Κυριακή 28 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ζ: Αναγέννηση ενός θρύλου

  Αισθητική, επιδόσεις, οδηγική συμπεριφορά και αντοχή. Αυτά είναι τα προσόντα, με τα οποία η Nissan προίκισε το Ζ, το οποίο και αποτελεί την αναγέννηση του θρυλικού Datsun 240 Z.

Στόχος της εταιρίας δεν είναι οι νοσταλγοί του πρωτοποριακού πριν 30 χρόνια αυτοκινήτου, αλλά όσοι επιθυμούν ένα υπερσύγχρονο σπορ μοντέλο εξαιρετικών επιδόσεων σε προσιτή τιμή. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Nissan το Ζ θα ξεκινήσει να πωλείται στα μέσα του 2002 σε τιμή κοντά στα 10 εκατομμύρια δραχμές (30.000 $).

Το Ζ δεν ακολουθεί τις γραμμές του 240 Ζ αλλά ό,τι πιο τελευταίο στα σπορ αυτοκίνητα, που η σχεδιαστική ομάδα περιγράφει ως ένα κοκτέιλ συγκίνησης, επιδόσεων και πρακτικότητας. Από το 240 Ζ έχει μείνει η διάταξη με τον κινητήρα εμπρός και τη μετάδοση πίσω. Το αμάξωμα είναι καθαρά δύο όγκων και καθαρά διθέσιο. Η καμπίνα είναι μάλλον περιορισμένη για ένα αυτοκίνητο με μακρύ μεταξόνιο και μυώδη κορμοστασιά, και αυτό γιατί οι σχεδιαστές ήθελαν το Ζ να αναδίνει μια αίσθηση Formula 1. Η συναρμολόγηση γίνεται όπως σε ένα αεροσκάφος, δηλαδή εμπρός τμήμα, πίσω τμήμα και κεντρικό coclepit. Η οροφή είναι καμπύλη δημιουργώντας δυναμική ραχοκοκαλιά. Οι εμπρός προβολείς προέρχονται από το 300 ΖΧ. Το καπό και το πάτημα είναι επίπεδα, δίνοντας μια ενιαία εικόνα. Το πίσω κομμάτι του πατώματος ανασκευάζεται, ώστε να μη χρειάζεται εξωτερική αεροτομή.

Στο εσωτερικό συνυπάρχουν καινούρια και κλασικά στοιχεία, μέταλλο και δέρμα. Στα καθίσματα χρησιμοποιείται δικτυωτό απορροφητικό υλικό και το πάνω μισό της πλάτης αναδιπλώνεται ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ που ανοίγει με ένα καπό που αποτελείται από δύο μέρη. Στις σύγχρονες πινελιές περιλαμβάνεται ένα σύστημα πλοήγησης με οθόνη video. Στους αεραγωγούς χρησιμοποιείται επένδυση από αλουμίνιο.


Το δυνατό σημείο του Ζ βέβαια πέρα από την εμφάνιση είναι οι επιδόσεις που χαρίζει ο V-6 των 3,5 λίτρων με απόδοση 260 ίππων. Χάρη και στα κοντά πεντάρια και εξάρια κιβώτια η επιτάχυνση για τα 0-100 θα είναι κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα.

Opel Astra Cabrio
Διαχρονικό σχήμα για όλες τις εποχές

Στη Γενεύη θα παρουσιάσει η Opel το Astra Cabrio, το οποίο αποτελεί την ανοικτή έκδοση των σχεδιαστικών προτάσεων του Bertone, όπως τις γνωρίσαμε στο βραβευμένο για την εμφάνισή του coupe

 

Το δίθυρο couvertible διαθέτει στάνταρ μαλακή οροφή, που μαζεύεται εντελώς με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται και τηλεχειριστήριο για ακόμη απλούστερη λειτουργία. Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο για τέτοιου είδους αυτοκίνητο και τους επιβάτες φιλοξενούν τέσσερα καθίσματα κανονικού μεγέθους, ενώ το πορτμπαγκάζ των 330 λίτρων είναι μεγαλύτερο του μέσου όρου των μοντέλων της κατηγορίας. Στον τομέα των κινητήρων θα υπάρχουν 3 επιλογές με κορυφαίο τον τεχνολογικά εξελιγμένο αλουμινένιο 16βάλβιδο των 2,2 λίτρων με απόδοση 147 ίππους.

