναυλίες μαθητικών συγκροτημάτων.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΤΡΟΦΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
Και πάλι αυτοδύναμη αναδείχθηκε η «Πανσπουδαστική»

Αυτοδύναμη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αναδείχθηκε η «Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας» στις εκλογές του Συλλόγου Οικότροφων Φοιτητών Ξάνθης, που έγιναν την περασμένη Πέμπτη. Συγκεκριμένα, η «Πανσπουδαστική» κατέκτησε 5 έδρες στο ΔΣ του Συλλόγου, ενώ «Αγωνιστικές Κινήσεις» και «Ανετοι» (σχήμα των ΕΑΑΚ) πήραν από 2 έδρες.

Σε ανακοίνωσή της, αφού χαιρετίζει τους φοιτητές που τη στήριξαν, η «Πανσπουδαστική» σημειώνει:

«Ολη τη χρονιά βρισκόμασταν στη μάχη, στους αγώνες ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης, η οποία παίρνοντας τη σκυτάλη απ' τις προηγούμενες ευθύνεται στο ακέραιο για την κατάσταση που επικρατεί στις φοιτητικές εστίες και εδώ στην Ξάνθη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Ενδεικτικά μόνο, υπάρχουν περίοδοι που οι φοιτητές στις εστίες κάνουμε μπάνιο με κρύο νερό, δεκάδες δωμάτια που όλο το χειμώνα δεν είχαν καλοριφέρ, τουλάχιστον ένα δωμάτιο όπου κατά τη διάρκεια πρόσφατης βροχόπτωσης έμπαιναν νερά απ' την οροφή, δωμάτια με μούχλα στους τοίχους και ο κατάλογος συνεχίζεται...

Βρεθήκαμε σε μάχες για να μη διωχθεί απ' τις εστίες κανένας φοιτητής που παλεύει να τελειώσει τις σπουδές του, για να μπουν έγκαιρα όλοι οι πρωτοετείς και για όσους δεν χωρέσουν να νοικιαστούν δωμάτια σε ξενοδοχεία, παλέψαμε ενάντια στην υποβάθμιση της σίτισης και ενάντια στις απολύσεις εργαζομένων στη λέσχη, απαιτήσαμε να παρθούν άμεσα μέτρα συντήρησης των κτιρίων. Ακόμα, καταδικάσαμε απερίφραστα την προσπάθεια δημιουργίας ΝΑΤΟικής βάσης στην Αλεξανδρούπολη. (...)

Το σημαντικό είναι όλοι μαζί οι οικότροφοι, από εδώ και πέρα, να ζωντανέψουμε ακόμα περισσότερο τον Σύλλογό μας, τις συνελεύσεις και τις δράσεις του. Αυτό είναι το μόνο όπλο μας! Ο καθένας μόνος του είναι εύκολο να νικηθεί. Ολους μαζί όμως δεν μπορούν να μας νικήσουν! Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να επιβάλουμε τα αιτήματά μας, τα οποία είναι απόλυτα δίκαια! (...)

Σ' αυτήν την κατεύθυνση θα καταθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις και το επόμενο διάστημα. Ετσι ώστε ο Σύλλογος να είναι το αποκούμπι των οικότροφων απέναντι σε κάθε μικρό και μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, η καρδιά του αγώνα τους. Μαζί με τους υπόλοιπους συμφοιτητές και τους εργαζόμενους γονείς μας, γιατί η δύναμη βρίσκεται στη συμμαχία μας».

Τέλος, καλεί τους φοιτητές να επιλέξουν το ψηφοδέλτιο της «Πανσπουδαστικής» και στις σημερινές εκλογές του Συλλόγου Φοιτητών Ξάνθης.

Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Αττική

«Κάψε τα σενάρια και γράψε το δικό σου. Με δυνατό ΚΚΕ κάνε τη διαφορά!» είναι το κάλεσμα που απευθύνει η ΚΝΕ στους μαθητές μπροστά στα φετινά Μαθητικά Φεστιβάλ, που θα απλωθούν σε γειτονιές της Αττικής και σε όλη τη χώρα.

