Ενα ανοιχτό διαδικτυακό μάθημα για τον ΔΣΕ, που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Επιμορφωτικού Κέντρου, παρουσιάστηκε το Σάββατο
Το υλικό αυτό αποτελεί εργασία των φοιτητριών Δήμητρας Αδάμ και Αλεξάνδρας Τσαγρή, στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος που παρακολουθούσαν με τίτλο «Τεχνολογίες Μάθησης - Επιστήμες της Αγωγής» στην Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το υλικό, το οποίο συγκεντρώθηκε και δημιουργήθηκε με την καθοριστική συμβολή του ΕΚΧΦ και με αξιοποίηση ντοκουμέντων από το Αρχείο του ΚΚΕ, είχε αρχικά τη μορφή του MOOC (Massive Open Online Courses - μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα), που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ως εργασία εξαμήνου και κέντρισε το ενδιαφέρον των φοιτητών, πολλοί από τους οποίους δεν γνώριζαν για τον ΔΣΕ.
Σήμερα, όλο αυτό το υλικό, με βίντεο, κείμενα, χάρτες, φωτογραφίες κ.λπ., είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΕΚΧΦ, σε μορφή ψηφιακού αποθετηρίου, προσβάσιμου στον καθένα. Μπορεί κανείς να δει όλο το υλικό στο διαδίκτυο στη διεύθυνση: http://www.ekxf.gr/6-dialekseis-gia-ton-dse
Στην εκδήλωση παρουσίασής του, που διοργάνωσαν το ΕΚΧΦ και η Περιφερειακή Οργάνωση ΑΕΙ Αττικής της ΚΝΕ, μίλησε ο Νίκος Παπαγεωργάκης, υπεύθυνος του ΕΚΧΦ, ο οποίος αναφέρθηκε στην έξαρση του αντικομμουνισμού στις μέρες μας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων:
«Η περίοδος από το '41 έως το '49 απασχολεί πολλούς μαρξιστές αλλά και αστούς, για διαφορετικούς λόγους βεβαίως. Φαίνεται όμως πως τον αντικομμουνισμό τον απασχολεί περισσότερο... Αν δείτε τις βιβλιογραφίες του αντικομμουνισμού, πόσο ασχολήθηκαν, για παράδειγμα, με τις προηγούμενες δεκαετίες, του '30 ή του '20, ή την κατοπινή Ιστορία του ΚΚΕ της δεκαετίας του '60 ή της μεταπολίτευσης; Υπάρχει τέτοια βιβλιογραφία αλλά είναι πολύ λιγότερη (...) Η δεκαετία του '40 φοβίζει περισσότερο με τη δυνατότητα που έχει να επαναληφθεί (...) Αυτό που τους ενοχλεί είναι ότι ο λαός, με τον μαζικό ένοπλο αγώνα, όχι μόνο αμφισβήτησε αλλά έδειξε και τη δυνατότητα ανατροπής της αστικής εξουσίας. Και μια τέτοια πιθανότητα επανάληψης πρέπει... να σταλεί "στο πυρ το εξώτερον"».
Αντίδοτο στον αντικομμουνισμό, είπε, είναι «η ανάπτυξη, από πλευράς του Κόμματος, μαζικών αγώνων για τα λαϊκά συμφέροντα και η δημιουργία όλο και πιο γερών δεσμών του ΚΚΕ με τα λαϊκά στρώματα. Μέσα σ' αυτήν την προσπάθεια είναι ενταγμένη και η εκλαΐκευση και διαφώτιση των μαζών. Σε αυτήν την προσπάθεια ανήκει και η αποκάλυψη των πραγματικών ιστορικών γεγονότων και η ερμηνεία τους με βάση τα ταξικά συμφέροντα των καταπιεσμένων μαζών, πρώτα απ' όλα της εργατικής τάξης.
