Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στο υπουργείο Παιδείας. Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων να λυθούν τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης και η λήψη μέτρων για να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια
«Οι ανάγκες μας δεν μπαίνουν σε lockdown! Εδώ και τώρα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία!», «Κρατική ευθύνη η υγιεινή και ασφάλεια στα σχολεία. Μόρφωση - Υγεία - Σταθερή δουλειά για όλους» αναγράφονταν στα πανό ΕΛΜΕ, Συλλόγων και της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών, ενώ κυριάρχησαν συνθήματα όπως «Τέρμα πια στην κοροϊδία, υγεία και ασφάλεια σε όλα τα σχολεία», «Κάτω από τις μάσκες έχουμε φωνή, μόρφωση - υγεία για κάθε μαθητή», το αίτημα για γενναία χρηματοδότηση ώστε να εξασφαλιστούν όλοι οι αναγκαίοι όροι για τα σχολεία εν μέσω πανδημίας.
Από το βήμα της συγκέντρωσης, συνδικαλιστές από ΕΛΜΕ και Συλλόγους αναφέρονταν στην κατάσταση που βιώνουν στα σχολεία, στις σοβαρές ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και συνολικά της κυβέρνησης, που όλο αυτό το διάστημα αρνείται να ικανοποιήσει τα αιτήματα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για διασφάλιση της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών της λαϊκής οικογένειας. Που κατά τ' άλλα περνά αντιεκπαιδευτικά μέτρα, επιχειρεί να διοργανώσει ηλεκτρονικές εκλογές, προπαγανδίζει την πολιτική της, τη στιγμή που οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία ζουν τις συνέπειές της.
Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας έκανε χτες η Ενωση Γονέων Μαθητών της Λάρισας, ζητώντας μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην Εκπαίδευση και λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια.
Οι γονείς ανέφεραν τις δυσκολίες που έχουν οι οικογένειες με δυο ή περισσότερα παιδιά μαθητές ή και μέλη που εργάζονται με τηλεργασία, χωρίς να καλύπτονται με τον απαιτούμενο εξοπλισμό, αλλά και τα τεχνικά προβλήματα στο σύστημα της τηλεκπαίδευσης, ενώ για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία που μένουν ανοιχτά, ζήτησαν μείωση των μαθητών ανά τμήμα στους 15 μαθητές, με αξιοποίηση κενών αιθουσών και διορισμούς εκπαιδευτικών. Στο πλευρό των συγκεντρωμένων ήταν ο Γιάννης Σκόκας, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος
Με αφορμή τα συνεχιζόμενα προβλήματα και χτες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του σημειώνει:
«Δεν είναι για γέλια αυτό που συμβαίνει και σήμερα με την τηλεκπαίδευση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων, σε όλη τη χώρα. Το σύστημα σέρνεται, εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να μπουν στο σύστημα, μαθητές πετιούνται εκτός. Κι όλα αυτά μετά τις δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών ότι σήμερα δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Δεν πάει άλλο! Η κατάσταση αυτή οξύνει ακόμα περισσότερο τις τεράστιες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες, οι μαθητές, σε μια πολύ κρίσιμη ηλικία για τη συγκρότησή τους, χάνουν τη σειρά τους και τη συγκροτημένη επαφή με τη σχολική γνώση.
Πρέπει να παρθούν τώρα μέτρα πριν να είναι αργά. Να στηριχτεί ο παιδαγωγικός σχεδιασμός του Συλλόγου Διδασκόντων σε κάθε σχολείο, για όλους τους πρόσφορους τρόπους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και φυσικά να υλοποιηθούν όλα τα μέτρα που προτείνει ο εκπαιδευτικός κόσμος».
Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα χτες εντοπίστηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), που «κατέρρεε» από το πρωί και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, επηρεάζοντας έτσι και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα ήταν οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα και ιδίως αυτοί που επιχείρησαν να κάνουν μάθημα αξιοποιώντας τις υποδομές των σχολείων, να μην μπορέσουν να συνδεθούν καθόλου. Επίσης, για άλλη μια μέρα δεν λειτουργούσαν ούτε οι πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, ώστε να υπάρχει μια εναλλακτική για τη συνέχεια της μαθησιακής διαδικασίας από άλλες οδούς.
Το παραπάνω πρόβλημα του ΠΣΔ έμμεσα το παραδέχτηκε και το υπουργείο και το απέδωσε σε... «συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλο τον κόσμο», κάνοντας συστάσεις ώστε μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα να συνδέονται στο σύστημα, ενώ παράλληλα έστειλε οδηγία στις περιπτώσεις όπου παρατηρούνται δυσλειτουργίες στη σύνδεση, να μην προσμετρώνται απουσίες. Επιβεβαιώνει, με άλλα λόγια, για άλλη μια φορά ότι γνώριζε πολύ καλά τα προβλήματα που θα προκύψουν, ότι το πρόβλημα δεν ήταν μόνο της εταιρείας «Cisco» σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως ισχυρίζονταν προχτές, και ότι οι διαβεβαιώσεις πως έχουν αναβαθμίσει τις ψηφιακές υποδομές ήταν αέρας κοπανιστός.
«Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα επικοινωνιακά τερτίπια της κυβέρνησης δεν μπορούν να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς δεν είναι, ούτε θα γίνουν το φόντο στην κακοπαιγμένη παράσταση που ανεβάζει αυτή την περίοδο το ΥΠΠΑΙΘ και η πολιτική του ηγεσία», τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) με αφορμή τη δεύτερη μέρα προβλημάτων στην τηλεκπαίδευση και απαιτεί η κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να υλοποιήσει τα παρακάτω μέτρα:
Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν αξιοποίησε το χρόνο των 7 και πλέον μηνών για να αξιοποιήσει κενές αίθουσες σε σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια, δημιουργώντας 15άρια τμήματα, να προσλάβει το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό και το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, αλλά έχει αφήσει κυριολεκτικά στην τύχη τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους απέναντι στην εξάπλωση του νέου κορονοϊού.
Τα παραδείγματα από τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες και τους υπόλοιπους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας είναι αποκαλυπτικά και επιβεβαιώνουν τόσο τη βάρβαρη πολιτική που ασκείται σε βάρος των εργαζομένων και των παιδιών τους, όσο και ότι η ατομική ευθύνη δεν είναι ικανή από μόνη της να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Ετσι, και ενώ τα κρούσματα αυξάνονταν εκθετικά, η κυβέρνηση δεν είχε πραγματοποιήσει ούτε ένα δωρεάν τεστ σε χώρους Εκπαίδευσης, για να έχει τουλάχιστον μία πιο αντικειμενική εκτίμηση της κατάστασης που επικρατεί στα σχολεία. Αντίθετα, συνέχιζε να ισχυρίζεται ότι «τα σχολεία είναι οι πιο ασφαλείς χώροι». Την επόμενη όμως στιγμή προχώρησε στο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, παραδεχόμενη ουσιαστικά ότι η κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μάλλον έχει ξεφύγει. Βέβαια, και εκεί που έκλεισαν τα σχολεία, όχι μόνο δεν έχει γίνει διάγνωση για να γνωρίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές αν είναι φορείς του ιού, αλλά δεν έχει εξασφαλιστεί και ο αναγκαίος εξοπλισμός για όλα τα παιδιά, ώστε να πραγματοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ετσι, οι ανισότητες - και ειδικά για τα παιδιά που θα δώσουν πανελλαδικές - θα οξυνθούν ακόμα περισσότερο.
Επιπλέον, απ' όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, επικρατεί ένα αλαλούμ. Τα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται δείχνουν ότι φτιάχτηκαν έτσι ώστε να μην κλείνουν τμήματα ή σχολεία.
