Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα χτες εντοπίστηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), που «κατέρρεε» από το πρωί και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, επηρεάζοντας έτσι και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα ήταν οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα και ιδίως αυτοί που επιχείρησαν να κάνουν μάθημα αξιοποιώντας τις υποδομές των σχολείων, να μην μπορέσουν να συνδεθούν καθόλου. Επίσης, για άλλη μια μέρα δεν λειτουργούσαν ούτε οι πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, ώστε να υπάρχει μια εναλλακτική για τη συνέχεια της μαθησιακής διαδικασίας από άλλες οδούς.
Το παραπάνω πρόβλημα του ΠΣΔ έμμεσα το παραδέχτηκε και το υπουργείο και το απέδωσε σε... «συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλο τον κόσμο», κάνοντας συστάσεις ώστε μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα να συνδέονται στο σύστημα, ενώ παράλληλα έστειλε οδηγία στις περιπτώσεις όπου παρατηρούνται δυσλειτουργίες στη σύνδεση, να μην προσμετρώνται απουσίες. Επιβεβαιώνει, με άλλα λόγια, για άλλη μια φορά ότι γνώριζε πολύ καλά τα προβλήματα που θα προκύψουν, ότι το πρόβλημα δεν ήταν μόνο της εταιρείας «Cisco» σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως ισχυρίζονταν προχτές, και ότι οι διαβεβαιώσεις πως έχουν αναβαθμίσει τις ψηφιακές υποδομές ήταν αέρας κοπανιστός.
«Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα επικοινωνιακά τερτίπια της κυβέρνησης δεν μπορούν να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς δεν είναι, ούτε θα γίνουν το φόντο στην κακοπαιγμένη παράσταση που ανεβάζει αυτή την περίοδο το ΥΠΠΑΙΘ και η πολιτική του ηγεσία», τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) με αφορμή τη δεύτερη μέρα προβλημάτων στην τηλεκπαίδευση και απαιτεί η κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να υλοποιήσει τα παρακάτω μέτρα: