Σάββατο 25 Απρίλη 2020 - Κυριακή 26 Απρίλη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προκλητικές αντιδραστικές ρυθμίσεις εν μέσω πανδημίας

Αντί η κυβέρνηση να λύσει τα μεγάλα προβλήματα στο χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν σε συνθήκες πανδημίας, βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών

Ενα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, και μάλιστα από όλο και μικρότερες τάξεις, φέρνει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που ανάρτησε την Τετάρτη στη διαδικασία της διαβούλευσης το υπουργείο Παιδείας και το προωθεί εν μέσω πανδημίας! Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 6 Μάη και στη συνέχεια το νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.

Στην ουσία η κυβέρνηση, αντί να λύσει τα γιγάντια προβλήματα στο χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν και από τις συνθήκες της πανδημίας, νομοθετεί βάζοντας παραπέρα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών, κάνοντας χειρότερο, πιο άδικο και ταξικό το σχολείο. Και επιλέγει να το κάνει αυτήν την περίοδο ώστε να αντιμετωπίσει τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις, όπως έκανε με το πανεπιστημιακό άσυλο, που το κατάργησε μέσα στο κατακαλόκαιρο, όπως έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέρυσι, με το νόμο για την πρόσβαση και το Λύκειο, τον οποίο ψήφισε μέσα στις διακοπές του Πάσχα.

Λύκειο - «εξεταστική αρένα»

Από τα βασικά στοιχεία του νομοσχεδίου είναι οι παρεμβάσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα σε 7 για κάθε τάξη από 4 σήμερα, ενώ για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη θα απαιτείται βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο, με μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται και στο Λύκειο, όπου τα παιδιά θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα στη Β' Λυκείου, από 6 σήμερα, και σε 5 στη Γ' Λυκείου από 4 σήμερα (στην Α' Λυκείου παραμένουν στα 8). Ωστόσο, το Λύκειο μετατρέπεται σε πιο σκληρό εξεταστικό κέντρο από την αρχή έως το τέλος του, αφού επανέρχεται η «Τράπεζα Θεμάτων» από την ερχόμενη σχολική χρονιά, που τα αποτελέσματά της όταν εφαρμόστηκε ήταν καταστροφικά, με τεράστια ποσοστά αποτυχίας των μαθητών, διόγκωση της παραπαιδείας και τυποποίηση της γνώσης. Οι μαθητές του Λυκείου στο τέλος κάθε χρονιάς θα μπαίνουν στη διαδικασία να μελετούν όπως και στις πανελλαδικές εξετάσεις, με απρόσωπα θέματα που δεν λαμβάνουν υπόψη το επίπεδο της κάθε τάξης, το αν έχει καλυφθεί η ύλη σε όλα τα μαθήματα και με τι όρους έχει γίνει αυτό.

Να σημειωθεί επίσης ότι ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης, από 9,5 σήμερα, αυξάνεται σε 10 σε όλο το Λύκειο, επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις και οι Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται τρεις, από τέσσερις σήμερα, κάτι που θα σημάνει λιγότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Στα εξεταζόμενα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τα Λατινικά επανέρχονται στη θέση της Κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις της επόμενης χρονιάς.

Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση διατηρεί και επεκτείνει το ανταγωνιστικό και υποταγμένο στις εξετάσεις Λύκειο που θεσμοθέτησε από πέρυσι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα Λύκειο - «εξεταστική αρένα», που θα διογκώσει την παραπαιδεία. Παραμένει δε στις προθέσεις της κυβέρνησης να το υποτάξει ακόμα περισσότερο στη διαδικασία της εισαγωγής στα ΑΕΙ με προσμέτρηση των βαθμών όλων των τάξεων, κάτι που ωστόσο δεν φέρνει τώρα στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι η επαναφορά της αναγραφής της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου, στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα ότι κάθε χρόνο οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με την καταστολή όταν κινητοποιούνται στα σχολεία τους, καταλαβαίνουμε τι θέλει να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο μέτρο...