Είναι ενδεικτικό ότι λίγο πριν κλείσουν τα Λύκεια στη Θεσσαλονίκη, στις 29/10 τα σχολεία ή τμήματα που επίσημα ήταν κλειστά στην Κεντρική Μακεδονία ήταν 71, όμως στην πραγματικότητα σε δεκάδες ακόμα σχολεία υπήρχαν κρούσματα και τα σχολεία λειτουργούσαν κανονικά, ενώ τεστ δεν πραγματοποιούνταν ούτε και στις πιο στενές επαφές εκπαιδευτικών και μαθητών.
Αλλά και σήμερα, που λειτουργεί η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (με περίπου 40 κλειστά Δημοτικά - Νηπιαγωγεία - Ειδικά Σχολεία, επίσημα), τα πρωτόκολλα γίνονται πραγματικά λάστιχο, όταν για παράδειγμα έχουμε περιπτώσεις πιέσεων σε εκπαιδευτικούς να «σπάσουν» την καραντίνα και να επιστρέψουν νωρίτερα στα σχολεία τους, για να μην κλείσουν ολόκληρα σχολεία αλλά μόνο κάποια τμήματα, ή όταν κάποια τμήματα κλείνουν άτυπα για κάποιες μέρες χωρίς να δηλώνονται επίσημα.
Με άλλα λόγια, όχι μόνο η υγεία των παιδιών δεν προστατεύεται, αλλά ούτε και τα μορφωτικά τους δικαιώματα, που όπως φαίνεται δεν απασχολούν ιδιαίτερα την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας για τη φετινή χρονιά.
Ετσι, είχαμε τραγικές καταστάσεις, όπως:
Το πόσο επικίνδυνη για το λαό είναι αυτή η πολιτική - που αποτελεί συνέχεια της ίδιας πολιτικής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, και που δεν θέλει να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για την υγεία και την προστασία του λαού, την ώρα που μέσω επιδοτήσεων, φοροαπαλλαγών, μείωσης μισθών χαρίζει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε βιομηχάνους, εφοπλιστές, τραπεζίτες, μεγαλοξενοδόχους, μεγαλεμπόρους κ.ά. και συνεχίζει να σπαταλάει πάνω από 4 δισ. για το ΝΑΤΟ - φαίνεται και σε άλλα παραδείγματα, όπως:
Τι άλλο να κάνει λοιπόν ένας εκπαιδευτικός, ένας μαθητής, ένας γονιός, όταν η ατομική ευθύνη έχει όρια και όταν αυτή δεν εμπεδώνεται στην αναγκαία κρατική ευθύνη;
Πού οδηγεί όλη αυτή η κατάσταση;
Είτε να συνεχίζεται η διασπορά χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο, είτε να απευθύνεται μια οικογένεια στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη. Το αποτέλεσμα είναι ο καθένας να προλαμβάνει μία κατάσταση ανάλογα με το εισόδημά του. Και μάλιστα σε μία περίοδο που η ανεργία συνεχίζει να είναι στα ύψη, το εισόδημα πολλών εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων έχει μειωθεί ή θα μειωθεί το επόμενο διάστημα, που μια σειρά λογαριασμών «τρέχουν» - και βέβαια δάνεια, ρεύμα, νερό, φόροι κ.ά. δεν κάνουν στην πραγματικότητα lockdown.
Μπροστά σ' αυτήν την κατάσταση, όμως, κάποιοι δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Πρωτοστάτησαν ώστε η αγωνία, η αγανάκτηση, ο φόβος να μετατραπούν σε οργανωμένη συλλογική διεκδίκηση και αγώνα.
Αυτή η ατομική και συλλογική ευθύνη είναι που δεν έχει εξαντληθεί ακόμα και μπορεί να δώσει λύσεις, ελπίδα και προοπτική.
