Πέμπτη 31 Ιούλη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Εξπέρ

Κρουαζιερόπλοιο παντός καιρού και ...αποστολών
Κρουαζιερόπλοιο παντός καιρού και ...αποστολών
Ερωτήματα προκαλούν κάποιες «συμπτώσεις» γύρω από το κρουαζιερόπλοιο «MS Crown Iris», της ισραηλινής εταιρείας «Mano Maritime», που γυρναει λιμάνια της χώρας. Η πλοιοκτήτρια είναι μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές της χώρας και όπως φαίνεται, τα νήματα που τη δένουν με το κράτος του Ισραήλ είναι πολλά. Το σύνολο άλλωστε της επιχειρηματικής δραστηριότητα στο Ισραήλ συνδέεται με τις ανάγκες της «εθνικής ασφάλειας» του κράτους. Σύμφωνα με πληροφορίες από το διαδίκτυο, η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αναλάβει τη μεταφορά άνθρακα στους ισραηλινούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. Και δεν είναι μόνο αυτό... Από την κλιμάκωση του πολέμου στη Γάζα μετά τις 7 Οκτώβρη, τουλάχιστον δύο φορές το «MS Crown Iris» έχει αναλάβει αποστολές «παράπλευρες» των πολεμικών επιχειρήσεων. Σε μια περίπτωση, επιλέχτηκε από άλλη ισραηλινή ναυτιλιακή να μεταφέρει τους επιβάτες της πίσω στο Ισραήλ αμέσως μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα. Ενώ τον περασμένο Ιούνη, όταν βρίσκονταν σε εξέλιξη ο πόλεμος Ισραήλ - Ιράν, η Home Front Command (υπάγεται στις ισραηλινές Ενοπλες Δυνάμεις, με ευθύνη την πολιτική προστασία και τη διαχείριση κρίσεων) έδωσε εντολή στο «MS Crown Iris» να αναλάβει τη μεταφορά Ισραηλινών από την Κύπρο στο λιμάνι του Ashdod και τον απεγκλωβισμό ξένων από το Ισραήλ στην Κύπρο. Αν μη τι άλλο, το καράβι και η εταιρεία, εκτός από «μετρ» στις κρουαζιέρες φαίνεται πως είναι εξπέρ και σε άλλες αποστολές...

Ποιότητα

Θυμάστε το σλόγκαν της κυβέρνησης για «ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας»; Ε λοιπόν, μετά από έξι χρόνια, αυτό που τελικά ήρθε είναι η νομοθέτηση των 13 ωρών εργασίας στον ένα εργοδότη, μετά τη νομοθέτηση του 13ωρου σε δύο ή περισσότερους εργοδότες. Να, «στο πιάτο», ποιες είναι οι «ποιοτικές θέσεις» εργασίας με τη βούλα της ΕΕ: Η δουλειά ήλιο με ήλιο, η απογείωση της εκμετάλλευσης του εργάτη, μέχρι φυσικής εξόντωσης. Οσο για τον προκλητικό ισχυρισμό των κυβερνητικών στελεχών ότι με αυτόν τον τρόπο ο εργαζόμενος βελτιώνει τάχα τον μισθό του, την απάντηση δίνει μια πρόσφατη έρευνα στην οποία το 65% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είτε δεν αμείβονται καθόλου (49%) ή αμείβονται μερικώς (16%) για την υπερεργασία. Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτά γίνονται σε περίοδο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, με ρυθμούς πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και με τα κονδύλια της ΕΕ να ρέουν προς τα μονοπώλια μέσω του Ταμείου Ανάπτυξης, των κρατικών ενισχύσεων, των προγραμμάτων για την πολεμική οικονομία. Οι εργαζόμενοι όμως συνεχίζουν να μετρούν απώλειες, την ώρα που η κυβέρνηση προλειαίνει το έδαφος για νέες αιματηρές θυσίες, επιβεβαιώνοντας ότι τα καπιταλιστικά κέρδη όχι μόνο δεν συναντιούνται πουθενά με τις λαϊκές ανάγκες, αλλά προϋποθέτουν και τη διαρκή συντριβή τους.