Επίθεση και στο περιεχόμενο του σχολείου

Η επίθεση της κυβέρνησης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών δεν συνίσταται μόνο στις περισσότερες εξετάσεις και την αυστηροποίηση των βαθμολογιών, αλλά και στο περιεχόμενο του σχολείου.

Το υπουργείο ανακοίνωσε «εργαστήρια δεξιοτήτων», ενίσχυση της Πληροφορικής, εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων (επιχειρηματικότητα κ.ά.), εισαγωγή «συνθετικής δημιουργικής εργασίας», ενώ από το Νηπιαγωγείο εισάγονται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών «μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων» και η Πληροφορική, κάτι που έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις από παιδαγωγική σκοπιά.

Στην πραγματικότητα, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, τελικά ενισχύονται όλα τα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει στα σημερινά αδιέξοδα το σχολείο, όπως τα Μαθηματικά του «περίπου», η διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, η αποσπασματικότητα στη γνώση και φυσικά η εκγύμναση στην επιχειρηματικότητα για να μάθουν από μικρή ηλικία οι αυριανοί εργαζόμενοι να σκέφτονται με γνώμονα όχι τα δικά τους συμφέροντα, αλλά αυτά του εργοδότη, σε έναν κόσμο όπου το επιχειρηματικό κέρδος θεωρείται ζωογόνο και πάνω απ' όλα.

Τα παραπάνω προωθούνται τη στιγμή που δεν παίρνεται ούτε ένα μέτρο για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα, εποπτικό υλικό, ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός της τάξης να δουλέψει πιο δημιουργικά με τους μαθητές. Και όχι μόνο δεν ενισχύονται οι υποδομές, αλλά προωθούνται ρυθμίσεις που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο, αφού αυξάνεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία (ειρωνεία και πρόκληση να ανακοινώνεται κάτι τέτοιο εν μέσω πανδημίας!), ενώ σε Γυμνάσια και Λύκεια ο ελάχιστος αριθμός θα ορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις κατά το δοκούν...

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα Νηπιαγωγεία ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές, που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής, αφού σε ηλικίες που τα παιδιά δεν γνωρίζουν ακόμα τη μητρική τους γλώσσα εισάγονται τα Αγγλικά και η Πληροφορική, την ίδια στιγμή που δεν παίρνουν καν μέτρα για ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, ενώ δεν συζητούν την ενίσχυση των Νηπιαγωγείων με όλο το απαραίτητο προσωπικό (τραπεζοκόμους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.).

Αμεση σχέση με το περιεχόμενο του σχολείου έχει και η πολυσυζητημένη «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας», που θα αρχίσει από την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ θα ακολουθήσει η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου θα ξεκινήσει του χρόνου (Σεπτέμβρη 2021). Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στους άξονες της «αξιολόγησης της σχολικής μονάδας», που θα γίνεται από τον διευθυντή και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών (αλλά θα εμπλέκονται επίσης το ΙΕΠ και τα στελέχη Εκπαίδευσης), θα είναι οι ενότητες «Σχολείο και σχολική ζωή», «Εκπαιδευτικές διαδικασίες και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών», «Εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Πρόκειται για ρυθμίσεις που παραπέμπουν άμεσα στην παραπέρα ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, καθώς οι εκπαιδευτικοί στόχοι και τα αποτελέσματα που θα «αξιολογούνται» θα καταλήγουν να προσδιορίζονται από τους ταξικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του επιπέδου των μαθητών από σχολείο σε σχολείο, από γειτονιά σε γειτονιά κ.ο.κ.

Σπρώχνουν μαθητές εκτός σχολείων στους ιδιώτες της κατάρτισης

Ρυθμίσεις με αρνητικές συνέπειες για αρκετές κατηγορίες μαθητών φέρνει η κυβέρνηση στα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου, που αφορούν τα ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα, μπαίνει ηλικιακό όριο για την εγγραφή ενός μαθητή σε ημερήσιο ΕΠΑΛ, στα 17 έτη. Εάν κάποιος άνω των 17 ετών θέλει να αλλάξει ειδικότητα ή απλά να πάρει απολυτήριο, θα μπορεί να το κάνει μόνο μέσω εσπερινού ΕΠΑΛ.