Ετσι, για παράδειγμα, οι εκπρόσωποι της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» όλες αυτές τις μέρες έθεσαν στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ, στις ΕΛΜΕ και σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων το αίτημα για άμεση διεκδίκηση δωρεάν, μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και προσωπικό, ώστε να μπορεί να εκτιμηθεί αντικειμενικά η κατάσταση σε κάθε σχολική μονάδα, να μη βαραίνει το κόστος την κάθε οικογένεια, ώστε να μπορούν να λαμβάνονται μέτρα για να παραμένουν τα σχολεία ανοιχτά, αλλά με όλους τους απαραίτητους όρους υγιεινής και ασφάλειας.
Σ' αυτήν την προσπάθεια έχουν αναδειχθεί οι δυνατότητες ουσιαστικής παρέμβασης, παρότι ταυτόχρονα επικρατεί σε έναν βαθμό η λογική της «αναποτελεσματικότητας των αγώνων» ή της αναμονής μπροστά σε ένα «γενικότερο lockdown», η λογική ότι «ένας χρόνος είναι, θα περάσει» - λογικές που αναπαράγονται ακόμα και από μερίδα συνδικαλιστών, καθώς και τοπικών παραγόντων, βουλευτών, δημάρχων, οι οποίοι βάζουν πλάτη στην κυβερνητική πολιτική.
Ετσι, και κόντρα στην ηττοπάθεια και τη μοιρολατρία, με τα παραπάνω αιτήματα:
Αυτός ο αγώνας, για τη διεκδίκηση δωρεάν, μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ, σ' αυτή τη φάση κυρίως για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και πρώτα απ' όλα στα Ειδικά Σχολεία, όπου τα παιδιά είναι διπλά εκτεθειμένα, αλλά και όταν ανοίξουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας, να γίνουν τεστ πριν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξαναπάνε στα σχολεία, μαζί με τη διεκδίκηση να εξασφαλιστεί όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός στους μαθητές που θα κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πρέπει να μπει στο επίκεντρο της πάλης των εκπαιδευτικών.
Τώρα χρειάζεται κάθε εκπαιδευτικός να πρωτοστατήσει στην οργάνωση και τη μαζικοποίηση του αγώνα για το δικαίωμα στην υγεία και τη μόρφωση των μαθητών μας σχολείο το σχολείο, σωματείο το σωματείο. Μαζί με τους συναδέλφους μας, τους μαθητές και τους γονείς του σχολείου μας να ανεβάσουμε στο «κόκκινο» τις διεκδικήσεις μας για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών μας.
Με αφορμή τα παραπάνω, η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) απαιτεί την άμεση αποστολή των συγγραμμάτων σε όλους τους φοιτητές και επισημαίνει:
«Με την ποιότητα του μαθήματος να έχει ήδη υποβαθμιστεί λόγω της τηλεκπαίδευσης, η κυβέρνηση ανακοινώνει πως η παράδοση των συγγραμμάτων των φοιτητών μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και μέσα στο Γενάρη. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι είναι πιθανό ακόμα και το σενάριο ένας φοιτητής να πάρει στα χέρια του το σύγγραμμα λίγες μέρες πριν δώσει το αντίστοιχο μάθημα. Αφήνει τους φοιτητές ξεκρέμαστους για ακόμη ένα εξάμηνο, να παρακολουθούν τηλεμαθήματα χωρίς να έχουν στα χέρια τους ούτε βιβλία, να προσπαθούν να βγάλουν άκρη με την ύλη, να λύσουν απορίες μέσω email.
