Τρίτη 20 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Παρέμβαση του εισαγγελέα υπήρξε με αφορμή τις ζημιές που σημειώθηκαν από εξωσχολικούς στο σχολικό συγκρότημα του Ευκλείδη στη Θεσσαλονίκη. Παρουσία του εισαγγελέα και των προϊσταμένων της εκπαίδευσης, με τις κάμερες να καταγράφουν, άρχισε η εκτίμηση των ζημιών. Η πολυήμερη κατάληψη των μαθητών του συγκροτήματος όπου στεγάζονται 7 ΕΠΑΛ, έληξε το Σάββατο.

*** Στάση εργασίας κάνει σήμερα ο Σύλλογος Δασκάλων Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης» απαιτώντας την κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιοχής. Η στάση έχει οριστεί για τις 2 πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου και για τις δυο πρώτες ώρες του απογευματινού κύκλου, ενώ έχει οριστεί και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις 8 το πρωί.

*** Η Γραμματεία Εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας του ΠΑΜΕ καταγγέλλει με ανακοίνωσή της, έναν διευθυντή σχολείου της περιοχής της γιατί τιμώρησε με διήμερη αποβολή δυο μαθητές 13 - 14 χρονών που επιχείρησαν να κάνουν «κατάληψη» στο σχολείο τους. «Είχατε μπροστά σας κάποια παιδιά που ήθελαν να αγωνιστούν έστω και με λάθος τρόπο. Χρέος σας είναι να διδάξετε τα παιδιά να αγωνίζονται σωστά, για το σωστό και το δίκιο, για όλα αυτά που τους ανήκουν και τους στερεί το σύστημα. Αυτός είναι ο σύγχρονος Παιδαγωγός. Παιδαγωγός και τιμωρός. Τιμωρός του συστήματος», υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ και σημειώνει ότι ο συγκεκριμένος διευθυντής είχε φερθεί με τον ίδιο τρόπο και πέρσι όταν οι μαθητές αποφάσισαν μέσα από τα συλλογικά τους όργανα να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, παρέμβαση για το θέμα έκανε και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, η υπόθεση αναμένεται να απασχολήσει και την ΕΛΜΕ Ηλείας.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Απαιτούνται άμεσα μέτρα αποτροπής της σχολικής διαρροής

Παρέμβαση με αφορμή τις εξελίξεις στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

Την ανάγκη για ένα σχολείο που δε θα είναι φορέας της σχολικής αποτυχίας, αλλά φορέας διαπαιδαγώγησης των παιδιών με ολόπλευρη μόρφωση, τονίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, με αφορμή τις εξελίξεις στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ).

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών εντάσσει στο σκηνικό «καμένης γης» που στήνει η κυβέρνηση την προ ημερών εξαγγελία για αναστολή του προγράμματος, σημειώνοντας ότι μετά την κατακραυγή γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών το υπουργείο Παιδείας «τα μάζεψε». Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών θυμίζει ότι η ΠΔΣ είναι εφήμερο πρόγραμμα της ΕΕ, ξεκίνησε να λειτουργεί με κονδύλια του ΕΠΕΑΕΚ και αποτελεί το βασικό θύλακα της ωρομισθίας και της «μαύρης εργασίας» στην εκπαίδευση. Σημειώνει επίσης ότι «ξεκίνησε και λειτουργεί ως εργαλείο διαχείρισης της αμάθειας και της αποτυχίας που παράγει το ίδιο το σχολείο, η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην εκπαίδευση, είναι ο φερετζές των αντιδραστικών κατευθύνσεων της ΕΕ».

«Ζητούμενο είναι ένα σχολείο χωρίς ΠΔΣ, που δε θα είναι φορέας της σχολικής αποτυχίας, της μαθητικής διαρροής, αλλά φορέας διαπαιδαγώγησης των μαθητών με ολόπλευρη μόρφωση, με όλο τον πλούτο της γνώσης για όλα τα παιδιά», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και σημειώνει ότι «οι εξελίξεις στην ΠΔΣ φέρνουν στην επιφάνεια των πραγμάτων ως μοναδική εναλλακτική λύση το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, το νέο τύπου σχολείο ως αναπόσπαστο στοιχείο της πάλης του σήμερα, για το νέο τύπο ανθρώπου σε μια νέα κοινωνία».