Η διάταξη «τεκμηριώνεται» αυθαίρετα, με τον προκλητικό ισχυρισμό «της αποσυμφόρησης των, ήδη κορεσμένων, ημερησίων ΕΠΑΛ». Κι αυτό ενώ οι κυβερνήσεις όλων των τελευταίων χρόνων κλείνουν διαρκώς Τμήματα των ΕΠΑΛ που οι ίδιες χαρακτηρίζουν «ολιγομελή»! Το ηλικιακό όριο τίθεται χωρίς καμία επιστημονική μελέτη και η κυβέρνηση επικαλείται την «πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών». Ομως η εμπειρία πολλών σχολείων και μάχιμων εκπαιδευτικών από τη στάση μεγάλων σε ηλικία και συνήθως εργαζόμενων μαθητών είναι εντελώς διαφορετική.

Στην πράξη, για τους μαθητές άνω των 17 ετών, που μέχρι σήμερα επέλεγαν τα ημερήσια ΕΠΑΛ, η παραπάνω ρύθμιση θα σημάνει μετακίνησή τους χωρίς λήψη απολυτηρίου και στροφή στην κατάρτιση σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ. Αυτό αφορά π.χ. μαθητές που δυσκολεύονταν να ολοκληρώσουν το ΓΕΛ, που είχαν μείνει μια - δυο φορές και μετεγγράφονταν για να πάρουν απολυτήριο στο ΕΠΑΛ. Αφορά εργαζόμενους μαθητές που δουλεύουν απογευματινά ωράρια και θα μπουν τώρα στο δίλημμα «σπουδές ή δουλειά», αφορά ανθρώπους που ήθελαν να αλλάξουν ειδικότητα μέσω του ΕΠΑΛ, μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα που θέλουν απολυτήριο κ.ά. Με δεδομένο ότι τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι πολύ λιγότερα από τα ημερήσια και ότι σε πολλές πόλεις ή νησιωτικές περιοχές δεν υπάρχουν καθόλου, όλες αυτές οι κατηγορίες μαθητών σπρώχνονται ουσιαστικά στις ιδιωτικές σχολές κατάρτισης.

Απελευθέρωση στις μπίζνες των ΑΕΙ και «κόφτης» στις μετεγγραφές

Το νομοσχέδιο βάζει στο στόχαστρο και την Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς προβλέπει τη διευκόλυνση ίδρυσης ξενόγλωσσων Τμημάτων Σπουδών με δίδακτρα στα ΑΕΙ για κατοίκους χωρών εκτός ΕΕ, θεσμοθετούνται κοινά πτυχία με ξένα Ιδρύματα, διπλά πτυχία με συνεργασίες ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα και δράσεις για προσέλκυση ξένων φοιτητών, στο πλαίσιο της προσπάθειας - που από την πρώτη στιγμή είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση - να διευκολυνθούν οι «μπίζνες» των ΑΕΙ να μοσχοπουλούν διάφορους τίτλους σπουδών.

Περιορισμοί μπαίνουν και στη διαδικασία των μετεγγραφών, με στόχο όπως φαίνεται την ενίσχυση του ελιτισμού και της διαφοροποίησης μεταξύ των Τμημάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι για να πάρει μετεγγραφή ένας φοιτητής από το Τμήμα όπου έχει περάσει σε ένα άλλο, θα πρέπει η βάση του Τμήματος υποδοχής να είναι έως 2.750 μόρια υψηλότερη των μορίων που είχε συγκεντρώσει ο φοιτητής. Προβλέπεται όμως και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε Τμήματα ίδιου πεδίου, χωρίς τον ανωτέρω περιορισμό. Στα κοινωνικά κριτήρια θα εξετάζεται ο μ.ο. εισοδημάτων τριετίας.