Η κυβέρνηση να πάρει μέτρα ώστε τα συγγράμματα να φτάσουν στο σπίτι κάθε φοιτητή έγκαιρα. Το γεγονός ότι η παράδοση θα γίνεται κατ' οίκον δεν αποτελεί δικαιολογία για την τεράστια καθυστέρηση που οι ίδιοι δηλώνουν πως θα υπάρξει. Είναι κάτι που μπορούσαν να έχουν προβλέψει και λύσει ήδη, με βάση την πείρα και του εαρινού εξαμήνου! Αλλά η κυβέρνηση επιλέγει να μιλά συνεχώς για την "ατομική ευθύνη" και την "ανεύθυνη νεολαία" χωρίς ποτέ να κάνει λόγο για τις δικές της ευθύνες, που όλο αυτό τον καιρό δεν πήρε κανένα μέτρο για την προστασία της υγείας και των δικαιωμάτων του λαού, κανένα μέτρο για να μην υποβαθμιστεί περαιτέρω η Παιδεία. Ηξερε όμως μέσα σε μία μέρα να βρει λεφτά για "πανεπιστημιακή αστυνομία", με δημοσιεύματα να κάνουν λόγο για προσλήψεις έως και 2.000 αστυνομικών! Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να προσθέτει εμπόδια και να βρίσκει λεφτά για οτιδήποτε άλλο πέρα από τις ανάγκες των φοιτητών, να δώσει τώρα λύσεις!
Κυβέρνηση και διοικήσεις να πάρουν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για να στηρίξουν τις σπουδές μας!
Διεκδικούμε: Αμεση και δωρεάν αποστολή των συγγραμμάτων στη διεύθυνση που δηλώνει ο κάθε φοιτητής. Να αναρτηθούν τα συγγράμματα στο e-class εφόσον υπάρχουν ηλεκτρονικές εκδόσεις. Να αναρτηθεί όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό υλικό στις αντίστοιχες διαδικτυακές πλατφόρμες. Δωρεάν πρόσβαση όλων των φοιτητών σε ηλεκτρονικά περιοδικά και ψηφιοποιημένες βιβλιοθήκες δεδομένου ότι οι βιβλιοθήκες των πανεπιστημίων είναι κλειστές. Να υπάρξει μέριμνα ώστε όλοι οι φοιτητές να συμμετέχουν με τους κατάλληλους όρους στην εξ αποστάσεως διδασκαλία».
Ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη» στο κτίριο της Φοιτητικής Εστίας Αθηνών στην Πατησίων
Στην πρώτη γραμμή των άλυτων προβλημάτων χρόνια τώρα βρίσκονται οι συνθήκες διαβίωσης των φοιτητών στις Φοιτητικές Εστίες, που αποτελούν πηγές κινδύνων ακόμα και για τη σωματική ακεραιότητα των φοιτητών και των εργαζομένων. Πλέον σε όλα αυτά που χρόνια συνόδευαν τη διαβίωση των φοιτητών στις εστίες, ήρθαν να προστεθούν και οι συνέπειες του κορονοϊού και η παντελής ανυπαρξία μέτρων υγιεινής προφύλαξης, καθιστώντας ουσιαστικά τις Φοιτητικές Εστίες υγειονομικές βόμβες για φοιτητές και εργαζόμενους.
Ο «Ριζοσπάστης» βρέθηκε πρόσφατα στο κτίριο της Φοιτητικής Εστίας Αθηνών (ΦΕΑ) στην οδό Πατησίων. Και η πραγματική εικόνα είναι αμείλικτη...
Στις τρύπες στα τοιχώματα, στους σοβάδες που κρέμονται απ' τις οροφές, στις εκτεθειμένες σωληνώσεις, που θεωρούνται επικίνδυνα για τη σωματική ακεραιότητα των φοιτητών, αλλά και στα χρόνια (και πολύ πριν τον κορονοϊό) σοβαρά ζητήματα υγιεινής στους κοινόχρηστους χώρους (μπάνια, κουζινάκια ορόφων κ.ά.), στην ελλιπή συντήρηση στα θέματα πυρασφάλειας (ανανέωση πυροσβεστήρων), έρχεται να προστεθεί και η παντελής απουσία μέτρων για τον κορονοϊό. Ελλείψεις σε υγειονομικό υλικό όπως αντισηπτικά, μάσκες, οι ...ξεχασμένες (εδώ και μήνες) απολυμάνσεις και γενικότερα η ουσιαστικά ανύπαρκτη μέριμνα συμπληρώνουν την εικόνα της διαβίωσης στη ΦΕΑ.