«Στο σημερινό σχολείο - συνεχίζει το ΠΑΜΕ - αποτυπώνονται με ένταση οι συνέπειες μιας βαθιά ταξικής πολιτικής που με συνέχεια υλοποιούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Το μέτρο της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της ΠΔΣ για όλο και περισσότερες λαϊκές οικογένειες, που βιώνουν την ανεργία και την υποαπασχόληση, φαντάζει ως σωσίβιο». Στο πλαίσιο αυτό το ΠΑΜΕ επισημαίνει την ανάγκη για ένταση της πάλης γονιών - εκπαιδευτικών - μαθητών ώστε «να προχωρήσει ως λαϊκή απαίτηση η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με πλήρη εξασφάλιση δημόσιων υποδομών, το Ενιαίο Δωδεκάχρονο δωρεάν σχολείο για όλους, οι δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το δωδεκάχρονο».

Στο σχετικό διεκδικητικό του πλαίσιο, το ΠΑΜΕ παλεύει για:

  • Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση. Αμεσα μέτρα αποτροπής της σχολικής διαρροής και ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας.
  • Για τους μαθητές που είναι αναγκασμένοι να παραμένουν στην Ενισχυτική και την ΠΔΣ, δωρεάν σίτιση και ασφαλή δωρεάν μετακίνηση με τη στήριξη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού με μόνιμη και σταθερή εργασία.
  • Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση το 20 μαθητές ανά τάξη, για την αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών που αφορούν παιδιά μεταναστών, της μειονότητας, των Τσιγγάνων, των παιδιών που έχουν ανάγκη ειδικής αγωγής.
  • Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
  • Ολοι οι εργαζόμενοι στο δημόσιο σχολείο να έχουν μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
  • Κατάργηση των ωρομίσθιων και των αναπληρωτών. Αμεση πάλη για την πληρωμή των δεδουλευμένων στους ωρομίσθιους της ΠΔΣ - Ενισχυτικής.
  • Κανένας εκπαιδευτικός με τη μαύρη ωρομισθία των 6,9 ευρώ. Πλήρες ένσημο και δωρεάν Υγεία. 1.800 ευρώ μισθός. Καταβολή των ημερομισθίων κάθε μήνα. Επίδομα ανεργίας στο 80% του μισθού.
  • Δωρεάν μετακίνηση (μετακόμιση, εισιτήρια, οδοιπορικά). Δωρεάν στέγαση (επιδότηση ενοικίου).
  • Συνδικαλιστική κάλυψη όλων των ωρομίσθιων. Οργάνωση όλων των εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας, στα εκπαιδευτικά συνδικάτα».
ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Χρειάζεται μέριμνα για υποδομές και προσωπικό

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το Ειδικό Σχολείο Κορυδαλλού και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χθες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου και Διαμάντω Μανωλάκου, προς την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

«Το Ειδικό Σχολείο Κορυδαλλού μετά από συνεχείς "περιπέτειες" συνεχών μεταστεγάσεων κατέληξε και εξακολουθεί να στεγάζεται, παρά τις συνεχείς δεσμεύσεις για το αντίθετο, τα τελευταία χρόνια σε κοντέινερ, σε πάρκινγκ του Δήμου, χωρίς τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφάλειας και μη πληρώνοντας τις απαιτήσεις που έχει ένα ειδικό σχολείο (ειδικές κτιριακές υποδομές, ράμπες κλπ.) και με σοβαρές ελλείψεις στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (λογοθεραπευτής), αλλά και στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, με αποτέλεσμα το σχολείο να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην ολοήμερη λειτουργία του, κατάσταση που επιβαρύνει τα παιδιά, αλλά και τους εργαζόμενους γονείς τους.

Χώρος για μετεγκατάσταση του σχολείου υπάρχει, έχει τις προδιαγραφές ασφάλειας και καταλληλότητας, ώστε να λειτουργήσουν σωστά και πλήρως οι υποδομές ενός ειδικού σχολείου, αλλά οι αρμόδιες αρχές εξακολουθούν να κωλυσιεργούν για την οριστική επίλυση του θέματος.