Για τη διοίκηση των Ιδρυμάτων, τέλος, θεσμοθετείται κοινό ψηφοδέλτιο για πρύτανη και αντιπρυτάνεις στις πρυτανικές εκλογές.


Γ. Σ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Πρέπει να μείνει στα χαρτιά!

«

Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να αποσυρθεί εδώ και τώρα», δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ σε σχετική ανακοίνωσή της, που μιλάει για τις συνέπειες που αυτό θα έχει σε διάφορα επίπεδα. Καλεί δε την Τρίτη 28/4 σε όλη τη χώρα να πραγματοποιηθούν πολύμορφες δράσεις ενημέρωσης για το νομοσχέδιο.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών μεταξύ άλλων τονίζει:

«Εν μέσω πανδημίας και αναμένοντας το άνοιγμα των σχολείων προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!

Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στο Δημοτικό και των 16 στο Νηπιαγωγείο θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία».

Η Πανελλαδική Γραμματεία αναφέρεται ακόμα στις διατάξεις για τα Λύκεια, τα ΕΠΑΛ, τις δεξιότητες, την «αξιολόγηση» κ.ά. και επισημαίνει ακόμα: «Τιμωρούνται για μια ακόμα φορά οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την "κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων" ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το υπουργείο Παιδείας θα αφήνουν ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες. Η μείωση κατά 25% των κονδυλίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Δαπανών του 2021 για προσλήψεις αναπληρωτών επιβεβαιώνει το παραπάνω».

«Οι ανάγκες και οι διεκδικήσεις δεν μπαίνουν σε καραντίνα!»

Κινητοποιήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη την Παρασκευή. Νέο αγωνιστικό ραντεβού την Τρίτη 28 Απρίλη

Ξεκάθαρο μήνυμα καταδίκης της αντιεκπαιδευτικής επέλασης εν μέσω πανδημίας έδωσαν το μεσημέρι της Παρασκευής εκπρόσωποι σωματείων εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και φοιτητών, που με συγκεντρώσεις τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ξεκαθάρισαν πως η προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει στα κλεφτά το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία θα τους βρει απέναντι.

Στην Αθήνα, στο Σύνταγμα, στη Βουλή οι συγκεντρωμένοι διαμήνυσαν σε όλους τους τόνους πως τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται δεν σημαίνουν και ότι θα φιμωθούν οι φωνές που διεκδικούν και αγωνίζονται, αλλά και ότι σε αυτές τις συνθήκες θα δοθεί η απάντηση που αρμόζει στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που όχι μόνο δεν λύνει τα μεγάλα προβλήματα της Εκπαίδευσης, αλλά με κρίσιμες διατάξεις κάνει το σχολείο χειρότερο.

Οπως δήλωσε στην παράσταση διαμαρτυρίας ο Σπύρος Μαρίνης, μέλος της ΔΣ της ΔΟΕ και εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, η τακτική της κυβέρνησης προσβάλλει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που όλες αυτές τις μέρες δίνουν τη μάχη για να στηρίξουν, χωρίς καμία βοήθεια, τους χιλιάδες μαθητές και τους γονείς. «Είναι πρόκληση αυτήν τη στιγμή, αντί να παίρνει μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων και την επόμενη μέρα της Εκπαίδευσης, να νομοθετεί αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, να δημιουργεί εν μέσω πανδημίας 26άρια τμήματα, να στριμώχνει μαθητές σε κοντέινερ, νήπια και προνήπια σε άθλιες υποδομές. Να νομοθετούν την Τράπεζα Θεμάτων και άλλα μέτρα που κάνουν το Λύκειο πιο ταξικό, πιο βαθιά εξετασιοκεντρικό, μέτρα που απορρίφθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα από τις μαζικές κινητοποιήσεις των μαθητών. Είναι αθλιότητα να στοχοποιεί τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μέσα από τη λεγόμενη αξιολόγηση, προσπαθώντας να φορτώσει όλες τις ευθύνες του σχολείου και των κυβερνήσεων στις πλάτες μας».