Η «καλλιτεχνική» πινελιά του Bertone και της ομάδας των συνεργατών του κάνει αισθητή την παρουσία της τόσο με το δυναμικό και ταυτόχρονα κομψό σχήμα όσο και με τη σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια.

Οταν το κάλυμμα είναι μαζεμένο η «γραμμή» του cabrio μοιάζει να ανασηκώνεται ελαφρά προς τα πίσω, χωρίς να διαταράσσει την αρμονία ή να διακόπτεται από προεξοχές. Η καθαρότητα των γραμμών ήταν στους στόχους των σχεδιαστών γι' αυτό και απουσιάζει το μπροστινό τριγωνικό παράθυρο στην κολόνα. Ακόμα και το roll bar μοιάζει αθέατο. Διακριτικά είναι και τα χερούλια των θυρών, οι πλαϊνές ποδιές και οι υποδοχές των καθρεφτών, που βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα σκούρα φώτα και το νικελένιο διακοσμητικό στο πορτμπαγκάζ.


Η ηλεκτρική οροφή, που είναι στάνταρ (για πρώτη φορά στην κατηγορία), αναδιπλώνεται μέσα σε τριάντα δευτερόλεπτα απαιτώντας μόνο το στρίψιμο ενός χερουλιού και το πάτημα ενός κουμπιού. Το τηλεχειριστήριο λειτουργεί με πάτημα ενός μπουτόν για δυο δευτερόλεπτα και το σύστημά του είναι ενσωματωμένο στο μηχανισμό κεντρικού κλειδώματος. Το πίσω παρμπρίζ είναι θερμαινόμενο κατασκευασμένο από κρύσταλλο ανθεκτικό στις γρατζουνιές και μαρτυρά το χαρακτήρα του cabrio παντός καιρού. Η Opel εξάλλου έχει προσπαθήσει ώστε το νέο της μοντέλο να ανταποκρίνεται σε περισσότερες ανάγκες από μια απλή «ξεσκέπαστη» βόλτα. Σε αυτό βοηθά το μακρύ μεταξόνιο που εξασφαλίζει ευρυχωρία και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του επιτρέπει να μεταφέρονται αρκετά πράγματα. Στις επιπλέον δυνατότητες μεταφοράς και το άνοιγμα μεταξύ των δυο πίσω καθισμάτων, που χωρά δυο ζευγάρια σκι και ενός σνόουμπορντ.

Για μια πιο άνετη ζωή η Opel διαθέτει, μεταξύ των πρόσθετων αξεσουάρ, ηλεκτρικά παράθυρα, εμπρός και πίσω, τιμόνι ρυθμιζόμενο ως προς την κλίση και το ύψος καθώς και σπορ καθίσματα εύκολης πρόσβασης με λειτουργία μνήμης. Για τους φίλους της πολυτέλειας η έκδοση «Bertone Edition» θα διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, τηλεχειρισμό για την οροφή και ανεμοθραύστη, ο οποίος μάλιστα χάρη σε μια έξυπνη ιδέα αποθηκεύεται μέσω ενός μηχανισμού με ράγες χωρίς να αφαιρεί χώρο. Στα αξεσουάρ άνεσης συμπεριλαμβάνεται και το ηχοσύστημα NCDR 1500 με τετραπλό CD, καθώς και σύστημα hands-free για το τηλέφωνο και σύστημα πλοήγησης τελευταίας γενιάς.

Στα αξεσουάρ ασφαλείας συμπεριλαμβάνεται το γνωστό πλούσιο πακέτο της Opel. Ενεργά προσκέφαλα, αποσπώμενα πεντάλ, αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού και προαιρετικά πλευρικοί, ζώνες τριών σημείων και στα τέσσερα καθίσματα και εντατήρες ζωνών εμπρός κλπ. Στους κινητήρες, πέραν του νέου 2,2, το cabrio θα εφοδιάζεται με τον 1600άρη των 100 ίππων και τον ατμοσφαιρικό 1800άρι των 125 ίππων. Η ανάρτηση είναι τύπου DSA εξασφαλίζοντας, χάρη στην αυτόματη εξισορρόπηση, ευκινησία και ασφάλεια. Στα στάνταρ το ABS, ενώ το ESP (ηλεκτρικό πρόγραμμα ευστάθειας) και το TC Plus (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) συνοδεύει ως στάνταρ τους δύο μεγαλύτερους κινητήρες.

Το Astra Cabrio συνοδεύεται από τη 12ετή εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας της Opel και αναμένεται το Μάρτη στην Ευρώπη και λίγο αργότερα στη χώρα μας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