Για την έλλειψη μέτρων κατά της πανδημίας αλλά και τη συνολικότερη προβληματική κατάσταση στο κτίριο της ΦΕΑ, ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με οικότροφους φοιτητές.
«Η κατάσταση είναι τραγική... Τα μέτρα δεν μπορούμε να τα σχολιάσουμε, γιατί πρακτικά δεν υπάρχουν μέτρα. Είναι ξεκάθαρα ατομική ευθύνη του καθενός αν θα φορέσει μάσκα, αν θα κρατάει αποστάσεις», τονίζει ο Φαίδων Λαμπριανίδης, φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, που μένει στη ΦΕΑ. Επισημαίνει: «Ουσιαστικά απ' το λεγόμενο τέλος του πρώτου κύματος της πανδημίας μέχρι σήμερα, η κατάσταση έχει παραμείνει η ίδια, δεν έχει ληφθεί κάποιο μέτρο πρόληψης σε αυτούς τους 7 μήνες που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, στην αρχή τον περασμένο Μάρτη βάλανε τυπικά κάποια αντισηπτικά σε κάθε όροφο, τα γεμίσανε μια φορά και από τότε έχουν μείνει άδεια. Η απολύμανση είναι ανύπαρκτη απ' τα τέλη Μάη. Και όλα αυτά, μάλιστα, σε ένα κτίριο όπου υπάρχουν κοινά μπάνια, άρα καταλαβαίνει κάποιος πως έστω και ένα κρούσμα να υπάρξει, τότε είναι σίγουρη η εξάπλωση είτε στον ίδιο τον όροφο, δηλαδή για άλλα 37 παιδιά, είτε και στους υπόλοιπους ορόφους και όλο το κτίριο».
«Οι συνέπειες της πανδημίας έρχονται να προστεθούν στα χρόνια προβλήματα λειτουργίας και ασφάλειας που υπάρχουν στη ΦΕΑ. Αυτά ως αιτία έχουν ξεκάθαρα την έλλειψη χρηματοδότησης, που οδηγεί σε προβλήματα στην κτιριακή υποδομή, στη συντήρηση, όπως συμβαίνει π.χ. με το ασανσέρ, που πότε λειτουργεί πότε όχι, στα ζητήματα στεγανότητας, ακόμα και στο σοβαρό ζήτημα της πυρασφάλειας. Παράλληλα, δεν είναι καλύτερη η κατάσταση στα θέματα υγιεινής, σε ένα κτίριο με κοινά μπάνια, αφού ζητήματα υγιεινής υπήρχαν και πριν τον κορονοϊό, με κοπέλες συχνά να παθαίνουν ουρολοιμώξεις. Ακόμα και το υποτυπώδες γυμναστήριο που υπάρχει στο υπόγειο, αντί για χώρο άθλησης, αποτελεί εστία κινδύνων και μολύνσεων, με απαρχαιωμένα και σκουριασμένα όργανα γυμναστικής, σκισμένα στρώματα κ.τ.λ. Από την άλλη, σημαντικές είναι οι ελλείψεις σε άλλα θέματα όπως αυτό του ίντερνετ, την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση μιλάει για τηλεματική εκπαίδευση. Φυσικά ούτε λόγος να γίνεται για την παροχή τεχνικού εξοπλισμού π.χ. λάπτοπ».
Ειδική αναφορά έκανε και στο θέμα της σίτισης, αφού, όπως είπε, η ΦΕΑ καλύπτει φοιτητές από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (πρώην ΑΣΟΕΕ), το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Πάντειο, την Καλών Τεχνών και το ΠΑΔΑ, και το μπέρδεμα που δημιουργείται, οδηγεί αρκετούς φοιτητές να χάνουν τα μισά γεύματα του χρόνου.
Ο Κώστας Κυδωνάκης, φοιτητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου, τονίζει πως με όλα αυτά που καταγγέλλουν οι φοιτητές που διαμένουν στις εστίες, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι συγκεκριμένες κάθε άλλο παρά πληρούν τον ρόλο τους για την απρόσκοπτη μάθηση σε ασφαλείς συνθήκες διαβίωσης.