Η ΚΝΕ καλεί τους μαθητές και τις μαθήτριες να πάρουν μέρος στα Μαθητικά της Φεστιβάλ. Να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτά με το μαθητικό τους συγκρότημα, την ομάδα θεάτρου, σκίτσου ή ζωγραφικής, αλλά και με κάθε άλλη μορφή τέχνης που επιθυμούν και μέσα από την οποία θέλουν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους, τα όνειρά τους.

Αναλυτικά, οι ημερομηνίες των Μαθητικών Φεστιβάλ στην Αττική είναι οι εξής:

Περιστέρι: 13 Απρίλη, πλατεία Δημαρχείου. Θα μιλήσει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.

Αθήνα: 13 Απρίλη, Θησείο. Θα μιλήσει ο Δημήτρης Βιτάλης, υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.

Γκράβα: 20 Απρίλη, πάρκο Λυσίου - Γαλάτσι.

Πειραιάς: 20 Απρίλη, πλατεία Κοραή.

Ιλιον: 20 Απρίλη, πλατεία Δημαρχείου.

Καισαριανή: 20 Απρίλη, πλατεία Π. Μακρή.

Ηράκλειο: 20 Απρίλη, θεατράκι ΗΣΑΠ.

Μπραχάμι: 21 Απρίλη, πλατεία Αρη Βελουχιώτη.

Αναλυτικά, το πρόγραμμα των Φεστιβάλ που είναι προγραμματισμένα για αυτήν τη βδομάδα, έχει ως εξής:


Στο Περιστέρι, η έναρξη των εκδηλώσεων είναι στις 7 μ.μ. και η ομιλία του Ν. Αμπατιέλου στις 7.30 μ.μ. Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν καλλιτεχνικό δρώμενο από μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Περιστερίου, παράσταση «Καθαρή Εξόδιος» με τον Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη - «Τσολιάς εν δε Τσόλια μπαντ», συναυλία με τους Altera Vita, πρόγραμμα hip - hop με τους Frank, Σφάλμα και Rhyme Riot, εκθέσεις βιβλίου, αντιπολεμικού σκίτσου, χώρος του Εθνικού Συμβουλίου Κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ - παράρτημα Περιστερίου), χώρος του περιοδικού «Το κόκκινο αερόστατο» για τα μικρότερα παιδιά κ.ά.

Στο Θησείο, το Φεστιβάλ θα γίνει στον σταθμό του ΗΣΑΠ από τις 6 μ.μ. και θα περιλαμβάνει εκτός από την ομιλία: Επίδειξη από ομάδες χορού, συναυλίες με μαθητικά συγκροτήματα, stand up comedy με τον Χριστόφορο Ζαραλίκο, μεγάλη συναυλία με τον Μύρωνα Στρατή, ενώ στο χώρο θα λειτουργήσει και escape room ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΤΡΟΦΩΝ ΕΣΤΙΩΝ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Απέσπασαν δεσμεύσεις για άμεση βελτίωση της κατάστασης στις εγκαταστάσεις της εστίας

Τα πρώτα του αποτελέσματα έφερε ο αγώνας του Συλλόγου Οικοτρόφων Εστίας του ΤΕΙ Χαλκίδας κόντρα στην άθλια κατάσταση που επικρατεί στις Εστίες.

Με τη συμμετοχή δεκάδων σπουδαστών και την πίεση που ασκήθηκε στους αρμόδιους φορείς στην τελευταία κινητοποίηση την περασμένη Πέμπτη, οι φοιτητές κατάφεραν να αποσπάσουν κάποιες δεσμεύσεις από τον αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ όσον αφορά τα καίρια ζητήματα καθαριότητας, απολύμανσης, προμήθειας πετρελαίου και συντήρησης των εγκαταστάσεων.

Συγκεκριμένα, οι πρυτανικές αρχές δεσμεύτηκαν να βάλουν πετρέλαιο για το ζεστό νερό άμεσα και την επόμενη βδομάδα θα γίνει απολύμανση των εγκαταστάσεων του ΤΕΙ και της εστίας, που έχουν γεμίσει τρωκτικά. Επίσης, την επόμενη βδομάδα θα έρθει προσωρινό προσωπικό καθαριότητας έως ότου προσληφθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό για καθαριότητα και φύλαξη.

