*** Παρέμβαση του εισαγγελέα υπήρξε με αφορμή τις ζημιές που σημειώθηκαν από εξωσχολικούς στο σχολικό συγκρότημα του Ευκλείδη στη Θεσσαλονίκη. Παρουσία του εισαγγελέα και των προϊσταμένων της εκπαίδευσης, με τις κάμερες να καταγράφουν, άρχισε η εκτίμηση των ζημιών. Η πολυήμερη κατάληψη των μαθητών του συγκροτήματος όπου στεγάζονται 7 ΕΠΑΛ, έληξε το Σάββατο.
*** Στάση εργασίας κάνει σήμερα ο Σύλλογος Δασκάλων Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης» απαιτώντας την κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιοχής. Η στάση έχει οριστεί για τις 2 πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου και για τις δυο πρώτες ώρες του απογευματινού κύκλου, ενώ έχει οριστεί και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις 8 το πρωί.
*** Η Γραμματεία Εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας του ΠΑΜΕ καταγγέλλει με ανακοίνωσή της, έναν διευθυντή σχολείου της περιοχής της γιατί τιμώρησε με διήμερη αποβολή δυο μαθητές 13 - 14 χρονών που επιχείρησαν να κάνουν «κατάληψη» στο σχολείο τους. «Είχατε μπροστά σας κάποια παιδιά που ήθελαν να αγωνιστούν έστω και με λάθος τρόπο. Χρέος σας είναι να διδάξετε τα παιδιά να αγωνίζονται σωστά, για το σωστό και το δίκιο, για όλα αυτά που τους ανήκουν και τους στερεί το σύστημα. Αυτός είναι ο σύγχρονος Παιδαγωγός. Παιδαγωγός και τιμωρός. Τιμωρός του συστήματος», υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ και σημειώνει ότι ο συγκεκριμένος διευθυντής είχε φερθεί με τον ίδιο τρόπο και πέρσι όταν οι μαθητές αποφάσισαν μέσα από τα συλλογικά τους όργανα να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, παρέμβαση για το θέμα έκανε και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, η υπόθεση αναμένεται να απασχολήσει και την ΕΛΜΕ Ηλείας.
Παρέμβαση με αφορμή τις εξελίξεις στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη
Την ανάγκη για ένα σχολείο που δε θα είναι φορέας της σχολικής αποτυχίας, αλλά φορέας διαπαιδαγώγησης των παιδιών με ολόπλευρη μόρφωση, τονίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, με αφορμή τις εξελίξεις στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ).
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών εντάσσει στο σκηνικό «καμένης γης» που στήνει η κυβέρνηση την προ ημερών εξαγγελία για αναστολή του προγράμματος, σημειώνοντας ότι μετά την κατακραυγή γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών το υπουργείο Παιδείας «τα μάζεψε». Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών θυμίζει ότι η ΠΔΣ είναι εφήμερο πρόγραμμα της ΕΕ, ξεκίνησε να λειτουργεί με κονδύλια του ΕΠΕΑΕΚ και αποτελεί το βασικό θύλακα της ωρομισθίας και της «μαύρης εργασίας» στην εκπαίδευση. Σημειώνει επίσης ότι «ξεκίνησε και λειτουργεί ως εργαλείο διαχείρισης της αμάθειας και της αποτυχίας που παράγει το ίδιο το σχολείο, η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην εκπαίδευση, είναι ο φερετζές των αντιδραστικών κατευθύνσεων της ΕΕ».
«Ζητούμενο είναι ένα σχολείο χωρίς ΠΔΣ, που δε θα είναι φορέας της σχολικής αποτυχίας, της μαθητικής διαρροής, αλλά φορέας διαπαιδαγώγησης των μαθητών με ολόπλευρη μόρφωση, με όλο τον πλούτο της γνώσης για όλα τα παιδιά», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και σημειώνει ότι «οι εξελίξεις στην ΠΔΣ φέρνουν στην επιφάνεια των πραγμάτων ως μοναδική εναλλακτική λύση το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, το νέο τύπου σχολείο ως αναπόσπαστο στοιχείο της πάλης του σήμερα, για το νέο τύπο ανθρώπου σε μια νέα κοινωνία».
«Στο σημερινό σχολείο - συνεχίζει το ΠΑΜΕ - αποτυπώνονται με ένταση οι συνέπειες μιας βαθιά ταξικής πολιτικής που με συνέχεια υλοποιούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Το μέτρο της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της ΠΔΣ για όλο και περισσότερες λαϊκές οικογένειες, που βιώνουν την ανεργία και την υποαπασχόληση, φαντάζει ως σωσίβιο». Στο πλαίσιο αυτό το ΠΑΜΕ επισημαίνει την ανάγκη για ένταση της πάλης γονιών - εκπαιδευτικών - μαθητών ώστε «να προχωρήσει ως λαϊκή απαίτηση η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με πλήρη εξασφάλιση δημόσιων υποδομών, το Ενιαίο Δωδεκάχρονο δωρεάν σχολείο για όλους, οι δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το δωδεκάχρονο».
Στο σχετικό διεκδικητικό του πλαίσιο, το ΠΑΜΕ παλεύει για:
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Το Ειδικό Σχολείο Κορυδαλλού και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χθες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου και Διαμάντω Μανωλάκου, προς την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.
«Το Ειδικό Σχολείο Κορυδαλλού μετά από συνεχείς "περιπέτειες" συνεχών μεταστεγάσεων κατέληξε και εξακολουθεί να στεγάζεται, παρά τις συνεχείς δεσμεύσεις για το αντίθετο, τα τελευταία χρόνια σε κοντέινερ, σε πάρκινγκ του Δήμου, χωρίς τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφάλειας και μη πληρώνοντας τις απαιτήσεις που έχει ένα ειδικό σχολείο (ειδικές κτιριακές υποδομές, ράμπες κλπ.) και με σοβαρές ελλείψεις στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (λογοθεραπευτής), αλλά και στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, με αποτέλεσμα το σχολείο να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην ολοήμερη λειτουργία του, κατάσταση που επιβαρύνει τα παιδιά, αλλά και τους εργαζόμενους γονείς τους.
Χώρος για μετεγκατάσταση του σχολείου υπάρχει, έχει τις προδιαγραφές ασφάλειας και καταλληλότητας, ώστε να λειτουργήσουν σωστά και πλήρως οι υποδομές ενός ειδικού σχολείου, αλλά οι αρμόδιες αρχές εξακολουθούν να κωλυσιεργούν για την οριστική επίλυση του θέματος.
Σοβαρότατες είναι και οι ελλείψεις που αντιμετωπίζει το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος. Συγκεκριμένα, λείπουν δύο δάσκαλοι, εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής, γυμναστής και βοηθητικό προσωπικό», αναφέρεται στην Ερώτηση.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει για την άμεση μετεγκατάσταση του Ειδικού Σχολείου Κορυδαλλού, αλλά και για την πλήρωση όλων των κενών θέσεων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού στα Ειδικά Σχολεία Κορυδαλλού και Περάματος.
Συναντήσεις με τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ είχε διαδοχικά χτες η υπουργός Παιδείας
Μια μέρα μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις, στις οποίες φάνηκε η προσήλωση της κυβέρνησης στην ίδια πολιτική για την Παιδεία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκε χτες με τα διοικητικά συμβούλια των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Η υπουργός Παιδείας ομολόγησε ότι στρατηγική της κυβέρνησης για την Παιδεία είναι η στρατηγική της ΕΕ για «διά βίου μάθηση», «αποκέντρωση» κλπ. Το ανοιχτό σχολείο που θα προσαρμόζεται στις «ιδιαίτερες συνθήκες» και στο οποίο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, γονείς και τοπικοί φορείς (η ταξική διαφοροποίηση δηλαδή), η προώθηση της «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών με «κίνητρα», η συνέχιση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Το ολοήμερο σχολείο θα αποτελέσει, σύμφωνα με την υπουργό, το «κέντρο βάρους» της πολιτικής του υπουργείου, με στόχο σε τέσσερα χρόνια να λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα. «Γεύση» για το πώς θα λειτουργήσει έδωσε στις προγραμματικές δηλώσεις της όταν έκανε λόγο για «μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα βασικά μαθήματα», αφήνοντας δηλαδή ανοιχτό το ζήτημα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων για τους υπόλοιπους.
Η ηγεσία του υπουργείου επανέλαβε στους εκπαιδευτικούς ότι θα δοθεί ένα δισ. ευρώ για την κάλυψη των άμεσων αναγκών της Παιδείας, ωστόσο για απαντήσεις στα μισθολογικά αιτήματά τους παρέπεμψε στα τέλη Νοέμβρη.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των δασκάλων, η νέα ηγεσία του υπουργείου δε δεσμεύτηκε για αλλαγές στο ζήτημα της παρέμβασης ιδιωτών στην Παιδεία όπως π.χ. κατάργηση του μνημονίου συνεργασίας του υπουργείου με 8 ευαγή ιδρύματα που αντιστοιχούν σε αντίστοιχους επιχειρηματικούς κολοσσούς, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά την προσήλωση της νέας κυβέρνησης στη στρατηγική εξυπηρέτησης των συμφερόντων του κεφαλαίου. Παρ' όλα αυτά, τα πέντε μέλη της ΠΑΣΚ στο ΔΣ της ΔΟΕ έσπευσαν να βγάλουν μια πανηγυρική ανακοίνωση μετά τη συνάντηση δίνοντας την αίσθηση ότι η υπουργός δεσμεύτηκε υπέρ των αιτημάτων των εκπαιδευτικών!
Οσο για τη συνάντηση με τη ΔΟΕ, είναι χαρακτηριστικό ότι σε παρέμβαση που έκανε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, λέγοντας στην υπουργό ότι δανείζεται θέσεις της ΟΛΜΕ (αυτές που έχει διαμορφώσει η πλειοψηφία στην Ομοσπονδία), η υπουργός απάντησε θετικά, ότι πράγματι δανείζεται από τις θέσεις της ΟΛΜΕ και έχουν βοηθήσει αυτές στην πολιτική της κυβέρνησης, συμπληρώνοντας με νόημα: Δε φαντάζεστε βέβαια ότι θα δανειζόμασταν θέσεις του ΚΚΕ!
Διακήρυξη προς τους εκπαιδευτικούς μπροστά στις εκλογές διδασκαλικών συλλόγων και ΕΛΜΕ που ξεκινούν αυτό το διάστημα
Με αυτό το μήνυμα απευθύνεται η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στους δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές ενόψει των εκλογών σε διδασκαλικούς συλλόγους και ΕΛΜΕ που ξεκινούν αυτό το διάστημα. Με τη διακήρυξή της η Γραμματεία του ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταψηφίσουν τις δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού και να ισχυροποιήσουν το ΠΑΜΕ.
Ολόκληρο το κείμενο της διακήρυξης έχει ως εξής:
Καμιά θυσία για την πλουτοκρατία, την κρίση να πληρώσουν τα μονοπώλια.
Ούτε μία ώρα χαμένη! Καμιά ανοχή - καμιά αναμονή! Ερχεται αντεργατική θύελλα! Η επίθεση θα δυναμώσει! Οργάνωση, λαϊκή συμμαχία, αντίσταση, αντεπίθεση!
Είναι ο μόνος δρόμος, η μόνη ελπίδα για τους εργαζόμενους.
Οσο η εξουσία, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, θα βρίσκονται στα χέρια της αστικής τάξης και των μονοπωλίων, η Παιδεία θα είναι προνόμιο των λίγων και ακριβό εμπόρευμα. Εργασιακά, μισθολογικά, κοινωνικά δικαιώματα θα συνθλίβονται.
Η νομοτέλεια αυτή επιβεβαιώνεται από τη μέχρι τώρα πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, αλλά και από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις οποίες:
Βρίσκονται απέναντι στα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, της λαϊκής οικογένειας.
Αποδέχονται τη συνύπαρξη δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, την επιχειρηματική δράση στο χώρο της Παιδείας. Στηρίζουν τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας, την υποταγή της Παιδείας στην αγορά, έχουν ως στρατηγική επιλογή τη "διά βίου μάθηση" και την ταξικότητα στην εκπαίδευση, το διαχωρισμό γενικής - τεχνικής εκπαίδευσης, παιδιών που "παίρνουν και παιδιών που δεν παίρνουν τα γράμματα". Στην κατεύθυνση αυτή βρίσκονται η πρόσφατη εισήγηση του ΔΣ της ΔΟΕ προς τις ΓΣ των Συλλόγων (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ) και οι πρόσφατες αποφάσεις του 14ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝεργασία) που βάζουν ουσιαστικά πλάτες στην αντιεκπαιδευτική πολιτική ΕΕ, κεφαλαίου.
Ολοι οι κλάδοι, όλοι οι εργαζόμενοι μαζί. Με ταξική ενότητα και αλληλεγγύη, για την ανασύνταξη του εργατικού - εκπαιδευτικού κινήματος, για την ανατροπή της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Προχωράμε με μαζικές διαδικασίες από τα κάτω, με Γενικές Συνελεύσεις, με συλλαλητήρια για την Παιδεία και τον εκπαιδευτικό, κλιμακώνουμε την πάλη μας.
Συνάδελφε - συναδέλφισσα!
Η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της αναζητούν στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού τον αγωνιστή δάσκαλο, αυτόν που αρνείται να γίνει διαχειριστής και υπερασπιστής της ταξικής Παιδείας, αυτόν που αφουγκράζεται τις αγωνίες και τα αδιέξοδα της λαϊκής οικογένειας, εκείνον που γίνεται αρωγός στο πλάι της νεολαίας για τη μόρφωση και την αληθινή γνώση, εκείνον που προβάλλει τον αγωνιστικό τρόπο ζωής με τη στάση του. Πάρε θέση σε αυτή τη δίκαιη υπόθεση!
Κάνε το βήμα! Στους αγώνες που θα έρθουν, και στις εκλογές για τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων, έχεις τη δυνατότητα να διορθώσεις την ψήφο σου!
Δώσε ψήφο για την αναγέννηση του λαϊκού κινήματος, για την Παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!
Καταψήφισε τις δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού και του ευρωμονόδρομου.
Ισχυροποίησε το ΠΑΜΕ».