Κυριακή 18 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Θερμός Γενάρης για την αγορά

Με το δεξί μπήκε το 2001 στις εκθέσεις αυτοκινήτων. Ο Ιανουάριος έκλεισε με 29.440 πωλήσεις, πέρα από κάθε προσδοκία. Οι εκτιμήσεις για μια έστω μικρή πτώση σε σχέση με το 2000 έχουν ήδη κλονιστεί και τα επιτελεία των εταιριών είναι ήδη προβληματισμένα. Βέβαια, σε απόλυτους αριθμούς ο φετινός Γενάρης υπολείπεται του περσινού κατά 1.000 αυτοκίνητα, αλλά ήταν αρκετά πάνω από τα αναμενόμενα. Στον εσωτερικό «πόλεμο» των εταιριών το τοπίο θυμίζει το 1999, με την Toyota να παίρνει κεφάλι με 3.261 πωλήσεις με την Opel να ακολουθεί με 3.154 μονάδες. Η πρωταθλήτρια του 2000 HYUNDAI στην τρίτη θέση με 2.740, ενώ η Φολκσβάγκεν (ψηλότερα από ό,τι στο τέλος της χρονιάς) τέταρτη με 2.634 ταξινομήσεις. Η Fiat χαλάρωσε την επιθετική τακτική της και βρίσκεται στην πέμπτη θέση και ακολουθούν: Πεζό, Σιτροέν, Σέατ, Νισάν και Ρενό.

ΓΚΑΖΙΕΣ

Το αγαπημένο του αγοραστικού κοινού 0% προσφέρει η Suzuki για όσους ενδιαφέρονται για το Wagon Rt. Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Suzuki Wagon Rt Credit, προβλέπει μηδενική προκαταβολή και εξόφληση σε έξι άτοκες δόσεις, ενώ για όσους καταβάλουν το 35% ή 55% της προκαταβολής η άτοκη χρηματοδότηση είναι 18 ή 24 μήνες αντίστοιχα. Το Wagon Rt προσφέρει κορυφαίους χώρους για το μέγεθος του, τvν 1.300 κ.εκ. κινητήρα με ισχύ 76 ίππους και τα καταφέρνει θαυμάσια στις αστικές μετακινήσεις χωρίς να δειλιάζει στους αυτοκινητόδρομους.

Το πιστοποιητικό ISO9002 απέκτησε η DAELLAS AE. H απόκτηση από την TUV Hellas του πιστοποιητικού διασφάλισης ποιότητας επιβραβεύει τις προσπάθειες της εταιρίας που είναι η πρώτη εισαγωγική εταιρία σε ποσοστά πωλήσεων αυτοκινήτων Daewoo στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η Daellas είναι η πρώτη εταιρία του κλάδου εισαγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα που λαμβάνει το πιστοποιητικό ISO9002 για όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργιών της και προσφερόμενων υπηρεσιών της (από την παραγγελία έως και την παράδοση στον πελάτη).

Η ισπανική Derbi συμφώνησε να συγχωνευτεί με τον όμιλο Piaggio. Η συμφωνία προβλέπει ότι το 100% του ελέγχου θα περάσει στην Piaggio, αλλά οι σημερινοί μέτοχοι θα κρατήσουν ένα μειοψηφικό πακέτο και θα αντιπροσωπεύονται στο ΔΣ της Piaggio. Πρόεδρος της ισπανικής εταιρίας θα παραμένει ο Andreu Rabassa Palet. H Derbi εξειδικεύεται στην κατασκευή μικρών δικύκλων αλλά έχει δρέψει και αγωνιστικές δάφνες. Η Derbi πoυ ιδρύθηκε το 1922 έχει σύνολο πωλήσεων 60.000 μοτοσικλέτες και ο κύκλος εργασιών της ήταν 16.000 ισπανικές πεσέτες. Η Piaggio τώρα εκτός από τη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων και του δικτύου πωλήσεων, βάζει ένα ακόμα ιστορικό όνομα στον όμιλο μετά την Vespa και την Gilera.

Την εξ ολοκλήρου διακίνηση και υποστήριξη των ελαστικών DUNLOP αναλαμβάνει η Goodyar DUNLOP ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ. Αυτό αποτελεί ένα ακόμη βήμα στον έλεγχο της εταιρίας που προέκυψε μετά την κοινοπραξία με την Sumimoto. H Goodyear που είναι η μεγαλύτερη εταιρία ελαστικών στον κόσμο, ελέγχει ακόμα τις εξής μάρκες: Fulda, Kelly, Debica, Sava και LEE.

O ετήσιος κατάλογος Drik Catalog 2001 βρίσκεται ήδη στα περίπτερα. Πρόκειται για πολυτελή έκδοση που περιέχει τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις τιμές περισσότερων από 2.500 μοντέλων. Ακόμα περιλαμβάνεται το πλήρες δίκτυο όλων των αντιπροσώπων της χώρας, αφιερώματα στα μοντέλα του 2001, τις σχεδιαστικές τάσεις του μέλλοντος καθώς και τις σημαντικότερες τεχνολογικές εξελίξεις της χρονιάς που πέρασε. Το Drive Catalog 2001 συνοδεύεται από CD Rom που δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να δημιουργεί συγκριτικά τεστ σε διαγράμματα. Ο κατάλογος τιμάται 4.000 δρχ.