Είπαν ακόμα ότι τους καλοκαιρινούς μήνες θα γίνει στους χώρους του ΤΕΙ επιδιόρθωση ζημιών αξιοποιώντας κονδύλι 2 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον, έως το τέλος του χρόνου θα έχει γίνει αντικατάσταση και επιδιόρθωση μέρους των πλυντηρίων - στεγνωτηρίων, ενώ άμεσα θα προχωρήσουν στις διαδικασίες αφαίρεσης του αμίαντου και θα παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και σε βάθος διετίας θα γίνει ολοκληρωμένη ανακαίνιση των εστιών.

Σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος τονίζει ότι «όλα αυτά δείχνουν πως η μόνη λύση βρίσκεται στον αγώνα και πως μόνο μέσα από τη συλλογική δράση, τον οργανωμένο αγώνα μπορούμε να κατακτήσουμε τα δικαιώματά μας. Παρά τις δεσμεύσεις δηλώνουμε ότι δεν επαναπαυόμαστε. Καλούμε τους φοιτητές σε ετοιμότητα για την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων.

Κάνουμε ξεκάθαρο πως με την ίδια μαχητικότητα θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για τη ζωή και τις σπουδές που μας αξίζουν.

Καλούμε τους εστιακούς να δυναμώσουν κι άλλο τον Σύλλογο Οικοτρόφων».

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θεσμοθετεί το ανταγωνιστικό Λύκειο και πανεπιστήμιο

Eurokinissi

Με ενσωματωμένες τις βασικές κατευθύνσεις της αστικής στρατηγικής για την Εκπαίδευση και «με τη βούλα» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προχωρούν οι αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το πολυσέλιδο νομοσχέδιο - σκούπα με τις ρυθμίσεις για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τις νέες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη με περαιτέρω συγχωνεύσεις ιδρυμάτων και μια σειρά ακόμα διατάξεις για όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης.

Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στο Λύκειο, η κυβέρνηση φέρνει για νομοθέτηση το σχέδιο που έχει ήδη ανακοινώσει στον βασικό πυρήνα του από τον περασμένο Σεπτέμβρη και το οποίο κάνει χειρότερο, πιο ανταγωνιστικό και φτωχό σε περιεχόμενο το Λύκειο. Η Γ' Λυκείου χάνει τα όποια στοιχεία γενικής παιδείας και μετατρέπεται σε έτος με στενό χαρακτήρα προετοιμασίας για τις πανελλαδικές, στα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν οι υποψήφιοι. Υψώνονται νέοι εξεταστικοί φραγμοί, ενώ σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, οι απόφοιτοι Λυκείου θα επιδιώξουν να εισαχθούν είτε σε τμήματα με συμμετοχή σε πανελλαδικές εξετάσεις με τους γνωστούς όρους σκληρού ανταγωνισμού, είτε σε «τμήματα με θέσεις ελεύθερης πρόσβασης», στα οποία έτσι κι αλλιώς και σήμερα η εισαγωγή γινόταν με βαθμολογίες μικρότερες από 9,5, που απαιτείται τώρα για την απόκτηση του απολυτηρίου.

Νέες συγχωνεύσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου αφορά τις νέες συγχωνεύσεις ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ειδικότερα:

  • Στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας εντάσσονται τα ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και Θεσσαλονίκης και το νέο ίδρυμα αναβαθμίζεται προκειμένου να επιτελέσει τη λειτουργία του με ανταποδοτικούς όρους.
  • Το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
  • Ιδρύεται το Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο οποίο εντάσσεται το ΤΕΙ Κρήτης.
  • Το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ενώ κατ' εξαίρεση εντάσσονται στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου τέσσερα τμήματα Μηχανικών του.
  • Στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου εντάσσεται το ΤΕΙ Πελοποννήσου.