Είναι προφανές ότι στην καπιταλιστική κοινωνία το κομμουνιστικό κόμμα και κίνημα έχουν πολύ περιορισμένα μέσα να υπερασπιστούν την ιστορική αλήθεια (...) Εφόσον όμως έχουμε ταχθεί στον αγώνα για τη χειραφέτηση της εργατικής τάξης είμαστε "καταδικασμένοι", κατά μία έννοια, με πείσμα και σχέδιο να συνεχίζουμε την ιδεολογική αντιπαράθεση σε όλα τα επίπεδα, με ό,τι μέσα διαθέτουμε», είπε και αναφέρθηκε στην προσπάθεια αυτή του ΚΚΕ με τα Δοκίμια Ιστορίας που έχει επεξεργαστεί, την ανάδειξη και δημιουργία μνημείων σε όλη τη χώρα, αλλά και την ίδια τη δημιουργία του ΕΚΧΦ με τον πλούτο του αρχειακού υλικού που διαθέτει.
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τις έξι διαλέξεις, ο Ν. Παπαγεωργάκης είπε ότι «είναι μια προσπάθεια εκλαΐκευσης των θέσεων του ΚΚΕ για την Ιστορία και την επικαιρότητα της Ιστορίας του ΔΣΕ». Και πρόσθεσε: «Το πείραμα των ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων (MOOC - Massive Open Online Courses) νομίζω ότι άξιζε για να προβληματίσει ως προς την εύρεση και άλλων τρόπων παρέμβασης και διάδοσης μαρξιστικών θέσεων. Χωρίς βέβαια αυτό να υποκαθιστά το βασικό, δηλαδή την άμεση επαφή μας με τις μάζες, τον εργαζόμενο και την εργαζόμενη, τον κάθε νέο και νέα, αυτή η προσπάθεια φιλοδοξεί να αναπτύξει έναν ευρύτερο προβληματισμό για το τι ακόμα μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα για να βοηθήσουμε τη βασική προσπάθεια που προανέφερα».
Στη συνέχεια η Δήμητρα Αδάμ και η Αλεξάνδρα Τσαγρή παρουσίασαν το υλικό της εργασίας τους.
«Μαζί θα περιηγηθούμε στις σελίδες του εμφυλίου πολέμου, μελετώντας την Ιστορία από την πλευρά των πρωτοπόρων πρωταγωνιστών της, με βάση την αρχή του ιστορικού υλισμού», ξεκαθαρίζουν στον πρόλογο του MOOC (ανοιχτού διαδικτυακού μαθήματος) οι δημιουργοί του. Το μάθημα είναι δομημένο σε έξι ενότητες - βδομάδες, όπου περιγράφονται τα γεγονότα στην Ελλάδα και το εξωτερικό μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η περίοδος '46 - '49 οπότε συγκροτήθηκε και έδρασε ο ΔΣΕ και οι κατοπινές εξελίξεις.
Επέλεξαν, όπως είπαν, αυτήν την περίοδο της κορυφαίας στιγμής της ταξικής πάλης στην Ελλάδα, γιατί δεν διδάσκεται πουθενά στο σχολείο. Σκοπός τους, λοιπόν, ήταν να δημιουργήσουν το πρώτο ανοιχτό μάθημα με αυτό το περιεχόμενο, δίνοντας την ευκαιρία στον καθένα, με έμφαση στις νεότερες ηλικίες, να έρθει σε επαφή με αυτή την περίοδο. Δημιουργήθηκε έτσι αυτό το σύγχρονης μορφής υλικό των διαλέξεων, που διατίθεται από το ΕΚΧΦ και μπορεί να αξιοποιηθεί και από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, είτε με τη μορφή του μαθήματος είτε με άλλες μορφές που μπορεί να επιλέξουν.
Οι φοιτητές μίλησαν για την κατάσταση που επικρατεί στα τμήματα του ΑΠΘ και του ΠΑΜΑΚ, με τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης να αγγίζει και φέτος το 76% και να προκαλεί λειτουργικά και ποιοτικά προβλήματα στις σπουδές των φοιτητών, τις τρομερές ελλείψεις σε καθηγητές και μέλη ΔΕΠ, την κατάσταση διάλυσης που παρουσιάζουν οι δομές της φοιτητικής μέριμνας. Παράλληλα, αναδείχτηκαν η ολοένα και βαθύτερη διείσδυση των επιχειρήσεων στις σχολές, η σύνδεση των ιδρυμάτων με τις «ανάγκες της αγοράς», η «κοπτοραπτική» στα προγράμματα σπουδών με σκοπό την εξυπηρέτηση των «θέλω» των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων.
