Παμπάλαιη τακτική: «Καταπίνουν την κάμηλο και διυλίζουν τον κώνωπα». Ετσι και στο Ασφαλιστικό: Η κυβερνητική προπαγάνδα εμφανίζει ως επιτυχία ότι οι δανειστές έχουν δεχτεί το γενικό περίγραμμα της νέας αντιασφαλιστικής επίθεσης και εστιάζει την προσοχή στις «λεπτομέρειες» της διαπραγμάτευσης. Ομως, δεν είναι οι «λεπτομέρειες» που κάνουν τη διαφορά. Είναι όλο το νομοσχέδιο που είναι έκτρωμα. Ηδη οι προπαγανδιστές γράφουν ότι είναι «ευνοϊκότερο» από αυτό που ετοίμαζαν οι «προηγούμενοι». Κάποτε, όμως, αυτό το παραμύθι με τους «προηγούμενους» τελειώνει. Η κυβέρνηση συμπληρώνει ήδη ένα χρόνο θητείας. Εχει αποδεχτεί όλη την πολιτική των «προηγούμενων» και με το Ασφαλιστικό την εκτοξεύει στα ύψη. Ρυθμίσεις, που ήθελαν μια εικοσαετία να «ωριμάσουν», εφαρμόζονται άμεσα κάνοντας κι αυτόν τον Κουτρουμάνη να δηλώνει θαυμασμό για την ταχύτητα με την οποία εφαρμόζεται ο δικός του νόμος. Για την εργατική τάξη πρέπει να είναι καθαρό πως στο σύνολό του το αντιασφαλιστικό έκτρωμα πρέπει να πάει στα σκουπίδια μαζί με τα επικοινωνιακά κόλπα της κυβέρνησης.
Προκλητικός ήταν ο πρόεδρος της «Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία», Αντ. Λιάκος, σε συνέντευξή του χτες στην «Εφημερίδα των Συντακτών», όταν ρωτήθηκε για το πώς θα εξοικονομηθούν πόροι για την Εκπαίδευση: «Γιατί δεν αξιοποιείται λ.χ. ο χώρος της Πανεπιστημιούπολης στου Ζωγράφου, με τις σχολές να γίνονται συνεδριακά κέντρα, με μια ζώνη καταστημάτων, κινηματογράφων, εστιατορίων, χώρων άθλησης και αναψυχής;», αναρωτιέται ο Αντ. Λιάκος. Δηλαδή, η καινοτόμος λύση είναι να μετατρέψουμε τα πανεπιστήμια σε εμπορικά κέντρα! Και στην ίδια λογική συνεχίζει παρακάτω, προτείνοντας μετατροπή των ελάχιστων φοιτητικών Εστιών σε ξενοδοχεία το καλοκαίρι, ακόμα και των σχολείων σε θερινούς κινηματογράφους (!), προκειμένου να εξοικονομήσουν πόρους για τη λειτουργία τους... Με άλλα λόγια, να γίνουν όλες οι σχολικές δομές εμποροπανήγυρη για να συνεχίσουν να λειτουργούν...
«Μια ομάδα νέων προτείνει αλλαγές και προβάλλει την ανάγκη δόμησης ενός νέου εκπαιδευτικού μοντέλου». «Η κρίση και η επίδρασή της στο σχολείο και στις συμπεριφορές των μαθητών». «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Από το Αναλυτικό Πρόγραμμα στις εκπαιδευτικές πρακτικές. Πώς θα αναμορφώσουμε το σχολείο;» «Η ανασυγκρότηση του χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη λογική ενιαίου χώρου εκπαίδευσης - έρευνας». Αυτά τα ολίγον βαρύγδουπα και πολύ ενδεικτικά είναι κάποιες από τις συζητήσεις που προβλέπονται στο νέο επεισόδιο της κοροϊδίας του «διαλόγου για την Παιδεία» που έχει το όνομα «Θεματικός κύκλος συζητήσεων». Τον ανακοίνωσε μέσα στη βδομάδα η «Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία», η επιτροπή - απάτη που έστησε στα τέλη Δεκέμβρη ο ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη γνωστή τακτική, για να βαφτίσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που είναι στα σκαριά και στην Παιδεία, με ολίγη από «κοινωνική συναίνεση» και «δημοκρατία». Αν και δεν είμαστε ειδικοί για να συμμετέχουμε στη θεματική συζήτηση «φιλοσοφικός στοχασμός πάνω στο εκπαιδευτικό πρόβλημα» (δεν είναι τρολάρισμα, υπάρχει), προβλέπουμε στα σίγουρα πολύ «στοχασμό» πάνω στο «πρόβλημα της εξαπάτησης». Την ώρα που πίσω από τα φούμαρα και τις φιέστες «διαλόγου», η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα «στοχάζεται» και θα υλοποιεί την ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση της Παιδείας με τις ανάγκες των καπιταλιστών.