Καθώς ο πυρήνας των αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι η στενότερη σύνδεσή της με τη στρατηγική μιας περιφερειακής και κλαδικής ανάπτυξης στα μέτρα των μεγάλων επιχειρήσεων, ιδρύονται αντίστοιχα ερευνητικά κέντρα και τεχνολογικά πάρκα ενταγμένα σε αυτόν τον στόχο.

Ανάμεσα στις διατάξεις για διάφορα ζητήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης προβλέπεται η σύσταση επιτροπής που θα εξετάσει τη δυνατότητα αντιστοιχίας Τμημάτων Σχολών Μηχανικών με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών. Αντί για την ικανοποίηση της ανάγκης για ένα πτυχίο ανά επιστημονικό αντικείμενο, οδηγεί έτσι σε νέες κατηγοριοποιήσεις. Στην ίδια κατεύθυνση της πολυδιάσπασης και κατηγοριοποίησης σπουδών και τίτλων εντάσσονται και οι ρυθμίσεις που αφορούν τον ΔΟΑΤΑΠ, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας τις διαδικασίες αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Φέρνουν Λύκειο αρένα ανταγωνισμού και πανεπιστήμια με τη βούλα της αγοράς

Ανακοίνωση για το πολυνομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Παιδείας

Σε ανακοίνωσή του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει τα εξής:

«"Λύκειο αρένα ανταγωνισμού - Πανεπιστήμια με τη βούλα της αγοράς". Αυτό είναι το σχέδιο κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιμένει να φτιάξει ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο - φροντιστήριο, όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματάει ουσιαστικά στην Α' Λυκείου.

Το Λύκειο που θέλει να φτιάξει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα κοιτάει ακόμα περισσότερο τους μαθητές στην τσέπη, χωρίζοντας και κατηγοριοποιώντας τους.

Οσο δε για την πάταξη της παραπαιδείας και τα χρήματα που δαπανά η - ρημαγμένη από τα απανωτά μνημόνια - λαϊκή οικογένεια, το ενδιαφέρον είναι εντελώς υποκριτικό. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι μεγάλες αλυσίδες φροντιστηρίων πανηγυρίζουν για τις προτάσεις της κυβέρνησης για το Λύκειο και βλέπουν νέα αύξηση της πελατείας τους. Αλλωστε, χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο της σημερινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων, δεν λειτουργούν ουσιαστικά η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Με το νέο νομοσχέδιο - "σκούπα", η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κοροϊδεύει για άλλη μια φορά φοιτητές και σπουδαστές, που αγωνιούν για τις σπουδές τους, τα πτυχία τους, τον κόπο και τα έξοδα που καταβάλλουν για τη μόρφωσή τους.

Πιο συγκεκριμένα:

Σειρά έχουν τώρα πανεπιστημιακά Ιδρύματα σε Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Μακεδονία, στην Κρήτη, όπου προχωρούν οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις και ιδρύσεις Τμημάτων, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης "πανεπιστημιοποίησης" και με μοχλό τις επιταγές των επιχειρήσεων σε κάθε Περιφέρεια και κλάδο.

Καθόλου τυχαία δεν είναι η έμφαση που δίνεται στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας, όπου συγχωνεύονται τα ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Το Διεθνές Πανεπιστήμιο, όπως άλλωστε ήταν και εξαρχής, γίνεται πανεπιστήμιο - δούρειος ίππος για τη λειτουργία των Ιδρυμάτων με όρους ανταποδοτικότητας, με όρους "εσόδων - εξόδων". Σε αυτό το "πανεπιστήμιο" τα πάντα πωλούνται: Προγράμματα σπουδών, Ερευνα, ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης, μεταπτυχιακά και ο φοιτητής - πελάτης πρέπει να χώσει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσει το εκπαιδευτικό προϊόν.

