Κυριακή 31 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ASTRA COUPE TURBO
Αστραφτερές... επιδόσεις!

Ενα Astra επιδόσεων είναι το Opel Astra Coupe Turbo, το οποίο διαθέτει όπως και το μοντέλο που γνωρίσαμε την εξαιρετική σχεδίαση και την ποιότητα Bertone 

Το Coupe turbo διαθέτει την ισχύ και τις επιδόσεις ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου, χάρη στο δίλιτρο ECOTEC με τον υπερσυμπιεστή. Η ισχύς φθάνει τους 190 ίππους και οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες αυτής της ισχύος. Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ/ ώρα έρχεται σε 7,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική αγγίζει τα 245 χλμ/ώρα. Η σχεδίαση του turbo είναι πρωτοποριακή με την πολλαπλή εξαγωγής και το περίβλημα της τουρμπίνας να αποτελούν μια μονάδα. Αυτό εξασφαλίζει μικρό όγκο και βάρος, μικρότερες διαδρομές μεταξύ τουρμπίνας και αυλών εξαγωγής ενώ αποδίδει καλύτερα χάρη στη μικρότερη απώλεια θερμότητας. Για τον οδηγό το όφελος εκτός των επιδόσεων είναι και στην αίσθηση, αφού η απόκριση είναι άμεση, κάτι που φαίνεται και στο διάγραμμα της ροπής των 250 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1950 έως 5300 σαλ. Την αθόρυβη λειτουργία έχουν αναλάβει δυο άξονες εξισορρόπησης. Η αύξηση των επιδόσεων οδήγησε τους μηχανικούς στο να επιλέξουν σκληρότερες ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ. Το μετατρόχιο είναι φαρδύτερο, οι ζάντες 17 ιντσών, τα φρένα ισχυρότερα, ενώ το ESP (Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας) περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό.

Το Coupe Turbo εντυπωσιάζει και σε έναν τομέα που δε μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα επιδόσεων. Στο μεικτό κύκλο κατανάλωσης σύμφωνα με τα στάνταρ της MVEG καταναλώνει 8,9 λίτρα ανά 100 χλμ/ώρα. Η χαμηλή - για τα δεδομένα της κλάσης - κατανάλωση είναι αποτέλεσμα της αεροδυναμικής του αμαξώματος (συντελεστής οπισθέλκουσας: 0,28), αλλά και του συστήματος ελέγχου εκπομπών καυσαερίων που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που θα ισχύσουν το 2005. Η προηγμένη τεχνολογία και η ποιοτική κατασκευή έχουν μειώσει τις ανάγκες συντήρησης, με αποτέλεσμα τα λάδια να χρειάζονται αλλαγή κάθε 30.000 χλμ. και service κάθε 60.000 χλμ.!


Στην εμφάνιση εκτός των «αποκλειστικών» ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών με τα φαρδιά λάστιχα 215/40 R, οι αλλαγές είναι διακριτικές. Ο σωλήνας της εξαγωγής είναι επιχρωμιωμένος, τα πίσω φώτα σκουρόχρωμα, ενώ το λογότυπο turbo «δικαιολογεί» τη διαφορά στις επιδόσεις. Ενα ξεχωριστό μπλε, το Europa Blue μπορεί να διαφοροποιήσει το turbo από την υπόλοιπη οικογένεια των coupe. Στο εσωτερικό τη διαφορά κάνουν μερικά αποκλειστικά αξεσουάρ για το turbo που είναι: λεβιέ και μαρσπιέ με αλουμινένια όψη, μοχλός χειρόφρενων από υλικό απαλής σύνθεσης και δερμάτινο τιμόνι δύο αποχρώσεων.

Στα στάνταρ αξεσουάρ το Coupe Turbo περιλαμβάνει: σπορ καθίσματα, σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα με CD player, υπολογιστή αυτοκινήτου, cruise control, αντικλεπτικό συναγερμό, ενώ διατίθενται προαιρετικά συστήματα ενημέρωσης, πλοήγησης κλπ. Για την καλύτερη παθητική ασφάλεια διατίθενται: ενεργητικά προσκέφαλα, σύστημα αποσπώμενων πεντάλ, εμπρός και πλευρικοί αερόσακοι, προεντατήρες ζωνών κλπ.

Η τιμή του φθάνει τα 9.890.000 δρχ. θεωρείται ανταγωνιστική για ένα αυτοκίνητο αυτών των επιδόσεων με την υπογραφή Bertone.

Με νέα ανάρτηση στο νέο αιώνα

Τη νέα υδροενεργητική ανάρτηση τρίτης γενιάς έχει ενσωματώσει η CITROEN στο νέο C5. Η νέα ανάρτηση περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό σύστημα που συνδυάζει πληροφορίες, που συλλέγει από αισθητήρες, αναλύει την κατάσταση του δρόμου και αναλόγως μεταβάλλει το ύψος του αυτοκινήτου. Η μεταβολή επιτυγχάνεται με την αυξομείωση της ποσότητας των υγρών της ανάρτησης που είναι 100% συνθετικά και μεγάλης αντοχής.

