Eurokinissi |
Οταν οι ιμπεριαλιστές χαριεντίζονται, οι λαοί πρέπει να κουμπώνονται... |
Παράνομη θεωρήθηκε η εμφάνιση παλαιστινιακής σημαίας πάνω από γήπεδο ποδοσφαίρου στη Λεμεσό και 3 άτομα συνελήφθησαν, με βάση διατάξεις για «παράνομη βία» και «ανάρτηση πολιτικών συμβόλων» στα γήπεδα. Στην Κύπρο, που το 33% των εδαφών της βρίσκεται υπό ξένη στρατιωτική κατοχή εδώ και 51 χρόνια, ποινικοποιείται η σημαία ενός λαού που εξοντώνεται καθημερινά και για δεκαετίες από τον κατοχικό στρατό του Ισραήλ. Αλλά έτσι είναι: Οταν αυτό επιτάσσουν τα «εθνικά» συμφέροντα της αστικής τάξης, οι κατοχικές δυνάμεις μεταλλάσσονται σε «στενούς συμμάχους». Πόσο μάλλον που οι εθνικιστές οπαδοί της Μακάμπι Τελ Αβίβ είχαν γεμίσει το γήπεδο με σημαίες του Ισραήλ και τον αγώνα παρακολουθούσε η πρέσβειρα των ΗΠΑ, η οποία έγινε αυτόπτης μάρτυρας των διαπιστευτηρίων ευρωατλαντικής ομοψυχίας...
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τις συνθήκες λειτουργίας της «Air India», μετά τη συντριβή αεροσκάφους της με δεκάδες νεκρούς. Οπως προκύπτει, ο ινδικός Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας είχε στείλει απανωτές προειδοποιήσεις στην εταιρεία για κυρώσεις, επειδή παραβιάζει πρότυπα ασφαλείας σχετικά με τη «διαχείριση κόπωσης του πληρώματος» αλλά και την εκπαίδευσή του. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Reuters», «οι πιο πρόσφατες ειδοποιήσεις αναφέρουν συνολικά 29 παραβάσεις, όπως το γεγονός ότι οι πιλότοι δεν λάμβαναν τον υποχρεωτικό χρόνο ανάπαυσης, κακή συμμόρφωση με τις απαιτήσεις εκπαίδευσης στους προσομοιωτές, έλλειψη εκπαίδευσης για αεροδρόμια μεγάλης υψομετρικής θέσης και πτήσεις σε διεθνείς διαδρομές με ανεπαρκές πλήρωμα καμπίνας». Ακόμα και για την «τεχνική βλάβη» στον κινητήρα, την οποία επικαλείται η εταιρεία ως αιτία του δυστυχήματος, είναι προς διερεύνηση με ποιους όρους και σε ποιες συνθήκες γίνονται η συντήρηση και ο έλεγχος των αεροσκαφών. Υπάρχει άλλωστε και το προηγούμενο της «Boeing», η οποία μετά από διαδοχικές βλάβες σε τύπους αεροσκαφών της αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι η μείωση του προσωπικού και η εντατικοποίηση της δουλειάς επέδρασαν σημαντικά στα κατασκευαστικά στάνταρ ασφαλείας. Με άλλα λόγια, μπροστά στην «απογείωση» των κερδών οι όμιλοι των Μεταφορών δεν διστάζουν να οδηγήσουν σε ...ελεύθερη πτώση ακόμα και την ασφάλεια των επιβατών.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση, ένας στους τέσσερις (24%) Κύπριους δεν πρόκειται να πάει φέτος διακοπές, με το 85% να επικαλείται οικονομικούς λόγους. Στην Ιταλία, ρεπορτάζ αναφέρουν ότι για να πάει κάποιος μια βδομάδα διακοπές, μόνο για φαγητό και ύπνο χρειάζεται περίπου 900 ευρώ (!) ενώ σύμφωνα με την Ενωση Καταναλωτών Altroconsumo, για το ίδιο χρονικό διάστημα, ένα ζευγάρι μόνο για μια ομπρέλα και δυο ξαπλώστρες, θα ξοδέψει 220 ευρώ. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα αυξάνονται τα περίφημα «διακοποδάνεια». Δηλαδή όλο και περισσότερες οικογένειες φεσώνονται (κατά μέσο όρο ζητάνε 5.500 ευρώ, που πρέπει να επιστρέψουν σε μια τετραετία) για να πάρουν μερικές ανάσες μετά από μια χρονιά σκληρής δουλειάς: Μια τετραμελής οικογένεια με δυο παιδιά υπολογίζεται ότι για να περάσει 15 μέρες κοντά στην θάλασσα, χρειάζεται 6.500 ευρώ. Αλλά και στη Γερμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου για τα Ερωτήματα του Μέλλοντος από το Αμβούργο, το 21% δηλώνει ότι δεν έχει δυνατότητα να παραθερίσει κάπου, λόγω οικονομικής στενότητας. Μάλιστα, στις μονογονεϊκές οικογένειες, το ποσοστό εκτοξεύεται στο 38%. Ο ελεύθερος χρόνος και η αναψυχή γίνονται λέξεις άγνωστες για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα στον καπιταλισμό. Την ίδια ώρα που στην ΕΕ αυξάνονται ο εργάσιμος χρόνος και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, στο πλαίσιο και της πολεμικής προετοιμασίας, οι διακοπές μετατρέπονται σε πανάκριβο εμπόρευμα για λίγους και σε «προνόμιο» για ακόμα λιγότερους, μεγαλώνοντας την απόσταση ανάμεσα στις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για ποιοτικό ελεύθερο χρόνο και την βαρβαρότητα που ζει ο λαός.