Προχωρά η κατηγοριοποίηση πτυχίων και αποφοίτων, διευρύνεται ο διαχωρισμός σε "ενεργούς" και "μη ενεργούς" φοιτητές, σε μια μεγάλη γκάμα αποφοίτων με πτυχία πολλών ταχυτήτων στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

Προχωρά και βαθαίνει το κυνήγι προσόντων, απαξιώνεται εκ νέου το πτυχίο, με κολέγια και διετή προγράμματα να μπαίνουν και αυτά, ως νέες κατηγορίες, στο ίδιο επιστημονικό πεδίο. Απέναντι στο δίκαιο αίτημα των φοιτητών για την ύπαρξη ενός και μόνο πτυχίου πανεπιστημιακού επιπέδου στο επιστημονικό αντικείμενο, όπως γίνεται με τις Σχολές Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η κυβέρνηση απαντά για άλλη μια φορά με επιτροπές και "επιτροπάτα", που θα εξετάσουν τα ενδεχόμενα. Την κατάληξη και τα πορίσματα και αυτής της επιτροπής τα ξέρουμε ήδη: Είναι ταγμένοι στην υπηρέτηση της πολιτικής που θέλει μεγάλη γκάμα πτυχίων, για να συμπιέζονται τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω.

Το ΚΚΕ καλεί όλη τη νεολαία, τους φοιτητές, τους μαθητές να απορρίψουν το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και να βάλουν μπροστά τις δικές τους ανάγκες.

Τα όνειρα και οι ανάγκες της νεολαίας δεν χωρούν σε ένα σύστημα που ορθώνει ταξικούς φραγμούς για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και μετατρέπει τα πτυχία σε "κορνίζες".

Τα όνειρα και οι ανάγκες των νέων δεν χωρούν στην πολιτική της ΕΕ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, που μετατρέπουν τη μόρφωση σε ακόμα πιο ακριβό εμπόρευμα και θέλουν τις γνώσεις και τις ικανότητες της νεολαίας φθηνά αναλώσιμα υλικά στο βωμό του κέρδους.

Με ισχυρό ΚΚΕ και δυνατούς αγώνες κάνουμε την πραγματική διαφορά. Δυναμώνουμε την πάλη για σπουδές και ζωή με δικαιώματα».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Κινητοποιήσεις στις 12 Απρίλη

Κοινό κάλεσμα γονιών και εκπαιδευτικών μετά από συνάντηση της ΟΛΜΕ και της ΑΣΓΜΕ

Με κεντρικό αίτημα την απόσυρση του σχεδίου της κυβέρνησης για το Λύκειο, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές προχωρούν την Παρασκευή 12 Απρίλη σε κινητοποιήσεις. Εκείνη τη μέρα, οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απεργούν και σε αυτό το πλαίσιο διοργανώνονται συλλαλητήρια. Αγωνιστικά ραντεβού έχουν δοθεί για τις 12 το μεσημέρι στην Αθήνα στα Προπύλαια και στη Θεσσαλονίκη στο Αγαλμα Βενιζέλου.

Σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις μαζί με τους απεργούς καθηγητές καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Κοινό κάλεσμα συμμετοχής στα συλλαλητήρια της Παρασκευής στην Αθήνα και σε όλες τις μεγάλες πόλεις απευθύνουν τα Διοικητικά Συμβούλια της ΟΛΜΕ και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

«Βασική και κοινή θέση της ΑΣΓΜΕ και της ΟΛΜΕ είναι ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης πρέπει να αποσυρθεί», σημειώνουν σε δελτίο Τύπου τα ΔΣ, μετά από τη συνάντηση που είχαν το απόγευμα της Δευτέρας με αντικείμενο συζήτησης το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο. Οπως σημειώνουν, το νομοσχέδιο:

  • υποβαθμίζει τη γενική παιδεία,
  • μετατρέπει τη Γ' Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στο πανεπιστήμιο,
  • διευρύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές,
  • δεν πλήττεται η παραπαιδεία.

Η ΟΛΜΕ και η ΑΣΓΜΕ καλούν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να συμβάλουν στην οργάνωση συζητήσεων και εκδηλώσεων για τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, καλούν τις ΕΛΜΕ, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων σε πολύμορφες δραστηριότητες και κινητοποιήσεις για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο.