Αναφορικά με τους νέους μηχανισμούς καταστολής που επιχειρεί να στήσει η κυβέρνηση στα ΑΕΙ, οι πανεπιστημιακοί επισημαίνουν: «Επί της ουσίας, στο στόχαστρο βρίσκονται τα δημοκρατικά δικαιώματα και κυρίως η δυνατότητα της οργανωμένης και συλλογικής διαμαρτυρίας απέναντι στην υποβάθμιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων, η αγωνιστική διεκδίκηση όσων έχουμε ανάγκη για να δουλεύουμε και να ζούμε με αξιοπρέπεια και με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν στον 21ο αιώνα».
«Δεν παραμένουμε παθητικοί θεατές των εξελίξεων! Καταδικάζουμε έμπρακτα τις κρατικές και παρακρατικές μεθοδεύσεις ενάντια στα μορφωτικά, εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα του λαού μας!», δηλώνουν, καθώς όπως λένε «η ανάπτυξη των επιστημών, της έρευνας και της διδασκαλίας που διεκδικούμε και αξίζει ο λαός μας δεν έχει ανάγκη από σώματα καταστολής εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Εχει ανάγκη νέων θέσεων διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, ανθρώπινων συνθηκών διδασκαλίας, εκσυγχρονισμού της υλικοτεχνικής υποδομής, στήριξης της λαϊκής οικογένειας για να σπουδάσει τα παιδιά της, ποιοτικής φοιτητικής μέριμνας, στελέχωσης των πανεπιστημίων με το απαραίτητο μόνιμο διοικητικό - τεχνικό προσωπικό».
Σε αυτό το τεύχος, οι φίλοι του «κόκκινου Αερόστατου» μπορούν να διαβάσουν γνώμες δημιουργών και αναγνωστών για τη νέα έκδοση για παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου που κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή», με τίτλο «Κι όμως, κινείται...». Παράλληλα, μαζί με το τεύχος θα πάρουν δώρο αυτοκόλλητα με τις φιγούρες του βιβλίου.
Στις επόμενες σελίδες του περιοδικού τα παιδιά μπορεί να αναγνωρίσουν σκηνές της δικής τους ζωής στο ημερολόγιο ενός απορημένου, που αποτελεί μια έξυπνη ανασκόπηση της καθημερινότητας των μαθητών από τα μέσα Σεπτέμβρη που άρχισε η σχολική χρονιά. Νοέμβρη μήνα κυκλοφορεί το «κόκκινο Αερόστατο» και δεν θα μπορούσε να μην αφιερώνει κάποιες σελίδες του στην επέτειο του Πολυτεχνείου, αλλά και στο 1821, καθώς βαδίζουμε στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Ακόμα, το περιοδικό καλεί τα παιδιά να ανακαλύψουν τα μυστικά του ήλιου, αλλά και να γνωρίσουν ενδιαφέροντα πετρώματα. Στις σελίδες με τον τίτλο «I can't breathe!» θα γνωρίσουν επίσης τον Αφροαμερικανό καλλιτέχνη Πολ Ρόμπσον, ενώ το ενδιαφέρον τους σίγουρα θα κεντρίσει και το άρθρο για την Ιατρική Ταξιαρχία Κούβας.
Στις υπόλοιπες σελίδες δεν λείπουν, όπως πάντα, οι χειροτεχνίες και κατασκευές, κόμικ, διήγημα, παιχνίδια, σπαζοκεφαλιές, ανέκδοτα, σκάκι και πολλά ακόμα...