Ακόμα, η συζήτηση στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης της δραστηριότητας των συλλόγων, από τα ΔΣ μέχρι τις Γενικές Συνελεύσεις και τις πολιτιστικές και αθλητικές ομάδες, ως όρο για τη μαζικοποίησή τους. Αναδείχθηκαν κατακτήσεις του προηγούμενου διαστήματος, όπως η μη επιβολή διδάκτρων σε μεταπτυχιακό στο Φυσικό, το να μην πεταχτούν από τις εστίες οι φοιτητές που έχουν ξεπεράσει τα ν+2 έτη σπουδών, καθώς και μια σειρά επιτυχημένες δραστηριότητες γύρω από τα επιστημονικά αντικείμενα και την επαγγελματική προοπτική των αποφοίτων.
Στο τέλος της διαδικασίας αποφασίστηκε το πλαίσιο πάλης που θα εξειδικευτεί σε κάθε τμήμα και κλιμακώνει την παρέμβαση των φοιτητικών συλλόγων με πολύμορφες δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα, ο πλούσιος προγραμματισμός κοινής δραστηριότητας των φοιτητικών συλλόγων μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
Σ' αυτό το πνεύμα, μαθητές κινητοποιήθηκαν προχτές και στο Ηράκλειο Κρήτης, με πορεία στους δρόμους της πόλης και παράσταση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο. Οι μαθητές απαίτησαν άμεσα μέτρα αναβάθμισης και προστασίας στις γειτονιές, με χώρους πρασίνου, πάρκα, καμία ιδιωτικοποίηση στα πάρκα και στους αθλητικούς χώρους, για να μπορούν να έχουν όλοι δωρεάν πρόσβαση. Να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα στο Πάρκο Γεωργιάδη και να υπάρχει σε αυτό ελεύθερη πρόσβαση για τους μαθητές, να μην υπάρξει καμία σκέψη για ιδιωτικοποίησή του. Στα σχολεία και στους χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας στις γειτονιές να προχωρήσουν με ευθύνη του κράτους όλα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά, αντιπυρικά έργα.
Ενα από τα σοβαρότερα προβλήματα που σημείωνε η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών της Αθήνας ήταν αυτό του ΧΥΤΑ της Φυλής. Οι μαθητές της περιοχής, λοιπόν, έχουν μπει δυναμικά σε κινητοποιήσεις στα Ανω Λιόσια, με κύριο αίτημα το οριστικό κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής. Θυμίζουμε ότι προχτές οι μαθητές από τα Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης προχώρησαν σε καταλήψεις και μαζική κινητοποίηση στο δημαρχείο, πορεία στους δρόμους της πόλης και κατέληξαν στο 3ο Λύκειο, όπου συγκρότησαν Συντονιστική Επιτροπή και αποφάσισαν συνέχιση των κινητοποιήσεων. Και χτες τα Γυμνάσια και το ΕΠΑΛ της πόλης παρέμειναν σε κατάληψη, ενώ αύριο Πέμπτη οι μαθητές θα προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις για να αποφασίσουν την παραπέρα πορεία τους. Πάντως έχουν ήδη αποφασίσει τη συμμετοχή τους στις 9 Οκτώβρη στην κινητοποίηση φορέων της περιοχής που θα αποκλείσουν τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ.
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, με αφορμή τα γεγονότα στο hot spot της Μόριας, όπου σε μια βδομάδα έχασαν τη ζωή τους δύο μικρά παιδιά και μία γυναίκα πρόσφυγας, με τραγικό τρόπο, σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της: «Αυτές είναι οι συνέπειες των πολέμων. Αυτή είναι η σύγχρονη βαρβαρότητα που βιώνουν οι πρόσφυγες και μετανάστες σε αυτά τα σύγχρονα κολαστήρια. Εμείς συνένοχοι στο φόνο δεν θα γίνουμε! Θα μας βρουν απέναντί τους! Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για το σχολείο και τη ζωή που αξίζει σε εμάς και τα παιδιά όλου του κόσμου! Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες! Απαιτούμε μαζί με τους γονείς μας, τους εκπαιδευτικούς, τα εργατικά σωματεία, άμεσα να σταματήσει ο εγκλωβισμός των προσφύγων και μεταναστών στα νησιά, να κλείσουν τα κολαστήρια τύπου Μόρια!».