Το τελευταίο διάστημα, εκφράστηκαν έντονες διαμαρτυρίες πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικής και άλλων επιστημόνων σχετικά με την Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), κατηγορώντας την ότι προσφέρει νομιμοποίηση σε ψευδοεπιστημονικές θεωρίες, με πιο πρόσφατη αφορμή την έκδοση από την ΕΕΦ του βιβλίου μιας ηθοποιού με τίτλο: «PAD ΜΕΘΟΔΟΣ - Ο Συμπαντικός ηθοποιός. Απειρες ζωές, Απειροι χαρακτήρες, Απειρα frames»... Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε μετά από αυτά τη διακοπή της συνεργασίας του υπουργείου με την ΕΕΦ εάν δεν αλλάξει η ηγεσία της και τη διενέργεια των διαγωνισμών Φυσικής για τα Γυμνάσια και Λύκεια από άλλο φορέα.

Ψευδοεπιστήμη και Αριστεία στη σύγκρουση των Φυσικών

Το τελευταίο διάστημα, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας σύγκρουσης με θέμα την ψευδοεπιστήμη ανάμεσα στην Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) και την επιστημονική κοινότητα, όπως αυτή εκφράζεται από τα πανεπιστημιακά Τμήματα Φυσικής της χώρας. Είναι πολύ καλό σημάδι το ότι επιτέλους τα Τμήματα Φυσικής ευαισθητοποιήθηκαν και με τις ανακοινώσεις τους παίρνουν θέση απέναντι σε όλες αυτές τις αστείες θεωρίες που τα τελευταία χρόνια κατακλύζουν τον μέσο πολίτη. Θα έλεγα μάλιστα ότι αυτή η παρέμβαση άργησε χαρακτηριστικά και ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα έπρεπε να έχουν παρέμβει πολύ νωρίτερα, καθώς ο θεσμικός τους ρόλος στην ελληνική κοινωνία τα καθιστά προστάτες του μέσου πολίτη από τον κάθε τσαρλατάνο, που μέσα στο σύστημα που ζούμε και προσκυνώντας το θεό του κέρδους προσπαθεί να πουλήσει την κάθε ανοησία στους πολίτες αρκεί να γεμίσει το πορτοφόλι του. Και φτάσαμε να ακούμε θεωρίες μέχρι και για τις βλαβερές συνέπειες των εμβολίων και προτροπές προς τους νέους γονείς να σταματήσουν να εμβολιάζουν τα παιδιά τους.

Δεν είναι καινούργια η υπόθαλψη ψευδοεπιστημονικών θεωριών

Ομως αυτή είναι η μια πλευρά του φαινομένου. Υπάρχει και η ερώτηση: Γιατί τώρα; Τι το τόσο τρομερό συνέβη και ξέσπασε αυτή η σύγκρουση; Η ανακοίνωση του Τμήματος Φυσικής των Ιωαννίνων είναι αποκαλυπτική, καθώς ξεκαθαρίζει ότι υπήρχαν τέτοιες δραστηριότητες και στο παρελθόν: «Αν και δραστηριότητες αυτού του χαρακτήρα δεν είναι καινούργιες για τη συγκεκριμένη Ενωση, η αυξανόμενη συχνότητα σε συνδυασμό με τη συστηματική προβολή τους δημιουργούν την πεποίθηση μιας "άνευ όρων" υιοθέτησης ή και παραδοχής της βασιμότητας αντιεπιστημονικών απόψεων και πρακτικών ακριβώς από εκείνους που κατά τεκμήριο θα έπρεπε να είναι αντίθετοι». Είναι όμως η έκδοση ενός βιβλίου για το «κβαντικό» θέατρο και η υποστήριξή του τόσο σημαντικό γεγονός, ώστε να οδηγηθούμε σε αυτήν τη σύγκρουση; Κατά τη γνώμη μου, όχι. Είναι απλά η αφορμή.