Η παράσταση διαμαρτυρίας στην Αθήνα, στο Σύνταγμα
Η παράσταση διαμαρτυρίας στην Αθήνα, στο Σύνταγμα
Ο Ανδρέας Καργόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, χαρακτήρισε απαράδεκτο και το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και τον χρόνο που επιλέγει η κυβέρνηση να το φέρει. «Θεωρούμε πως είναι πραγματικά πρόκληση να περιέχονται στοιχεία όπως η Τράπεζα Θεμάτων, που το προηγούμενο διάστημα οι μαθητές καταδίκασαν με τις κινητοποιήσεις τους, η αξιολόγηση, η αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου και του πειθαρχικού ελέγχου των ίδιων των μαθητών να κατεβαίνουν σε αυτές τις συνθήκες», δήλωσε. «Οι ανάγκες των παιδιών μας για μόρφωση δεν μπαίνουν σε καραντίνα», τόνισε ο πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ, Παναγιώτης Κατηφές, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο που κάνει ακόμα πιο εξοντωτικό το σχολείο, στρέφει τα παιδιά ακόμα περισσότερο στα φροντιστήρια και τους γονείς στο να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Προκλητική χαρακτήρισαν και οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας την προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει μέτρα καταδικασμένα μέσα από τους αγώνες των μαθητών, ενώ, μεταφέροντας την αγωνία των χιλιάδων μαθητών της Γ' Λυκείου, κάλεσαν την κυβέρνηση αντί να κάνει χειρότερο το σχολείο, να ορίσει ημερομηνία διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων και να πάρει μέτρα.

Η παράσταση διαμαρτυρίας ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση των συγκεντρωμένων πως θα συνεχιστεί πολύμορφα με ενημερώσεις και αγωνιστικές πρωτοβουλίες η διεκδίκηση να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, με τα εκπαιδευτικά σωματεία να ανανεώνουν το ραντεβού τους για τις 28 Απρίλη.

Στη Θεσσαλονίκη

Από την κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη, στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
Από την κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη, στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης έγινε το μεσημέρι της Παρασκευής, από εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές, γονείς και φοιτητές της Θεσσαλονίκης με αποφάσεις των Σωματείων και των Συλλόγων τους. Απαίτησαν από την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, καταγγέλλοντας ότι διαμορφώνει ένα σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό και εχθρικό προς τις ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Στο πλευρό τους βρέθηκαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης.

Την Πέμπτη, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» Ν. Πιερίας, μαζί με τη «Δημοκρατική Συσπείρωση» Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών δήμου Κατερίνης πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πιερίας.

ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρέμβαση για τον καθορισμό ημερομηνίας και τους όρους διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων

Παρέμβαση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ «Για τον καθορισμό ημερομηνίας και τους όρους διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων» έδωσε την Παρασκευή στη δημοσιότητα το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του Κόμματος, η οποία κατατέθηκε και στη Βουλή.

Στην παρέμβασή του το ΚΚΕ σημειώνει:

«Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας τοποθετείται με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο φλέγον ζήτημα του καθορισμού ημερομηνίας και προτείνει μια δέσμη μέτρων για να πραγματοποιηθούν με τους βέλτιστους όρους για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς οι πανελλαδικές εξετάσεις.

Το υπουργείο Παιδείας "έτρεξε" να καταθέσει - εν μέσω πανδημίας - ένα νομοσχέδιο που μετατρέπει ακόμα πιο έντονα το Λύκειο σε μια εξεταστική αρένα. Ενα νομοσχέδιο που ανάμεσα στις διατάξεις του προβλέπει προκλητικά την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, τη στιγμή που κλίνεται σε όλες τις πτώσεις η αποφυγή του συνωστισμού...

Απαιτείται επιτέλους, χωρίς καμιά άλλη αδικαιολόγητη καθυστέρηση, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να δώσει τέλος στο "σίριαλ" του καθορισμού της ημερομηνίας έναρξης των πανελλαδικών!

Με βάση όλα τα δεδομένα, οι πανελλαδικές εξετάσεις μπορούν να ξεκινήσουν στις 22 Ιούνη με ορίζοντα λήξης το αργότερο τις 10 Ιούλη.