Σοβαρότατες είναι και οι ελλείψεις που αντιμετωπίζει το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος. Συγκεκριμένα, λείπουν δύο δάσκαλοι, εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής, γυμναστής και βοηθητικό προσωπικό», αναφέρεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει για την άμεση μετεγκατάσταση του Ειδικού Σχολείου Κορυδαλλού, αλλά και για την πλήρωση όλων των κενών θέσεων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού στα Ειδικά Σχολεία Κορυδαλλού και Περάματος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πολιτική δεμένη στο άρμα της στρατηγικής της ΕΕ

Συναντήσεις με τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ είχε διαδοχικά χτες η υπουργός Παιδείας

Μια μέρα μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις, στις οποίες φάνηκε η προσήλωση της κυβέρνησης στην ίδια πολιτική για την Παιδεία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκε χτες με τα διοικητικά συμβούλια των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Η υπουργός Παιδείας ομολόγησε ότι στρατηγική της κυβέρνησης για την Παιδεία είναι η στρατηγική της ΕΕ για «διά βίου μάθηση», «αποκέντρωση» κλπ. Το ανοιχτό σχολείο που θα προσαρμόζεται στις «ιδιαίτερες συνθήκες» και στο οποίο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, γονείς και τοπικοί φορείς (η ταξική διαφοροποίηση δηλαδή), η προώθηση της «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών με «κίνητρα», η συνέχιση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Το ολοήμερο σχολείο θα αποτελέσει, σύμφωνα με την υπουργό, το «κέντρο βάρους» της πολιτικής του υπουργείου, με στόχο σε τέσσερα χρόνια να λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα. «Γεύση» για το πώς θα λειτουργήσει έδωσε στις προγραμματικές δηλώσεις της όταν έκανε λόγο για «μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα βασικά μαθήματα», αφήνοντας δηλαδή ανοιχτό το ζήτημα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων για τους υπόλοιπους.

Η ηγεσία του υπουργείου επανέλαβε στους εκπαιδευτικούς ότι θα δοθεί ένα δισ. ευρώ για την κάλυψη των άμεσων αναγκών της Παιδείας, ωστόσο για απαντήσεις στα μισθολογικά αιτήματά τους παρέπεμψε στα τέλη Νοέμβρη.

Σύμφωνα με εκπροσώπους των δασκάλων, η νέα ηγεσία του υπουργείου δε δεσμεύτηκε για αλλαγές στο ζήτημα της παρέμβασης ιδιωτών στην Παιδεία όπως π.χ. κατάργηση του μνημονίου συνεργασίας του υπουργείου με 8 ευαγή ιδρύματα που αντιστοιχούν σε αντίστοιχους επιχειρηματικούς κολοσσούς, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά την προσήλωση της νέας κυβέρνησης στη στρατηγική εξυπηρέτησης των συμφερόντων του κεφαλαίου. Παρ' όλα αυτά, τα πέντε μέλη της ΠΑΣΚ στο ΔΣ της ΔΟΕ έσπευσαν να βγάλουν μια πανηγυρική ανακοίνωση μετά τη συνάντηση δίνοντας την αίσθηση ότι η υπουργός δεσμεύτηκε υπέρ των αιτημάτων των εκπαιδευτικών!

Οσο για τη συνάντηση με τη ΔΟΕ, είναι χαρακτηριστικό ότι σε παρέμβαση που έκανε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, λέγοντας στην υπουργό ότι δανείζεται θέσεις της ΟΛΜΕ (αυτές που έχει διαμορφώσει η πλειοψηφία στην Ομοσπονδία), η υπουργός απάντησε θετικά, ότι πράγματι δανείζεται από τις θέσεις της ΟΛΜΕ και έχουν βοηθήσει αυτές στην πολιτική της κυβέρνησης, συμπληρώνοντας με νόημα: Δε φαντάζεστε βέβαια ότι θα δανειζόμασταν θέσεις του ΚΚΕ!

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Δώσε ψήφο για την αναγέννηση του λαϊκού κινήματος

Διακήρυξη προς τους εκπαιδευτικούς μπροστά στις εκλογές διδασκαλικών συλλόγων και ΕΛΜΕ που ξεκινούν αυτό το διάστημα

Ανασύνταξη του κινήματος τώρα! Για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών! ΠΑΜΕ ισχυρό - δύναμη για τον εκπαιδευτικό!

Με αυτό το μήνυμα απευθύνεται η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στους δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές ενόψει των εκλογών σε διδασκαλικούς συλλόγους και ΕΛΜΕ που ξεκινούν αυτό το διάστημα. Με τη διακήρυξή της η Γραμματεία του ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταψηφίσουν τις δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού και να ισχυροποιήσουν το ΠΑΜΕ.