Καλεί επίσης σε μαθητικό ξεσηκωμό ενάντια στη Συμφωνία Ελλάδας - ΗΠΑ για τις βάσεις του θανάτου, με συμμετοχή στην κινητοποίηση του Σαββάτου 5 Οκτώβρη, μαζί με την ΕΕΔΥΕΘ και άλλους μαζικούς φορείς. Στις 12 Οκτώβρη προγραμματίζεται μεγάλη μαθητική και φοιτητική συναυλία ενάντια στις βάσεις του θανάτου, τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, στα Προπύλαια στις 7.30 μ.μ.
Συνέντευξη με φοιτήτριες του νέου Ιδρύματος για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις σπουδές τους και τις διεκδικήσεις τους
Με αφορμή τα παραπάνω, ο «Ριζοσπάστης» συνομίλησε με την Βάλια, φοιτήτρια στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού (ΣΕΤΠ) του ΠΑΔΑ και πρόεδρο του ΔΣ του φοιτητικού Συλλόγου της ΣΕΤΠ, και την Ελευθερία, φοιτήτρια στη Μαιευτική στη Σχολή Επιστημών Υγείας - Πρόνοιας (ΣΕΥΠ) και μέλος του ΔΣ του φοιτητικού Συλλόγου της ΣΕΥΠ.
Παραθέτουμε τη συνέντευξη:
-- Ποια προβλήματα ιεραρχείτε στις κινητοποιήσεις σας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής;
Βάλια: Και πριν από την πανεπιστημιοποίηση του ΤΕΙ είχαμε προβλήματα που παραμένουν και τώρα. Ενα βασικό από αυτά είναι η έλλειψη εστιών, ενώ φοιτούμε σε ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας. Υπάρχουν κάποια δωμάτια που μας παραχωρούν στις υπάρχουσες εστίες (π.χ. στη Φοιτητική Εστία του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην εστία της ΑΣΠΑΙΤΕ) που δεν επαρκούν για ένα ίδρυμα με τόσους σπουδαστές, ενώ προβλήματα υπάρχουν και στις υποδομές των εστιών. Οταν κινητοποιηθήκαμε στο υπουργείο, μας είπαν για μακροπρόθεσμα σχέδια κατασκευής εστιών με ΣΔΙΤ και για επιβολή ενοικίου, ενώ για τη σημερινή εκρηκτική κατάσταση «σήκωσαν τα χέρια ψηλά»...
-- Δηλαδή δίνετε εξετάσεις και δεν μαθαίνετε τα αποτελέσματα; Και πώς προέκυψε αυτό το πρόβλημα;
Β.: Δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα με την καθυστέρηση των βαθμολογιών. Φτάνουμε στο σημείο να έχουμε δώσει π.χ. ένα μάθημα τον Ιούνη, να το έχουμε περάσει, αλλά να μην το γνωρίζουμε και να το ξαναδίνουμε τον Σεπτέμβρη για ασφάλεια! Εχουμε κάνει κινητοποιήσεις για το θέμα και στο υπουργείο Παιδείας και στην πρυτανεία, αλλά λύση δεν βλέπουμε και έχουν κάνει τους φοιτητές «μπαλάκι», ρίχνοντας ευθύνες ο ένας στον άλλον...
Με τη μετατροπή του ΤΕΙ σε ΠΑΔΑ, ανέλαβε την ηλεκτρονική πλατφόρμα μια εταιρεία που, όπως φαίνεται, δεν γνωρίζει τις ανάγκες, τα προβλήματα, την καθημερινότητα των φοιτητών και της λειτουργίας του Ιδρύματος. Επιβεβαιώνονται έτσι τα αιτήματα που είχαμε προτάξει την περίοδο της «πανεπιστημιοποίησης», που λέγαμε τότε ξεκάθαρα ότι θέλουμε να γίνουμε πανεπιστήμιο αλλά να εξασφαλίζονται όλοι οι απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις γι' αυτό. Αυτά που ζούμε τώρα, όμως, έχουν αιτία και υπεύθυνους: ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, διοικήσεις μαζί ψήφισαν τους όρους «πανεπιστημιοποίησης» - που από τότε οι φοιτητές κατήγγειλαν με μαζικές κινητοποιήσεις - μαζί τα υλοποίησαν! Και με δική τους ευθύνη πρέπει να λυθούν τώρα!
