Στα 17 εκατομμύρια υπολογίζονται οι Ευρωπαίοι που τη διετία 2020 - 2021 παρουσίασαν συμπτώματα long COVID, σύμφωνα με εκτίμηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί στο 16% των 102,4 εκατ. ανθρώπων που νόσησαν από COVID σε όλες τις χώρες της Ευρώπης το ίδιο διάστημα. Τα μεγέθη φανερώνουν τις σοβαρές συνέπειες που έχει για την υγεία εκατομμυρίων ανθρώπων ο κορονοϊός, σε πλήρη αντίθεση με τον εφησυχασμό που καλλιεργούν οι κυβερνήσεις και τις συστάσεις ότι «πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε με τον ιό». Οι ασθενείς με long COVID δεν έχουν καμία ουσιαστική φροντίδα από τα δημόσια συστήματα Υγείας, λόγω της κρατικής της υποχρηματοδότησης και της εμπορευματοποίησης, και ήδη η αγορά έρχεται να καλύψει το κενό, με διάφορα εξειδικευμένα κέντρα αποκατάστασης που ξεφυτρώνουν δεξιά και αριστερά. Τι φανερώνουν όλα αυτά; Την ανάγκη να δυναμώσει ο αγώνας για ουσιαστική προστασία από τον κορονοϊό, με ευθύνη και χρηματοδότηση από το κράτος. Και, βέβαια, να ενισχυθεί το δημόσιο σύστημα Υγείας, ώστε να προσφέρει σύγχρονη, δημόσια και δωρεάν φροντίδα σε αυτήν τη «νέα» κατηγορία ασθενών, που συνεχίζουν να υποφέρουν αφότου νόσησαν και δεν έχουν από πουθενά να πιαστούν. Και μόνο το γεγονός ότι μιλάμε για εκατομμύρια που έχουν ανάγκη επιβεβαιώνει τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων σε όλη την ΕΕ, για τη διαχείριση της πανδημίας με όρους «κόστους - οφέλους», σε βάρος της υγείας του λαού.
Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι πούλησε το 20% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας «Lufthansa» σε διεθνείς επενδυτές, ολοκληρώνοντας τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών που αγόρασε λόγω πανδημίας. Ολοκληρώθηκε έτσι άλλη μια επανάληψη της χιλιοπαιγμένης «σειράς» που περιλαμβάνει την εναλλαγή κρατικοποιήσεων - ιδιωτικοποιήσεων ανάλογα με το τι βολεύει τα μονοπώλια και τα κέρδη τους. Στην προκειμένη περίπτωση, το κρατικό πακέτο στήριξης έφτασε τα 9 δισ. για να αποφύγουν οι μέτοχοι τις αναταράξεις από τους περιορισμούς της πανδημίας. Συνοδεύτηκε μάλιστα με μια σειρά από νέα αντεργατικά μέτρα, όπως η μείωση ωραρίου, αποδοχών και προσωπικού κατά το 1/3. Με την ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης και της κερδοφορίας, το γερμανικό κράτος επέστρεψε τις μετοχές στους ...φυσικούς ιδιοκτήτες και μάλιστα με «bonus» τις αντεργατικές ανατροπές που επιβλήθηκαν στα αεροδρόμια την περίοδο της πανδημίας. Μικρή λεπτομέρεια: Η μερική κρατικοποίηση έγινε από την «φιλελεύθερη» Μέρκελ, ενώ η αποκρατικοποίηση ολοκληρώθηκε από τον «σοσιαλδημοκράτη» Σολτς - γεγονός καθόλου παράδοξο, αφού τα κατά τ' άλλα «αντίπαλα» αστικά στρατόπεδα δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν όταν πρόκειται να υπερασπιστούν τις πιο ζωτικές ανάγκες και τα συμφέροντα των μονοπωλιακών τους ομίλων, πάντα σε βάρος του λαού.
Πολλές χιλιάδες λαού διαδήλωσαν με τα συνδικάτα και τους άλλους φορείς του κινήματος το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη, ενώ προχτές, σε μια συντονισμένη κινητοποίηση στην Αττική, εργαζόμενοι και άλλοι βιοπαλαιστές βρέθηκαν έξω από τις εταιρείες - παρόχους Ενέργειας, διεκδικώντας ρεύμα φτηνό για όλο τον λαό. Είδε κανείς έστω και ένα πλάνο απ' αυτές τις κινητοποιήσεις σε διαδικτυακά, τηλεοπτικά ή έντυπα αστικά ΜΜΕ; Πέραν ελάχιστων εξαιρέσεων, όπου έγιναν αποσπασματικές αναφορές, στη λογική του «ξεπετάγματος», οι εργατικές - λαϊκές κινητοποιήσεις με αιχμή τα Ενεργειακά και το εισόδημα δεν βρήκαν ούτε μια ...γωνίτσα στα δελτία και στη «ροή» των αστικών ΜΜΕ. Κι ας ήταν αυτά τα δύο ζητήματα το βασικό θέμα του Σαββατοκύριακου στη ΔΕΘ. Αντίθετα, τις μέρες αυτές έχουμε μάθει τα πάντα για τη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας. Εχουμε παρακολουθήσει άπειρες ώρες σε ζωντανή αναμετάδοση την κηδεία της βασίλισσας. Εχουμε ενημερωθεί πλήρως για τις ίντριγκες των μελών της βασιλικής οικογένειας δίπλα στο φέρετρο της Ελισάβετ. Το τι προβάλλουν τα αστικά ΜΜΕ λέει πολλά. Ακόμα περισσότερα λέει όμως το τι αποσιωπούν και διαστρεβλώνουν, με πρώτα στη λίστα τούς εργατικούς αγώνες και τις λαϊκές διεκδικήσεις.