Ολόκληρο το κείμενο της διακήρυξης έχει ως εξής:

«

Οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέων ΔΣ στις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους πραγματοποιούνται λίγο μετά τις βουλευτικές εκλογές, που οδήγησαν στην εναλλαγή της κυβέρνησης αλλά όχι και στην αλλαγή πολιτικής υπέρ του εργαζόμενου λαού. Είτε με κυβέρνηση ΝΔ, είτε με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, η επιδίωξη θα είναι η ίδια. Θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα του Αλμούνια, τη στρατηγική της ΕΕ. Θα δυναμώσουν τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας των μονοπωλίων. Θα φορτώσουν την κρίση στις πλάτες των εργαζομένων.

Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία, την κρίση να πληρώσουν τα μονοπώλια.

Ούτε μία ώρα χαμένη! Καμιά ανοχή - καμιά αναμονή! Ερχεται αντεργατική θύελλα! Η επίθεση θα δυναμώσει! Οργάνωση, λαϊκή συμμαχία, αντίσταση, αντεπίθεση!

Είναι ο μόνος δρόμος, η μόνη ελπίδα για τους εργαζόμενους.

Οσο η εξουσία, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, θα βρίσκονται στα χέρια της αστικής τάξης και των μονοπωλίων, η Παιδεία θα είναι προνόμιο των λίγων και ακριβό εμπόρευμα. Εργασιακά, μισθολογικά, κοινωνικά δικαιώματα θα συνθλίβονται.

Η νομοτέλεια αυτή επιβεβαιώνεται από τη μέχρι τώρα πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, αλλά και από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις οποίες:

  • Η αύξηση των 30 λεπτών τη μέρα ισοδυναμεί με το πάγωμα των μισθών, με ένα κουλούρι τη βδομάδα!
  • Υλοποιείται η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, από 5 έως 17 χρόνια, για τις γυναίκες στο δημόσιο.
  • Οικοδομείται ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εντείνει τη μαθητική διαρροή και αμάθεια.
  • Μέσα από τη στρατηγική επιλογή της Διά Βίου Μάθησης (βλ. κατάρτιση, παροχή δεξιοτήτων, ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας), ενισχύεται ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης.
  • Προωθείται η αποκέντρωση, η αξιολόγηση, η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, η παράδοση της επιμόρφωσης σε επιχειρηματικούς ομίλους, η οικοδόμηση του σχολείου της αγοράς.
  • Το "πάγωμα" των αδειών στα 33 κολέγια αφορά τις "αδιαφανείς διαδικασίες", το νέο τρόπο αξιολόγησής τους και όχι την ουσία της ιδιωτικοποίησης και της εξίσωσης των πτυχίων των ΑΕΙ με τα κολέγια.
  • Με ή χωρίς stage, προωθείται η γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας. Ωρομίσθιοι (ιδιαίτερα αυτοί σε ΠΔΣ-Ενισχυτική), σε συνθήκες "μαύρης" εργασίας και σκλαβοπάζαρου.
  • Σχολεία σε "γρίπη", χωρίς καθαρίστριες, σχολικούς φύλακες, γραμματειακή υποστήριξη, σχολικούς γιατρούς, σχολικές επιτροπές χωρίς χρηματοδότηση, ενώ χιλιάδες παιδιά πετιούνται έξω από τους παιδικούς σταθμούς και την Ειδική Αγωγή.
ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Βρίσκονται απέναντι στα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, της λαϊκής οικογένειας.

Αποδέχονται τη συνύπαρξη δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, την επιχειρηματική δράση στο χώρο της Παιδείας. Στηρίζουν τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας, την υποταγή της Παιδείας στην αγορά, έχουν ως στρατηγική επιλογή τη "διά βίου μάθηση" και την ταξικότητα στην εκπαίδευση, το διαχωρισμό γενικής - τεχνικής εκπαίδευσης, παιδιών που "παίρνουν και παιδιών που δεν παίρνουν τα γράμματα". Στην κατεύθυνση αυτή βρίσκονται η πρόσφατη εισήγηση του ΔΣ της ΔΟΕ προς τις ΓΣ των Συλλόγων (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ) και οι πρόσφατες αποφάσεις του 14ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝεργασία) που βάζουν ουσιαστικά πλάτες στην αντιεκπαιδευτική πολιτική ΕΕ, κεφαλαίου.