Ελευθερία: Το ίδιο συνέβαινε και πριν στο ΤΕΙ και τώρα: Η κυβέρνηση ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, χτυπά τα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα, για να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν όλα αυτά που χρειάζονται οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι. Η ανάπτυξη των κερδών του κεφαλαίου στηρίζεται στα δικά μας διαλυμένα δικαιώματα...
Από τη σίτιση, τα βιβλία, όλα τα έχουν αναλάβει εργολάβοι και εταιρείες. Και βλέπουμε ότι ακόμα και τα πιο απλά πράγματα, όπως το να γραφτείς στη σχολή σου, να φας, να πάρεις τα βιβλία σου... οι εταιρείες κάνουν μπίζνες μέσα στο χώρο που σπουδάζεις!
Β.: Πρόσφατα, για παράδειγμα, παρατηρήσαμε ότι μείωσαν τις ώρες που μπορείς να φας, για να δουλεύει λιγότερες ώρες το εστιατόριο. Σε καμιά περίπτωση δεν σκέφτηκαν το πρόγραμμα των φοιτητών, το ωράριό τους, το αν δουλεύει κάποιος κ.λπ.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της «αυτονομίας», «ευελιξίας» και «εξωστρέφειας» των Ιδρυμάτων, που η κυβέρνηση παρουσιάζει ως τομές στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Στο όνομα της «αυτονομίας» των Ιδρυμάτων που προωθούν όλες οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, οι συγκυβερνήσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ και τώρα πάλι η ΝΔ, δίνονται πλευρές της λειτουργίας των Ιδρυμάτων (σίτιση, καθαριότητα, ηλεκτρονικές υπηρεσίες κ.λπ.) σε ιδιώτες και τα αποτελέσματα είναι αυτά που ζούμε εμείς σήμερα.
-- Τι άλλα προβλήματα και εμπόδια συναντάτε στις σπουδές σας;
Ε.: Η δική μας σχολή, η ΣΕΥΠ, πριν τη συγχώνευση στεγαζόταν στο λεγόμενο κτίριο του «Σαρακάκη». Μετά τη συγχώνευση μας μετέφεραν όλους στις εγκαταστάσεις της «Πανεπιστημιούπολης 1», δηλαδή στα κεντρικά κτίρια του πρώην ΤΕΙ Αθήνας. Ειπώθηκε ότι θα είναι καλύτερα και πιο ανθρώπινα από πλευράς υποδομών, όμως δεν χωράμε στον καινούργιο χώρο! Δίνουμε π.χ. εξεταστική στα έδρανα των καθηγητών και να μη μιλήσουμε για εργαστήρια...
Β.: Φτάνουμε να είμαστε μέσα σε ένα εργαστήριο ακόμα και τριάντα άτομα! Ενώ κανονικά θα έπρεπε να είμαστε το πολύ μέχρι είκοσι. Συνεχίζει το πρόβλημα που υπήρχε και παλιά στο ΤΕΙ με τα εργαστήρια και τις λίστες αναμονής. Οπως συνεχίζει και το πρόβλημα με τους έκτακτους καθηγητές, που υπογράφουν συνήθως τη σύμβασή τους αφού έχει ξεκινήσει το εξάμηνο, και κάθε Οκτώβρη είτε έρχονται και μας κάνουν δωρεάν μαθήματα από την καλή τους την καρδιά, είτε δεν έρχονται και δεν ξεκινούν τα μαθήματα...
Ε.: Στη ΣΕΥΠ αντιμετωπίζουμε πρόβλημα και με την πρακτική άσκηση, γιατί έχουν μειωθεί πάρα πολύ οι θέσεις στα δημόσια νοσοκομεία όπου δικαιούμαστε να κάνουμε πρακτική. Για τη Μαιευτική υπάρχει το «Ελενα», το «Αλεξάνδρα», το «Αρεταίειο» και το «Τζάνειο». Στο «Αρεταίειο» και στο «Τζάνειο» είναι λίγες οι εγκυμονούσες που πηγαίνουν, εμείς όμως πρέπει να συμπληρώσουμε 40 τοκετούς στην πρακτική μας και, για να τους συμπληρώσουν, πολλές κοπέλες αναγκάζονται να πάρουν παράταση και φτάνουν να κάνουν πρακτική για οχτώ μήνες, δουλεύοντας οχτάωρο, χωρίς να πληρώνονται και χωρίς να μπορούν να κάνουν κάποια άλλη δουλειά παράλληλα.