Το C5 δε μεταβάλλει το ύψος του όταν κινείται με ταχύτητα 110 χλμ/ώρα σε ομαλό αυτοκινητόδρομο, όταν ξεπεράσει αυτό το όριο χαμηλώνει το εμπρός μέρος κατά 1,5 και το πίσω κατά 11 εκατοστά. Αν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 90 χλμ/ώρα τότε επανέρχεται στην αρχική ρύθμιση. Αν η κίνηση γίνεται σε ανώμαλο οδόστρωμα και με ταχύτητες μικρότερες των 70 χλμ/ώρα το ύψος αυξάνει κατά 1,3 εκατοστά. Η προσαρμογή στο στιλ οδήγησης γίνεται με βάση τα τελευταία 60 δευτερόλεπτα, εκτός αν πατηθεί το κουμπί σπορτ οπότε η επιλογή είναι το καλύτερο δυνατό κράτημα.

Το νέο C5, το οποίο αναμένεται με την έλευση του νέου έτους φορά ένα V εξακύλινδρο κινητήρα 3 λίτρων απόδοσης 210 ίππων εξοπλισμένο με αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.

ΜΕ 200 ΝΕΑ Nissan Terrano II & Pick up θα εξοπλιστεί ο στόλος του Πυροσβεστικού Σώματος, ώστε να διευκολυνθεί η έγκαιρη πρόσβαση των πυροσβεστικών δυνάμεων σε περιπτώσεις πυρκαγιών και εκτάκτων αναγκών. Το Nissan Terrano II είναι ένα εξ ολοκλήρου ευρωπαϊκό τετρακίνητο όχημα που φοράει έναν πετρελαιοκινητήρα 2.7 λίτρων με υπερτροφοδότη που αποδίδει 125 ίππους, έχοντας εξαιρετική ελαστικότητα και ροπή. Το δημοφιλές Τeing Cab 16ης γενιάς κινείται από τον υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 2.5 λίτρων που αποδίδει 104 ίππους και εξοπλίζεται με αυτόνομο πυροσβεστικό συγκρότημα, που αποτελείται από δεξαμενή νερού 500 λίτρων, αυλούς εκτόξευσης νερού, αντλία, σωλήνες και τυλικτήρα καθώς και όλα τα υπόλοιπα απαραίτητα του πυροσβεστικού εξοπλισμού.

* * *

ΔΩΡΕΑΝ χειμερινό έλεγχο προσφέρει η ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ στις πιστοποιούμενες Μονάδες Τεχνικής Εξυπηρέτησης Mazda Best Care μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου του 2001. Ο έλεγχος περιλαμβάνει: φώτα και ηλεκτρικό κύκλωμα, κύκλωμα ψύξης, έλεγχο αμαξώματος και σασί, σύστημα ασφάλειας, κατάσταση και πίεση ελαστικών, συστήματα εξάτμισης, φρένων και υγρών, καθαρισμού παρμπρίζ και έλεγχο στάθμης λιπαντικών. Αν χρειαστούν εργασίες επισκευής ή αντικατάστασης θα γίνουν με έκπτωση 10%, ενώ η έκπτωση στα ανταλλακτικά θα είναι 15%. Για περισσότερες πληροφορίες στο 0801.601.601.

* * *

ΜΕ ΔΥΟ βραβεία φιλοδώρησαν το Seat Salsa Αμερικανοί και Ευρωπαίοι. Το περιοδικό των ΗΠΑ «Automotive News International» το χαρακτήρισε ως το «πρωτότυπο αυτοκίνητο με τον καλύτερο εξωτερικό σχεδιασμό της χρονιάς», ενώ η Automotive News Europe απένειμε το βραβείο «Eurostar 2000» στον Βάλτερ Ντα Σίλβα, διευθυντή του Κέντρου Σχεδιασμού της Seat, αναγνωρίζοντάς τον ως τον καλύτερο Ευρωπαίο σχεδιαστή.

Σπορτίφ αξεσουάρ για Toyota

Μια νέα σειρά βελτιωτικών αξεσουάρ με την υπογραφή της Toyota Motorsport παρουσίασε η Toyota Ελλάς. Η συγκεκριμένη σειρά έχει στόχο την αναβάθμιση των επιδόσεων και του κρατήματος, καθώς και τη βελτίωση της εμφάνισης. Τα αξεσουάρ, τα οποία είναι κατασκευασμένα στα γνωστά ποιοτικά στάνταρς της Toyota καλύπτουν μοντέλα όπως: το Starlet, το Yaris, τα Corolla παραγωγής 1996 και έπειτα, καθώς και τα Avensis, Celica και MR2. Στη σειρά των αξεσουάρ περιλαμβάνονται αεροδυναμικά βοηθήματα νέας σχεδίασης, ολοκληρωμένα συστήματα εξαγωγής και εξάτμισης, εκκεντροφόροι, συστήματα ψεκασμού που αυξάνουν τη συμπίεση, αντιστρεπτικές δοκοί, αμορτισέρ αγωνιστικού τύπου, ελατήρια χαμηλώματος, τα οποία υπόσχονται ότι θα προσδώσουν σπορτίφ χαρακτήρα αγωνιστική αίσθηση σε ένα, κατά τα άλλα, καθημερινό Toyota.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