Απαιτείται επίσης να ξεκαθαριστεί ότι δεν θα πραγματοποιηθούν προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Δεν είναι αυτό που θα λείψει φέτος για να χαρακτηρίσουμε μια σχολική χρονιά ολοκληρωμένη.

Το ΚΚΕ τοποθετείται και προτείνει τα εξής άμεσα μέτρα:Δεδομένης της στρεσογόνου κατάστασης που ούτως ή άλλως δημιουργείται και επιπλέον λόγω της πανδημίας και του εγκλεισμού, απαιτείται να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, με κρατική ευθύνη και έκτακτη χρηματοδότηση, για να εξασφαλιστούν όσο το δυνατόν πιο ευεργετικές συνθήκες για την ψυχολογία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αυτό σημαίνει:

  • Οτι σε κάθε αίθουσα εξέτασης εξασφαλίζονται τουλάχιστον 5 τετραγωνικά μέτρα ανά εξεταζόμενο μαθητή και ανά επιτηρητή.
  • Οτι γίνονται παρεμβάσεις κατά περίπτωση, με τοποθέτηση σκιάστρων, καινούργιων και αποτελεσματικών κουρτινών. Οτι κάθε απόγευμα πραγματοποιούνται απολυμάνσεις των εξεταστικών κέντρων και σωστός αερισμός τους.
  • Οτι, σε περίπτωση που χρησιμοποιούνται κλιματιστικά και ανάλογα με την επίσημη τοποθέτηση των επιστημόνων, απαιτείται καθημερινός βιολογικός καθαρισμός τους και άμεση συντήρηση.
  • Οτι τοποθετούνται αλκοολούχα απολυμαντικά διαλύματα σε κάθε αίθουσα. Οτι παρέχονται δωρεάν μάσκες και γάντια για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
  • Οτι είναι παραπάνω από αναγκαίο να προβλεφθεί η παρουσία γιατρών, νοσηλευτών, ψυχολόγων.
  • Οτι προστατεύονται ιδιαίτερα ή και εξαιρούνται ακόμα από τις πανελλαδικές εξετάσεις οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Το ΚΚΕ επισημαίνει ταυτόχρονα τα εξής:

Υπό τις παρούσες συνθήκες, γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό να σταματήσουν οι πειραματισμοί, οι ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων (διατύπωση και ζητούμενα) των πανελλαδικών. Είναι ευθύνη του υπουργείου Παιδείας να δώσει σαφείς οδηγίες στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, τα μέλη της οποίας - με αίσθημα επιστημονικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής ευθύνης - πρέπει να ακολουθήσουν.

Είναι αναγκαίο με άμεση νομοθετική παρέμβαση να προβλεφτεί το δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.

Απαιτείται να αρθούν οι περιορισμοί για την εξεταστική του Σεπτέμβρη, που αφορά μαθητές που ασθένησαν. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργούνται εξεταστικά κέντρα, ανά νομό και όχι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως ισχύει σήμερα. Επίσης, να προβλεφθεί ότι αυτή η κατηγορία μαθητών εξετάζεται μόνο στο μάθημα που δεν δόθηκε εξέταση και όχι σε όλα εξαρχής. Χρειάζεται επίσης με κρατική παρέμβαση να δοθούν άδειες για να πάρουν μέρος στις εξετάσεις εργαζόμενοι μαθητές ή για όσους το επιθυμούν, να έχουν το δικαίωμα ένταξης σε αυτή την εξεταστική μια σειρά εργαζόμενοι μαθητές (π.χ. των εσπερινών) οι οποίοι δεν θα μπορέσουν να δώσουν εξετάσεις το καλοκαίρι λόγω της σεζόν.

Το ΚΚΕ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις για να υλοποιηθούν οι παραπάνω αναγκαίες διεκδικήσεις, για να μην φορτωθούν με παραπάνω άγχος και αγωνία οι μαθητές, οι οικογένειές τους, οι εκπαιδευτικοί».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