Συνολικά οι θέσεις που διατίθενται στις μαιευτικές κλινικές είναι περίπου 70, ενώ εμείς φέτος στο 4ο έτος είμαστε περίπου 300 παιδιά! Και επιπλέον έχουμε και τις κοπέλες που έχουν δηλώσει ότι θέλουν να αποφοιτήσουν με πτυχίο ΤΕΙ, οι οποίες προηγούνται. Ετσι, εμείς που μπαίνουμε τώρα στο 4ο έτος της Μαιευτικής του ΠΑΔΑ, θα δούμε την πρακτική με το κιάλι...!
-- Πώς σκέφτεστε τη συνέχεια της δράσης σας από εδώ και μπρος;
Β.: Πρέπει να πούμε ότι την ίδια ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά που περιγράψαμε, η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, με το οποίο συμφωνεί και η διοίκηση του ΠΑΔΑ, που έκανε μάλιστα και σχετική σύσκεψη για να συζητήσει τις κυβερνητικές προτάσεις. Αυτές οι προτάσεις, που έχουν δημοσιευθεί και τις έχουμε δει, δεν αντιμετωπίζουν ούτε ένα από τα προβλήματα που έχουμε, αλλά θα τα κάνουν και χειρότερα.
Για παράδειγμα, δεν δίνουν ούτε ένα κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση στο ΠΑΔΑ και ετοιμάζουν νέο πακέτο - δωράκι στους επιχειρηματίες. Ανοίγουν την κάνουλα για να πολλαπλασιαστούν τα δίδακτρα σε ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, οι μπίζνες στη δημόσια περιουσία του ΠΑΔΑ. Δηλαδή οι λειτουργίες και το προσωπικό θα είναι σταθερά στον αέρα και θα εξαρτώνται από τα κέρδη που βγάζουν στις πλάτες μας οι διάφοροι επιχειρηματίες. Οτι ήδη γίνεται δηλαδή, με την εταιρεία που έχει αναλάβει την πλατφόρμα του φοιτητολογίου και έχει αφήσει «στον αέρα» εκατοντάδες φοιτητές, όπως εξηγήσαμε προηγουμένως.
Δεν δίνουν χρήματα και δεν ανοίγουν θέσεις για μόνιμους καθηγητές, ενώ οι έκτακτοι μειώνονται. Πώς θα λειτουργήσουν 2 και 3 διαφορετικά προγράμματα σπουδών σε κάθε Τμήμα; Να γιατί σε πολλές περιπτώσεις έφτιαξαν τα προγράμματα σπουδών όχι με βάση τις ανάγκες της επιστήμης, αλλά με τη λογική «αυτούς τους καθηγητές έχω, αυτά θα διδάσκω»...
Ε.: Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι διεργασίες για τις λεγόμενες πανεπιστημιοποιήσεις, εμείς κινητοποιηθήκαμε, καταγγείλαμε και αποκαλύπταμε τους σχεδιασμούς για την Ανώτατη Εκπαίδευση που στόχο είχαν να εξασφαλίσουν τα «θέλω» του κεφαλαίου σαρώνοντας κάθε μορφωτικό και εργασιακό δικαίωμα που είχε απομείνει. Μέσα από τους συλλόγους μας παλέψαμε για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών, για δουλειά στο αντικείμενο με σύγχρονα δικαιώματα.
Με τις κινητοποιήσεις μας, που θα τις συνεχίσουμε, βάζοντας μπροστά τους Συλλόγους μας, διεκδικούμε λύσεις σε όλα τα παραπάνω που βάζουν εμπόδια και φραγμούς στις σπουδές μας. Διεκδικούμε πρώτα απ' όλα αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης. Διεκδικούμε φοιτητικό επίδομα για όλους τους φοιτητές στο ύψος των αναγκών, εστίες, καθηγητές, συγγράμματα, όλα δωρεάν και σύμφωνα με τις ανάγκες των σπουδών μας και των φοιτητών. Ο,τι δηλαδή είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας για να σπουδάζουμε ολοκληρωμένα, αλλά για τις κυβερνήσεις, την ΕΕ, τους επιχειρηματικούς ομίλους θεωρείται κόστος που πρέπει να ελαχιστοποιείται. Αυτό θα πει ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας και όχι η αλλαγή ταμπέλας από ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο.