Το ιστορικό λοιπόν της σύγκρουσης είναι το εξής. Οσοι κατά καιρούς ζήσαμε την ΕΕΦ και προσπαθήσαμε να σταματήσουμε αυτές τις δραστηριότητες από μέσα, καταλάβαμε ότι αυτό δεν γίνεται με τις υπάρχουσες δομές της και αποχωρήσαμε. Θα πρέπει να θυμηθούμε ότι αναφερόμαστε σε μια Ενωση με έσοδα (κυρίως από σεμινάρια σε καθηγητές και αδιόριστους της τάξης του ενός εκατομμυρίου ευρώ ανά διετία, σύμφωνα με τους απολογισμούς του ΔΣ της στις παλιότερες ΓΣ που ήμουν παρών). Κάποια στιγμή δημιουργήθηκε ένα νέο σωματείο, η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ), με σκοπό να λειτουργήσει όπως ταιριάζει σε ένα επιστημονικό σωματείο. Στο σωματείο αυτό προσχώρησαν και οι διοργανωτές τού μέχρι τότε διαγωνισμού Φυσικής στα Λύκεια της ΕΕΦ. Τον Δεκέμβρη του 2017, το σωματείο αυτό έκανε τις πρώτες εκλογές του.

Πέρσι τα δύο σωματεία (και αυτό κατά τη γνώμη μου ήταν τεράστιο λάθος, γιατί έδωσε συγχωροχάρτι στις πρακτικές της ΕΕΦ, καθώς δεν μπορείς να την κατηγορείς για προώθηση της ψευδοεπιστήμης και ταυτόχρονα να συνδιοργανώνεις μαθητικό διαγωνισμό μαζί της) μαζί με το Τμήμα Φυσικής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησαν από κοινού τον διαγωνισμό Φυσικής. Φέτος, η ΕΕΦ (προφανώς θεωρώντας ότι η ΕΕΦΕΕ ξεφούσκωσε καθώς δεν έδειξε σχεδόν καμία άλλη δραστηριότητα) αποφάσισε να πραγματοποιήσει τον διαγωνισμό μόνη της.

Στο πνεύμα της βιομηχανίας της Αριστείας

Και τότε ξέσπασε η σύγκρουση, καθώς μέσα από τον διαγωνισμό Φυσικής επιλέγεται η Ολυμπιακή Ομάδα που εκπροσωπεί τη χώρα στη Διεθνή Ολυμπιάδα και από αυτήν επιλέγονται και οι υποψήφιοι μαθητές, οι οποίοι μαζί με τους συναδέλφους τους από τις άλλες ενώσεις των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών κρίνονται από επιτροπή του υπουργείου και στέλνονται σε προγράμματα αμερικανικών πανεπιστημίων. Το υπουργείο απέρριψε την πρόταση της ΕΕΦ και ανέθεσε τον φετινό διαγωνισμό Φυσικής στην ΕΕΦΕΕ και στο Φυσικό Τμήμα της Αθήνας. Η ΕΕΦ, όμως, αψηφώντας το υπουργείο προχωρά στον διαγωνισμό της, και μάλιστα τον αναβαθμίζει, καθώς ανακοίνωσε ότι θα στείλει τους νικητές του στην Βαλκανιάδα Φυσικής, η οποία διοργανώνεται για πρώτη φορά από τη Βαλκανική Ενωση Φυσικών, της οποίας είναι μέλος.

Η σύγκρουση ξέσπασε όχι όταν ο κάθε αυτόκλητος δήθεν ερευνητής αποφάσιζε να διατυπώσει τις απόψεις του μακριά από τις διαδικασίες της επιστημονικής κοινότητας και η ΕΕΦ, μέσα στη λανθασμένη για επιστημονική ένωση λογική του ελεύθερου βήματος, του έδινε τον λόγο, αλλά όταν διαχωρίστηκαν τα συμφέροντα σε αυτήν τη διαρκώς διογκούμενη βιομηχανία της Αριστείας. Μια βιομηχανία η οποία χρησιμοποιείται και ιδεολογικά για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Χαρακτηριστικό είναι ότι αντί για τη συζήτηση για τη βελτίωση όλων ανεξαιρέτως των σχολείων, πολλές φορές προέχει η συζήτηση για την ανάπτυξη των προτύπων και πειραματικών. Μια βιομηχανία που σήμερα πια αγκαλιάζει όλη την κοινωνία. Απόφοιτοι πανεπιστημιακών Σχολών, που το πτυχίο τους δεν αναγνωριζόταν ως επαρκές αποδεικτικό για τη γνώση του αντικειμένου τους, έπρεπε να δώσουν ΑΣΕΠ για να διοριστούν, καθηγητές που κυνηγάνε όπως - όπως ένα μεταπτυχιακό στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο για μερικά μόρια περισσότερα, μαθητές των αστικών κέντρων που ψάχνουν απεγνωσμένα ένα καλύτερο σχολείο αλλά δεν έχουν τις οικονομικές δυνατότητες να πάνε στα ακριβά ιδιωτικά, φροντιστές οι οποίοι διαλαλούν ότι τους καλύτερους καθηγητές τους έχει αυτός που μπορεί να τους πληρώσει, ξεχνώντας τη συνταγματική υποχρέωση του κράτους για παροχή όσο το δυνατόν αρτιότερης εκπαίδευσης σε όλους τους πολίτες, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που πληρώνουν διχίλιαρα για ένα πιστοποιητικό φοίτησης σε κάποια σεμινάρια, είναι η εικόνα της σημερινής αριστείας στην κοινωνία μας.

Απάντηση είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης όλων των παιδιών

Η απάντηση του υπουργείου σε όλα αυτά είναι απόλυτα διαχειριστική. Δίνει τον διαγωνισμό στους «καλούς» επιστήμονες απομονώνοντας τους «κακούς» και αυτούς που προωθούν ψευδοεπιστημονικές απόψεις. Αλλά αυτό μπορεί να είναι σωστό, αλλά δεν είναι ούτε καν το ελάχιστο που οφείλει να κάνει.

Το υπουργείο θα έπρεπε να φροντίζει ώστε ο μαθητής ενός μέσου ελληνικού σχολείου να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κάθε διαγωνισμού που πραγματοποιείται μέσα από τα σχολεία. Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε δεν έχουμε, ακόμα και για το αστικό ιδεολόγημά τους, πραγματική αριστεία, αλλά μια αριστεία πληρωμένη από το πορτοφόλι του μπαμπά τους. Και αυτήν την πραγματικότητα επιμελώς την «ξεχνάνε» οι διάφοροι «ειδικοί» στις ανάλογες συζητήσεις.

Το υπουργείο θα έπρεπε να φροντίζει μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων και της διδακτέας ύλης των σχολείων να εξοπλίζει τους νέους με τη μόρφωση εκείνη που θα τους κάνει ικανούς να ξεχωρίζουν πότε μια πληροφορία είναι πραγματική επιστήμη και πότε είναι χάντρες για ιθαγενείς. Γιατί καλή και σωστή και αξιέπαινη η παρέμβαση των Τμημάτων Φυσικής, αλλά δεν είναι δυνατόν να γίνεται για όλα τα παραμύθια που εμφανίζονται στη διαδικτυακή εποχή μας. Αυτά θα πρέπει να τα φιλτράρει ο εγκέφαλος του κάθε πολίτη, εξοπλισμένος με τη γνώση Γενικής Παιδείας που του έδωσε το σχολείο. Ομως, αντί γι' αυτά το υπουργείο, ασκώντας μια απόλυτα διαχειριστική συστημική πολιτική, συντηρεί την υπάρχουσα ασκησιολαγνεία στο Λύκειο και μάλιστα την ενισχύει, καταργώντας ουσιαστικά τη Γ' Λυκείου, καθώς τη μετατρέπει σε φροντιστηριακή τάξη προπαρασκευής για το πανεπιστήμιο.

Και από τη μια ο υπουργός αρέσκεται να αναφέρεται στην ψευδοεπιστήμη και την προστασία του πολίτη από αυτή, από την άλλη κάνει ότι δεν καταλαβαίνει ότι η νίκη κόντρα σε όλες τις ψευδοεπιστημονικές αηδίες θα έρθει μόνο μέσα από την αρτιότερη εκπαίδευση του μέσου Ελληνα απόφοιτου του ελληνικού δημόσιου σχολείου και όχι με διοικητικές αποφάσεις.


Βασίλης ΚΑΡΑΒΟΛΑΣ
Φυσικός




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org