Κυριακή 10 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
Στήνεται ένα απέραντο δίχτυ πληρωμής πανάκριβων χαρατσιών

Eurokinissi

Νέες τσουχτερές αυξήσεις στα διόδια μέχρι και 40% έρχονται το επόμενο διάστημα στο εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ προστίθενται και αρκετοί νέοι πλευρικοί σταθμοί είσπραξης, ιδιαίτερα μέσα στο Λεκανοπέδιο Αττικής, αναγκάζοντας τους κατοίκους και τους εργαζόμενους να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για μια διαδρομή από τη δουλειά στο σπίτι και το αντίστροφο. Το φορομπηχτικό αυτό μπαράζ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 1%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες. Ειδικότερα:

  • Αυξήσεις στην τιμή των διοδίων μέχρι και κατά 40% πρόκειται να επιβάλει από τις αρχές του 2011 ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας, ενώ ήδη κατασκευάζει ένα νέο πλευρικό σταθμό είσπραξης στη Λεπτοκαρυά.
  • Ανάλογες αυξήσεις ετοιμάζεται να επιβάλει και ο όμιλος «Νέα Οδός ΑΕ», που εκμεταλλεύεται το τμήμα της εθνικής Οδού Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας, ενώ σκοπεύει να επιβάλει νέο χαράτσι στο δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα που κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.
  • Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να μπουν και τα πρώτα διόδια στο Μαλιακό κοντά στις Θερμοπύλες, που θα εκμεταλλεύεται ο όμιλος «Κεντρική Οδός ΑΕ», που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
  • Στα μέσα του 2011 ο όμιλος «Ολυμπία Οδός ΑΕ», που εκμεταλλεύεται το τμήμα της εθνικής οδού Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος σκοπεύει να λειτουργήσει αμφίπλευρα τους σταθμούς διοδίων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πληρώνουν και προς τις δύο κατευθύνσεις.


Ο όμιλος «Νέα Οδός ΑΕ» βρίσκεται σε συνεννοήσεις με το υπουργείο Υποδομών, διεκδικώντας να του επιτρέψει τη λειτουργία τεσσάρων πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Λυκόβρυσης, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Θυμίζουμε ότι την κατασκευή των σταθμών αυτών προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά το 2008 είχε ανασταλεί ύστερα από τις δυναμικές αντιδράσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Βορειοανατολικής Αττικής.

Τώρα μελετάται τα διόδια να τα πληρώνουν οι κάτοικοι ηλεκτρονικά μέσω μιας συσκευής, που θα αγοράσουν μάλιστα οι ίδιοι, ακόμη και για τις καθημερινές τοπικές μετακινήσεις τους πάνω στην Εθνική Οδό! Το μέτρο εξετάζεται να ξεκινήσει πιο σύντομα για τα φορτηγά και άλλα βαριά οχήματα, ώστε να υποχρεωθούν αυτά να μην μπαίνουν στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και αποφεύγουν την πληρωμή διοδίων στους μετωπικούς σταθμούς. Παράλληλα και άλλοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων, εκτός από αυτούς που λειτουργούν σήμερα στη Νέα Πέραμο και τους Αγίους Θεοδώρους, αναμένεται να στηθούν εντός του 2011 και στο τμήμα της Εθνικής Οδού Ελευσίνα - Κόρινθος από τον όμιλο «Ολυμπία Οδός».

Ουσιαστικά, σε συνδυασμό με την Αττική Οδό και τις επεκτάσεις της, που προγραμματίζεται να γίνουν με «σύμβαση παραχώρησης», στήνεται για το λαό του Λεκανοπεδίου ένα απέραντο δίχτυ πληρωμής χαρατσιών σε καθημερινή βάση. Γι' αυτό η «Λαϊκή Συσπείρωση» καλεί το λαό να καταδικάσει στις εκλογές όλους αυτούς που ευθύνονται γι' αυτήν την πολιτική. Να της δώσει τη δύναμη να παλέψει ώστε να καταργηθούν όλα τα διόδια, για δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους που ο ίδιος ο λαός έχει πληρώσει με υψηλά τέλη κυκλοφορίας, με μεγάλους φόρους στα καύσιμα και τη γενικότερη φορολογία και που τώρα του ζητούν να πληρώνει πανάκριβα και για τη χρήση.


Motion Team


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