Μπουρλότο

Και τι δεν διαβάσαμε από τους διάφορους «Τραμπικούς», όταν πριν από μερικούς μήνες ο Ρεπουμπλικάνος νέος πρόεδρος των ΗΠΑ έπαιρνε τα ηνία από τον προκάτοχό του, με υποσχέσεις ότι θα σταματήσει τους πολέμους σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα, όμως, με έναν αμερικάνικο οργανισμό καταγραφής δεδομένων σχετικά με τις πολεμικές συγκρούσεις, μέσα στους πέντε μήνες της θητείας του στον Λευκό Οίκο, η κυβέρνηση Τραμπ έχει εξαπολύσει περισσότερες από 500 αεροπορικές επιδρομές σε όλο τον πλανήτη, με την πολεμική μηχανή να δουλεύει στους ίδιους και μεγαλύτερους ρυθμούς. Οι περισσότερες από αυτές αφορούν στόχους στη Συρία, το Ιράκ, την Υεμένη και τη Σομαλία, χώρες που βρίσκονταν στο στόχαστρο και της προηγούμενης κυβέρνησης Μπάιντεν, ενώ πρόσφατα στους στόχους προστέθηκε και το Ιράν. «Ο αμερικανικός στρατός κινείται πιο γρήγορα, πλήττοντας πιο σφοδρά στόχους και με λιγότερους περιορισμούς» σημειώνει ο οργανισμός, επιβεβαιώνοντας ότι αυτό που κινεί τα νήματα στο παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα είναι οι τεράστιες αντιθέσεις που οξύνονται, κάνοντας ανεπίστρεπτη την πορεία κλιμάκωσης των πολεμικών συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο, με πρωταγωνιστικό ρόλο του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, που «καίγονται» να θωρακίσουν την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία τους απέναντι στην Κίνα.

Κλάδεμα

Το 2023 σκοτώθηκαν στη Γερμανία 129 άτομα σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Σιδηροδρόμων. Το στοιχείο αυτό αποκτά άλλη διάσταση μετά τον πρόσφατο εκτροχιασμό τρένου στο κρατίδιο της Βάδης - Βυρτεμβέργης, όπου σκοτώθηκαν ο οδηγός, ένας μαθητευόμενος εργαζόμενος και ένας επιβάτης, ενώ τραυματίστηκαν δεκάδες άλλοι. Πραγματική αιτία φαίνεται πως είναι η πλημμελής συντήρηση του δικτύου από τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, για την οποία άλλωστε υπάρχουν πολλές καταγγελίες ειδικά τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, όπως έγραψε χτες ο «Ριζοσπάστης», το 2024 σημειώθηκαν στο γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο 4.900 «διαταραχές που σχετίζονται με τη βλάστηση», ανάμεσά τους και περιστατικά που προκλήθηκαν από πεσμένα δέντρα και κλαδιά στις γραμμές. Από το 2019, ο αριθμός αυτών των συμβάντων έχει αυξηθεί κατά περίπου 500 κάθε χρόνο. Τέτοιες καταγγελίες υπάρχουν και για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, ειδικά στη Β. Ελλάδα, με μηχανοδηγούς και επιβάτες να καταγράφουν το πέρασμα του τρένου μέσα από ...ζούγκλες και ακαθάριστες γραμμές, όπου δεν ξέρεις τι θα συναντήσεις στην επόμενη στροφή, ειδικά αν έχει προηγηθεί κακοκαιρία στην περιοχή. Οπως φαίνεται, όμως, στο πλαίσιο της πολιτικής «κόστους - οφέλους» που καθορίζει τη λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών οργανισμών στην ΕΕ και στον υπόλοιπο κόσμο, ακόμα και το ...κλάδεμα συγκαταλέγεται στα «απαγορευμένα» έργα.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