Απομόνωσε τις σημερινές πλειοψηφικές ηγεσίες σε ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ - ΔΟΕ - ΟΛΜΕ
  • Αποδυνάμωσε τον κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό των ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚ. Είναι τα δεκανίκια του συστήματος.
  • Γύρισε την πλάτη σε όλο το φάσμα του οπορτουνισμού, του καιροσκοπισμού, στις ηγεσίες του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Είναι τα αναχώματα, είναι συμπληρωματικές δυνάμεις του συναινετικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού.
Μπορούμε! Υπάρχει κι άλλος δρόμος!

Ολοι οι κλάδοι, όλοι οι εργαζόμενοι μαζί. Με ταξική ενότητα και αλληλεγγύη, για την ανασύνταξη του εργατικού - εκπαιδευτικού κινήματος, για την ανατροπή της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Προχωράμε με μαζικές διαδικασίες από τα κάτω, με Γενικές Συνελεύσεις, με συλλαλητήρια για την Παιδεία και τον εκπαιδευτικό, κλιμακώνουμε την πάλη μας.

Συνάδελφε - συναδέλφισσα!

Η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της αναζητούν στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού τον αγωνιστή δάσκαλο, αυτόν που αρνείται να γίνει διαχειριστής και υπερασπιστής της ταξικής Παιδείας, αυτόν που αφουγκράζεται τις αγωνίες και τα αδιέξοδα της λαϊκής οικογένειας, εκείνον που γίνεται αρωγός στο πλάι της νεολαίας για τη μόρφωση και την αληθινή γνώση, εκείνον που προβάλλει τον αγωνιστικό τρόπο ζωής με τη στάση του. Πάρε θέση σε αυτή τη δίκαιη υπόθεση!

Διεκδικούμε
  • Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία στο 15%.
  • Γνήσιες και ουσιαστικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις, σε όλα τα επίπεδα. 1.800 ευρώ (μεικτά) ο μισθός του νεοδιόριστου με 3.600 καταληκτικό.
  • Δημόσια Κοινωνική καθολική Ασφάλιση για όλους. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας (30/30) και στο 80% του τελευταίου μισθού. Σύνταξη στα 55 για τις γυναίκες, στα 60 για τους άνδρες. Ο χρόνος ανεργίας - αδιοριστίας να προσμετράται ως συντάξιμος.
  • Να μην περάσει η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 65 χρόνια για τις εργαζόμενες γυναίκες στο δημόσιο.
  • Κατάργηση των αντιασφαλιστικών - αντιεκπαιδευτικών νόμων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ. Κατάργηση κάθε διάταξης για τζογάρισμα των αποθεματικών των Ταμείων.
  • Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Αμεση κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων - αναπληρωτών. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά δικαιώματα στους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους (για όσο υπάρχουν), υπολογιζόμενα για όλους τους μήνες του χρόνου. Επίδομα ανεργίας στο 80% του μισθού. Αμεση κατάργηση της διάταξης του νόμου Πετραλιά για 100 ένσημα το έτος, που αποκλείει τους ωρομίσθιους από το στοιχειώδες δικαίωμα δωρεάν επίσκεψης στο θεράποντα ιατρό και αναγκαίας φαρμακευτικής αγωγής.
  • Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών Α/θμιας με αυτό της Β/θμιας. Αμεση νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών στην ίδια κατεύθυνση.
  • Θεσμοθέτηση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο. Ιδρυση δημόσιων και δωρεάν Επαγγελματικών Σχολών μετά το δωδεκάχρονο σχολείο. Κατάργηση του ανισότιμου διπλού δικτύου Γενικής - ΤΕΕ, των ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ - κολεγίων. Να μην ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο η κοινοτική οδηγία 36/05 για τα κολέγια.
  • Καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν.
  • Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των παιδιών των μεταναστών, ανεξάρτητα από έγγραφα νομιμοποίησης. Διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας, ιστορίας και γεωγραφίας της χώρας προέλευσής τους.
  • Δημιουργία ενιαίων παιδαγωγικών πανεπιστημιακών σχολών (ΕΠΠΣ) για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Κάνε το βήμα! Στους αγώνες που θα έρθουν, και στις εκλογές για τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων, έχεις τη δυνατότητα να διορθώσεις την ψήφο σου!

Δώσε ψήφο για την αναγέννηση του λαϊκού κινήματος, για την Παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

Καταψήφισε τις δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού και του ευρωμονόδρομου.

Ισχυροποίησε το ΠΑΜΕ».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