Ετσι, δίνουμε όλες τις δυνάμεις μας για να δυναμώσουν η πάλη και η διεκδίκηση των φοιτητών, η οργάνωση στους συλλόγους, να υψώσουμε τείχος απέναντι στους σχεδιασμούς κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου διεκδικώντας τις σύγχρονες ανάγκες μας.
Νέο Στέκι Πολιτισμού και Δημιουργίας της ΚΝΕ ετοιμάζεται στο Μενίδι, από την Τομεακή Οργάνωση Βορειοδυτικής Αττικής της ΚΝΕ, και θα βρίσκεται πάνω στην κεντρική πλατεία του Μενιδίου.
Στο Στέκι θα στεγαστούν θεατρική ομάδα, ομάδα φωτογραφίας, θα οργανώνονται δραστηριότητες για μικρά παιδιά και διάφορες εκδηλώσεις για τους νέους της περιοχής.
Αυτήν την περίοδο ετοιμάζεται ο χώρος που θα στεγάσει το Στέκι και οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, με εθελοντική δουλειά και «κόκκινα μεροκάματα», φροντίζουν ώστε να είναι όλα έτοιμα για τη λειτουργία του στο τέλος του μήνα.
Η ΤΟ Βορειοδυτικής Αττικής θα πραγματοποιήσει τα εγκαίνια του Στεκιού στις 20 Οκτώβρη, με μια εκδήλωση που θα περιλαμβάνει ομιλία από τον Μανώλη Ραπανάκη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, και μεγάλη συναυλία.
Πρόκειται για μια κυψέλη δημιουργίας στην καρδιά της Αθήνας! Η ενασχόληση της νεολαίας με τον Πολιτισμό δεν είναι «πολυτέλεια», όπως προβάλλεται σήμερα, αλλά ανάγκη! Γι' αυτό και η ΚΝΕ, μέσα από την πλούσια καλλιτεχνική και μορφωτική δραστηριότητα που αναπτύσσει στο Στέκι, δίνει κυριολεκτικά «ανάσα» και ώθηση στη συλλογική και ατομική δημιουργία! Το Στέκι αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου, δίνει τη δυνατότητα σε δεκάδες νέους και νέες να έρθουν σε επαφή με την πρωτοπόρα - προοδευτική τέχνη.
Στο Στέκι πραγματοποιούνται:
Από πριν από το 45ο Φεστιβάλ «ζέστανε τις μηχανές του» για τον 3ο χρόνο λειτουργίας του ο Πολυχώρος Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Πάτρα. Στον Πολυχώρο έγινε σύσκεψη με εκπροσώπους πολιτιστικών συλλόγων της πόλης, που στη συνέχεια συμμετείχαν και στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Πάτρα, ενώ ο Πολυχώρος επιδιώκει να σταθεροποιήσει τη συνεργασία του με τους συλλόγους.
Ο Πολυχώρος λειτουργεί στο κέντρο της Πάτρας, σ' ένα πανέμορφο κτίριο στη συμβολή των οδών Αστιγγος 77 και Μπιζανίου 1, στην πλατεία Πυροσβεστείου. Εκεί οι νέοι της πόλης μπορούν να περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους, συμμετέχοντας στα μαθήματα που διοργανώνονται, στις εκδηλώσεις του Πολυχώρου, να παρακολουθήσουν θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές προβολές, να αξιοποιήσουν το σύγχρονο στούντιο του Πολυχώρου με τα συγκροτήματά τους.