Ομως αυτήν την περίοδο για άλλη μια φορά κάποια παιδιά μένουνε σπίτι. Το αγαπημένο τους περιοδικό τούς συντροφεύει και πάλι, όχι μόνο με το 17ο τεύχος που κυκλοφορεί, αλλά και με τη γνώριμη ιστοσελίδα www.aerostatostospiti.gr που τους κράτησε συντροφιά την άνοιξη... Η ιστοσελίδα θα ανανεώνεται με καινούργια παιχνίδια, θέματα και αποστολές κάθε λίγες μέρες. Και φυσικά θα δέχεται τα νέα - με μηνύματα και φωτογραφίες - των φίλων του περιοδικού απ' όλη την Ελλάδα!
Πλήθος διαδικτυακών εκδηλώσεων μέσα στο Νοέμβρη
Στο 4σέλιδο υλικό - κάλεσμά της, με τίτλο «Οι εξελίξεις της εποχής μας φωνάζουν: Ρεαλισμός ο σοσιαλισμός!», που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή, μεταξύ άλλων αναφέρει πως με τη δραστηριότητα αυτή, η ΠΟ Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα και προβληματισμούς που δημιουργήθηκαν στους φοιτητές κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους για τη γενικότερη κατάσταση, αλλά και σχετικά με το μέλλον και τη ζωή τους.
Ανάμεσα σε αυτά τα ερωτήματα βρίσκεται το εάν γίνεται να υπάρξει οικονομική ανάπτυξη χωρίς να έχει κίνητρο τον ανταγωνισμό, το πώς γίνεται ενώ οι τεχνολογικές εξελίξεις στην Ιατρική κάνουν άλματα, να μην υπάρχουν αρκετές ΜΕΘ στα δημόσια νοσοκομεία, και φυσικά το εάν μπορεί να υπάρξει μια άλλη κοινωνία, χωρίς ανθρώπινη αδικία και εκμετάλλευση.
Ανάμεσα στις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί για όλο τον μήνα, τις επόμενες μέρες γίνονται οι εξής:
-- Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε Ιστορικό - Αρχαιολογικό του ΑΠΘ και ΒΣΑΣ του ΠΑΜΑΚ πραγματοποιούν στις 6.30 μ.μ. εκδήλωση - παρουσίαση της μπροσούρας του ΚΣ της ΚΝΕ «Αλήθειες και Ψέματα για τον σοσιαλισμό: Για την παραχάραξη της Ιστορίας». Θα μιλήσει ο Δημήτρης Περδίκης, μέλος του Γραφείου Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.
-- Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε Μηχανολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Think outside the box! 4η βιομηχανική επανάσταση & σοσιαλισμός» στις 7 μ.μ. Θα μιλήσουν ο Περικλής Καλπακίδης, μέλος του Γραφείου Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, και ο Βαγγέλης Τσιμπλίδης, μέλος του ΤΣ Πολυτεχνείου.
-- Η ΟΒ ΤΕΦΑΑ της ΤΟ Υγείας της ΚΝΕ πραγματοποιεί στις 7 μ.μ. εκδήλωση με τίτλο «Ο αθλητισμός την εποχή της πανδημίας». Θα μιλήσει η Νικολέτα Θεογνώστου, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κ. Μακεδονίας της ΚΝΕ.
Πλούσια δραστηριότητα προγραμματίζει και η Οργάνωση Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ τον μήνα Νοέμβρη με ηλεκτρονικές εκδηλώσεις και ομιλίες.
Συγκεκριμένα:
Οι ΟΒ Μαθητών Κοζάνης, Πτολεμαΐδας και Καστοριάς διοργανώνουν διαδικτυακή εκδήλωση, στις 7 μ.μ., με θέμα «Οι μαθητές μαθαίνουμε για την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Διδασκόμαστε - Συνεχίζουμε!». Το link της εκδήλωσης: https://us04web.zoom.us/j/5439533846 (κωδικός: kne).
Η Τομεακή Οργάνωση Κοζάνης διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση, στις 7 μ.μ., με θέμα «Για την εξέγερση του Πολυτεχνείου: Διδάγματα στο σήμερα». Το link της εκδήλωσης: https://us04web.zoom.us/j/5439533846 (κωδικός: kne).