NISSAN PRIMERA
Νέος κινητήρας VVT-i

Το ιδιαίτερα αγαπητό στη χώρα μας Nissan Primera - δημοφιλέστερο στην κατηγορία του - απόκτησε κινητήρα 1.600 κ.εκ. με τεχνολογία VVT-i. Το Σύστημα Μεταβλητού Χρονισμού Ελέγχου Βαλβίδων ανέβασε την ισχύ στους 106 ίππους - 6 δηλαδή περισσότερους - οι οποίοι «έρχονται» στις 6.000 σ.α.λ. Σημαντική είναι η βελτίωση και στη ροπή, που είναι 140Nm και βρίσκεται διαθέσιμη μόλις στις 2.800 σ.α.λ. Ο κινητήρας με την αλουμινένια κεφαλή εκτός του NVCS διαθέτει και το σύστημα NDIS (Σύστημα Αυτόματης Ανάφλεξης) με ενσωματωμένο πολλαπλασιαστή που είναι πιο ακριβές και αξιόπιστο από ένα συμβατικό σύστημα με παραδοσιακό διανομέα. Ο κινητήρας έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του την απόκριση από τις χαμηλές στροφές χωρίς επιβάρυνση στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Για τους φίλους των επιδόσεων το νέο Primera επιτυγχάνει τελική 185 χλμ/ώρα και χρειάζεται 12 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα.

Η βασική τιμή του Primera 1.6 VVT-i είναι 4.880.000 δρχ, ενώ η «συμφέρουσα» έκδοση Comfort με air condition κοστίζει 5.260.000 δρχ.


Ο Ρονβαπέρα ταχύτερος όλων στο σουηδικό χιόνι

Το χιόνι ταιριάζει στην Peugeot και τον Χάρι Ρονβαπέρα. Ο δεύτερος αγώνας που πραγματοποιήθηκε στην παγωμένη Σουηδία αποδείχτηκε ιδιαίτερα φιλόξενος για τον «άγνωστο» Φινλανδό, που με τη βοήθεια του συνοδηγού του Ρίστο Πιετιλάινεν «έριξε» 28 δευτερόλεπτα στο δεύτερο Ράντστρομ

Τρεις ημέρες κράτησε το 50ό Ράλι Σουηδίας, και τις τρεις χιόνιζε. Υπό αυτές τις συνθήκες ο αγώνας μετατράπηκε σε αποκλειστική υπόθεση των Βορείων. Οι Μπερνς και Μακρέι είχαν άτυχες στιγμές και έμειναν μακριά από το παιχνίδι της νίκης. Με μια εξαίρεση, βέβαια, αυτή του Κάρλος Σάινθ, που κατάφερε να προηγηθεί στο πρώτο σκέλος. Μετά άρχισε το... σκι, και ο Φινλανδός Ρονβαπέρα το σλάλομ! Το Peugeot 206 WRC - έχει δείξει και πέρσι ότι του «πάει» το χιόνι - στα χέρια του Φινλανδού άντεξε την επίθεση του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή Τόμι Μάκινεν. Τελικά στην πίεση δεν υπέκυψε ο Ρονβαπέρα αλλά ο Μάκινεν, που στην τελευταία ειδική βγήκε από το δρόμο.

Οι εγκαταλείψεις αρκετές και απ' όσους απέμειναν χαμογέλασαν οι Ρόνστρομ και Σάινθ, που ανέβηκαν στο βάθρο. Ο νικητής που έδειξε να γνωρίζει σαν το σπίτι του τον αγώνα, και διάλεγε τα σωστά λάστιχα, μετά το τέλος, δήλωσε: «Είναι υπέροχο, αν και ο Αγιος Βασίλειος άργησε και ήρθε για μένα στις αρχές Φλεβάρη, αλλά ήρθε! Το αυτοκίνητο ήταν φανταστικό και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αν και έχω πολλά ακόμα να μάθω. Ξέρω ότι είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει. Τώρα περιμένω το Ράλι Πορτογαλίας που πήγα καλά πέρσι και φέτος πιστεύω να πάω καλύτερα». Ο αγώνας που περιμένει ο Ρονβαπέρα θα διεξαχθεί το τριήμερο 9 έως 11 Μάρτη και όπως σε όλα τα πορτογαλικά ράλι κυρίαρχο στοιχείο αναμένεται το χώμα.

Στη βαθμολογία: Ρονβαπέρα, Μάκινεν και Σάινθ ισοβαθμούν με 10 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Μιτσουμπίσι προηγείται με 23 και η Ford ακολουθεί με 14. Η Peugeot ατύχησε ή καλύτερα αστόχησε, αφού οι βαθμοί του Ρονβαπέρα δεν προσμετρούν, αφού δεν ανήκει στο τιμ και έτσι έμεινε στους 0 βαθμούς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