Ηδη ετοιμάζεται το πρόγραμμα της μουσικής σχολής που λειτουργεί στον Πολυχώρο, στην οποία θα υπάρχουν φέτος πάνω από 10 τμήματα μουσικών οργάνων και φωνητικής. Σταθερές πρόβες κάνουν επίσης στον Πολυχώρο το τοπικό συγκρότημα όσο και η θεατρική ομάδα της ΚΝΕ, για να παρουσιάσουν μέσα στο χειμώνα τις καινούργιες τους παραγωγές, ενώ πριν τελειώσει ο Οκτώβρης θα ανακοινωθούν νέα τμήματα καθώς και οι εκδηλώσεις του Πολυχώρου μέχρι το τέλος του 2019.
Πολύμορφες δράσεις, μουσικοθεατρικά αφιερώματα, προβολές ταινιών, παρουσιάσεις βιβλίων, αφιερώματα σε καλλιτέχνες, πολιτικές συζητήσεις υπήρχαν στο πρόγραμμα του Πολυχώρου τα προηγούμενα χρόνια και θα συνεχιστούν και φέτος. Ο Πολυχώρος είναι επίσης ανοιχτός σε μουσικά συγκροτήματα για δωρεάν πρόβες στο στούντιο που διαθέτει. Και, ακόμα, θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα δωρεάν καλλιτεχνικά και άλλα μαθήματα, με μόνη υποχρέωση τη συνεπή παρουσία των μαθητών. Τα φετινά μαθήματα θα είναι για: Σκάκι, Κιθάρα, Πιάνο, Drums και Κόσμημα.
Για επιπλέον πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στις ιστοσελίδες www.mikrovio.com, instagram: mikrovio_giorgosvouvaleas, facebook: στη σελίδα «Μικρόβιο», στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου mikrovioklmt@gmail.com, στο τηλέφωνο 6979640761 και επιτόπου στον Πολυχώρο.
Κινητοποίηση της ΑΣΓΜΕ το Σάββατο
«Να μην υλοποιηθεί το πρόγραμμα FLEX στα σχολεία» ζητά η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, που καλεί το Σάββατο 5 Οκτώβρη, στις 9.30 π.μ., σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Ευγενίδειο Ιδρυμα, όπου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος.
Το FLEX (Future Leaders Exchange) υλοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στα σχολεία από την κυβέρνηση της ΝΔ που πήρε τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Χρηματοδοτείται αποκλειστικά από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, υπό τη διαχείριση του Γραφείου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Υποθέσεων (ECA) του υπουργείου Εξωτερικών (US Department of State) των ΗΠΑ και αφορά υποτροφίες σε μαθητές Γ' Γυμνασίου και Α' Λυκείου που επιλέγονται μέσω διαγωνισμού, για να μείνουν ένα χρόνο στις ΗΠΑ, σε οικογένεια υποδοχής και να φοιτήσουν σε σχολείο εκεί.
«Δεν διστάζουν να μετατρέψουν στα μάτια της νέας γενιάς τα αμερικάνικα γεράκια του πολέμου σε "περιστέρια της ειρήνης και της δημοκρατίας"», τονίζει η ΑΣΓΜΕ, σημειώνοντας επίσης:
«Γνωρίζουμε καλά τις αξίες ενός συστήματος που έχει μετατρέψει τα σχολεία κυριολεκτικά σε εμπόλεμη ζώνη, που είναι εξπέρ στον εμπαιγμό και στη χυδαία προπαγάνδα. Στα μάτια των παιδιών μας βλέπουμε τα παιδιά όλου του κόσμου: Τα βομβαρδισμένα σχολεία, νοσοκομεία και σπίτια στη Συρία, στη Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ, τα πνιγμένα προσφυγόπουλα, τις αλλαγές συνόρων και τις νέες εντάσεις στα Βαλκάνια...
Ας ψάξουν αλλού για συνενόχους στο έγκλημα που και ο ελληνικός λαός έχει βιώσει με τη δικτατορία του 1967, την Κύπρο, τις γκρίζες ζώνες του Αιγαίου και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό...», τονίζουν οι γονείς, καταδικάζοντας τα προγράμματα αυτά «καθώς και τις συμφωνίες που εμπλέκουν βαθύτερα τη χώρα μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, στους ανταγωνισμούς και στους πολέμους στην περιοχή, θέτοντας το λαό και τη νεολαία σε μεγάλους κινδύνους».
Αντίστοιχα ψηφίσματα, με τα οποία ζητούν να μην εφαρμοστεί το πρόγραμμα, έχουν εκδώσει πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι.